Gå til innhold

Svindlet av brudens skattekammer (brudekjole)


Benedikt3

Anbefalte innlegg

Dama var tydeligvis god på selve det å finne folks "drømmekjoler", ser ut som om hun bare skulle hatt noen til å drive butikk også..



Anonymous poster hash: 31b80...f8f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hvordan går det med sakene deres til de som har gått videre med dette?? Spent på å høre! Jeg har fått medhold fra Forbrukertvistutvalget, der Junn plikter til å betale meg det hun skylder. Jeg har desverre mine tvil om et brev fra Forbrukertvistutvalget gjør at hun betaler.. Noen tips til hva jeg kan gjøre videre nå? =)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med sakene deres til de som har gått videre med dette?? Spent på å høre! Jeg har fått medhold fra Forbrukertvistutvalget, der Junn plikter til å betale meg det hun skylder. Jeg har desverre mine tvil om et brev fra Forbrukertvistutvalget gjør at hun betaler.. Noen tips til hva jeg kan gjøre videre nå? =)

Jeg har fått anmeldelsen henlagt. Lurer også veldig på hva jeg skal gjøre videre. Endte opp med å kjøpe ny kjole, og har ikke sett noe til kjole, penger eller hørt noe mer fra Brudens skattekammer siden før bryllupet i juli.

 

 

Anonymkode: 796b7...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått anmeldelsen henlagt. Lurer også veldig på hva jeg skal gjøre videre. Endte opp med å kjøpe ny kjole, og har ikke sett noe til kjole, penger eller hørt noe mer fra Brudens skattekammer siden før bryllupet i juli.

 

 

Anonymkode: 796b7...b9e

Hvorfor oppsøker du ikke damen og får pengene dine tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor oppsøker du ikke damen og får pengene dine tilbake?

Av samme grunn som at man ikke drar hjem til gamlesjefen sin for å klage på at du fikk sparken. Privatperson og bedriftsperson er to forskjellige ting. Det hun har gjort er komplett, totalt på trynet og overhodet ikke akseptabelt, jeg synes hun har oppført seg som en skikkelig drittkjerring. Men det er forskjell på privatpersonen June og June innehaver av Brudens Skattkammer. Hun greier tydeligvis ikke helt å skille de to rollene, men da får vi være den bedre personen og greie å gjøre det.

Det er utrolig kjipt for alle som sitter igjen uten noenting, med henlagte anmeldelser og hele pakka. Men om den ABen du svarte faktisk dukker opp på døra til kjerringa, er det hun som kan ende opp med å bli anmeldt, for trakassering.

Anonymkode: d37da...1e0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av samme grunn som at man ikke drar hjem til gamlesjefen sin for å klage på at du fikk sparken. Privatperson og bedriftsperson er to forskjellige ting. Det hun har gjort er komplett, totalt på trynet og overhodet ikke akseptabelt, jeg synes hun har oppført seg som en skikkelig drittkjerring. Men det er forskjell på privatpersonen June og June innehaver av Brudens Skattkammer. Hun greier tydeligvis ikke helt å skille de to rollene, men da får vi være den bedre personen og greie å gjøre det.

Det er utrolig kjipt for alle som sitter igjen uten noenting, med henlagte anmeldelser og hele pakka. Men om den ABen du svarte faktisk dukker opp på døra til kjerringa, er det hun som kan ende opp med å bli anmeldt, for trakassering.

Anonymkode: d37da...1e0

Vel, men da kan dere slutte å klage over at dere har blitt svindlet for penger også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, men da kan dere slutte å klage over at dere har blitt svindlet for penger også da.

Jeg tror innlegget var ment mer som erfaringsdeling enn en klage, slik som det ble etterspurt. Og at samtlige bruder her gjentatte ganger har prøvd å oppsøke firmaet for å få tilbake penger er vel selvsakt når man leser hele tråden. 

Anonymkode: 796b7...b9e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror innlegget var ment mer som erfaringsdeling enn en klage, slik som det ble etterspurt. Og at samtlige bruder her gjentatte ganger har prøvd å oppsøke firmaet for å få tilbake penger er vel selvsakt når man leser hele tråden. 

Anonymkode: 796b7...b9e

Det er ikke det samme som å tropp opp på døra til den der damen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg hadde troppet opp på døren, og spurt høflig om ikke June kunne tenke seg å gjøre opp for seg.

Jeg hadde også anket/påklaget henvendelsen, og jeg hadde rådført meg med advokat. Hensikten er både å begrense eget tap, men også å sørge for at damen ikke får lure flere eller drive business igjen. Det er ikke nødvendig å være ufin, ei heller å ty til håndgemeng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men da kan dere slutte å klage over at dere har blitt svindlet for penger også da.

Har aldri handlet der jeg :)  men det er irrelevant, jeg hadde ment akkurat det samme om å dukke opp på døra selv om jeg hadde blitt svindla. Å prøve å fikse et lovbrudd gjort mot deg ved å begå et selv hjelper ingen. 

Anonymkode: d37da...1e0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
11 timer siden, Rihannon skrev:

Utrolig at noen kan komme unna med en sån oppførsel!!!:(

De gjør jo det når folk ikke gjør alt for at det ikke skal skje med flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, O.G. skrev:

De gjør jo det når folk ikke gjør alt for at det ikke skal skje med flere.

Noen klarer uansett å vri seg unna  de utroligste ting. 

Anonymkode: 162db...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, O.G. skrev:

De gjør jo det når folk ikke gjør alt for at det ikke skal skje med flere.

Du virker utrolig rar. Å mene at ufornøyde kunder skal troppe opp på døra til privatpersoner når det er bedriften de har en avtale med er jo helt hinsides. Det går an å handle fornuftig selv om noen har gjort en urett. Det vil ikke si at en ikke gjør sitt ytterste for at dette ikke skal skje igjen. Å troppe opp på døra til denne personen vil hvertfall ikke hindre det. Det vil muligens ende opp med en anmeldelse for trakassering, og da er det jo en selv som sitter i det. 

Anonymkode: 2f6c5...72d

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen klarer uansett å vri seg unna  de utroligste ting. 

Anonymkode: 162db...ccb

Godt poeng.

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker utrolig rar. Å mene at ufornøyde kunder skal troppe opp på døra til privatpersoner når det er bedriften de har en avtale med er jo helt hinsides. Det går an å handle fornuftig selv om noen har gjort en urett. Det vil ikke si at en ikke gjør sitt ytterste for at dette ikke skal skje igjen. Å troppe opp på døra til denne personen vil hvertfall ikke hindre det. Det vil muligens ende opp med en anmeldelse for trakassering, og da er det jo en selv som sitter i det. 

Anonymkode: 2f6c5...72d

Vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker utrolig rar. Å mene at ufornøyde kunder skal troppe opp på døra til privatpersoner når det er bedriften de har en avtale med er jo helt hinsides. Det går an å handle fornuftig selv om noen har gjort en urett. Det vil ikke si at en ikke gjør sitt ytterste for at dette ikke skal skje igjen. Å troppe opp på døra til denne personen vil hvertfall ikke hindre det. Det vil muligens ende opp med en anmeldelse for trakassering, og da er det jo en selv som sitter i det. 

Anonymkode: 2f6c5...72d

Jeg er veldig nysgjerrig på hvilken lov som forbyr deg å ringe på til ansvarlig innehaver av et selskap som har svindlet deg for å spørre om man kan få tilbake pengene sine. Vis gjerne til paragraf.

Anonymkode: 61f7f...44d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig nysgjerrig på hvilken lov som forbyr deg å ringe på til ansvarlig innehaver av et selskap som har svindlet deg for å spørre om man kan få tilbake pengene sine. Vis gjerne til paragraf.

Anonymkode: 61f7f...44d

§ 390 a. Den som ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd krenker en annens fred eller som medvirker hertil straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år.

Det er forskjell på privatpersonen June/Junn og bedriftspersonen June/Junn. Selv om det er et enkeltmannsforetak er det bedriftspersonen kundene har gjort en avtale med, og det er bedriften som ikke oppfyller avtalekravene. Å møte opp på privatadressen hennes er å krenke hennes fred. Når en bedrift ikke oppfyller avtalekravene går man til sak. Man oppsøker ikke   de overordnede i bedriften privat. 

Anonymkode: 2f6c5...72d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Den 25. november 2015 at 18.46, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått anmeldelsen henlagt. Lurer også veldig på hva jeg skal gjøre videre. Endte opp med å kjøpe ny kjole, og har ikke sett noe til kjole, penger eller hørt noe mer fra Brudens skattekammer siden før bryllupet i juli.

 

 

Anonymkode: 796b7...b9e

Ta kontakt med forbrukertvistutvalget. De skal sende meg papirer slik at jeg får igangsatt tvangsinndrivelse gjennom namsmannen! Så får vi se etter det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere betalt med kredittkort? Isåfall kan det dekke noe. 

Ellers vil jeg anbefale å tvangsinndrive kravet. 

Om bedriften har gått konkurs, bør krav meldes i boet. (Lite sannsynlig man får noe, men). Og hvis hun ikke er konkurs, send konkursbegjæring.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...