Gå til innhold

Fått invitasjon med kontonummer på


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Det er helt vanlig å ønske seg penger. Man trenger ikke oppgi kontonr for å ønske seg penger. 

 

Jeg vil påstå det er langt mer uhøflig å selge gaver man har fått, enn å bare ønske seg penger i utgangspunktet. Og herregud for et sløseri, da.. Man får ikke solgt en gave til samme pris som den ble kjøpt for. Så det er jo bare å skylle pengene giveren opprinnelig brukte ned i dass. 

Anonymous poster hash: 7bc25...8de

 

 

Ja, uten kontonr. som en annen faktura blir det hvertfall litt mer smakfullt. 

 

Og joda, du kan selge nye ting til bortimot full pris og i mange tilfeller full pris på f. eks. finn. Mange som ikke er så flinke til å sjekke opp priser i forkant. Så kommer det selvsagt an på hva man selger. Personlige gaver fra foreldre, familie og venner som står deg veldig nær bør man jo unngå å selge, men brødristere og andre hvitevarer man har fra før fra perifer slekt man ser en gang hvert femte år er det mer legitimt å selge. Det er få familiemedlemmer bortsett fra de nærmeste som vil bry seg noe særlig å følge opp hva de brukes til, men de fleste vil nok reagere mer på at man nesten sender en bryllupsinvitasjon som en faktura. 

Anonymous poster hash: 5563e...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi oppga at vi ønsket oss bidrag til bryllupsreisen, sammen med en hel haug andre ting vi sikkert kunne overleve å få (ikke at vi egentlig trengte noe...) for å bevare tradisjonen. Oppga ikke kontonr og fikk masse cash som vi satte inn i banken selv. Ble en grei mellomting mellom det tradisjonelle og det faktum at vi egentlig bare ønsket oss penger :P



Anonymous poster hash: bca9d...884
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er rart. Det går mye utgifter på et bryllup, og penger har man alltids bruk for. De er kanskje som meg, og er ikke så glade i kontanter  :danse:

Tror ikke jeg hadde tenkt noe videre over meg om det var jeg som leste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Har akkurat fått invitasjon til bryllup der brudeparet skriver i invitasjonen at de ønsker seg penger, også har de oppgitt kontonummer. Er dette vanlig? Aldri opplevd det før og synes det var litt.. Snodig.

 

Anonymous poster hash: 0ea79...5a1

Hææææ? Flere brudepar som gir folk kontonummeret sitt, eller har vi samme vennepar kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er rart. Det går mye utgifter på et bryllup, og penger har man alltids bruk for. De er kanskje som meg, og er ikke så glade i kontanter  :danse:

Tror ikke jeg hadde tenkt noe videre over meg om det var jeg som leste det.

Stort dyrt bryllup er noe man velger selv, ikke noe andre har ansvar for.

Anonymkode: a77ea...e8c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg at kontonummer ikke har sin naturlige plass i en invitasjon.  For meg bærer det preg av å være en regning, for ikke å snakke om at det kan oppstå feil. Jeg har opplevd at noen har oppgitt sitt kontonummer med skrivefeil.  (Trykkfeil på invitasjonene)
Feilen ble rettet opp, men ikke før noen hadde satt inn penger på feil konto.  Det ble mye styr for å ordne dette i etterkant.


Og det er slik at når jeg gir penger, synes jeg at jeg må gi en liten gave i tillegg, og jeg vet at jeg ikke er alene om å ha denne holdningen.

Jeg forstår at ikke alle er glade i kontanter, men det finnes alternativer. 

Hvis jeg vet at brudeparet ønsker seg penger til noe spesielt, bruker jeg legge ved noe som forbrukes, for eksempel noe spiselig som jeg vet at brudeparet er glad i, eller et par hjemmestrikkede ullsokker, og så legge ved en bankremisse/gavesjekk utstedt til brudeparet. Ved tyveri, kan da ikke denne innløses, fordi det kreves legitimasjon for å heve remissen/sjekken.

Anonymkode: f032a...098

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og joda, du kan selge nye ting til bortimot full pris og i mange tilfeller full pris på f. eks. finn. Mange som ikke er så flinke til å sjekke opp priser i forkant.

Det er nok riktig, men da kalles det svindel, og anstendige mennesker holder seg for gode til slikt. Selvfølgelig er ting som kjøpes privat uten garanti, reklamasjonsrett, angrerett, åpent kjøp o.l. betraktelig mindre verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er totalt smakløst, kunne aldri falt meg inn å oppgi kontonummer i innbydelsen

Anonymkode: d777f...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel mer og mer vanlig nå at man bare henviser til en nettside hvor man finner mer info, der i blant ønskeliste. Men har man ønskelista liggende i en butikk, og ikke har nettside så er det vel vanlig å skrive på invitasjonen hvor ønskelista ligger eller hva man faktisk ønsker seg? Noe av det samme mener jeg det blir med å oppgi kontonummer i innbydelsen. 

Jeg mener jeg har sett begge deler og ikke stusset noe særlig over det ene eller det andre. Det å sette pengene rett over på konto er vel egentlig veldig greit tenker jeg. Mange konvolutter med penger kan fort bli litt rotete, om man ikke har noen gaveutpakkere som er veldig flinke til å holde orden også utover kvelden. 

Jeg syns det må være greit å ønske seg penger som bidrag til noe større. Har man alt man trenger, men klarer kanskje ikke å ta seg råd til en bryllupsreise syns jeg det må være bedre at de får penger enn nok en brødrister som en skriver over her. 

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stort dyrt bryllup er noe man velger selv, ikke noe andre har ansvar for.

Anonymkode: a77ea...e8c

Nei, det har jeg da aldri sagt? Men de må da kunne ønske seg penger over andre ting når de kanskje har det litt stramt rett etter bryllupet? Selv om det er noe de har valgt helt selv.

Snakk om å legge ord i munnen på folk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg da aldri sagt? Men de må da kunne ønske seg penger over andre ting når de kanskje har det litt stramt rett etter bryllupet? Selv om det er noe de har valgt helt selv.
Snakk om å legge ord i munnen på folk :P 

Men da har de jo hatt et bryllup de ikke har hatt råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har man alt man trenger så ber man da ikke om penger?

Til bryllupsreisen feks? Synes det hørtes ut osm en god ide å bare betale inn penger. Slipper man å gå i butikker og sparer tid. Genialt!

Anonymkode: 20c37...5f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til bryllupsreisen feks? Synes det hørtes ut osm en god ide å bare betale inn penger. Slipper man å gå i butikker og sparer tid. Genialt!

Anonymkode: 20c37...5f3

Vel, poenget var at hvis man har alt man trenger så trenger man da ikke å be om penger heller. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, poenget var at hvis man har alt man trenger så trenger man da ikke å be om penger heller. ;)

Man kan da ha alt man trenger i material men mangle penger til ei brylliupsreise

Anonymkode: 20c37...5f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan da ha alt man trenger i material men mangle penger til ei brylliupsreise

Anonymkode: 20c37...5f3

Men vil man reise så skal man da legge det inn i budsjettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...