Gå til innhold

Blomst sin hverdag med tre fine jenter ❤


blomst12

Anbefalte innlegg

Det anbefales at man prøver i en del dager sammenhengende da pillene ofte ikke har effekt med en gang, altså. Verdt det å prøve i tre-fire dager i strekk!?

Tidlig UL blir koselig! Jeg har hatt (mumle-mumle) fem allerede, 23 uker på vei :plystre: En salig blanding av "berettigede" pga IVF og blødning (første og siste), OUL, og selvfølgelig et par gode, gammeldagse panikk-uten-grunn-ultralyder på midten der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, miore skrev:

Det anbefales at man prøver i en del dager sammenhengende da pillene ofte ikke har effekt med en gang, altså. Verdt det å prøve i tre-fire dager i strekk!?

Tidlig UL blir koselig! Jeg har hatt (mumle-mumle) fem allerede, 23 uker på vei :plystre: En salig blanding av "berettigede" pga IVF og blødning (første og siste), OUL, og selvfølgelig et par gode, gammeldagse panikk-uten-grunn-ultralyder på midten der. 

Ja jeg tenkte jo egentlig det, så prøver litt til!!:) hehe ja ultralyder er gull verdt for bekymrede gravide! Syns det skulle vært en rundt uke 12 jeg, for alle.  Tror jeg hvertfall.  Det er jo så betryggende å se at alt er i orden! 

Jeg har en sånn doppler jeg,tenkte prøve rundt uke 10. Den har og gikk meg betryggelse frem til jeg kjenner liv! 

53 minutter siden, Poppsilopp skrev:

Gratulerer så mye :strix: Her vil jeg følge med! Skjønner godt at du vil på ultralyd. Nå følger det med i uke syv ved prøverør, men hadde gått uansett. Vi valgte en privat i uke tolv i tilegg. Så jeg sier kjør på :fnise:

Ellers krysser jeg fingrene for at kvalmen går fort over. Er noe skikkelig drit! Min gav seg i løpet av uke 12. Jeg var sånn som deg, kastet ikke opp, men var konstant kvalm. Det er fryktelig slitsomt.

Så koselig du vil følge! Jeg lover at så fort kvalmen gir seg så blir denne en mye  koseligere dagbok å henge i :) Ja ultralyd er gull verdt altså! Og den doppleren jeg har, selvom jeg ikke kan bruke den riktig enda!! I tillegg har fastlegen min ul apparat, så hadde jo håpt å snike inn en ul på første kontroll rundt uke 12!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig UL er SÅ koselig! Jeg syntes det var den beste ultralyden da jeg var gravid sist. Og du - dagboken din er kjempekoselig selv med kvalme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :strix: Her vil jeg gjerne følge med videre. Vi prøver på nr 3 selv, så det er greit å ha noen som baner vei her så jeg vet hva jeg har i vente :hoho: 

Håper kvalmen din gir seg fort og at kvalmestillende begynner å virke snart så den kan hjelpe deg frem til kvalmen gir seg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pjusk skrev:

Gratulerer så mye! :strix: Her vil jeg gjerne følge med videre. Vi prøver på nr 3 selv, så det er greit å ha noen som baner vei her så jeg vet hva jeg har i vente :hoho: 

Håper kvalmen din gir seg fort og at kvalmestillende begynner å virke snart så den kan hjelpe deg frem til kvalmen gir seg! 

Tusen takk! Og velkommen inn hit:) jeg har vært i di dagbok flere ganger, men nå er det på tide å legge igjen et spor!

Ja tre barn!! Det er alltid et mer enn oss foreldre det. Haha,blir litt stressa av tanken,men samtidig er det fint og. Og tre har liksom alltid vært planen min:) 

Kvalme ja.. Postafenen har faktisk tatt det verste idag! Er selvfølgelig superglad for det,men kvalmen har gitt meg god bekreftelse på at jeg mest sannsynlig har en levende baby i magen! Men kjenner kvalmen nå og da,bare i mindre grad! :):) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+2!

Som jeg tror jeg har nevnt tidligere var det denne dagen i det første svangerskapet at jeg mista i sa. Så det er alltid deilig å komme forbi den:) 

Vært på jobb idag og overlevde! Sjefen og to kollegaer vet om det nå. Mest av praktiske grunner,men de syns det var veldig koselig! Ser de oppriktig er glad på mine vegner!:) 

I morgen er det kurs og så kveldsvakt. Så da må jeg være fungerende fra 14-23. Himla godt jeg har fri fredag er min umiddelbare tanke!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dere gravide.  Jeg har kun kvalme som symptom.  Er det ikke vanlig med litt murring av og på? Husker jeg hadde mye det med førstemann. Husker ikke med lillesøster.. er jo faktisk 2 år siden lillesøster kom. Har litt stikninger da, og ligamentsmerter når jeg hoster eller strekker meg fort ut.  Åh, kan ikke tidlig ul bare komme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid det slik i starten. Spesielt når man har flere barn fra før så er det meste allerede tøyd seg litt og man slipper ofte de verste ligamentsmertene og slikt. Det tar seg gjerne opp etterhvert som svangerskapet utvikler seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, blomst12 skrev:

Tusen takk! Og velkommen inn hit:) jeg har vært i di dagbok flere ganger, men nå er det på tide å legge igjen et spor!

Ja tre barn!! Det er alltid et mer enn oss foreldre det. Haha,blir litt stressa av tanken,men samtidig er det fint og. Og tre har liksom alltid vært planen min:) 

Kvalme ja.. Postafenen har faktisk tatt det verste idag! Er selvfølgelig superglad for det,men kvalmen har gitt meg god bekreftelse på at jeg mest sannsynlig har en levende baby i magen! Men kjenner kvalmen nå og da,bare i mindre grad! :):) 

 

Ja, 3 barn er ett mer enn vi er foreldre, og ett mer enn antall hender. Ser for meg det kaoset når jeg skal på butikken alene med alle 3 :hoho: synes forsåvidt det kan være ille nok med to også! 

Det er det som er med de symptomene.. De er ofte fryktelig plagsomme, men  samtidig en god bekreftelse. Husker hvordan panikken plutselig kastet seg over meg når symptomene var borte et lite øyeblikk :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet også 7+2, drittdag :opplyser: Og i mitt hode en skinkelig fin milepæl å komme seg forbi! 

Så BRA at postafen virker nå som de har fått litt tid på seg 😊 Det er jo betryggende å ha symptomer å kjenne på, men akkurat kvalmen gjør det ingenting å legge fra seg i perioder. Blir du trøtt av pillene? 

Det med murringer tror jeg at er veldig individuelt :vetikke: Noen har masse, noen har ingen, noen har ingen før andre trimester, har jeg inntrykk av. Jeg har alltid gått på progesteron i nesten hele første trimester, og det gir jo murringer selv når man ikke er gravid, så selv er jeg et dårlig sammenligningsgrunnlag ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også det er veldig individuelt med murringer altså. Som nevnt over her er jo saker og ting tøyd litt fra før, så det skal sikkert ikke like mye til å forberede livmoren på utvidelse denne gangen. Hurra for å komme forbi en milepæl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Det er ikke alltid det slik i starten. Spesielt når man har flere barn fra før så er det meste allerede tøyd seg litt og man slipper ofte de verste ligamentsmertene og slikt. Det tar seg gjerne opp etterhvert som svangerskapet utvikler seg. 

Ja det er nok noe med det! Er jo tredjegangs så kroppen har jo absolutt gjort dette før! Det er jo fullt mulig det tar seg opp i andre trimester ja :)

11 timer siden, Pjusk skrev:

Ja, 3 barn er ett mer enn vi er foreldre, og ett mer enn antall hender. Ser for meg det kaoset når jeg skal på butikken alene med alle 3 :hoho: synes forsåvidt det kan være ille nok med to også! 

Det er det som er med de symptomene.. De er ofte fryktelig plagsomme, men  samtidig en god bekreftelse. Husker hvordan panikken plutselig kastet seg over meg når symptomene var borte et lite øyeblikk :sjenert:

Ja, handleturer! De tar jeg på kvelden som egentid 👌 men selvfølgelig,med to er det helt levelig å ha med begge jentene! Hvor gamle er dine?

Ja,disse symptomene.  Man blir liksom ikke fornøyd uansett 😂

3 timer siden, miore skrev:

Jeg mistet også 7+2, drittdag :opplyser: Og i mitt hode en skinkelig fin milepæl å komme seg forbi! 

Så BRA at postafen virker nå som de har fått litt tid på seg 😊 Det er jo betryggende å ha symptomer å kjenne på, men akkurat kvalmen gjør det ingenting å legge fra seg i perioder. Blir du trøtt av pillene? 

Det med murringer tror jeg at er veldig individuelt :vetikke: Noen har masse, noen har ingen, noen har ingen før andre trimester, har jeg inntrykk av. Jeg har alltid gått på progesteron i nesten hele første trimester, og det gir jo murringer selv når man ikke er gravid, så selv er jeg et dårlig sammenligningsgrunnlag ;) 

JA,det er deilig! Idag er kvalmen verre igjen,men pillene gjør at jeg kan spise den vekk!:) ja jeg tror jeg blir trøyt, har sove bra inatt. Men sliter med urolige bein på natta, så de to forrige nettene har jeg sove minimalt. Så inatt var nok en god kombinasjon av postafenen og underskudd på søvn!! Men pyttsann,hvem trenger vel søvn?😂

Ja de murringene kan jo kanskje komme litt etterhvert. Livmora er jo veldig liten enda,og er vel en stund til jeg kan kjenne den over skambenet! Ikke at jeg savner murringer men så er det noe betryggende over det og!  Har ikke du dagbok forresten?:)

2 timer siden, lille_frosk skrev:

Tror også det er veldig individuelt med murringer altså. Som nevnt over her er jo saker og ting tøyd litt fra før, så det skal sikkert ikke like mye til å forberede livmoren på utvidelse denne gangen. Hurra for å komme forbi en milepæl!

Ja det er helt sant med de murringene! Kroppen er så uforutsigbar, så plutselig skriver jeg et innlegg om at de er så plagsomme 🙄😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, blomst12 skrev:

JA,det er deilig! Idag er kvalmen verre igjen,men pillene gjør at jeg kan spise den vekk!:) ja jeg tror jeg blir trøyt, har sove bra inatt. Men sliter med urolige bein på natta, så de to forrige nettene har jeg sove minimalt. Så inatt var nok en god kombinasjon av postafenen og underskudd på søvn!! Men pyttsann,hvem trenger vel søvn?😂

Ja de murringene kan jo kanskje komme litt etterhvert. Livmora er jo veldig liten enda,og er vel en stund til jeg kan kjenne den over skambenet! Ikke at jeg savner murringer men så er det noe betryggende over det og!  Har ikke du dagbok forresten?:)

Jeg pleide å ha dagbok, men jeg sletta den i vår en gang. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å starte ny da jeg ble/forble gravid, men så har jeg vært så mye slapp og tafatt at det ikke har blitt noe av :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å komme over 7+2! Det blir jo virkelig en milepæl :) ang murringer. Jeg hadde masse med nr 1, startet før positiv test også, men denne gangen ingen ting! Eller har hatt kanskje to dager i løpet av 9 uker det har murra og strekt litt, men thats it. Tenker det er fordi ting er strekt der fra før :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2018 den 9.27, Sille4 skrev:

Godt å komme over 7+2! Det blir jo virkelig en milepæl :) ang murringer. Jeg hadde masse med nr 1, startet før positiv test også, men denne gangen ingen ting! Eller har hatt kanskje to dager i løpet av 9 uker det har murra og strekt litt, men thats it. Tenker det er fordi ting er strekt der fra før :fnise:

Så godt å høre!! :) det er nok like normalt som unormalt!!:( 

_____

7+6 idag. 8 uker imorgen.  Det er litt godt å komme til uke 8,føler ofte det går bra da. Selvom man jo ikke har noen garantier.  Jeg har ikke vært så bekymret de siste dagene, så det har vært deilig.  

Helga har gått i ett. Mannen har vært i Oslo med jobb,og jeg var i bursdag til ei venninne fredag kveld. Derfor sov begge jentene hos hvert sitt sett med besteforeldre. Sykt deilig for gravide meg. Så drista jeg meg til å spørre om mamma kunne ha eldste enda ei natt, og det var ingen problem!:) snille mamma:) de vet ingenting enda om graviditeten. 

Så igår var det bare meg og minsten hjemme. Postafenen funker ikke så bra lengre syns jeg,så ble en rolig lørdag og søndag morgen. Så har vi henta eldste hos mamma og hadde middag der.

Jeg bare prøver å fortrenge kvalmen,men det går ikke. Klikker snart.  Har meldt meg syk imorgen igjen. Dårlig samvittighet for jobb, men samtidig vet jeg hvor kjip mor jeg var for lillesøster i helga. Jeg lå mye på sofaen mens hun styrte rundt litt og det ble og mye tv. Jaja,tror hun koste seg. 

Nå er det håndballkamp og senga etterpå som gjelder.  Ha en fin søndags kveld!

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2018 den 11.22, blomst12 skrev:

Ja, handleturer! De tar jeg på kvelden som egentid 👌 men selvfølgelig,med to er det helt levelig å ha med begge jentene! Hvor gamle er dine?

Ja,disse symptomene.  Man blir liksom ikke fornøyd uansett 😂

Her jeg bor stenger butikken kl 20 på hverdager, så her er det dårlig med handleturen på kveldstid :hoho: Men det er sjeldent jeg drar med meg både mini1 og mini2 på butikken samtidig, da er det fordi jeg MÅ :sjenert: mini1 er snart 6 (snart skolegutt  :sjokkert:) og mini2 blir 5 i sommer. Såå det er på tide med en ny baby, liksom. 5-åringen kan ikke være baby for alltid (selv om hun elsker å late som hun er det). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 14.1.2018 den 20.31, blomst12 skrev:

Helga har gått i ett. Mannen har vært i Oslo med jobb,og jeg var i bursdag til ei venninne fredag kveld. Derfor sov begge jentene hos hvert sitt sett med besteforeldre. Sykt deilig for gravide meg. Så drista jeg meg til å spørre om mamma kunne ha eldste enda ei natt, og det var ingen problem!:) snille mamma:) de vet ingenting enda om graviditeten. 

Så igår var det bare meg og minsten hjemme. Postafenen funker ikke så bra lengre syns jeg,så ble en rolig lørdag og søndag morgen. Så har vi henta eldste hos mamma og hadde middag der.

Jeg bare prøver å fortrenge kvalmen,men det går ikke. Klikker snart.  Har meldt meg syk imorgen igjen. Dårlig samvittighet for jobb, men samtidig vet jeg hvor kjip mor jeg var for lillesøster i helga. Jeg lå mye på sofaen mens hun styrte rundt litt og det ble og mye tv. Jaja,tror hun koste seg. 

Besteforeldre er gull verdt! Vet ikke om jeg hadde klart meg uten. 

Lillesøster koste seg sikkert med mye tv kan jeg tenke meg :fnise: Husker selv når jeg var gravid med mini2 og gikk hjemme med mini1.. Måtte nok ty til TVen en del når jeg var på det dårligste jeg også, men mini1 klagde ikke han altså :hoho: Jeg tenker at det må være greit jeg. Det er jo bare en periode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2018 den 23.02, Pjusk skrev:

Her jeg bor stenger butikken kl 20 på hverdager, så her er det dårlig med handleturen på kveldstid :hoho: Men det er sjeldent jeg drar med meg både mini1 og mini2 på butikken samtidig, da er det fordi jeg MÅ :sjenert: mini1 er snart 6 (snart skolegutt  :sjokkert:) og mini2 blir 5 i sommer. Såå det er på tide med en ny baby, liksom. 5-åringen kan ikke være baby for alltid (selv om hun elsker å late som hun er det). 

Åja såpass ja!! Her er butikkene oppe til 23 så heldig der!! :)

Dine barn er litt større enn mine. Så skjønner godt du har lyst på baby! Selvom en gang må bli den siste. Jeg er redd jeg aldri egentlig blir helt ferdig med barn, selvom jeg bare har lyst på tre!:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+3 

Siden søndag kveld har jeg vært syk. Tror det er influensa. Feber på kvelden,muskelsmerter, vond hals og ekstrem hoste. Jeg blir liksom ikke bedre. Lite søvn på nettene fordi jeg hoster. Helt støl og forslått i magen pga det. Nå er mitt største problem at jeg kjenner kvalmen så lite. Enten er den vekk eller så blir det overskygget av sykdom. Litt stressa pga dette. Er jo ikke så langt på vei. Og i tillegg til dette blir jeg jo helt paranoid av den hosten. Kan ikke tro at sånn ekstrem hoste er bra for den lille spira. Selvom fornuftige meg vet at den er godt beskyttet. Så glad for tidlig ultralyd på onsdag. Så får det være som det blir. Har hatt lyst å fortelle noen flere men har holdt igjen fordi jeg har en litt vond følelse for tida. 

Men en ting kan jeg love meg selv. Når denne sykdomsperioden er over skal jeg virkelig sette pris på hver eneste dag uten. :) og med en mest sannsynlig levende og frisk baby i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...