Gå til innhold

Hvor ofte er det vanlig og dra på byen når man er i et forhold?


urlm

Anbefalte innlegg

Har holdt på i noen måneder med en dame, og det begynner gradvis og bli mer seriøst og intenst. Det eneste som bekymrer meg er at dette er en festjente, hun drar ut hver eneste uke, ofte flere ganger. Dette er forsåvidt greit det når man er ung og singel, men jeg føler at det kanskje er litt voldsomt når man er i et forhold.

Hun er 20 og jeg er 22, begge er studenter første året. Dro selv ut minst like mye som henne dette første semesteret, og jeg innbiller meg at det er kanskje vanligere og dra mer ut på byen det første semesteret, da man ofte ønsker å danne nettverk og bli kjent med nye mennesker.

Det som bekymrer meg er at jeg har planer om å roe ned på dette den kommende tiden, og har egentlig et ønske om å ikke nødvendigvis dra på fylla hver eneste helg. Jeg syntes egentlig det bare var slitsomt og gikk hardt utover både trening og skole dette semesteret, og foretrekker egentlig og ikke dra på fylla hver eneste uke.

Hun derimot gir ingen inntrykk av at hun ønsker å roe ned. Hun virker veldig interessert i å bli et par, og har hintet til dette flere ganger. Har blitt ganske frustrert på meg fordi jeg virker usikker, og har sagt at hun har blitt redd for å knytte seg til meg fordi hun tror jeg kanskje vil slutte å se henne og såre henne. Jeg har forsikret henne om at det ikke er tilfelle, men sannheten er at det ikke er helt sant, jeg er utrolig usikker.

Jeg har gitt inntrykk av at jeg ønsker å ta noen rolige helger med henne fra tid til annen, og jeg har fortalt henne flere ganger at jeg har planer om å slutte å dra så mye på fylla. Skulle tro det var pinlig åpenbart nå at jeg ønsker at vi begge kanskje roer ned litt på festingen om dette skal fungere.

Men det virker ikke som hun forstår dette overhodet, og fortsetter og prate om hvor full hun skal bli neste helg, og hvordan vi må se hverandre hverdager fremfor helger, fordi hun vil dra ut i helgene.