Gå til innhold

Skam på NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var da mange ganger vi ikke fikk oppdatering på en hel dag i sesong 3? Eller er det jeg som husker feil?

Anonymkode: 8a3be...fc6

Ikke en eneste gang. Jeg gikk nettopp gjennom og sjekket alle dagene. 

Bortsett fra den obligatoriske pausen som alle sesonger har da.  Den varte fra 6. til 13. november.  

Men at det føltes sånn, det er jeg med på. For vi ventet og ventet på klipp og oppdateringer, og tiden virket så uendelig lang fordi vi pustet og levde med Isaks smerte og lengsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk vi noen gang noen avklaring på den greia med P-Chris og Isak i sesong 2? Jeg er fortsatt litt forvirret over det forholdet, jeg...

Anonymkode: 753ca...807

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker så godt hvordan musikk blir brukt som effekt i skam! Syns som regel musikkvalget ofte er veldig passende for å fange riktig stemning, og ofte er det budskap i tekstene og. Samt at det å bruke norske litt ukjente artister.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er et lite ikon ved siden av kommenter-knappen.Tekst.thumb.png.1638f95e9a523b79d827f0b56ef7821a.png

Anonymkode: 753ca...807

Åå så irriterende at noe hver gang skal forstyrre når Sana og Yousef har et moment. Enten så er det telefoner som ringer eller så kommer den teite broren og forstyrrer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kalevala skrev:

Jada. Her forteller Eva hva og hvorfor:

http://skam.p3.no/2016/05/02/slut-slut-slut/

Men hun sier jo bare at Isak hadde kontaktet Chris etter at Jonas fikk juling, hun sier ingenting og hvorfor i allverden Isak kontaktet Chris av alle mennesker. Hvordan kjenner de hverandre? Og hvordan er de blitt så close at Chris stiller opp for å banke en hel haug med fyrer fordi Isak ber om det?

Anonymkode: 753ca...807

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er et lite ikon ved siden av kommenter-knappen.

Anonymkode: 753ca...807

Tusen takk :blomst:

Anonymkode: ca37e...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt klipp :D

 

 

Vilde er litt irriterende. Har egentlig aldri helt hatt sansen for henne..

Anonymkode: 97bb1...1c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Vilde er litt irriterende. Har egentlig aldri helt hatt sansen for henne..

Anonymkode: 97bb1...1c3

Enig. Hun er utrolig irriterende og virker bare så naiv og dum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere William er i fengsel etter flaskehendelsen? 

Anonymkode: 152fb...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere William er i fengsel etter flaskehendelsen? 

Anonymkode: 152fb...a53

Det kan jo hende. Har ikke tenkt på det engang... Åh, hvorfor måtte de forstyrre?! Vil jo vite det!

Anonymkode: 97bb1...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin fjortisserie og pute TV. 

At denne serien har fått så mye oppmerksomhet skjønner ikke jeg. Noen som kan forklare hvorfor denne helt gjennomsnittlig tenårings drama serien har fått så mye positivt oppmerksomhet. Kun sett en episode, og det var typisk klisje tenåringskrise, er ikke folk lei den møkka?

Blir litt urettferdig mener nå jeg når vi har mer profesjonelle serier som Hotel Cæsar som aldri får noe skryt for :(

 

Endret av QQbaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, QQbaby skrev:

At denne serien har fått så mye oppmerksomhet skjønner ikke jeg. Noen som kan forklare hvorfor denne helt gjennomsnittlig tenårings drama serien har fått så mye positivt oppmerksomhet. Kun sett en episode, og det var typisk klisje tenåringskrise, er ikke folk lei den møkka?

Blir litt urettferdig mener nå jeg når vi har mer profesjonelle serier som Hotel Cæsar som aldri får noe skryt for :(

 

Det er en suksess fordi ungdommene kjenner seg igjen. Det er realistisk, ungdommer over hele verden kjenner seg igjen, selv når man tar høyde for kulturforskjellene. 

Hotel Cæsar er fiksjon fra ende til annen. Babyer blir født og konfirmert i løpet av syv sesonger, mens de voksne rundt ikke eldes. Det er drap hver måned, utroskap ukentlig, enorme katastrofer stadig vekk, null konsekvenser for alvorlige lovbrudd. Hvem kan relatere seg til det? Lag en egen Cæsar-tråd.

Anonymkode: da7fd...deb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, QQbaby skrev:

Fin fjortisserie og pute TV. 

At denne serien har fått så mye oppmerksomhet skjønner ikke jeg. Noen som kan forklare hvorfor denne helt gjennomsnittlig tenårings drama serien har fått så mye positivt oppmerksomhet. Kun sett en episode, og det var typisk klisje tenåringskrise, er ikke folk lei den møkka?

Blir litt urettferdig mener nå jeg når vi har mer profesjonelle serier som Hotel Cæsar som aldri får noe skryt for :(

 

Wow. Du var jammen dyp.

Anonymkode: 1363e...d19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, QQbaby skrev:

Fin fjortisserie og pute TV. 

At denne serien har fått så mye oppmerksomhet skjønner ikke jeg. Noen som kan forklare hvorfor denne helt gjennomsnittlig tenårings drama serien har fått så mye positivt oppmerksomhet. Kun sett en episode, og det var typisk klisje tenåringskrise, er ikke folk lei den møkka?

Blir litt urettferdig mener nå jeg når vi har mer profesjonelle serier som Hotel Cæsar som aldri får noe skryt for :(

 

Hehe :biggrin: Du får lese et par anmeldelser fra det stoore utlandet da vettu.. kanskje du forstår litt mer da. Det hjelper i allefall ikke å bare se en episode http://www.highsnobiety.com/2016/12/22/skam-series-everything-you-need-to-know/?utm_campaign=SF+Highsnobiety+Post&utm_source=Facebook&utm_medium=Social

http://www.thefader.com/2017/04/10/skam-season-4-sana-isak-even-nrk-interview 

https://www.buzzfeed.com/krishrach/heres-why-you-should-binge-skam-in-2017?utm_term=.hfKeeq2Jk#.ujnKKDnwP

Anonymkode: e08dd...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Skam fordi serien fremstiller ulike utfordringer som tenåringer har på en bra måte. En annen ting som jeg også liker ved Skam er at vi får tenkt gjennom våre fordommer. For eksempel så har mange fordommer mot muslimer, og jeg tenker det at denne sesongen kanskje kan gjøre at vi får mindre fordommer mot muslimer. Håper jeg. Jeg har ikke sett så mye på Hotel Cæsar, men jeg føler det at jeg kjenner meg mer igjen i Skam enn jeg gjør i Hotel Cæsar. 

Vilde var litt irriterende i dagens klipp...

Endret av Tita92
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren

Vilde og Mags er bare et sånt dritirriterende nyforelska-par, husker så mange av dem! 
Spent på hvordan denne sesongen utvikler seg. Jeg syns kanskje det virker som om det nok en gang legges opp til kjærlighetsdrama, og selv om det er veldig medrivende syns jeg det er litt teit at hver sesong skal ha det som hovedintrige. Og så syns jeg det begynner å bli litt gammalt at de aldri sier rett ut til hverandre hva de mener og føler, og derfor blir det masse problemer. Tja, kanskje bra dette er siste sesong. Men jeg er fortsatt helt med og forventer å snart bli svært opphengt, hvis ikke er det dårlig til Skam å være.

Leste litt inne på noen Skam-forum på fb og blir helt oppgitt over hvor opphengt mange der inne er i Isak og Even. Herregud...
Det er Skam, ikke Isak & Even-serie! De syns de hadde blitt snytt for klipp med ISak i dag osv, at noen kan henge seg så opp i fiktive karakterer som ikke har noen stor rolel i serien lenger blir for meg et mysterium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kattehviskeren skrev:

Vilde og Mags er bare et sånt dritirriterende nyforelska-par, husker så mange av dem! 
Spent på hvordan denne sesongen utvikler seg. Jeg syns kanskje det virker som om det nok en gang legges opp til kjærlighetsdrama, og selv om det er veldig medrivende syns jeg det er litt teit at hver sesong skal ha det som hovedintrige. Og så syns jeg det begynner å bli litt gammalt at de aldri sier rett ut til hverandre hva de mener og føler, og derfor blir det masse problemer. Tja, kanskje bra dette er siste sesong. Men jeg er fortsatt helt med og forventer å snart bli svært opphengt, hvis ikke er det dårlig til Skam å være.

Men er det ikke kjærlighetsdrama mye av ungdomstiden handler om da?

Anonymkode: 7f0b8...dbf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...