Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2016


Stinelin

Anbefalte innlegg

Åh, det er så koselig å titte innom her om dagen :strix:Gratulerer, dreia og Riskrem! Så får vi se om fullmånen kommer og tar flere av oss :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det sies jo at fullmåneeffekten kommer 2 dager etter fullmånen :P så da burde det smelle i morgen! Foreløpig lite tegn på at det skjer noe, sov alt for godt i natt :sukk::fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse til dere begge! 

Skjer ikke noe her heller:dry: er veldig utålmodig nå, samtidig som jeg ikke føler meg klar for dette i det heletatt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye @Riskrem og @dreia!! :strix: 

Har ikke vært så aktiv her inne, men min vesle jente ble født 30. april, 2 måneder før termin. Var innlagt på grunn av truende for tidlig fødsel i 2 måneder før hun ble født så vi er glad hun fikk så lang tid i magen som hun gjorde. Og hun er perfekt - vakker, kul og sterk! :hjerter: Alt har gått veldig bra og vi koser oss noe innmari! :hjerte: Har en dagbok her inne med fødselshistorie etc. hvis noen vil lese. :) Blir spennende å følge med på dere andre framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Kokos!! :hjerte: Godt å høre at lillejenta har det så bra, høres ut som dere har vært gjennom noen tøffe måneder både før og etter fødsel :klem: Skal gå inn og lese historien din, gleder meg!!

Jeg bare ler av fullmånen, og river meg i håret av de daglige tekstmeldingene som tikker inn med det jeg føler er mas (og andre kaller interesse og "glede seg") fra venner og familie. De må da forstå at vi sier ifra når noe enten skjer eller har skjedd?! :sukk: Jeg blir jo hver eneste våkne minutt minnet på at babyen ikke er her enda, om det ikke skal gnis inn fra alle andre i tillegg. Er henvist fra abc til overtidskontroll, og håper jo så klart at jeg ikke trenger å reise dit; men akkurat nå føles det litt mørkt. Tror jeg har startet på barseltårene noen uker for tidlig, for her flyter det i strie strømmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde noen mørke dager på overtid sist Tone, så vet hvordan du har det. Jeg ville bare gitt alle beskjed om at du/mannen sier i fra når noe skjer, ingen vits å spørre da du er sliten og lei nå. Overtidskontroll kan være du rekker, men liten sannsynlig at du rekker selve igangsettelsen. Det er fordi brorparten av fødslene starter før det er gått 11 dager :klem:(og du kan bli strippet på overtidskontroll også om de ser det som uhensiktsmessig). Stemmer OUL og din egen beregnet termin forresten?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pyntestøv skrev:

Jeg hadde noen mørke dager på overtid sist Tone, så vet hvordan du har det. Jeg ville bare gitt alle beskjed om at du/mannen sier i fra når noe skjer, ingen vits å spørre da du er sliten og lei nå. Overtidskontroll kan være du rekker, men liten sannsynlig at du rekker selve igangsettelsen. Det er fordi brorparten av fødslene starter før det er gått 11 dager :klem:(og du kan bli strippet på overtidskontroll også om de ser det som uhensiktsmessig). Stemmer OUL og din egen beregnet termin forresten?

 

Takk for både tips og litt trøst :) Jeg håper at du har rett, det er jo veldig dumt å ta sorgene på forskudd, men igangsettelse er liksom det eneste jeg evt er lit redd for. Ja, terminen er veldig lik min beregning, fikk positiv EL-test 25. august, og terminen er beregnet ut fra befruktning 27. august (her har vi stålkontroll :ler: ) og stemmer overens med OUL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig fint, kokos! Herlig at jenta di har det bra, og at du koser deg med henne på utsiden. Når jeg leser slikt, blir jeg enda mer utålmodig :fnise:

Skjønner godt at du er lei nå @toneeee_. Prøver så godt jeg kan å være tålmodig, og fortelle meg selv at jeg må nyte de siste dagene i "frihet".. men det er virkelig ikke så lett. Jeg kan tenke meg at hverdag som går etter termindato føles som en liten evighet. 

Idag er selveste termindatoen for meg, men INGEN tegn til fødsel. Skal til legen på torsdag, men håper egentlig jeg slipper å gå til den timen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All medfølelse til dei som går over termin. Eg kan godt sjå for meg at det blir lange dagar, og at ein kunne drept alle som spør om det ikkje skjer noko snart. :kose:

Men toneeee - ikkje ta sorgene så veldig på forskudd. Det er stor sannsynlighet for at fødselen vil starta av seg sjølv. Og må du settast i gong, treng det ikkje bli ein fæl opplevelse, det heller, sjølv om det er meir unaturlig. Eg har nå tre igangsatte fødslar, og har hatt fine opplevelsar. Eg ser i ettertid at den første fødselen var rimelig tøff, men om det var fordi eg var førstegangs eller fordi eg fekk drypp, veit eg ikkje. Men eg sit fremdeles igjen med gode minner frå opplevelsen. Og dei to neste fødslane kan eg vel ikkje seia noko vondt om (utanom akkurat mens det sto på - og berre delvis då også). Ååå, nå har eg lyst til å føda igjen - aller helst igangsatt, for kontrollbehovets skyld... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Dreia og Kokos!! 

Kjenner følelsen av vemod når siste barnet er født. Ligger i senga nå med minsten sovende på brystet, og synes det er såå trist at dette mest sannsynlig er det siste barnet, og siste perioden med denne spesielle kontakten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at dere er utålmodige nå i innspurten. Det var jeg også! Men så plutselig gikk vannet forrige lørdag (gradvis da, det var ikke alt i et splæsj). Jeg hadde ingen tegn til at fødselen skulle starte den dagen! Men plutselig gjorde den det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, toneeee_ skrev:

Takk for både tips og litt trøst :) Jeg håper at du har rett, det er jo veldig dumt å ta sorgene på forskudd, men igangsettelse er liksom det eneste jeg evt er lit redd for. Ja, terminen er veldig lik min beregning, fikk positiv EL-test 25. august, og terminen er beregnet ut fra befruktning 27. august (her har vi stålkontroll :ler: ) og stemmer overens med OUL. 

At det går an å skrive så mye feil, mente selvsagt hensiktsmessig lenger oppe.

Ænihåvv, da er det jo stor sjanse for at baby rett og slett kommer når som helst. Jeg hadde ingen fødetegn med førstemann. Ingenting. Strigråt fordi jeg trodde han måtte dras ut av meg (eventuelt skjæres), men den gang ei. Fødselen kom i gang av seg selv dagen før overtidskontrollen, så det er virkelig håp. Jeg tror du føder før helga :Nikke:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært hos legen. Jeg ble strippet, og livmorhalsen ble målt til 0,5 cm (tror jeg?). Baby hadde nok fostervann, og CTG`en viste fin hjerteaktivitet med noen kontraksjoner. Dersom ingenting har skjedd innen lørdag blir det ny skjekk, og skulle jeg ikke ha født innen onsdag blir det time på sykehuset for eventuell igangsettelse. Heldigvis mente legen at jeg mest sannsynlig kommer til å føde før den tid. 

Dette er SÅÅÅ SPENNENDE :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, Metzili! :)

Nå er jenta mi 10 dager gammel og den første tiden har vært ganske tøff, må jeg innrømme. Dette er første barnet vårt og vi hadde ikke peiling på noen ting omtrent (altså, jeg har jo passet barn mange ganger før, men det er noe annet å ha 100% ansvar for en nyfødt baby!). Det som har sjokkert meg mest er hvor utrolig mye amming jeg må gjennom, og hvor utslitt man blir av det. Babyen min har et stort spisebehov og kan die i 4-5 timer i strekk før hun sovner. Det har vært det mest fortvilende, fordi jeg har følt at noe har vært "galt" siden hun spiser konstant. Men helsestasjonen har forsikret meg at det ikke er unormalt, og at de fleste opplever dette. Derfor er gleden stor når hun endelig sovner og sover i noen timer, som nå, hvor jeg kan nyte en stund foran laptopen etter å ha sovet selv. Jeg er ganske misunnelig på de som sier at de har babyer som bare spiser hver tredje time og sover 18 timer i døgnet, for det gjør ikke min baby...

Og barseltårene da, hoho! Tårene har rent hver dag siden dag 2, og nå begynner de å slippe taket. Jeg har ikke grått i dag heldigvis, men i går gråt jeg lenge i fortvilelse over den intense ammingen. Har aldri grått så mye i mitt liv som jeg har gjort den siste uka. :fnise:

Gleder meg til ting stabiliserer seg om noen uker - forhåpentligvis. Slapp av mens dere kan før fødselen, sier jeg bare :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jenta mi blitt 1dag:baby: skulle ha planlagt keisersnitt, men det ville hun ikke vente på, riene startet plutselig bare 12 timer før vi skulle på sykehuset. Kom inn på sykehuset med 3cm åpning og de prøvde å stanse riene så det planlagte snittet kunne gjøres dagen etterpå. Men etter 2 timer  ble det hastesnitt da riene bare økte og jeg hadde 6cm åpning. Hun er litt liten, bare 2,8kg, men ammingen funger veldig fint. Operasjonen gikk bra og formen er helt topp så nå gleder vi oss bare til å få lov å dra hjem:) det er ikke så veldig greit å ligge på rom med flere andre mødre og babyer, så da vil vi heller reise hjem:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fødte i går også. Sterk og fin jente på 3276 gram og 47 cm. Fikk en mye bedre fødsel enn med førstemann. Står en kort fødselshistorie i dagboka mi.

Gratulerer til alle som har født :) Det er tungt, men sannelig vel verdt det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Tinuwiel og Pyntestøv!! :blomst: Og lykke til i tiden som kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.5.2016 at 19.19, Riskrem skrev:

Nå er jenta mi 10 dager gammel og den første tiden har vært ganske tøff, må jeg innrømme. 

...

Hadde det likeens med førstemann, det var knalltøft... Hadde ikke kontroll på tilværelsen i det hele tatt, og var helt utslitt. Eller, ting gikk greit så lenge ingen forventet noe av oss, eller jeg av meg selv, men en telefon, tur på butikken eller en dusj kunne vippe meg helt av pinnen. Og jeg fikk stadig høre at andre klarer å være uthvilte med baby, jeg burde ha tid til å ta telefonen, andre matet hver tredje time osv. Håper du har mer forståelsesfulle folk rundt deg...

Eneste trøsten er at det blir bedre, og det går over! Jeg klarte ikke å tro på det da jeg var der... Nå sitter jeg her med tredjemann og skulle ønske tiden bare ville vare... 

Ett praktisk råd: Det er flott å amme mye, men ikke la henne suge så mye at du blir sår, det er utrolig ødeleggende for amme-/babygleden. Prøv da heller å få avlastning med flaske, smokk eller andre løsninger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...