Gå til innhold

Hva er det verste du ser i en bolig-annonse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, charactouy skrev:

Så vidt jeg kan se, var vasen med på alle bildene innendørs... Sprøtt. 

Ja, og til og med på terassen?

Anonymkode: 6e6dc...b38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, charactouy skrev:

Så vidt jeg kan se, var vasen med på alle bildene innendørs... Sprøtt. 

Du ser den vasen til og med på bilde nr 2. (Utendørs)Til venstre i bildet

Anonymkode: 6e6dc...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan så klart ikke vurdere en bolig uten at det er dokumentert at det er plass til en vase i alle rom :opplyser:

Anonymkode: 10374...2f1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man blir jo så opptatt av den grufulle vasen, at man glemmer å se på salgsobjektet...

Er bruken av vasen ment som avledningsmanøver?

Anonymkode: 6e6dc...b38

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2016-10-04 den 14.29, AnonymBruker skrev:

Og når vi snakker om overmøblering...

http://www.ta.no/vis/eiendomtilsalgs/3325634

 

Også utrolig frustrerende annonse generelt, med ingen beskrivelse på bildene (siden boligen omfatter flere enheter hadde det vært fint om bildene sa hvilken enhet det var bilder av) og plantegninger som er for store så du kan ikke se hele... Hjelpes.

Anonymkode: 4610b...c7d

Og det badet! Måtte bla frem og tilbake for å forstå det faktisk er et bad, inn mellom alle saker.

Megleren har tydeligvis glemt å be eierne rydde. ;)

 

..og gulflekkede madrasser. Kunne vel dratt over et laken??

 

Da jeg solgte i oslo (og senere i sverige) ryddet vi smitt og smule ut det som var overflødig og personlig. Uten at det skulle bli sterilt eller kunstig for den saks skyld.

 

Den der "far reiser på sjøen" annonsen, var jo bare korny. Lurer på om det er megler eller eierne som ønsker å bli kommunikatør?? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/04/2016 den 14.29, AnonymBruker skrev:

Og når vi snakker om overmøblering...

http://www.ta.no/vis/eiendomtilsalgs/3325634

 

Også utrolig frustrerende annonse generelt, med ingen beskrivelse på bildene (siden boligen omfatter flere enheter hadde det vært fint om bildene sa hvilken enhet det var bilder av) og plantegninger som er for store så du kan ikke se hele... Hjelpes.

Anonymkode: 4610b...c7d

Jeg syntes egentlig boligen var dødskul og hadde gladelig kjøpt om jeg kunne fått med møblene (og hadde råd). Men hvorfor står det "funkis" ved hvert eneste bilde? Det er jo ikke funkis? Hvertfall ikke hybelen med 90talls farger, lavt under taket og brystpanel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Alice123 skrev:

Jeg syntes egentlig boligen var dødskul og hadde gladelig kjøpt om jeg kunne fått med møblene (og hadde råd). Men hvorfor står det "funkis" ved hvert eneste bilde? Det er jo ikke funkis? Hvertfall ikke hybelen med 90talls farger, lavt under taket og brystpanel?

Ser ut til at hele eiendommen med funkishus og låve er til salgs, og at de aktuelle bildene er fra den hvite funkisboligen. Men interiøret er så langt fra funkis som det går an å komme, ja. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
På 22.11.2015 den 22.57, AnonymBruker skrev:

 

Seriøst? Ja, da er det jo tydeligvis en grunn til at de lager slike annonser om folk går på slike salgstriks som det der. Jeg syns den var virkelig tåpelig. Jeg vil se nøkterne bilder av et hus, ikke høre et helt eventyr. Og så de teite klærne. Husets utside passet jo virkelig ikke inn med det eventyret de prøvde å selge på innsiden.

Anonymkode: b4db2...1b2

Så enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emera skrev:

Ser ut til at hele eiendommen med funkishus og låve er til salgs, og at de aktuelle bildene er fra den hvite funkisboligen. Men interiøret er så langt fra funkis som det går an å komme, ja.   :ler:

Det er ikke et funkishus. men en gammel fabrikk. Se mitt svar lenger oppe i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir irritert av å måtte bla meg gjennom utallige bilder av "nærområde" for å komme til plantegningen. Meglerne har også en ganske vid oppfatning av hva som er nærområde. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.9.2016 den 10.16, Nique skrev:

Duftlys på visning. Det er varseltrekant og rødt lys for meg, hva prøver megler å skjule?

Sannsynligvis ingenting. Duft brukes til å påvirke/skape stemning. Det er vel vist at dufter kan påvirke folks atferd. Dette brukes bevisst i enkelte andre sammenhenger også.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jabx skrev:

Sannsynligvis ingenting. Duft brukes til å påvirke/skape stemning. Det er vel vist at dufter kan påvirke folks atferd. Dette brukes bevisst i enkelte andre sammenhenger også.

Litt uenig i denne, selv om du har rett angående lukt og dens påvirkning. En venninne av meg kjøpte en leilighet der det var mye duftlys og slikt på visning. Etter hun flyttet inn kom mer og mer røyklukt sigende inn i leiligheten, ble helt uutholdelig. Endte med at de måtte rive alle veggene og skifte innmaten (eller, jeg kan ikke så mye om dette, men noe slikt hvert fall), for lukten hadde satt seg sånn inni veggene at det var umulig å få vekk. Det var så ille at hun måtte sove hjemme hos foreldrene sine til leiligheten var fikset, før hun kunne flytte inn igjen...

Anonymkode: 9d1a5...3a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt uenig i denne, selv om du har rett angående lukt og dens påvirkning. En venninne av meg kjøpte en leilighet der det var mye duftlys og slikt på visning. Etter hun flyttet inn kom mer og mer røyklukt sigende inn i leiligheten, ble helt uutholdelig. Endte med at de måtte rive alle veggene og skifte innmaten (eller, jeg kan ikke så mye om dette, men noe slikt hvert fall), for lukten hadde satt seg sånn inni veggene at det var umulig å få vekk. Det var så ille at hun måtte sove hjemme hos foreldrene sine til leiligheten var fikset, før hun kunne flytte inn igjen...

Anonymkode: 9d1a5...3a1

Dette høres komplett usannsynlig ut :rolleyes: Tviler ikke på at duftlys kan bidra til å kamuflere ulike problemer under visning, men at man må gå så drastisk til verks for å bli kvitt røyklukt er bare tull. Sigarettlukt seg riktignok i både tak, vegger (og tepper, hvis man har det). Men det holder å male over alle overflater, så vil lukten forsvinne.

Vi driver med investering, kjøp og salg av leiligheter, og har renovert utallige innrøykede boliger. Har aldri vært nødvendig å gå så drastisk til verks som du skisserer over pga røyklukt. (Ved mugg, sopp, råte o.l derimot, er det selvsagt en annen sak).

Anonymkode: 0463a...bed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres komplett usannsynlig ut :rolleyes: Tviler ikke på at duftlys kan bidra til å kamuflere ulike problemer under visning, men at man må gå så drastisk til verks for å bli kvitt røyklukt er bare tull. Sigarettlukt seg riktignok i både tak, vegger (og tepper, hvis man har det). Men det holder å male over alle overflater, så vil lukten forsvinne.

Vi driver med investering, kjøp og salg av leiligheter, og har renovert utallige innrøykede boliger. Har aldri vært nødvendig å gå så drastisk til verks som du skisserer over pga røyklukt. (Ved mugg, sopp, råte o.l derimot, er det selvsagt en annen sak).

Anonymkode: 0463a...bed

Det er sant, veggene og alt var nymalt da hun flyttet inn, lukten kom mer og mer etter hvert. Vet som sagt ikke helt hva de måtte gjøre, siden jeg ikke kan sånn her, så mye mulig jeg har misforstått noe, men det var hvert fall mer enn å bare bare vaske og male veggene som måtte gjøres for å si det sånn. Kan jo hende det var noe råte etc. i tillegg da, som jeg ikke har fått med meg, men var der selv, det stinket helt forferdelig innestengt røyk.

Anonymkode: 9d1a5...3a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prospekter hvor majoriteten av bildene er innovative nærbilder av fruktfat, blomster og pynt gjør meg mest irritert.

Bruk av vidvinkel på bad (slik at toalettet ser 1 meter bredt ut) er kanskje litt patetisk på en måte. Et lite bad blir jo ikke større av å bruke vidvinkel i overmål. 

Bilder skal fortelle meg noe om leiligheten/huset. Utformingen av rommene, størrelser, plassering av vinduer, dører o.l. ikke at fotografer har stått på hodet og tatt bilder i vinkel med tærne mens de sang "Alle fugler små de er".

 

Anonymkode: d08d9...69c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, October 01, 2016 den 21.40, AnonymBruker skrev:

Når nåværende eier ikke greier å TONE NED sin egen stil før bildene blir tatt! Som oftest er det shabby chic-damer som er synderne her... Dette er et primaeksempel; jeg greier ikke se hvordan rommene faktisk ser ut gjennom alt dillet!

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=83452308

Anonymkode: 4610b...c7d

Får vondt i øya av alt rælet og all pyntingen! 

Anonymkode: 801bc...5f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...