Gå til innhold

Fear The Walking Dead


Amber

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ble litt skuffet over episode 2. Synes folk oppfører seg så rart! Mange logiske brister, tar merkelige valg, spesielt mor (den blonde dama). Vil ikke spoile, så skal ikke gå i detaljer. Men jeg merker at for min del kunne hun godt bli bitt, altså. (Nesten så jeg heller ville hatt Lori der.)

Anonymous poster hash: c5822...24b

 

ENIG!! 

Men er det ikke ofte sånn at det gjerne er èn (hoved) skuespiller man blir så irritert på...?!  :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er episode 3 da? :S

Det var Labor day i USA, ergo den kommer ikke før neste uke...

Anonymous poster hash: 1823b...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med ny serie, men det går jo så tregt og (nesten) ingenting spennende skjer...?

Nettopp sett episode 4, og er usikker på om jeg gidder se videre om det skal være så tregt i hver episode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med ny serie, men det går jo så tregt og (nesten) ingenting spennende skjer...?

Nettopp sett episode 4, og er usikker på om jeg gidder se videre om det skal være så tregt i hver episode.

The Walking Dead er jo også ganske tregt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt med ny serie, men det går jo så tregt og (nesten) ingenting spennende skjer...?

Nettopp sett episode 4, og er usikker på om jeg gidder se videre om det skal være så tregt i hver episode.

Hvor har du sett episode 4? Er jo bare kommet ut 3 episoder. Skjønner ikke helt hvordan man kan mene det ikke har skjedd noe så langt, og at det er en treg serie. Regner med at flertallet som ser denne serien også er fans av walking dead, som er i samme tempo og har den samme stemningen og oppbyggingen. Det er jo tross alt samme fyren som står for å ha laget dem.

Jeg er så langt veldig positivt overrasket. Det at vi nå får innblikk i hvordan det hele startet, gjør at jeg faktisk er meg giret enn hva jeg var i starten av The walking dead. For meg er det mer skremmende siden det hele virker mer realistisk i og med at det hele starter i en verden lik vår egen.

På bare tre episoder synes jeg også at det har skjedd veldig mye, og at det hele har eskalert seg veldig kjapt. Kjedelig og tregt er det siste jeg vil beskrive serien som.

Hovedgruppen er så som så, men vi har jo enda ikke fått tid til å bli kjent med karakterene enda. Der synes jeg både FTWD og TWD har noe til felles. Historien tok tid å bygge seg opp i starten, så det var heller ingen av karakterene som virkelig grep fast hos meg i TWD heller før slutten av første sesong/begynnelsen av andre sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Episode 3 var jo langt fra treig? Synes den var skikkelig spennende jeg! De første to episodene var litt kjedelige, men synes det virkelig tok seg opp nå i den siste.

Anonymous poster hash: 81a9a...c49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kose meg i kveld med den på sengen:) Ungene skal sove hos besteforeldrene og mannen min skal jobbe natt:)! Mamma og pappa hadde lyst til å ha ungene på overnatting:) De kjører ungene på skolen imorgen og:)!

 

(abonerer på HBO)

Endret av Anciol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Drama Queen

Tror problemet for folk som kun ser sånne serier for blod, gørr og eksplosjoner, vil alltid klage over at det er så tregt. Karakter drama blir liksom ikke det samme som å kunne runke til eksplosjoner i histen og pisten. 

Noe av det første jeg lurte på når første sesongen av TWD kom for mange år siden var, hvordan kollapset samfunnet? Hva skjedde? Denne serien gir oss et innblikk, selv om det er på en annen side av landet. Synes det er interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet når epidemien starter er ikke zombiene, men menneskene. De kunne håndtert det på en mye bedre måte. Det er menneskenes skyld at det går over stokk og stein. 

 

Så nettopp ep 4. Kjente mye kokte i toppen da gitt  :fnise:  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet når epidemien starter er ikke zombiene, men menneskene. De kunne håndtert det på en mye bedre måte. Det er menneskenes skyld at det går over stokk og stein.

Så nettopp ep 4. Kjente mye kokte i toppen da gitt :fnise::fnise:

Sant nok, men det er også det mest realistiske utfallet synes jeg, og viser rimelig nøyaktig hvordan "vi" hadde reagert om et slikt virus hadde spredt seg i virkeligheten. Det er nettopp det jeg liker så godt med denne serien, å se hvordan verden og menneskeheten kollapser så raskt på grunn av frykt. Skremmende, men interessant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant nok, men det er også det mest realistiske utfallet synes jeg, og viser rimelig nøyaktig hvordan "vi" hadde reagert om et slikt virus hadde spredt seg i virkeligheten. Det er nettopp det jeg liker så godt med denne serien, å se hvordan verden og menneskeheten kollapser så raskt på grunn av frykt. Skremmende, men interessant.

Jeg likte han der gutten som ble tatt med kniv jeg, nesten som om han hadde lest "Zombie Survival guide"...Slike mennesker som vet at noe skjer, de som gjerne leser på konspirasjonsteorier, UFO'er og andre saker, men som blir kalt paranoid og gal av alle andre rundt :fnise:

Det er bare ett lite fåtall av dem rundt i verden, men er nok de som eventuelt hadde vært mer forberedt enn alle andre.

Du har de folkene idag som har bygget "hus" under bakken og hamstret boksemat, i tilfelle noe blir å skje. Noen mener det kommer ett virus, andre atomangrep, ekstremvær... osv..

OG OM noe hadde skjedd, så sitter de igjen og sier "Haha...Hva var det jeg sa?" :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos zombier. Det er en fransk serie som heter Les Revenants. Første sesongen ble sendt i 2012, men ble vist på NRK i fjor tror jeg. Nå kommer andre sesong og jeg gleder meg! Den er veeeeeldig treg for folk som elsker alt som er badass 24/7, men for dem av oss som liker dypere ting, så er den kjempebra! Veldig creepy og har en slags Twin Peaks feeling.

 

ENDELIG! Har ventet lenge på den! Vet du hvor man kan få sett den?

Anonymous poster hash: 98d28...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forstod det.. men hvordan? Så ut som han hadde bitemerke på armen

Av det jeg fikk med meg brukte han en kniv eller en skalpell som han skjærte soldaten i armen med. Og dypere og dypere for å treffe mer sensitive nerver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tror problemet for folk som kun ser sånne serier for blod, gørr og eksplosjoner, vil alltid klage over at det er så tregt. Karakter drama blir liksom ikke det samme som å kunne runke til eksplosjoner i histen og pisten. 

Noe av det første jeg lurte på når første sesongen av TWD kom for mange år siden var, hvordan kollapset samfunnet? Hva skjedde? Denne serien gir oss et innblikk, selv om det er på en annen side av landet. Synes det er interessant.

Jeg tror problemet er at FTWD rett og slett ikke er særlig bra skrevet. Ikke fungerer den som zombiesplatter-serie, og ikke fungerer en som karakterdrama (endimensjonale karakterer man gir blaffen i er liksom ikke helt det man forbinder med et karakterdrama)...

Jeg ønsker også å se på hvordan samfunnet kollapset, men de hoppet jo bare over den delen. Rett fra "nå skjer det noe rart" til "nå har alt gått til helvete". Men hva med det som skjedde i mellomtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...