Gå til innhold

KonMari - vi får orden på huset og livet


Kara W

Anbefalte innlegg

2 timer siden, absinthia skrev:

Vel, nå er det høst og snart er hagesesongen slutt, så nå er det dags for å ta opp ryddeprosjektet igjen. 

Jeg har en del tekstiler som tar opp unødig skapplass, samtidig som jeg ikke vil kvitte meg med dem, fordi de er gode å ha. Dette er ting som babytepper, sengetepper, pledd noen puter o.l.  Vi trenger iblant noen ekstra sitteplasser i vår lille stue på rundt 21 kvadrat, så jeg gikk faktisk til anskaffelse av et par marokkanske skinnpuffer, som jeg kunne fylle selv. - Dit gikk alt dette, pluss litt mer. Fantastisk å kunne bruke skapfyllet til å sitte på! Anbefales! 

Slike kjøpte jeg 

15178174-A065-4D5D-982A-F1BA302A684B.jpeg

veldig fine! kan jeg spørre hvor du kjøpte dem, jeg har kun sett dem med fyll..

Endret av miss spjåk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, miss spjåk skrev:

veldig fine! kan jeg spørre hvor du kjøpte dem, jeg har kun sett dem med fyll..

Hos krydderinterior.no

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en slik puff som jeg har fylt med litt diverse. Bestilte den for noen år siden av en britisk dame som hadde flyttet til marokko for å drive med håndarbeid. Veldig spennende! Men gud som den luktet da jeg fikk den..!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, absinthia skrev:

Vel, nå er det høst og snart er hagesesongen slutt, så nå er det dags for å ta opp ryddeprosjektet igjen. 

Jeg har en del tekstiler som tar opp unødig skapplass, samtidig som jeg ikke vil kvitte meg med dem, fordi de er gode å ha. Dette er ting som babytepper, sengetepper, pledd noen puter o.l.  Vi trenger iblant noen ekstra sitteplasser i vår lille stue på rundt 21 kvadrat, så jeg gikk faktisk til anskaffelse av et par marokkanske skinnpuffer, som jeg kunne fylle selv. - Dit gikk alt dette, pluss litt mer. Fantastisk å kunne bruke skapfyllet til å sitte på! Anbefales! 

Slike kjøpte jeg 

15178174-A065-4D5D-982A-F1BA302A684B.jpeg

Disse er geniale! Jeg har ekstra dyner og puter til gjester i min ene, og ekstra tepper i andre. Rommer helt utrolig mye! 

Man får dem ofte billigere på finn.no. Jeg kjøpte en på Kremerhuset til 2400 kr. Da jeg ønsket en til fant jeg en til 1000 kr på finn, helt ny. Irriterende at jeg ikke sjekket det første gangen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trolltunge skrev:

Disse er geniale! Jeg har ekstra dyner og puter til gjester i min ene, og ekstra tepper i andre. Rommer helt utrolig mye! 

Man får dem ofte billigere på finn.no. Jeg kjøpte en på Kremerhuset til 2400 kr. Da jeg ønsket en til fant jeg en til 1000 kr på finn, helt ny. Irriterende at jeg ikke sjekket det første gangen! 

Etsy er også en mulighet :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.10.2018 den 10.20, Trolltunge skrev:
 

Disse er geniale! Jeg har ekstra dyner og puter til gjester i min ene, og ekstra tepper i andre. Rommer helt utrolig mye! 

Man får dem ofte billigere på finn.no. Jeg kjøpte en på Kremerhuset til 2400 kr. Da jeg ønsket en til fant jeg en til 1000 kr på finn, helt ny. Irriterende at jeg ikke sjekket det første gangen! 

Ja,de er faktisk geniale. Jeg lurer nå på om jeg skal kjøpe en til, men tror nok jeg skal vente litt, for å se om behovet føles like stort om en måneds tid.  Vurderer å kjøpe i julegave til «storebarna» mine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Trodde ikke det skulle være sååå gøy å lese om andre rydde😂

Hvordan gikk det med vedlikehold etter ryddingen?☺

 

Anonymkode: 8cb10...0d0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort Marikondo i hele huset. Deilig følelse. Lite tips, jeg puttet malingsrester i glasskrukker fra ikea (ca. 1 liter) tar mye mindre plass, også ser jeg hva jeg har..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Miewyn77 skrev:

Har gjort Marikondo i hele huset. Deilig følelse. Lite tips, jeg puttet malingsrester i glasskrukker fra ikea (ca. 1 liter) tar mye mindre plass, også ser jeg hva jeg har..

Det var et smart tips. Teit spørsmål kanskje, men får man rengjort krukkene så de kan benyttes igjen (ikke til mat altså)?

Anonymkode: 454b4...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var et smart tips. Teit spørsmål kanskje, men får man rengjort krukkene så de kan benyttes igjen (ikke til mat altså)?

Anonymkode: 454b4...f6a

Vet ikke. Det er akryl maling så skal være mulig å vaske med vann. Det er uansett bare 20 kr jeg taper evt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miewyn77 skrev:

Vet ikke. Det er akryl maling så skal være mulig å vaske med vann. Det er uansett bare 20 kr jeg taper evt.

Fikk lys til å kjøpe inn krukker nå, det kan jo være dekorativt å ha på kjøkkenbenken om det kule farger 😃

Anonymkode: 454b4...f6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea sine (glasskrukker med metalltråd) er de eneste som ikke ruster i oppvaskmaskinen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Jeg drar opp denne tråden igjen😄 Jeg har egentlig vært flink til å kvitte meg med mye, men det er fortsatt masse å ta av🙈

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på. Av en eller annen grunn vandrer det en endeløs rekke av ting inn i huset, selv om jeg hverken har kjøpt pynteting eller mer enn 7 klesplagg til meg selv i løpet av de siste par årene ( bortsett fra undertøy)  

Nå for tiden har jeg et slags prosjekt der jeg syr ting av overskytende sengetøy og andre tekstiler som vi ikke bruker, samt at jeg lar flere av gutteklærne gå i arv til minstejenta, ved å lage noen feminine detaljer på dem. ( Ikke akkurat Kon Mari, men det gjør at vi ihvertfall kjøper mindre ting) 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer, er flere med her`? Jeg burde være med! JEg har kvittet meg med endel fra leiligheten men strever med å lage system i bodene. Bor lite og trangt - for lite og trangt til snart 2 barn og 2 voksne, og håper på å få til et system av noe slag her. Noen veldig ryddige og strukturerte mennesker som har noen tips å komme med?

Anonymkode: 84052...8d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal gå gjennom klær til helga, selvom jeg har lite har jeg sett meg ut noe jeg kan kvitte meg med. Føler det er mye ting som ikke hører til en spesifikk kategori her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva skjer, er flere med her`? Jeg burde være med! JEg har kvittet meg med endel fra leiligheten men strever med å lage system i bodene. Bor lite og trangt - for lite og trangt til snart 2 barn og 2 voksne, og håper på å få til et system av noe slag her. Noen veldig ryddige og strukturerte mennesker som har noen tips å komme med?

Anonymkode: 84052...8d9

Du og samboeren din må lage ett system og dere må begge følge det slavisk. Dere må være enige om kjørereglene i huset, ellers kommer kaoset tilbake igjen og igjen og igjen. 
 

Dere må selv snakke om systemet , skape det sammen og gjøre det slik som passer for dere to. Og begge har ansvar for å opprettholde systemet. 
 

Har dere noe som fungerer bra (klarer dere holde det ryddig på kjøkkenet?) kan dere snakke om det: hvorfor fungerer det, hva gjør dere for at det fungerer, hva gjør dere der men ikke i boden, feks? Hva er forskjellene? 
 

Det er bare dere to som kan få det til. 

Anonymkode: 5bb93...cab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk gjennom klær igår og fant 4 plagg som skal til bruktbutikken. Ryddet også i baderomsskuffen, mye som måtte kastes der🙈

Anonymkode: 40459...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg gikk gjennom klær igår og fant 4 plagg som skal til bruktbutikken. Ryddet også i baderomsskuffen, mye som måtte kastes der🙈

Anonymkode: 40459...077

Denne skulle ikke være anonym😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...