Gå til innhold

Neseskillevegg operasjon imorgen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har de siste to-tre årene vært pottetett i nesen, og nå endelig skal jeg operere neseskilleveggen! Kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg!

Noen som har noe erfaringer rundt denne operasjon? Kjenner du noen som har operert, og hva har de sagt?

Tror jeg vil få en mye bedre allmenntilstand nå :)



Anonymous poster hash: dae91...910
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har veldig god erfaring med denne operasjonen. Ble operert på Lovisenberg. Fikk god oppfølging og smertelindring. Måtte gå med tampong i nesa det første døgnet og noen silikonplater (ikke synlige) i en uke. Neseskilleveggen ble rett igjen, og jeg kunne puste for første gang på mange år. Har ikke angret en dag.

Masse lykke til!

Anonymous poster hash: b4651...a78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig god erfaring med denne operasjonen. Ble operert på Lovisenberg. Fikk god oppfølging og smertelindring. Måtte gå med tampong i nesa det første døgnet og noen silikonplater (ikke synlige) i en uke. Neseskilleveggen ble rett igjen, og jeg kunne puste for første gang på mange år. Har ikke angret en dag.

Masse lykke til!

Anonymous poster hash: b4651...a78

Hyggelig å høre at det gikk bra med deg! :) Er en del som svartmaler denne operasjon, men man skal ikke gjøre det verre enn det er.

Kan jeg spørre hvordan inngrepet foregikk?

mvh

TS

Anonymous poster hash: dae91...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre at det gikk bra med deg! :) Er en del som svartmaler denne operasjon, men man skal ikke gjøre det verre enn det er. Kan jeg spørre hvordan inngrepet foregikk? mvhTS Anonymous poster hash: dae91...910

Jeg tror en del svartmaler det, fordi det ble gjort en del inngrep på 80-tallet der de tok vekk for mye vev. Det gjør de visst ikke lenger. Jeg ble lagt i narkose, pluss at de setter lokalbedøvelse (så man er bedøvet en tid etterpå også). Man får ekstra smertelindring ved behov, men jeg synes ikke det var så veldig vondt. Har vært i gjennom operasjoner som var langt mer smertefulle etterpå.

Man må passe på å skylle med salvann en stund etter inngrepet, så man får ut skorper m.m mens det gror. Jeg har ikke hatt noen plager eller bivirkninger i etterkant. De fjernet også den ene nesemuslingen, da den var forstørret. Har pustet mye bedre etterpå.

Anonymous poster hash: b4651...a78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig operert nå! Skal ta ut bommulsdottene i nesen snart, for akkurat nå er det ganske ubehagelig. Ble det bedre etter man fikk ut bomullsdottene?

Mvh

ts

Anonymous poster hash: dae91...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre etter at tampongene var borte, men det var ekkelt å ta de ut. Bare forberede deg litt på en sær følelse, ikke vond altså!

Anonymous poster hash: 98492...499

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk.

For slik det er nå så er det helt jævlig egentlig, men heldigvis under 2 timer til de skal ut!

Anonymous poster hash: dae91...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er de fjernet, men er pottetett i nesen og har problemer med å skylle nesen! Hadde dere og det? Evt hva skal jeg gjøre ?

TS

Anonymous poster hash: dae91...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel kanskje noe med at der er hevelse inni ?

TS

Anonymous poster hash: dae91...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel kanskje noe med at der er hevelse inni ?

TSAnonymous poster hash: dae91...910

Det er nok vanlig med hevelse. Selv hadde jeg ikke noe problem med å skylle, men det er nok individuelt. Det beste er å spørre legen som opererte deg, særlig om du ikke får akyllt på flere dager.

God bedring!

Anonymous poster hash: b4651...a78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Er det mye som kommer ut første gang når du får skyllet gjennom? :)



Anonymous poster hash: dae91...910
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Er det mye som kommer ut første gang når du får skyllet gjennom? :)Anonymous poster hash: dae91...910

Det kom litt blod og skorper, men ikke mye for min del. Men det er viktig å få det ut for å få best mulig heling av sårene.

Anonymous poster hash: b4651...a78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de siste to-tre årene vært pottetett i nesen, og nå endelig skal jeg operere neseskilleveggen! Kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg!

Noen som har noe erfaringer rundt denne operasjon? Kjenner du noen som har operert, og hva har de sagt?

Tror jeg vil få en mye bedre allmenntilstand nå :)

Anonymous poster hash: dae91...910

Jeg har også problemer med å puste. Har skjev skillevegg. Har slitt med nesa siden ca år 2000. Har fått krympet nesemuslingene tre ganger,men jeg er fortsatt ikke bra. Var hos en spesialist for snart fem år siden og han frårådet meg å operere skilleveggen for han mente nesa mi ville bli værre. Så jeg slo meg til ro med det der og da. Men jeg merker jo at neseproblemene går litt utover livskvaliteten. Er det mye smerter i etterkant? Gjør det vondt å fjerne tamponger og rør. Lang ventetid på operasjon?

Anonymous poster hash: aa728...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det var mye smerter - og jeg har lav smerteterskel. Jeg syntes det var overraskende lite smerter. Var ikke vondt å fjerne silikonplater eller tamponger, det bare kilte litt. Jeg har vært i gjennom andre operasjoner i buk og brysthule som var langt mer smertefulle. Men smerte er veldig individuelt. Uansett er det bare å be om smertestillende.

Anonymous poster hash: b4651...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å gå til en annen spesialist. Jeg var først hos en spesialist som mente jeg ikke hadde noe skjev neseskillevegg (jeg slo meg til ro med det selvfølgelig), tok bilde av bihuler etc. Den første gangen tok jeg radiobølgestråling, dvs. fjerning av vev/nesemuslinger. Hjalp ikke.

Var hos en annen spesialist nå ett år senere, jeg forklarte mine problem, og han sa til meg at neseskilleveggen var skjev så jeg kunne få tilbud om operasjon. Ble veldig fornøyd med det, for i de fleste tilfeller så er det neseskilleveggen som er problemet, og dersom man fikser den så fikser også det andre seg. Jeg fikk utført neseskillevegg operasjon, samt fjerning av noe vev/nesemuslinger med radiobølgestråling.

Status nå dag 3? Er fortsatt veldig tett, men merker det bobler litt gjennom nesen. Skal forsøke videre med neseskylling, men med hovne slimhinner er det ikke lett.

Du lurer på om det er ubehagelig å fjerne tampongene? Se link her.

Bare fortsett å spørr!

- TS



Anonymous poster hash: dae91...910
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å gå til en annen spesialist. Jeg var først hos en spesialist som mente jeg ikke hadde noe skjev neseskillevegg (jeg slo meg til ro med det selvfølgelig), tok bilde av bihuler etc. Den første gangen tok jeg radiobølgestråling, dvs. fjerning av vev/nesemuslinger. Hjalp ikke.

Var hos en annen spesialist nå ett år senere, jeg forklarte mine problem, og han sa til meg at neseskilleveggen var skjev så jeg kunne få tilbud om operasjon. Ble veldig fornøyd med det, for i de fleste tilfeller så er det neseskilleveggen som er problemet, og dersom man fikser den så fikser også det andre seg. Jeg fikk utført neseskillevegg operasjon, samt fjerning av noe vev/nesemuslinger med radiobølgestråling.

Status nå dag 3? Er fortsatt veldig tett, men merker det bobler litt gjennom nesen. Skal forsøke videre med neseskylling, men med hovne slimhinner er det ikke lett.

Du lurer på om det er ubehagelig å fjerne tampongene? Se link her.

Bare fortsett å spørr!

- TS



Anonymous poster hash: dae91...910
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anbefaler deg å gå til en annen spesialist. Jeg var først hos en spesialist som mente jeg ikke hadde noe skjev neseskillevegg (jeg slo meg til ro med det selvfølgelig), tok bilde av bihuler etc. Den første gangen tok jeg radiobølgestråling, dvs. fjerning av vev/nesemuslinger. Hjalp ikke.

Var hos en annen spesialist nå ett år senere, jeg forklarte mine problem, og han sa til meg at neseskilleveggen var skjev så jeg kunne få tilbud om operasjon. Ble veldig fornøyd med det, for i de fleste tilfeller så er det neseskilleveggen som er problemet, og dersom man fikser den så fikser også det andre seg. Jeg fikk utført neseskillevegg operasjon, samt fjerning av noe vev/nesemuslinger med radiobølgestråling.

Status nå dag 3? Er fortsatt veldig tett, men merker det bobler litt gjennom nesen. Skal forsøke videre med neseskylling, men med hovne slimhinner er det ikke lett.

Du lurer på om det er ubehagelig å fjerne tampongene?

Bare fortsett å spørr!

- TS

Anonymous poster hash: dae91...910

Uff,den videoen var vemmelig.

Jeg har operert nesa tidligere. Det var kosmetisk. Fikk silikonrør i nesa og det gikk overraskende greit å fjerne de (lesge mange skrekkhistorier på nett om at det var helt jævlig å dra ut de rørene)

Tror jeg skal ta tak i problemet og få en vurdering til. For skjev skillevegg har jeg. Har fått det konstantert av to ønh leger.

Anonymous poster hash: aa728...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff,den videoen var vemmelig.

Jeg har operert nesa tidligere. Det var kosmetisk. Fikk silikonrør i nesa og det gikk overraskende greit å fjerne de (lesge mange skrekkhistorier på nett om at det var helt jævlig å dra ut de rørene)

Tror jeg skal ta tak i problemet og få en vurdering til. For skjev skillevegg har jeg. Har fått det konstantert av to ønh leger.

Anonymous poster hash: aa728...cfb

Ta tak i problemet og gjør noe med det! Har hørt det blir en helt ny verden når nesa åpner seg! :)

Anonymous poster hash: dae91...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gjennom samme operasjon for 2.5 år siden, og har fått et helt nytt liv føles det ut som. Nå skal det også sies at før jeg ble operert så var jeg dessverre avhengig av nesespray (Otrivin), jeg klarte bare ikke å slutte til tross for gjentatte forsøk. Siden operasjonen har jeg brukt nesespray ca 3-4 ganger, og kun ved forkjølelse, slik at jeg skulle få sove om natta. Ellers har jeg ikke bruk for det lenger.

jeg hadde i utgangspunktet ikke skjev nok skillevegg til at de ville operere, men siden jeg var avhengig av spray og i tillegg var konstant tettere på ene siden fikk jeg operasjon. Angrer ikke et sekund på at jeg overtalte dem.

Hadde heller ikke mye smerter, mest ubehag. Det vondeste var faktisk da de satte lokalbedøvelsen i nesa, med flere sånne bedøvelsespinner. Ellers syns jeg det gikk kjempegreit.

Endret av LiKa1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å gå til en annen spesialist. Jeg var først hos en spesialist som mente jeg ikke hadde noe skjev neseskillevegg (jeg slo meg til ro med det selvfølgelig), tok bilde av bihuler etc. Den første gangen tok jeg radiobølgestråling, dvs. fjerning av vev/nesemuslinger. Hjalp ikke.

Var hos en annen spesialist nå ett år senere, jeg forklarte mine problem, og han sa til meg at neseskilleveggen var skjev så jeg kunne få tilbud om operasjon. Ble veldig fornøyd med det, for i de fleste tilfeller så er det neseskilleveggen som er problemet, og dersom man fikser den så fikser også det andre seg. Jeg fikk utført neseskillevegg operasjon, samt fjerning av noe vev/nesemuslinger med radiobølgestråling.

Status nå dag 3? Er fortsatt veldig tett, men merker det bobler litt gjennom nesen. Skal forsøke videre med neseskylling, men med hovne slimhinner er det ikke lett.

Du lurer på om det er ubehagelig å fjerne tampongene?

Bare fortsett å spørr!

- TS

Anonymous poster hash: dae91...910

Kan ikke huske det var helt slik som på videoen å fjerne tampongene. Jeg gjordet det riktig nok selv og slet lenge med å få dem ut men var ikke vondt men ubehagelig. Hos meg kom det en del blod, men jeg hadde en nokså stor operasjon ☺

Anonymous poster hash: 52793...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...