Gå til innhold

KA


Hege899

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Pikeliten skrev:

Jeg liker veldig godt bloggen til Kristina, det er faktisk den siden jeg har besøkt flest ganger på mobilen :)  Digger morgeninnleggene hennes, blir alltid i så godt humør :)

Meen...  Ser at Kristina har begynt å merke bildene sine med kilde.  Men kilden som oppgis er Pinterest, dette holder ikke i det hele tatt og er like verdiløst som å skrive "kilde: google."  Det sier bare hvordan du fant bildet og ikke noe om eieren av bildet.

Jeg har lagt igjen følgende kommentar på innlegget: http://kristinaandersen.blogg.no/1464189071_tropical_vibes.html?c=1464259308736

Du vet at det er forbudt å publisere bilder andre har tatt når du ikke vet kilden? Du vet at det også er forbudt å publisere bilder selv om du vet hvem som er fotografen/eier av bildet hvis du ikke har spurt på forhånd? Det holder ikke å skrive inn "pics: pinterest", det må faktisk innhentes godkjenning i forkant.

http://bildetyveri.no/

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/Skulle-onske-medlemmene-en-god-17-mai---fikk-regning-pa-5000-kroner-753220_1.snd


Jammen skal man måtte oppsøke eieren som har postet et bilde på pinterest og spørre om lov da eller? It makes nos ense.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, Sitronmelis skrev:


Jammen skal man måtte oppsøke eieren som har postet et bilde på pinterest og spørre om lov da eller? It makes nos ense.

Når man "pinner" et bilde på Pinterest, så kan man trykke på bildet for å komme til den opprinnelige kilden (altså en ekstern nettside). Det er DEN Kristina burde oppgitt som kilde.

Det gir veldig mye mening å "oppsøke" eller ta kontakt med fotografen.

Endret av penny_
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sitronmelis skrev:


Jammen skal man måtte oppsøke eieren som har postet et bilde på pinterest og spørre om lov da eller? It makes nos ense.

It makes sense.  Det er faktisk ulovlig å publisere andres bilder uten å ha fått lov på forhånd.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. mai 2016 at 19.39, Rosenrød skrev:

Har hun publisert og svart på kommentaren?

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

^ Helt enig med henne. Synes de dere "Woohoo se på meg så tøff jeg er! Tenk at jeg har på meg bikini når jeg har *gasp* CELLULITTER!!" bildene folk legger ut på instagram/blogg er helt latterlige. Ikke minst fører det til at andre jenter tenker "okei, jeg ser sånn ut, er jeg også "heltemodig" fordi jeg tør å vise den "ekle" kroppen min i bikini?". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Koy skrev:

^ Helt enig med henne. Synes de dere "Woohoo se på meg så tøff jeg er! Tenk at jeg har på meg bikini når jeg har *gasp* CELLULITTER!!" bildene folk legger ut på instagram/blogg er helt latterlige. Ikke minst fører det til at andre jenter tenker "okei, jeg ser sånn ut, er jeg også "heltemodig" fordi jeg tør å vise den "ekle" kroppen min i bikini?". 

:Nikke:

Cellulitter er da helt normalt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte og veldig godt innlegget hennes. F. eks når helt normale kvinner som kanskje ikke har helt flat mage, har celluitter (hvem har jo ikke det), men er friske og fine, legger ut bare bilde av seg i bikini og bare "jeg kan også gå i bikini!! se på meg, jeg er modig" - ja, hvorfor skulle du ikke det? Føler selv at det heller bidrar til at andre som ser helt normale ut begynner å tenke at de også burde tenke at det er "unormalt" (bedre forklart av Koy).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt med en litt sur smak i munnen etter å ha lest dette innlegget.

Det er nå en gang slik at det har satt seg et skjønnhetsideal i dagens samfunn. Et skjønnhetsideal som kommer til uttrykk både i massemedia. blogg og sosiale medier. Cellulitter, ekstra kilo rundt magen, utrente rumper og små pupper inngår ikke i dette idealet. Når man ser at flere av "rollemodellene" innen disse mediene signaliserer at man helst bør operere seg for å komme nærmest mulig idealet klarer jeg ikke helt å mobilisere den store indignasjonen mot at de som har noen kilo ekstra tar en selfie i bikini og sier "se på meg". Det krever faktisk en god del mer guts å gjøre det når man vet at man ikke oppfyller "kravene".

KA ser jo ut som en million dollar, så det er lett for henne å si at alle er bra nok som de er, og at de skal la det være med det, men kan det ikke tenkes at de "normale" damene rope for å nå gjennom all plastikk-støyen som overvelder multimediasamfunnet?

Jeg heier i alle fall mer på damen i gata enn jeg gjør på feks. Shirog når det kommer til disse tingene - det er nå helt klart.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KA reklamerer jo (og bruker) for self tan, betakaroten, vippeserum, extensions, blogger ofte om treningsøkter og at hun feks har mål om større rumpe eller at hun trener før kl 08, sunnifiserte kosemiddager osv osv. Hun er IKKE en av de dårlige forbildene sånn jeg ser det, men hun bidrar jo absolutt til fokus på kropp og utseende. 

 

Så vidt jeg kunne forstå av innlegget hennes var det kun en rant om Helene Drage, og jeg skjønner ikke helt hvorfor hun er så sur. Hvis hun ikke bryr seg så hadde hun jo ikke brydd seg. På samme måte som hun sier at folk som skriver at de er fornøyde med kroppen sin HVERTFALL ikke er det, så sier jeg ar hvis du har et behov for å kjefte på disse folkene så bryr du deg. Mye. 

(Eventuelt så er det bare en klikk-magnet..)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det ser jo helt likt ut hjemme hos KA og Eirin Kristiansen! Så legger de ut et bilde fra hvert deres hjem med det samme bordet og den samme lysestaken bare dager etter hverandre..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Herregud, nå har KA begynt å si issje saaant også ( sånn som lene orvik 🙄)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller har KA forandret seg veldig de siste par årene? Nå tenker jeg på personlighet, ikke utseende. Tidligere brukte jeg ikke å lese bloggen hennes, for jeg ble litt lei av ordet "toppblogger", som hun brukte om seg  selv i hvert eneste innlegg og skrøt av hvor mange som leste bloggen hennes (litt som Isabel nå..). Jeg irriterte meg ikke nok til å skrive om det her, men jeg husker at KA-tråden hadde veeldig høy aktivitet, masse drittslenging, og endte med at hun prøvde å politianmelde den.

Men nå er det akkurat som hun har blitt voksen og er mye mer sjarmerende og skriver mer reflekterte innlegg. Selv om hun fortsatt er anti-jante, så er hun det på en kul måte, og ikke en irriterende se-på-meg-jeg-er-en-toppblogger-måte. Nå har jeg faktisk veldig sansen og leser bloggen hennes fast. Har også lagt merke til at aktiviteten her i tråden har gått veldig ned, og det er vel et godt tegn?

Jeg likte dagens innlegg om å være snill veldig godt:

http://kristinaandersen.blogg.no/1467882761_kunsten__vre_god.html

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Bloggleseren skrev:

Er det bare meg, eller har KA forandret seg veldig de siste par årene? Nå tenker jeg på personlighet, ikke utseende. Tidligere brukte jeg ikke å lese bloggen hennes, for jeg ble litt lei av ordet "toppblogger", som hun brukte om seg  selv i hvert eneste innlegg og skrøt av hvor mange som leste bloggen hennes (litt som Isabel nå..). Jeg irriterte meg ikke nok til å skrive om det her, men jeg husker at KA-tråden hadde veeldig høy aktivitet, masse drittslenging, og endte med at hun prøvde å politianmelde den.

Men nå er det akkurat som hun har blitt voksen og er mye mer sjarmerende og skriver mer reflekterte innlegg. Selv om hun fortsatt er anti-jante, så er hun det på en kul måte, og ikke en irriterende se-på-meg-jeg-er-en-toppblogger-måte. Nå har jeg faktisk veldig sansen og leser bloggen hennes fast. Har også lagt merke til at aktiviteten her i tråden har gått veldig ned, og det er vel et godt tegn?

Jeg likte dagens innlegg om å være snill veldig godt:

http://kristinaandersen.blogg.no/1467882761_kunsten__vre_god.html

Hun var nok litt dramaqueen før, men mange forandrer seg og blir naturligvis mer voksen fra man er 18 til man blir 25 f.eks.

Jeg liker bloggen hennes, den er veldig annerledes enn f.eks. CBE som rett og slett bare er et glanset magasin, som hun selv sier. Jeg føler at Kristina skriver med litt mer innlevelse og man får litt større innblikk i hvordan hun faktisk er. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, loffen skrev:

Så lekkert hun har fått det i leiligheten sin! :tommelsmil:

Enig.  Veldig stilig. Er det bare meg, eller har KA virkelig funnet seg selv det siste året? Synes både klær, sminke, leilighet og innhold på bloggen vitner om at hun har gått fra jente til kvinne. #imponert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Speedmaster skrev:

Enig.  Veldig stilig. Er det bare meg, eller har KA virkelig funnet seg selv det siste året? Synes både klær, sminke, leilighet og innhold på bloggen vitner om at hun har gått fra jente til kvinne. #imponert.

Enig :) Leiligheten va råfin! Og fint dekorert :)  Liker KA bare mer og mer! Hun er definitivt en av de beste toppbloggerne der ute etter min mening.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...