Gå til innhold

Så sint at det ryker av meg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er mine poeng. :jepp:

Og virksomhetsleder er sikkert riktig i en stor kommune. I en lien har de neppe slikt.

Det er uansett viktig at e-posten går til sentralbord, fordi den da blir loggført. Det offentlige er skriftlig, så ts må også være skriftlig.

Nå ser jeg at ts i etterkant har snakket med lærer. Referer også det i e-posten, samt at rektor "ikke var tilgjegelig" (bruk anførselstegn - ber en det offentlige om et møte så får en nemlig et møte.. og denne rektoren har ikke så mye å gjøre at han ikke rekker dette.).

Gjør det klart i neste samtale med lærer at du fra nå av oppsummerer alle samtaler om situasjonen og sender dem skriftlig i etterkant.

Eter at noe er sendt inn kan du godt ringe og høre om de har fått det. Dersom du ikke får skriftlig svar (eller et møte) innen maks 4-5 dager så sender du en e-post og purrer. Gjør deg vanskelig, men vær ikke sint eller ufin. Vær tilstedeværende. Ring ofte. Send e-poster. Forlang at problemet blir løftet over lærer.

Husk at det er viktigere enn mye en kommune får inn av brev. Det dreier seg nemlig om vold, og saksbehandling gjør sjelden det. Forlang derfor forrang.

Anonymous poster hash: 3bf0c...053

Ale kommuner har jo en skolesjef, ta kontakt med han/hun i morgen!

Anonymous poster hash: f085f...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Reza08

Veldig ufint av foreldrene til disse guttene, som tror at deres barn ikke har gjort noe som helst. Ekstremt dårlig jobb av den aktuelle læreren og rektor. Merkelig at man må slå i bordet og presse dem opp i et hjørne, før de virkelig er villige til å gjøre noe, og se saken fra den mest realistiske siden. Mobbing har alltid vært et problem i skolen, og de ansatte sin jobb er å begrense dette. Ikke gjøre det verre ved å være partiske eller regelrett drite i det og snu ryggen til.

Har selv opplevd å bli mobbet på barneskolen. Husker godt hvor jævlig det var på det verste. Ved et tilfelle ble jeg stengt inne i dusjen og mobbet for hva slags undertøy jeg hadde på meg, og alle sto rundt i en ring og slengte stygge kommentarer til meg etterpå. Jeg ble svært preget av hendelsen. Ble både sint, frustrert og delvis redd/nervøs ved det tilfellet. Da fikk jeg et lite utbrudd, noe som endte med at læreren kom inn i garderoben og selvfølgelig uten å forhøre seg. Hun bare spurte hva som skjer, og alle i hylekoret pekte selvfølgelig på meg. Da bare orket jeg ikke å starte noen flere diskusjoner, og bare gikk med læreren for å ta imot kjeft.

Hun snakket til meg på en hånlig måte, og synes nok at dette var veldig morsomt. Faktisk så var hun en del av mobbingen ved noen anledninger, og trodde aldri på noe av det jeg sa. Var alltid jeg som satt igjen med svarteper da. Mobbingen ble forøvrig aldri tatt skikkelig tak i ved den skolen. Tror forsatt at det er et problem. Var kanskje en lærer som så en mobbehendelse en gang, og tok det alvorlig, men han hadde jeg aldri fast.

Stå på videre! Bra at du tar tak i dette. Forsett å press dem skikkelig, så kanskje de tar tak i dette. Du gjør en kjempejobb!

Endret av Reza08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hvordan gikk det i denne saken? Vet det er lenge siden, men håper TS oppdaterer.



Anonymous poster hash: dbb15...be2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver du som ab? Du tror ingen av foreldrene til de andre på skolen er på kg?

Hvor mange barn fikk knekt nesen på skolen i dag?

Jeg leste omtrent identisk historie her om dagen. Fortalt av en nå voksen gutt. Han fortalte hva som skjedde når han tok igjen på skolen.

Og jeg tror ikke lærere på skolen same dag, sier de vil kartlegge hans voldsbruk, så han ikke skader flere.

Mulig du Har en sønn....ikke alt som rimer her

Anonymous poster hash: b642d...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver du som ab? Du tror ingen av foreldrene til de andre på skolen er på kg?

Hvor mange barn fikk knekt nesen på skolen i dag?

Jeg leste omtrent identisk historie her om dagen. Fortalt av en nå voksen gutt. Han fortalte hva som skjedde når han tok igjen på skolen.

Og jeg tror ikke lærere på skolen same dag, sier de vil kartlegge hans voldsbruk, så han ikke skader flere.

Mulig du Har en sønn....ikke alt som rimer her

Anonymous poster hash: b642d...4df

?

Anonymous poster hash: 8cafb...260

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 16.3.2015 den 21.47, AnonymBruker skrev:

Sønnen min på 10 år har det siste året blitt noe mobbet på skolen - det handler om kommentarer hele tiden, blikk og latter, til dels utestengelse og et par episoder med trakassering over mobil. Vi har vært i kontakt med skolen, som har avdramatisert det hele og sagt at alt ser fint ut på skolen. Og det gjør det sikkert - han har venner som han også er med på fritiden, og trives stort sett godt, men det er en "sterkere" guttegjeng som har funnet ut at han er et greit offer, han er fysisk mindre og konfliktsky. Det har ikke vært fysisk mobbing og vold inne i bildet.

 

I dag ble jeg oppringt fra skolen, de innkalte til hastemøte med oss og et annet foreldrepar fordi min sønn hadde brukket nesa på et annet barn. Mannen min er på jobbreise i USA, og jeg dro derfor alene. Der møtte jeg et aggressivt foreldrepar til den ene gutten jeg VET har vært med på ertingen av sønnen min, en forutinntatt lærer og en rektor. Foreldreparet angrep meg med en gang med at sønnen min var en "tikkende bombe" og at han hadde "skadet sønnen deres for livet". De hadde vært på legevakta og fått konstantert brudd i nesa, det hadde blitt registrert som vold i journalen på legevakta og han skulle ha oppfølging hos spesialist. Dette fortalte de før jeg i det hele tatt hadde blitt fortalt hva som hadde skjedd. Historien jeg fikk servert fra læreren, med foreldrene som ivrige sufflører, var at de to guttene hadde lekt ute i skolegården, det hadde blitt en krangel ut av det, og at gutten min hadde sparket den andre gutten i nesa.

 

Jeg spurte læreren om det var dette som hadde skjedd, og han sa at ingen hadde sett hva som hadde skjedd, men de to guttene hadde vært ute i skolegården borte ved et redskaps-skap som står der, sønnen min hadde kommet springende, og etterpå hadde den andre gutten og 3 andre gutter kommet fortvilet etter og den andre gutten hadde blødd fra nesa. De fire guttene (som alle er i samme gjeng som har ertet sønnen min) fortalte at min sønn hadde sparket ham i nesa, helt ut av det blå. Jeg spurte så læreren om han synes dette passet med sånn han kjente gutten min, men han måtte innrømme at han ble overrasket. Han hadde forsøkt å spørre min sønn, men han hadde bare grått og ikke klart å fortelle.

 

Jeg sa da at jeg måtte snakke med gutten min før jeg kunne kommentere noe, og det han da forteller er at de fire andre guttene hadde truet ham bort til redskaps-skapet, som står på baksiden av skolebygningen ute av syne for inspiserende lærer, og dyttet ham inn i skapet og forsøkt å sperre ham inne. Skapet er smalt, og fullt av redskap, og min sønn har i tillegg klaustrofobi - så instinktivt og i panikk sparket han opp døra - som da traff gutten i nesa. Han var veldig lei seg for at han hadde truffet gutten i nesa og at den var brukket.

 

Jeg snakket med læreren igjen, men han mente at det var vanskelig å vite hva de skulle tro på, siden det var 4 gutter som presenterte samme historie og én som sa noe annet.

 

Dette ble jo altfor langt... Men jeg er så sint! Alle som kjenner gutten min vet at han ikke er voldelig. Han er en rolig gutt som aldri gjør noe galt. Men nå skal det settes inn "tiltak" - ikke for å stoppe de andre guttene i å plage min sønn, men for å "kartlegge" voldsbruk og forhindre at min sønn går løs på flere unger. Det var i hvert fall sånn jeg forsto det lærer og rektor sa i dag. Jeg har også en følelse av at det at jeg var én forelder mot to - veldig "ressurssterke" som det kalles - kan ha hatt innvirkning i dag. Hva gjør jeg nå? Jeg skal til samtale med læreren igjen i morgen, og må sortere tankene litt før det. Jeg kan ikke forstå at han tror sønnen min har gått løs på en annen gutt uten grunn! Vi har jo til og med meldt inn erting/mobbing fra den gjengen tidligere...

 

 


Anonymous poster hash: b06ab...d54

 

Hvis dette er tilfellet, som sønnen din sier, så er det bare uheldig at ingen fikk stoppet det, og han må ha vært utrolig redd av seg. Jeg anbefaler å ta en titt på barneombudets hjemmeside. Dersom det ikke hjelper å snakke med lærere, er kanskje lurt å gå til rektor med det. Hvis det ikke hjelper, hadde jeg tatt det derifra. Finn ut hvilke rettigheter du og din sønn har. Tror det står en del informasjon på Barneombudets hjemmeside. Med tanke på gutten, tenker jeg det kan være lurt å filme det de gjør, når de gjør det. For da har man mer å gå på. Spesielt om man har mobil. Og selv om det bare er barn, ville jeg vurdert om man kan koble inn politiet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16. mars 2015 den 22.45, koskenkorva skrev:

Kanskje feil å si: men kudos til sønnen din som står opp for seg selv!

Jeg tenkte det samme :) en mot tre, og i tillegg så har han sympati med den som fikk nesen brukket. For en sønn du har, ts!

Anonymkode: aa13b...d02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skylde på barn for alt dette høres bare for dumt ut.
Det sier jo seg selv at det ikke er greit og ikke skal la seg gjøre... Hva sier foreldrene til disse barna om andre mennesker generelt sett da?

Anonymkode: 51e7a...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, hvis for en eller annen grunn skolen velger å ikke ta deg seriøst når det er så alvorlig, ville jeg tatt det til avisen. 

Anonymkode: 7a109...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts, hvis for en eller annen grunn skolen velger å ikke ta deg seriøst når det er så alvorlig, ville jeg tatt det til avisen. 

Anonymkode: 7a109...688

Dette er en halvannet år gammel tråd!

Anonymkode: b0515...1fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...