Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette


Beccy87

Anbefalte innlegg

Gjest Runforit
Den 21. juli 2016 at 8.34, Trampe skrev:

Man skulle fått tilsendt perfekt BH på blå resept i forbindelse med graviditet og fødsel altså. Fytti, det er vrient å finne en som passer, ser ok ut og føles bra. Og som ikke koster halve lønninga....!!! 

:ler:

Mine ble enorme med all melken. De er fremdeles temmelig store; spesielt på ettermiddagen. Mini ammer kun på kvelden/natten , men det er tydeligvis nok for å skape monsterboobs 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DA var vi endelig kommet oss plass hjemme igjen. :hoppendeglad:
Det står en frossenpizza i ovnen fordi vi ikke orker å lage noe ordentlig middag i dag og det må være lov!
Og Trollet lirer av seg de siste par protest lydene inne på soverommet før han konker helt ut for natta. 

Helgen fikk en heller dårlig start da jeg ble kvalm på togturen ned. Det var virkelig ikke noe kjekt å sitte i familievogna med tilhørende lukter og lyder i 25+ varmegrader og gravidnese i 4,5 timer! 
De siste to timene var jeg faktisk ikke sikker på hvor jeg skulle gjøre av meg og priset meg lykkelig for at vi bare hadde ett barn å ta vare på denne gangen. Det var en dame der som reiste alene med 4 (fire!) barn i alderen 1-7år og jeg er mektig imponert, de var de stilleste og mest veloppdragne barna i hele vogna og mammaen var så rolig og kontrollert hele veien at jeg ble bare sittende å glo i fasenasjon. Er det det kidsa kaller hæsjtægg-goals eller? :P  
Formen steg heldigvis betraktelig så fort jeg fikk fast grunn under bena og sjøluft i nesen og da Trollet virket å kjenne igjen farmoren sin når hun kom oss i møte så var det bare god stemning! :) 

Helgen har gått fort med tett program av mennesker og inntrykk både for store og små. Det ble ikke noen dyrepark på oss i år og det var egentlig helt greit. Vi får ta det igjen til neste år eller året etter når Trollet kan få litt mer utbytte av det. Nå er det minst like spennende med en hund på bussen som det ville vært med en løve eller apekatt så det kan vente litt. :jepp:

Jeg gleder meg så utrolig mye til å legge meg i min egen seng i natt, svigermor sin dobbeltseng er noe av det verste jeg har sovet i noen sinne. Jeg kan ikke fordra super myke senger og er sikker på man hadde hatt mer støtte dersom man la seg til å sove i et basseng fylt med sukkerspinn! 

Nå er pizzaen klar og jeg skal nyte en stille kveld i eget hjem med mannen, bare vi to (tre med sove-Troll)
Åh for en luksus! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin tur, på tross av kvalme og sukkerspinnseng! :fnise: Kjente jeg ble dårlig bare av å lese om togturen da. Slike situasjoner er så forferdelige og man kommer seg liksom ikke ut av dem heller. Jeg ble dårlig på en lang togtur en gang og kastet opp flere ganger. Det var bare helt forferdelig. Det kan ha skyldtes et noe høyt alkoholinntak kvelden i forkant. :ph34r: 

Nyt pizzaen med god samvittighet! :enig:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Ugh, togturen hørtes kjip ut og så er det et mareritt å ikke få sove fordi en ikke ligger godt 😑 

Ikke noe annet å si enn borte bra, hjemme best 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy å se hvor glad Trollet er for å være hjemme igjen. :strix:
Svinser rundt her med apekattlydene sine og leker med alle lekene (og gardina) som han tydeligvis har savnet. 

Og plutselig var livet ''as we know it'' over for nå klatret han jammen meg OPP I SOFAEN på egenhånd for første gang!!!! :bond:
Han kan jo ikke å klatre ned av sofaen på noen annen måte enn ''jeg bare stuper utfor kanten med hodet først uten å ta meg for jeg''-måten. Dette kan bli spennende! :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trollet vårt er også glad i gardiner. :fnise: Klatring er skummelt altså! Spesielt siden de bare stuper ned igjen, har virkelig ikke skjønt dette med tyngdekraften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhhh, sånn har R begynt med også og jeg blir så stressa!!

Endret av Saltsild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til en ny verden med hjertet i halsen hver gang du snur ryggen til et sekund og poden står og balanserer i sofaen når du snur deg tilbake :nigo: Produksjonen av grå hår har økt siden Mini lærte seg det trikset ass.. 

Og glemte helt å svare på det der med at det er hyggelig med noen som er ca like langt - det er det! Og formen her er helt ok.. innmari sliten, og uggen og kvalm innimellom. Veldig glad jeg slapp den togturen din, det hørtes helt forferdelig ut :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her hadde jeg aldri trodd om meg selv for et par år siden, men nå sitter jeg altså her og ønsker meg både kviser og halsbrann. :bond:
Hvorfor sier du? 
Fordi jeg er såpass glad i kjerringråd at jeg er sikker på at det er det som må til for at det skal ligge en liten jente i magen min. 
Og jeg vil så gjerne ha en jente i magen i dag fordi mannen er fast bestemt på at om det blir en gutt så skal han hete P og det orker jeg ikke. P er liksom en sånn sossegutt med blond sleik som spiller tennis, sniffer kokain og snakker som Ari Behn... :sprettoy: 
Og det verste er at jeg har ingen alternativer heller, vi brukte liksom opp det eneste guttenavnet på Trollet... 
Er det en gutt i magen så får han ikke noe navn... 
Er det en jente så er vi enige om O.. 

Andre first-world-problems jeg sliter med i dag er at mannen dro til frisøren for å klippe seg og jeg sitter her og er kjempe nervøs for at han skal komme hjem som et kort pinnsvin.. Liker langt og halvlangt hår jeg selv om det er varmt.. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har potensielt samme guttenavnproblem. Spetakkelet fikk egentlig det eneste fine guttenavnet vi kunne komme på. Jentenavn er mye enklere. Og sossenavn er jo helt klart uaktuelt! :sjokkert: :fnise: Skal dere be om å få vite kjønn på OUL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja, guttenavn er kjempevanskelig! Vi brukte så lang tid på å finne hva det skulle være til vår lille mini, men ble jo veldig fornøyde med valget til slutt da!

Så kjerringråd sier kviser og halsbrann for jente altså? Det visste jeg ikke. Hvordan føles dette svangerskapet sammenlignet med forrige, kjenner du noen forskjeller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Preben?! :bond: 

Jeg hadde ingen kviser altså, men halsbrann hadde jeg. Men ikke da jeg jeg var 14 uker på vei! ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Nori skrev:

Vi har potensielt samme guttenavnproblem. Spetakkelet fikk egentlig det eneste fine guttenavnet vi kunne komme på. Jentenavn er mye enklere. Og sossenavn er jo helt klart uaktuelt! :sjokkert: :fnise: Skal dere be om å få vite kjønn på OUL?

Ja jentenavn er myyyye enklere! 
Om vi ikke får vite kjønn på OUL så blir jeg å bestille nye UL-timer til vi finner ut av det for jeg orker IKKE å vente i uvissheten! :bond:

7 timer siden, j86 skrev:

Åh ja, guttenavn er kjempevanskelig! Vi brukte så lang tid på å finne hva det skulle være til vår lille mini, men ble jo veldig fornøyde med valget til slutt da!

Så kjerringråd sier kviser og halsbrann for jente altså? Det visste jeg ikke. Hvordan føles dette svangerskapet sammenlignet med forrige, kjenner du noen forskjeller? 

Jeg har vært mindre kvalm og mindre sliten denne gangen.. Men så er jeg usikker på om jeg faktisk har vært mindre kvalm og mindre sliten eller om det bare er det at jeg rett og slett ikke har hatt tid til å ligge på sofaen og syntes synd på meg selv denne gangen.. :fnise:
Ellers hadde jeg fryktelig ømme pupper forrige gang, det har jeg sluppet nå. 
Jeg er heller ikke like sulten denne gangen, forrige gang gikk jeg rundt med en ekstrem ulvehunger hele tiden de første ukene, det har jeg ikke hatt nå. Og suget etter noe søtt er heller ikke like stort som det var da.. :klo:

6 timer siden, juliane skrev:

Preben?! :bond: 

Jeg hadde ingen kviser altså, men halsbrann hadde jeg. Men ikke da jeg jeg var 14 uker på vei! ;) 

 

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å si navnet fordi jeg ikke vil støte noen som potensielt elsker det navnet, men ja.. det var faktisk Preben! :fnise:
Så bra, da fortsetter jeg å håpe på halsbrann i fremtiden!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjokkert: Altså, han kan jo bare ikke kalle ungen Preben. Her jeg kommer fra brukes Preben som et samlebegrep på ufyselige sossegutter fra Bærum, type: "Det er en gjeng på fem-seks Preben som bor på den hytta i påsken." :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, juliane skrev:

:sjokkert: Altså, han kan jo bare ikke kalle ungen Preben. Her jeg kommer fra brukes Preben som et samlebegrep på ufyselige sossegutter fra Bærum, type: "Det er en gjeng på fem-seks Preben som bor på den hytta i påsken." :sjenert: 

Nå ble mannen bloooodig fornærmet her!
''Nå sitter dere bare der på internetten og rotter dere sammen, kanskje jeg også skal lage meg bruker på KG og starte krig!'' 
Haha, jeg tisser på meg! :hoho:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååå, jeg hadde tenkt å foreslå Patrick. Sossenavn er annerledes på Vestlandet tydeligvis ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at ungen ikke kan hete det! Har skikkelig dårlige vibber fra en fyr på ungdomsskolen som var lite hyggelig mot meg. Det virker som om mannen din herved er nedstemt av flertallet selv om det ikke er et sossenavn her jeg bor. :fnise:

Satser på at du får en jente jeg! Gøy med en av hver! Når er OUL igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:Er ikke greit å være mann når dama har KG i ryggen!

Men akkurat dette med navn er noe jeg aldri kunne ha gått med på kompromiss på. Det er ikke noe annet alternativ enn å finne et navn begge er fornøyde med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Preben var det første jeg tenkte også :ler: Du må hilse mannen din og si at nei, det kan han faktisk ikke kalle ungen, ikke med mindre han blir født med klein sleik, genser knytt rundt skuldrene og et brennende ønske om å gå med uggs, boblejakke og bruke et par millioner på russebussen sin :nigo: 

Får håpe kjerringrådene funker bedre på deg enn for meg - jeg hadde masse kviser og halsbrann, og vi fikk gutt. Krysser forsåvidt fingrene for jente her og, for mannen har også bare sånne håpløse forslag til guttenavn :fnise: 

Endret av sitronkake
Leif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...