Gå til innhold

Jeg liker ike islam og muslimer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eeh, nå misliker du jo alle som misliker islam da? Hvorfor har ikke du den samme forståelse og samme motstand mot fordommer mot en som misliker islam, som en som liker islam?

Jeg er litt skeptisk til overtroiske  mennesker jeg, - det er derfor jeg ikke liker noen som har abraham og omskjæring som sitt store forbilde.

Kan du legge frem en artikkel eller innlegg fra internett om en muslim som ikke er omskjært? Å være troende muslim betyr at man omskjærer seg, - å være omskjært er beviset for å være muslim.

Vanskelig å skjønne om du er seriøs nå, eller om du tuller med meg. Jeg har ikke sagt at jeg misliker alle som misliker islam, så den ballen kan du legge død med en gang. Slutt å legg ord i min munn.

 

Og nei, kjære vene, jeg kommer ikke til å lete etter kilder på nett for å gi deg en oversikt over hvor mange prosenter muslimske gutter som blir omskjært, kanskje du kan lete selv? Jeg kjenner muslimer som ikke er omskjært, som ikke går med religiøse plagg, som drikker, som ikke følger alt som står i koranen. Og jeg kjenner kristne som gjør det samme.

 

Nå var diskusjonen her om noe annet, og jeg orker ikke gå lenger inn på omskjæring. Lag en egen tråd da Waco, om du ikke klarer å gi deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å skjønne om du er seriøs nå, eller om du tuller med meg. Jeg har ikke sagt at jeg misliker alle som misliker islam, så den ballen kan du legge død med en gang. Slutt å legg ord i min munn.

 

Og nei, kjære vene, jeg kommer ikke til å lete etter kilder på nett for å gi deg en oversikt over hvor mange prosenter muslimske gutter som blir omskjært, kanskje du kan lete selv? Jeg kjenner muslimer som ikke er omskjært, som ikke går med religiøse plagg, som drikker, som ikke følger alt som står i koranen. Og jeg kjenner kristne som gjør det samme.

 

Nå var diskusjonen her om noe annet, og jeg orker ikke gå lenger inn på omskjæring. Lag en egen tråd da Waco, om du ikke klarer å gi deg.

Jeg har selvfølgelig laget min egen tråd allerede.

Og jeg berømmer din iver og ditt arbeide mot fordommer, mot uvitenhet og mot det å mislike mennesker basert på religion.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sterkt mislikt at 100 000 nordmenn årlig gikk inn i Smiths venner. De har leveregler som ikke hører hjemme i et moderne samfunn (kvinner skal gå i skjørt og ha håret oppsatt, prevensjon er fyfy etc). I alle fall levde de slik inntil for noen år siden, er ikke helt oppdatert på om de fortsatt gjør det. De virker ganske fordømmende mot folk som ikke lever på samme måte også. 

Needless to say, er jeg tilsvarende negativ til at Norge skal importere 100 000 muslimer årlig, med en livsstil og et menneskesyn som er minst like ille som Smiths venner. 

Og ja, jeg er dypt skeptisk til tradisjonelle muslimer og medlemmer i Smiths venner. Sleng gjerne på mormonere, Amishfolk, etc. De lever ikke i nåtiden, hele deres tankesett er forvrengt av en syk religion. Særs moderate muslimer er greit, i alle fall kvinner. Da snakker vi om kvinner som jobber/utdanner seg, går uten noe på hodet, drikker alkohol, spiser svinekjøtt og velger sin partner selv. Menn som påstår de er moderate muslimer møter jeg alltid med en solid dose skepsis.

Folk som lever i den tredje verden blir litt annerledes, de har gjerne ikke noe valg og kjenner ikke til annet. Men folk som bevisst velger å bli i sitt paralellsamfunn til den vestlige verden? Ingen respekt fra meg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du ikke forskjellen på å mislike en religion, og å mislike alle som tror på religionen?

Selvsagt finnes det muslimer som ikke praktiserer omskjæring av gutter, sånn som hos jødene. De er individer vet du.

Du må virkelig forklare meg forskjellen på hvordan eller hvorfor jeg kan/skal selektivt like noen og noen ikke, som tror på Islam?

Dette vil jeg gjerne høre fra deg, som påstår at jeg er underutdannet og hatefull?

Anonymkode: 2a31a...846

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør så får jeg vel svare da! 

Ja, jeg syns det vitner om at du (i mine øyne) er et dårlig menneske når du sier at du "ikke liker muslimer". Du fremstår som lite utdannet, respektløs og at du tror DU tror du sitter med et svar her, mens alle andre tar feil.

Jeg syns du fremstår som en som ikke ønsker å dele på de godene du er blitt utlevert, jeg syns du virker som en som er så livredd for forandringer at du tyr til fremmedfrykt og hat for å rettferdiggjøre følelsene dine. Og det er kvaliteter jeg personlig anser som DÅRLIGE.

 

Jeg bare svarte..... :)

Hvorfor er man et dårlig mennesker om man ikke tror på overtro og eventyr historier som religion faktisk er? Om man er utdannet med spesialisering innen historie så vet man også dette. Det er en grunn til at de fleste som studerer religionshistorie ender opp som ikke-religiøse til tross for at de var religiøse i utgangspunktet. 

Så hvordan i ditt hode får du det til at man ikke er utdannet om man ikke liker religion når det er omvendt? Er Stephen Hawkings og astrofysikeren Neil Degresse Tyson også dårlige mennesker siden de sier de ikke liker religion og at religion gir ingen logisk mening?

Forskning viser også at det er en direkte korrelasjon mellom utdanning og religion. Jo høyere utdanning et menneske har jo lavere er sjangsen for at vedkommende finner svarene om livet i religiøse tekster. Faktisk pleier disse menneskene heller lete etter svarene i vitenskaps bøker.

Det er også slik at de landene i verden som tiltror seg mest til religion også "tilfeldigvis" har de dårligste utdannings mulighetene og de dårligst stilte skolene mens sekulære land har de beste mulighetene til utdannelse og opplysning. 

Er man dårlig menneske om man ikke tror på julenissen også?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er man et dårlig mennesker om man ikke tror på overtro og eventyr historier som religion faktisk er? Om man er utdannet med spesialisering innen historie så vet man også dette. Det er en grunn til at de fleste som studerer religionshistorie ender opp som ikke-religiøse til tross for at de var religiøse i utgangspunktet. 

Så hvordan i ditt hode får du det til at man ikke er utdannet om man ikke liker religion når det er omvendt? Er Stephen Hawkings og astrofysikeren Neil Degresse Tyson også dårlige mennesker siden de sier de ikke liker religion og at religion gir ingen logisk mening?

Forskning viser også at det er en direkte korrelasjon mellom utdanning og religion. Jo høyere utdanning et menneske har jo lavere er sjangsen for at vedkommende finner svarene om livet i religiøse tekster. Faktisk pleier disse menneskene heller lete etter svarene i vitenskaps bøker.

Det er også slik at de landene i verden som tiltror seg mest til religion også "tilfeldigvis" har de dårligste utdannings mulighetene og de dårligst stilte skolene mens sekulære land har de beste mulighetene til utdannelse og opplysning. 

Er man dårlig menneske om man ikke tror på julenissen også?

Bra sagt. Det å være imot alle religiøse er visst krenkede for muslimer virker det som om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hey, WubWub!

Jeg skjønner at du ikke har så mye å komme med når du må legge ord i munnen min for å argumentere mot meg.

 

Jeg har aldri sagt at man er et dårlig menneske fordi de ikke tror på en religion. Eller for å ikke like en religion heller.

 

Jeg har sagt at når man velger å mislike et helt folk, altså MENNESKER som tror på en religion, så er det i mine øyne respektløst. Og det er kvaliteter jeg ser på som dårlige. 

 

Du kan slippe å tro på julenissen alt du gidder uten at jeg bryr meg om det. Du kan prøve å overbevise deg selv om at Stephen Hawking er noe som er relevant i denne diskusjonen. Men jeg syns du skal holde deg for god til å bruke de som usaklige argumenter i et håpløst forsøk på å latterliggjøre mine argumenter. Det blir for dumt.

Endret av spinelli
glemte et ord.
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må virkelig forklare meg forskjellen på hvordan eller hvorfor jeg kan/skal selektivt like noen og noen ikke, som tror på Islam?

Dette vil jeg gjerne høre fra deg, som påstår at jeg er underutdannet og hatefull?

Anonymkode: 2a31a...846

Den første setningen din var et godt eksempel på elendig setningsoppbygging gitt.

Jeg sier at et menneske kan være et fantastisk menneske, selv om det tror på en religion du ikke liker. Så jeg syns det er meget trangsynt å avskrive alle aspekter hos et menneske, på grunn at en faktor - religion. Noe du gjør ved å skrive "jeg liker ikke muslimer". Skjønner du?

 

Og.. Jeg påstår aldeles ikke at du er underutdannet og hatefull. Jeg svarte på ditt spørsmål, og sa at basert på innlegget ditt var det sånn du framsto for meg.

 

Hva er greia med at alle putter ord i munnen min? Er det et elendig forsøk på hersketeknikk eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så liker jeg ikke sosialisme. Men samtidig så har jeg ikke noe problem med å forholde meg til sosialister. Faktisk er noen av mine beste venner sosialister. Bare fordi vi har forskjellige synspunkter, så skjønner jeg ikke hvorfor jeg bør mislike de som personer. 

Om du har et problem med religion generelt sett - hvorfor fremhever du nettopp Islam? Har du problemer med andre religiøse grupper også? Er alle de som representerer denne religion like ille, mener du? Om du mener at alle muslimer er helt like, da vil jeg påstå du er litt opplyst.

Anonymkode: 5b507...3f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt opplyst.

Anonymkode: 5b507...3f4

LITE opplyst, mente jeg.

Anonymkode: 5b507...3f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første setningen din var et godt eksempel på elendig setningsoppbygging gitt.

Jeg sier at et menneske kan være et fantastisk menneske, selv om det tror på en religion du ikke liker. Så jeg syns det er meget trangsynt å avskrive alle aspekter hos et menneske, på grunn at en faktor - religion. Noe du gjør ved å skrive "jeg liker ikke muslimer". Skjønner du?

 

Og.. Jeg påstår aldeles ikke at du er underutdannet og hatefull. Jeg svarte på ditt spørsmål, og sa at basert på innlegget ditt var det sånn du framsto for meg.

 

Hva er greia med at alle putter ord i munnen min? Er det et elendig forsøk på hersketeknikk eller?

Du husker altså ikke hva du selv skriver?? I ditt første innlegg i tråden påstår du at jeg virker lite utdannet, altså underutdannet. Så påstår du at jeg tyr til hat, altså hatefull?

 

Har du ikke mer styring på hva du skriver og husker, er det svært liten vits i at du skriver noe som helst videre her. Det fremstår bare som komplett vas likevel.

Anonymkode: 2a31a...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke islam. Jeg har ikke noe til overs for en religion som dette. Jeg har forsåvidt ikke noe til overs for religion i det hele tatt, da jeg ikke kan forstå hvordan mennesker skal innrette livene sine etter et eventyr.

Jeg liker ikke muslimer, som kommer hit til landet med fremmedkultur og med ovennevnte religion. Jeg liker Norge som det er, uten fremmedkultur og fremmede religioner.

Jeg liker heller ikke migranter som kommer hit og jakter velferdspenger.

Er dette feil av meg og gjør meg til et dårlig menneske? At jeg er glad i landet mitt, kulturen vår og folkene som er født og oppvokst her? At jeg ikke ønsker å se folkeslag, språk, kultur, verdier og vårt velferdstilbud vannes ut til ingenting?

 

Jeg bare spør....?

Anonymkode: 2a31a...846

Ok. Det gjør deg ikke til en dårlig menneske. Selv har jeg ikke noen i mot muslimer. Har muslimske venner fra flere land. Islamister derimot har jeg ingenting til overs for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du husker altså ikke hva du selv skriver?? I ditt første innlegg i tråden påstår du at jeg virker lite utdannet, altså underutdannet. Så påstår du at jeg tyr til hat, altså hatefull?

 

Har du ikke mer styring på hva du skriver og husker, er det svært liten vits i at du skriver noe som helst videre her. Det fremstår bare som komplett vas likevel.

Anonymkode: 2a31a...846

Hei du, nå får du gi deg. Jeg har sagt flere ganger at jeg snakker ut fra meg selv, og hva det virker som FOR MEG - fordi DU SPURTE. Ja, nå ble det vas her. Du skjønner ikke forskjellen på at "jeg påstår at du er underutdannet og hatefull" og "for meg fremstår du som underutdannet og hatefull når du skriver at du ikke liker muslimer". 

Du bekreftel vel egentlig mine opprinnelige tanker når du skriver slikt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du, nå får du gi deg. Jeg har sagt flere ganger at jeg snakker ut fra meg selv, og hva det virker som FOR MEG - fordi DU SPURTE. Ja, nå ble det vas her. Du skjønner ikke forskjellen på at "jeg påstår at du er underutdannet og hatefull" og "for meg fremstår du som underutdannet og hatefull når du skriver at du ikke liker muslimer". 

Du bekreftel vel egentlig mine opprinnelige tanker når du skriver slikt.

Den som fremstår som mest dømmende i tråden her er faktisk deg, men det ser du vel ikke selv.

Ellers så lurte jeg på en ting. Om man ikke liker nazister, innvandringsmotstandere, kommunister eller frp'ere, er man også da respektløse dårlige mennesker uten utdannelse?

Eller gjelder disse fordommene dine bare mot folk som av ymse årsaker ikke liker folk som tilber koranen?

Og hvorfor føler du at et menneskets verdi kan måles i hvem man liker og ikke liker? Verden er nå en gang slik at alle kan ikke like alle. For meg måles heller et menneskets verdi i hvordan man behandler andre, selv de man ikke liker.

 

Endret av WubWub
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første setningen din var et godt eksempel på elendig setningsoppbygging gitt.

Jeg sier at et menneske kan være et fantastisk menneske, selv om det tror på en religion du ikke liker. Så jeg syns det er meget trangsynt å avskrive alle aspekter hos et menneske, på grunn at en faktor - religion. Noe du gjør ved å skrive "jeg liker ikke muslimer". Skjønner du?

 

Og.. Jeg påstår aldeles ikke at du er underutdannet og hatefull. Jeg svarte på ditt spørsmål, og sa at basert på innlegget ditt var det sånn du framsto for meg.

 

Hva er greia med at alle putter ord i munnen min? Er det et elendig forsøk på hersketeknikk eller?

Jeg tror ikke det er en elendig forsøk på hersketeknikk med tanke på at hele den fronten bedriver det, men heller slik de er opplært til å argumentere. Saken er at de implementerer det deres likesinnede gjør, og med det spres dette fenomenet.

Spørsmålet er heller om du forventer for mye av dem? Hvis du  tidligere har lest hvordan de argumenterer i andre seksjoner så hadde du allerede dannet deg dette bildet. Men lykke til. Er ikke enkelt  å argumentere med debattanter som ikke kan forholde seg til dine argumenter

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater religionen islam,men klarer å skille person fra religion.

Mange greie muslimer,men troen dems klarer jeg bare ikke.

Kall meg gjerne lavpannet tulling og et dårlig menneske.Men jeg står for det jeg mener.

Religionen er et helvette. Mennesker er forskjellig.Det går ann å skille dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt legitimt å ikke like islam. Islam er kanskje den store religionen jeg liker minst, og jeg har ikke så mye til overs for de andre heller. Jeg blir også litt oppgitt når folk tror på absurde ting uten god grunn. På den annen side, de er jo i deres fulle rett til å tro på å gjøre akkurat hva de vil innenfor lovens rammer, og med stort sett alle mennesker er det et eller annet man ikke kan bli enige om. Betyr ikke at det ikke går an å komme overens likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, nå får du gi deg. Jeg har sagt flere ganger at jeg snakker ut fra meg selv, og hva det virker som FOR MEG - fordi DU SPURTE. Ja, nå ble det vas her. Du skjønner ikke forskjellen på at "jeg påstår at du er underutdannet og hatefull" og "for meg fremstår du som underutdannet og hatefull når du skriver at du ikke liker muslimer". 

Du bekreftel vel egentlig mine opprinnelige tanker når du skriver slikt.

Jeg beundrer deg som forsøker å svare disse folkene konstruktivt! All ære til deg! Hilsen en som faktisk har lest hva du skriver og faktisk forstod det jeg leste :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, nå får du gi deg. Jeg har sagt flere ganger at jeg snakker ut fra meg selv, og hva det virker som FOR MEG - fordi DU SPURTE. Ja, nå ble det vas her. Du skjønner ikke forskjellen på at "jeg påstår at du er underutdannet og hatefull" og "for meg fremstår du som underutdannet og hatefull når du skriver at du ikke liker muslimer". 

Du bekreftel vel egentlig mine opprinnelige tanker når du skriver slikt.

Det nytter ikke å prøve å snakke til ignoranter. Men jeg er stolt av deg som prøver. Go girl !

Anonymkode: 4e4bf...be9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er heller om du forventer for mye av dem? Hvis du  tidligere har lest hvordan de argumenterer i andre seksjoner så hadde du allerede dannet deg dette bildet. Men lykke til. Er ikke enkelt  å argumentere med debattanter som ikke kan forholde seg til dine argumenter

Jeg beundrer deg som forsøker å svare disse folkene konstruktivt! All ære til deg! Hilsen en som faktisk har lest hva du skriver og faktisk forstod det jeg leste :)

Det nytter ikke å prøve å snakke til ignoranter. Men jeg er stolt av deg som prøver. Go girl !

Anonymkode: 4e4bf...be9

Takk fininger! :blomst: 

Jeg er forøvrig ferdig med å prøve i denne tråden. Har gitt mitt, og de som velger å misforstå meg får bare gjøre det :) (WubWub :plystre:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...