Gå til innhold

Prosjekt veltrent


Sølvrosen

Anbefalte innlegg

I dag har jeg vært på en veldig fin sykkeltur. Endelig har jeg klart å gjennvinne noe av den sykkelgleden jeg mistet for noen år siden. Jeg har blitt veldig flink til å fortsette å sykle i bakkene uten å gå av sykkelen, selv om det er tungt. Flinke meg :bolledeig:

 

Dessverre hadde jeg et lite fall (i oppoverbakke, ingenting farlig), så kneet mitt gjør vondt. Jeg håper det bare er blått og ikke noe verre. Det føles ikke helt som når det tidligere er blitt blått, men så er det ikke ofte jeg får kraftige blåmerker på innsiden av kneet heller. Krysser fingrene :lillesky:

 

Det var en god grunn til at jeg dro på sykkeltur i dag, eller kanskje to gode grunner: Pizza og kake. Jeg viste at jeg skulle på bursdagsfeiring hos en person som er flink til å lage mat, og da måtte jeg rydde plass til noen kalorier. :spise:

Endret av Sølvrosen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Louu

Her vil jeg følge med :vinke:

Så flink du er! Topp å finne tilbake treningsglede da, det gjør det jo mye mer gøy og motiverende :hoppe:

Huff da, får håpe kneet snart blir friskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med :vinke:

Så flink du er! Topp å finne tilbake treningsglede da, det gjør det jo mye mer gøy og motiverende :hoppe:

Huff da, får håpe kneet snart blir friskt!

Det virker som om kneet heldigvis bare er forslått, så det bør bli bra når blåmerket slutter å være vondt og hovent.

 

Det er veldig deilig å gjennvinne sykkelgleden. Jeg tror kanskje det har noe med at jeg har blitt flinkere til å ikke gå av sykkelen i oppoverbakker (grusbakker tells ikke), for da får jeg mye mer mestringsfølelse, og mestringsfølelse er avgjørende for glede :bolledeig: . At jeg har fått reparert sykkelen min så jeg endelig kan stole på at den ikke svikter i 40km/t hjelper sikkert også :fnise:

 

Startvekt (6.10.15): 82,6 kg

Målvekt: 65 kg

Mål til jul: 77 kg

Vekt i dag(8.10): 80,8 kg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helga har vært litt unntakstilstand, så den tenker jeg ikke så mye på. Jeg har faktisk gått ned 0,1 kg, så jeg antar at det at jeg spiste lite og sjeldent veier opp for kakespisingen. Jeg spiste ikke så mye kake, bare en fem-seks små biter i løpet av helga :vetikke:

 

Klumsingen min har fortsatt, så mitt stakkars høyre kne og legg har fått mange fine farger. Utrolig nok er det ikke verre enn det.

 

Startvekt (6.10.15): 82,6 kg

Målvekt: 65 kg

Mål til jul: 77 kg

Vekt i dag(12.10): 80,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på shopping. Egentlig skulle jeg bare sykle til et kjøpesenter som hadde den ene tingen jeg trengte, men så fant jeg ut at jeg like gjerne kunne stikke innom den butikken også og se om de hadde det, og så trenger jeg dessuten noe slikt og kanskje jeg finner noe sånt. Nå når jeg er i området kan jeg også stikke innom den butikken på vei dit. På vei tilbake må jeg stikke innom den butikken og kjøpe det om faktisk var grunnen til at jeg måtte handle i dag, men de er utsolgt, så da må jeg sykle en omvei for å stikke innom en butikk som har det.

Sånt er slitsomt, det.

 

I dag må jeg ned til sentrum og kjøpe et par ting jeg ikke rakk å kjøpe i går, men det er heldigvis ikke like langt. Jeg har dessuten lovet min kjære en joggetur.

 

Startvekt (6.10.15): 82,6 kg

Målvekt: 65 kg

Mål til jul: 77 kg

Vekt i dag(13.10): 80,2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den planlagte joggeturen ble det ikke noe av, for jeg knakk en eike på sykkelen. Jeg, som har lite erfaring i sykkelmekking, trodde det bare var å smye den nye eiken på plass, feste den i nippelen og dra ut på tur. Nå vet jeg bedre. Nå alle tannhjulene var satt tilbake på plass og bakhjulet festet på sykkelen var det blitt sent, så jeg var nødt til å skynde meg til butikken før den stengte mens min kjære tok en kortere joggetur alene før vi la oss.

 

Etter det har det blitt lite trening. Jeg har hatt en del husarbeid, men lite av den fysisk krevende sorten.

 

I går var det Toilldag, og siden det er gøy dro jeg på det. Busskortet var tomt, så jeg gikk ned til byen. Der trasket jeg rundt i omtrent alle butikkene på jakt etter tilbud, noe som tok en del timer. Jeg pleier ikke kjøpe så mye på Toilldager, men jeg liker jakta, trengselen, stemningen (jeg kommer en del timer etter start for å slippe de ekstreme) og underholdningen. Jeg var heldig nok til å treffe på studentorkesteret flere ganger.

 

Fangsten var et par BH-er, en nødvendig erstatning for de siste, ganske slitte, lyse BHene jeg eier, en kardigan av samme type som jeg hadde fra før bare i rett størrelse og uten hull, og noe greier for å lage julepynt. Egentlig hadde jeg tenkt å kjøpe noen sko, men i den første skobutikken passet ikke de som var til salgs, og senere var føttene mine for hovne til at jeg kunne prøve sko. Dessuten fikk jeg en gratis vaffel, det aller beste tilbudet jeg fant.

 

I dag var planen å trene. Helt til jeg bestemte meg for å lage frokostgrøt av den melka som begynte å bli gammel. Melka var allerede for gammel. Jeg har mageknip :grine:

 

Startvekt (6.10.15): 82,6 kg

Målvekt: 65 kg

Mål til jul: 77 kg

Vekt i dag(18.10): 80,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det har blitt lite mulighet for trening i det siste. Jeg har vært på noen sykkelturer og gått noen turer, men jeg er så fryktelig klumsete for tiden. Jeg klarte, uvisst hvordan, å få sykkelen til å bråstoppe i lav fart slik at jeg slo magen inn i den lille tingen en slår på på sykkelbjella på styret. Resultat: Stor blåflekk på magen som gjorde at jeg ikke kunne bruke magemusklene på flere dager:grine: Jeg klarte knapt å få på meg sokkene.

Når det endelig ble bedre så fikk jeg meg time for blodgiving. Det er forsåvidt fornuftig, men jeg merker det alltid så godt når jeg mangler en halvliter blod. Dette var på mandag, og da jeg forsøkte å sykle i går så gikk det, helt til jeg kom til det punktet der jeg vanligvis bruker ren viljestyrke for å komme meg videre. Da stivnet musklene så jeg måtte ta en pause. ARG! Det blir heldigvis bedre snart, det blir alltid det.

 

Vektnedgangen går fint. Jeg har vært under 80 kg i over en uke nå. Det går ikke like fort som til å begynne med, men det er forsåvidt bra. Det er ikke sunt å gå ned for fort, har jeg hørt.

 

Startvekt (6.10.15): 82,6 kg

Målvekt: 65 kg

Mål til jul: 77 kg

Vekt i dag(29.10): 78,8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

De siste fire dagene har vært slitsomme, og jeg tok det ikke akkurat med ro tidligere i uka heller. I dag skal jeg ta meg en roligere dag så de etterhvert veldig stive musklene i bein, rygg og skuldre skal få hvile litt.

Vektnedgangen går veldig sakte, så jeg begynner å bli lei av 78. Det har kanskje noe med at det har vært litt hektisk slik at jeg ikke har klart å registrere så nøye hva jeg har spist. I går var jeg nede på 77, 8, men det varte ikke så lenge. Uansett virker det som om jeg kan klare å nå målet mitt om å gå ned fem kilo før jul.

Startvekt (6.10.15): 82,6 kg
Målvekt: 65 kg
Mål til jul: 77 kg
Vekt i dag(9.11): 78,2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går tok jeg en styrkeøkt på stuegulvet, så i dag er jeg skikkelig stiv. Jeg bør ta slike økter oftere.

I dag har jeg laget drops, så sukkerinntaket har vært mye høyere en vanlig (må jo smake). Jeg håper det ikke gir utslag på vekta, for nå er jeg endelig på vei nedover igjen. Jeg er ganske sikker på at jeg når målet mitt i god tid før jul, selv om desember er en skummel matmåned.

Startvekt (6.10.15): 82,6 kg
Målvekt: 65 kg
Mål til jul: 77 kg
Vekt i dag(13.11): 77,6 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det er visst en måned siden sist, men det betyr ikke at jeg (bare) har ligget på latsida. Jeg har vært på joggetur med mannen der jeg sykler ved siden av, dessverre valgte vi noen mørke skogsstier og en isete kveld, så selv om jeg hadde hodelykt klarte jeg ikke å gi alt når det ikke gikk oppover.

Jeg har trent til videoer. Jeg har vært på lange turer. Jeg har syklet rundt. Jeg har selvfølgelig også falt på isen og blitt blå og gul, men det hindret meg bare et par dager og er i ferd med å blekne. Jeg har også begynt å tøye et par muskler hver dag.

Vekta synker fint. I går var jeg nede på 76,0, men så spiste jeg pizza.

Startvekt (6.10.15): 82,6 kg
Målvekt: 65 kg
Mål til jul: 77 kg
Vekt i dag(14.11): 76,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er det lille juleaften, og jeg er ikke helt sikker på om det blir noen post i morgen, så jeg tar måloppsumering i dag.

Startvekt (6.10.15): 82,6 kg
Målvekt: 65 kg
Mål til jul: 77 kg
Vekt i går(22.12): 75,8 kg
Vekt i dag(23.12): 76,8 kg

Jeg er ikke helt sikker på hva som skjedde, men jeg gikk tydeligvis opp et helt kilo i løpet av en dag. Jeg forstår faktisk ikke hvorfor, så jeg får regne det som en naturlig variasjon. Uansett har jeg nådd målet mitt, jeg har gått ned 5,8kg før jul:bolledeig:Det er nesten tre melsekker det!

Kroppen min har forbedret seg. Ryggen er nesten glatt uten de bulkene jeg hadde før, og jeg har fått mer definert midje. Anklene er blitt litt smalere, slik at jeg kan ha på tynne ullsokker, tykke ullsokker og joggebukse nedi sokkene og fremdeles klare å riste av sjøstøvlene. Det klarte jeg ikke i sommer. For noen uker siden kjøpte jeg et nytt belte med mange hull siden det gamle var for stort. I det nye beltet var hull nr 3 trangt til å begynne med, nå bruker jeg det til vanlig.

Jeg kommer til å fortsette med vektnedgang frem til påske, for jeg vil gjerne være enda litt slankere. Jeg bør også trene mer, både fordi jeg ikke er så sterk som jeg bær være for å gjøre de tingene jeg har lyst til å gjøre, og fordi jeg gjerne har lyst til å stramme opp enkelte deler av kroppen.

 

Edit:

Vekt juleaften(24.12): 76,0 kg

Tadaa!:bolledeig:

Jeg må ha hatt litt vann i kroppen eller noe sånt i går, for selv om det ble mye smaking av julekaker i går er jeg blitt 0,8 kg lettere:danse:Det betyr at før jul har jeg gått ned 6,6 kg:duskedame:

Nå kan jeg feire jul med god samvittighet (men jeg sniker meg unna julegrøten, for jeg spiste halvannen skive grovbrød, to skiver julebrød og masse pålegg til frokost. Jeg er stappmett fremdeles, jeg.)

Endret av Sølvrosen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...