Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skaff deg en lang pinne og pirk han i ansiktet! :fnise:

M sover mye bedre når mannen finner ut at han vil sove en annen plass :P Snorking må dø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss rømte mannen på sofaen i løpet av natten, jeg snorker visst som en gammel sjømann når jeg er forkjølt :fnise: Pirk han i ansiktet med en pinne hørtes lurt ut, han setter sikkert pris på det:Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen ender opp på eget rom i dag. Flaks at det er tre soverom i hytta :Nikke: Litt trangt å dele enkeltseng med M da, i natt skal jeg prøve å legge henne klin oppi veggen. Evt får vi dra innom IKEA og kjøpe en billig skumgummimadrass så hun kan sove på gulvet. Flaks at IKEA er ca 500 meter fra dyreparken :fnise: 

Dyreparken var suksess. Litt grinete en periode, men det kom seg veldig etter en banan, en brødskive og en stor is. Samt en rast og leking på lekeplassen. I morgen skal vi ta Halkebakkeskogen-toget klokka 11 og så har vi resten av dagen til å bare virre rundt i parken. I dag var det litt om å se mating av tiger og løve, men det var så mye folk at det kunne vi bare droppet. Og spesielt løvene, for der er det ikke lov å ta med vogn. Litt upraktisk siden M hadde en dupp akkurat da... Kardemomme by var stas da! De hadde byfest i byparken som vi var på, og det var veldig artig. Jr satt heeeelt stille. Ville hilse på politimester Bastian etterpå, men han fant vi ikke. Fant tante Sofie da, så han fikk hilst på henne og tatt et bilde. Fikk også kjørt en liten karusell, det var nok et av høydepunktene :) M satt i vogna si hele dagen og var fornøyd. Sov to halvtimes dupper bare. I går sov hun forresten 1,5 time i bilen på vei ned. Hjalp tydeligvis å holde henne våken i nesten 1,5 time lenger enn vanlig... Jeg havnet i baksetet siste biten. Heldigvis har mannen lånt bilen til sjefen så jeg hadde mer enn god nok plass. Spent på hjemturen, håper den går sånn passe bra. Sånne skumpinner holder hvertfall M fornøyd ganske lenge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snorkeproblemet har ikke vi.. eller jeg, da. Det er nemlig jeg som står for snorkinga :nigo: 

Så bra at Dyreparken ble suksess! Høres ut som vi skal styre unna dyremating, tipper at det ikke blir noe særlig mindre folksomt der i slutten av uka :riste: Æsj, jeg som hater store folkemengder. Innertier å ta en spontantur til Dyreparken i fellesferien da :skya: Kanskje vi sees? Høhø :ninja: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, sitronkake skrev:

Det snorkeproblemet har ikke vi.. eller jeg, da. Det er nemlig jeg som står for snorkinga :nigo: 

Så bra at Dyreparken ble suksess! Høres ut som vi skal styre unna dyremating, tipper at det ikke blir noe særlig mindre folksomt der i slutten av uka :riste: Æsj, jeg som hater store folkemengder. Innertier å ta en spontantur til Dyreparken i fellesferien da :skya: Kanskje vi sees? Høhø :ninja: 

Det var hvertfall mye mer folk der i dag enn i går :Nikke: Glad vi hadde billetter til Hakkebakkeskogen-toget ellers hadde vi nok stått en time i kø. Men man merker heldigvis ikke så veldig mye til alle menneskene når man bare tusler rundt. Høhø, kanskje det :briller2:

 

Jr har aldri sittet så stille som da vi tok Hakkebakkeskogen-toget i dag. Den turen kan virkelig anbefales altså. Morsomt for de voksne også faktisk. Det og byfesten i kardemomme har nok vært det beste. Og lekeplassen da, jr var supergira på å huske i  dag (helt vanlige husker, men det var visst veldig viktig :fnise:). Nordisk villmark ble kjedelig for han selv om gjørme og vann av en eller annen grunn var kjempegøy :vetikke: Alt i alt to fine dager, og i morgen er det meldt fint vær så da skal vi på stranda :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Weebs skrev:

Å, så fint dere har det! :mynona:

Slår fjorårets ferie langt ned i støvlene! :hoho: 

Jr og jeg har fått oss kveldsrituale: sitte på verandaen og kikke på båter med kikkerter. Kvalitetstid for bare oss :hjerte: Sååååå, vi må kjøpe oss hytte ved sjøen asap :nigo: (Neida, men vi har lyst til å kjøpe om 3-5 år kanskje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt så dyrt hus at vi aldri kommer til å  ha råd til hytte. :P Satser på at noen av vennene våre skaffer seg, så kan vi snylte litt! :fnise:  

Høres ut som om dere har det helt fantastisk på ferie! Kjenner jeg gleder meg veldig til S blir så stor at hun kan ha skikkelig glede av Dyreparken og lignende. Hun hadde nok syntes det var gøy nå også, men å gå tur for å se på gakk-gakk i vannet er liksom like topp. :P 

Håper dere får en super dag på stranda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, juliane skrev:

Vi har kjøpt så dyrt hus at vi aldri kommer til å  ha råd til hytte. :P Satser på at noen av vennene våre skaffer seg, så kan vi snylte litt! :fnise:  

Høres ut som om dere har det helt fantastisk på ferie! Kjenner jeg gleder meg veldig til S blir så stor at hun kan ha skikkelig glede av Dyreparken og lignende. Hun hadde nok syntes det var gøy nå også, men å gå tur for å se på gakk-gakk i vannet er liksom like topp. :P 

Håper dere får en super dag på stranda!

Første dagen var det vel nesten de store gullfiskene som fenget mest :ler:  Veldig kjekt at han kjente godt til Kardemomme by og Hakkebakkeskogen, ellers tror jeg det kunne blitt litt kjedelig. 

Deilig dag på stranda. Synd det er 16 grader i vannet, jeg hadde egentlig lyst å bade. Og når det er kjempelanggrunt får mannfolka kastet seg uti heller. Men jr og jeg fikk utforsket litt (jeg har vært der sikkert tjue ganger før, men alltid moro å surre rundt langs vannkanten) og forsøkt å fange flyndrer. Hadde trengt en håv :fnise:  Jeg glemte å smøre meg på rompa så jeg er litt solbrent. Sånn går det når man et mest opptatt av ungene. På vei hjem møtte vi på en eldre mann som hadde ramlet og slått seg i panna. Ringte ambulanse siden vi ikke er kjent og dermed ikke kunne følge han til lege eller noe (mannen sa i tlf at det var hodeskade, jeg vil si det er å overdrive kraftig), og så fikk vi tak i kona så hun kom mens vi venta på ambulansen. Viste seg at han hadde Alzheimer, men hun hadde GPS på han (fra hjelpemiddelsentralen) så han fikk lov å gå tur alene. Endte med at han ene fra ambulansen gikk med han hjem, så det var nok ikke spesielt alvorlig. Men vi tenkte jo hjernerystelse siden han var litt forvirret og ikke helt klarte å gjøre rede for seg. Ble en lykkelig slutt hvertfall. Jr hadde sovnet i baksetet, så vi har ikke hjerte til å fortelle han at han gikk glipp av å se ambulanse på nært hold :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stad hadde jr en "litt" full bleie så mannen tok den av og ga han beskjed om å si fra om han måtte på do. Og plutselig sier gutten at han må tisse og så tisset han masse på do :hoppendeglad: Kanskje han er klar for bleieslutt likevel. Skal prøve oss på det når vi kommer hjem fra ferien :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj så flink Jr. er! Yey for tissing på do! :yvonne: Her strevde vi lenge med å få til do- og pottebesøk, men mistenker at vesla her ville være 100 % sikker på at hun var helt klar før hun satte i gang. Hun sluttet faktisk med bleier om natten før hun begynte å gå på do på dagen :vetikke: Ikke hatt noe særlig uhell heller etter det, så det er utrolig deilig! Håper han holder på motivasjonen! Selv om det slett ikke er uvanlig at det er litt av og på i begynnelsen :) 

Høres ut som Kristiansand Dyrepark var topp! Vi hadde det veldig fint i fjor! Hakkebakkeskogen var jo supert! Mini elsket det! Dessverre er hun nå blitt livredd for hele opplegget etter å ha sett filmen, så det hadde nok ikke vært like populært i år :erter: Jeg var jo høygravid i fjor da vi var der og gråt gjennom hele togturen, ble så rørt av alle disse søte dyrene som sang. Pinlig :rodme:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, sikkert ingen som fikk det med seg, @Carouselle :fnise: Nattbleie tar det nok en stund å slutte med. De er blytunge hver eneste morgen...

Skulle sette opp strandteltet i stad. M satt i vogna, og plutselig så jeg at hun stupte kråke ut på siden. Landa heldigvis på ryggen så hun slo ikke nakken eller noe. På tide å bli mer konsekvent på bruk av seler kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og nå klarte jeg å sette meg på beinet hennes. Mother of the year her altså.... (var hennes skyld som flyttet beinet da jeg lente meg fram for å få tak i matboksen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skummelt med unger som stuper ut av vogna! S har begynt å klatre oppi sin selv, og tok også et svalestup ut her om dagen. Vi har Stokke Trailz, så det er jo faktisk ganske høyt, men det gikk overraskende bra. Skulle jo tro hun hadde lært, men så fort hun var ferdig med å gråte var det rett opp igjen. :roll: Regner med M har tilgitt deg både fallet og at du satte deg på henne. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er ekkelt når barna faller ned eller ut fra litt høyde! Går jo som regel bra, men fælt likevel. De blir jo ofte så redde at de hyler hjerteskjærende uansett utfall. Den såre, vonde gråten gjør så vondt i hjerte altså :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da vi fortalte jr at M hadde falt ut av vogna sa han at "det gjorde jeg da jeg var baby også". Meg: "Neida, du falt ut av senga to ganger på en uke du." Jadda.... :rolleyes: Dunket hodet hennes da jeg skulle skifte på henne i stad også. Trodde hun var nedpå gulvet, men hun hadde spent kroppen så da jeg slapp var det noen cm igjen med hodet. Hadde virkelig ikke dagen altså :riste:

M har forresten fått vannblemme under den ene stortåa. Er pga teknikken når hun åler seg, hun bruker bare den ene foten til å sparke fra med. Må begynne med sokker igjen. Hun øver på å komme seg opp på alle fire, så i løpet av sommeren har vi nok en krabber. Håper det, hun blir så sykt møkkete av å åle rundt hjemme :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke være på topp hver dag:fnise: Hun tåler det helt sikkert.

Det med baby som åler seg rundt, er det mulig at de ikke er konstant skitten da? Det har jeg faktisk lurt på, hvor ofte må man vaske for å ha det så rent at det ikke vises på klærne liksom. Jeg vasker gulvet en gang i uka nå, dagen etter vask begynner det å bli skittent igjen. Hvite sokker her hjemme er sjelden en god ide, jeg støvsuger ganske ofte, men det hjelper liksom ikke. Så å holde det rent hele tiden må jo være ekstremt krevende, er det noen som gidder det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, A4-livet skrev:

Da vi fortalte jr at M hadde falt ut av vogna sa han at "det gjorde jeg da jeg var baby også". Meg: "Neida, du falt ut av senga to ganger på en uke du." Jadda.... :rolleyes: Dunket hodet hennes da jeg skulle skifte på henne i stad også. Trodde hun var nedpå gulvet, men hun hadde spent kroppen så da jeg slapp var det noen cm igjen med hodet. Hadde virkelig ikke dagen altså :riste:

M har forresten fått vannblemme under den ene stortåa. Er pga teknikken når hun åler seg, hun bruker bare den ene foten til å sparke fra med. Må begynne med sokker igjen. Hun øver på å komme seg opp på alle fire, så i løpet av sommeren har vi nok en krabber. Håper det, hun blir så sykt møkkete av å åle rundt hjemme :fnise: 

Ahhh! Takk for at du oppklarte vannblemme under stortå-mysteriet!! :enig: Hvorfor har jeg ikke skjønt det? Kunne ikke fatte og begripe hvordan han hadde pådratt seg vannblemme, men han gjør nok som M, skyver fra kun med den ene foten. Og ja, så sykt møkkete de blir av all denne ålingen. Hadde han enda hatt en liten mopp på magen slik at han virkelig gjorde rent mens han var der nede og gnikket :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt flau over hvor skitne sokkene våre blir bare av å gå rundt i huset :plystre:

Her er det fremdeles bare åling bakover. Men hun er veldig flink til å stå på alle fire og vippe frem og tilbake da. Hadde hun bare skjønt at det går an å bevege mer enn overkroppen :fnise:

Det er kjedelig med sånne små uhell. Når de bygger seg opp føler man seg ikke akkurat konge. Jeg driver å biter M hele tiden. Hennes feil som absolutt skal kladde meg i fjeset når jeg snakker :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...