Gå til innhold

Jeg er bra nok


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For hver gang jeg møter en mann, som anser meg bra nok bare for sex, så går jeg litt mer i stykker. En liten bit hver gang. Selv om jeg ikke har hatt sex med de, så ødelegger de meg litt og litt med sitt syn på meg som "bra nok for sex" og "hun vil jeg pule". Jeg er så mye mer enn en kropp og et hull man kan tømme seg i. Jeg vil bli annerkjent for den personen jeg er, og at sex med meg skal være en bonus. Ikke omvendt.

Jeg har mistet trua, og sitter her nå og savner nærhet og å bli annerkjent for den jeg er. Men som jeg ikke kan få, fordi jeg ikke vil være "kun bra nok for sex". Jeg kan ikke risikere å miste flere biter av meg selv. Jeg vet ikke hvordan jeg kan oppnå å bli annerkjent for den jeg er, fra menn. Jeg vet ikke om det finnes menn, som ser oss damer som mer enn noe de kan ha sex med. Jeg vet ikke hvordan jeg kan sile ut de "gode" fra de "dårlige" menn.

Men jeg vet jeg er mer enn bra nok. Jeg har så enormt mye omsorg å gi, og som jeg ønsker å gi. Jeg lever et veldig aktivt liv og jeg er populær. Folk sier jeg er kul og folk vil henge med meg. Så jeg er aldri alene. Men allikevel er jeg så ensom fordi jeg ikke kan finne en mann som vil ha meg for den jeg er, men kun for det jeg kan tilby av fysiske goder.

Hva gjør man da? Hvordan kan jeg leve videre med et håp om ekte kjærlighet? Hvordan finner man ut om en mann virkelig liker deg for den du er?

Anonymkode: 6426f...4bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes da snille menn 

Sier ikke at det ikke finnes snille menn. Jeg kjenner mange flotte og snille menn. Men de menn som er aktuelle er ofte kun ute etter sex. Er det for mye å forlange at en mann skal ville være med meg for mer enn sex? Er det jeg som ikke skjønner gamet?

Anonymkode: 6426f...4bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner du disse mennene da?Byen?

Plukker aldri opp menn fra byen.

Anonymkode: 6426f...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke at det ikke finnes snille menn. Jeg kjenner mange flotte og snille menn. Men de menn som er aktuelle er ofte kun ute etter sex. Er det for mye å forlange at en mann skal ville være med meg for mer enn sex? Er det jeg som ikke skjønner gamet?

Anonymkode: 6426f...4bd

Kan jo ha litt med hva slags menn du liker å gjøre. Er sjekkingen kun på byen, på typiske kjøttmarkeder, og du konsekvent velger de kjekkeste, er det jo ikke rart det blir som det blir. Dette er ikke arenaer der man får fokusert på andre kvaliteter.

Anonymkode: a1318...f80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier ikke at det ikke finnes snille menn. Jeg kjenner mange flotte og snille menn. Men de menn som er aktuelle er ofte kun ute etter sex. Er det for mye å forlange at en mann skal ville være med meg for mer enn sex? Er det jeg som ikke skjønner gamet?

Anonymkode: 6426f...4bd

Ja, men hvorfor er det bare de som er "aktuelle" da? Selvfølgelig er det ikke for mye å forlange, men hadde jeg møtt på menn som bare var ute etter sex så hadde jeg bare kikket videre. Noen er jo kun ute etter sex, og det gjør jo ingenting dersom de er ærlige om det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ha litt med hva slags menn du liker å gjøre. Er sjekkingen kun på byen, på typiske kjøttmarkeder, og du konsekvent velger de kjekkeste, er det jo ikke rart det blir som det blir. Dette er ikke arenaer der man får fokusert på andre kvaliteter.

Anonymkode: a1318...f80

Jeg er ikke ute på kjøttmarkedet ;) Menn treffer jeg via felles venner og via felles interesser. Jeg går ikke for de smothe og kjekke. Slike tiltrekkes jeg ikke av. Jeg liker litt nerdete menn som liker de samme ting som meg (ski, fjell, action-sport ol)

Anonymkode: 6426f...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hvorfor er det bare de som er "aktuelle" da? Selvfølgelig er det ikke for mye å forlange, men hadde jeg møtt på menn som bare var ute etter sex så hadde jeg bare kikket videre. Noen er jo kun ute etter sex, og det gjør jo ingenting dersom de er ærlige om det. 

De er jo ikke ærlige om det. De virker til å være oppriktig interessert, og så viser det seg at det kun var sex.

Anonymkode: 6426f...4bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er du i senga da?

Dyrisk ;) De jeg har beholdt for sex har alltid kommet tilbake - igjen og igjen. I flere år. Men jeg vil ikke bare være der for sex. Men innimellom er det bedre enn ingen ting.

Anonymkode: 6426f...4bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ute på kjøttmarkedet ;) Menn treffer jeg via felles venner og via felles interesser. Jeg går ikke for de smothe og kjekke. Slike tiltrekkes jeg ikke av. Jeg liker litt nerdete menn som liker de samme ting som meg (ski, fjell, action-sport ol)

Anonymkode: 6426f...4bd

Nerdete = ski, fjell og action-sport? Språket har jammen endret seg. Når jeg hører nerdete tenker jeg Tolkien, Star Wars og D&D. :P

Anonymkode: a1318...f80

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er jo ikke ærlige om det. De virker til å være oppriktig interessert, og så viser det seg at det kun var sex.

Anonymkode: 6426f...4bd

Kan jo godt være, men også at de først var oppriktig interessert?

 

Jeg har en venninne som er ressurssterk og så flink på alle måter, over hode ikke løs på tråden. Hun kler seg flott, men alt sitter stramt på henne og hun bruker alltid topper og bluser som er stramme og viser godt figuren.

Nå har hun funnet seg en flott og snill mann. Men før det sa hun i mange år det samme som du sier. 

Jeg synes man må få kle seg i hva man vil. Men det er ikke å komme utenom at mange tror at du da er veldig sex fokusert hvis du kler deg sånn. 

Og nå leste jeg akkurat at du skrev at du var dyrisk i sengen. Det understreker enda mer for mennene at det er det som er fokuset. Jeg mener ikke at det er negativt, sikkert heller positivt når du har funnet den rette. Men kanskje spar sexen litt hvis du tror du treffer den rette Mann.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Hadde du vært bra nok, hadde ikke dette vært ett problem.
Du er nok bra nok, men ikke for det kaliberet av menn du går etter.
Harsh, but true.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes da snille menn 

Definèr snill.

Hater det ordet, da de aller fleste mennesker betegner seg som snille, og oppriktig tror de er det, til tross for at de oppfører seg langt fra snilt mye av tiden. 

TS: Jeg tror du bare har til gode å møte en som det er gjensidighet med. Det hjelper ikke at du har masse omsorg å gi, er populær og aktiv, så lenge du ikke har møtt en det virkelig klaffer med. Hva trenger du av en mann, hvilke egenskaper ønsker du at han skal ha, hvilke verdier er viktig for deg i et forhold? Det er viktig å ha klart for seg når man prøver å finne seg en partner. 

Anonymkode: 117b1...454

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De er jo ikke ærlige om det. De virker til å være oppriktig interessert, og så viser det seg at det kun var sex.

Anonymkode: 6426f...4bd

Hvordan viser de dette? Ved å ikke høre fra seg når du har hatt sex med dem? Ved å ikke ville treffe deg mer fordi du ikke vil ha sex med dem

Har du tenkt tanken om at dette ikke handler om dem men om deg? Din holdning til menn og dine forventninger til dem? At du viser en usikkerhet og kanskje "tester" dem for å se hvem de er? For det er ikke tiltrekkende og det lyser gjennom med en gang.

De siste årene når jeg var singel møtte jeg aldri menn som jeg følte var ute etter sex med meg, men hadde jeg møtt de samme mennene for 10 år siden hadde jeg sikkert tenkt det samme som deg. Jeg var en annen, de hadde oppført seg på en annen måte - i tillegg hadde jeg også valgt andre menn enn jeg valgte nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PseudonymBruker

Nerdete = ski, fjell og action-sport? Språket har jammen endret seg. Når jeg hører nerdete tenker jeg Tolkien, Star Wars og D&D. :P

Jeg er helt enig med deg i at ski, fjell og action-sport er langt unna å være nerdete. 

Men sånn jeg tolket TS så mente hun menn med en nerdete utseendetype og kanskje en nerdete jobb, som i tillegg har disse veldig u-nerdete hobbyene. Altså en mann som visuelt sett og ved førsteinntrykk fremstår nerdete, men som også har dette "mystiske" spennings- og utforskings-genet ved seg som gjør at han interesserer seg for aktive naturrelaterte hobbyer. :P

Endret av PseudonymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg i at ski, fjell og action-sport er langt unna å være nerdete. 

Men sånn jeg tolket TS så mente hun menn med en nerdete utseendetype og kanskje en nerdete jobb, som i tillegg har disse veldig u-nerdete hobbyene. Altså en mann som visuelt sett og ved førsteinntrykk fremstår nerdete, men som også har dette "mystiske" spennings- og utforskings-genet ved seg som gjør at han interesserer seg for aktive naturrelaterte hobbyer. :P

Ganske spot-on her. Men jeg mener også at man nerder om man er litt mer en interessert i noe uansett hva dette er. Man er kanskje ikke en stereotypisk nerd, men man nerder.

Anonymkode: 6426f...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...