Gå til innhold

Livet med lille F og nr 2 i magen <3


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Må svare dere mer senere, jeg bare må dele det med noen. Jeg er på jobb(første turen min), to dager før jeg skal hjem og tar en test for gøy. To streker kommer til syne, jammen klaffet det 1 forsøk :D ikke gått opp for meg, måtte bare le høyt for meg selv :P om alt går fint da, blir jeg mamma til to :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

På 4.9.2016 den 20.34, j86 skrev:

:vinke:

Koselig å se deg her inne igjen! Gratulerer med giftemål :hjerte:

Det kommer nok til å gå fint å reise tror jeg. Startet på jobb selv i mai (lillegutt her ble 1 år i august). Har jobbet på kontoret til nå, men blir en del offshorereising i høst. Er alt i orden med barnehageplass og oppstart der?

Her er nr to på vei, så hvis alt går fint får vi en liten en i starten av mars. Det blir da 19 mnd forskjell på våre to. Vi hadde tenkt å ha de tett, men kanskje ikke fullt så tett. 2-2,5 år mellom var planen. Men man vet jo aldri hvor lang tid det tar. Nå når situasjonen først er slik er vi egentlig veldig fornøyde med det :)

Hvordan går det? Ute på jobb? Jeg er ute selv nå og jeg må bare si at det var helt for****** å ta farvel med lille. Men har heldigvis gått greit så langt på jobb da. Håper det går bra for deg også :)

 

Takk for det! :) Har falt litt av forumsvogna, men gøy å se innom en gang innimellom ;)

Ja her starter hun i barnehagen om to uker, så det blir spennende. 2 dager i uka først da :) Har gutten din full plass? 

Er ute på jobb nå ja, jeg var "heldig" og reiste hjem etter noen dager i begravelse. så jeg fikk først 3 dager ute, og deretter 1 uke ute(snart hjem). Det var grusomt når jeg reiste ut, i tillegg var mannen reist på jobb så jeg måtte gi henne til svigermor. Jeg er veldig glad i henne da. Men gu som jeg gråt!! Selv om jeg visste det bare var 3 dager før jeg kom hjem. Dette skulle være starten på en ny epoke. Helt til jeg står med to streker og nesten gruer meg til å dra hjem, fordi jeg vet at det vil være lenge til neste gang jeg skal offshore. Veldig kjekke folk jeg jobber med, og kjenner flere fra før. Men jeg får nok ikke jobbe videre siden det er stuplivbåter her.. Håper de passer på at det ikke er det der du reiser? 

Hvor lenge var du ute? :) Reiser du med faste kollegaer, eller alene ut? Skal du ha mange offshoreturer?

 

 

På 4.9.2016 den 21.56, Sjela skrev:

Gratulerer så mye! :laugh: Jeg kaller han mannen jeg da selv om vi ikke er gift :fnise: Og nei, han har heller ikke fridd enda. Han prøvde på slutten av graviditeten tror jeg, men jeg sa bare "hvis du skal gjøre det jeg tror du skal gjøre kan du fint gjøre det en annen dag jeg ikke er høygravid, er hoven i kroppen og sitter i joggedress med håret i en tutt" :ler: 

Aldersforskjell ja. Hmm... min anbefaling er å gjøre det som dere føler er rett. Når det er et par år mellom barna får de jo mer glede av hverandre i oppveksten, men samtidig synes jeg selv det virker rimelig hektisk med 2 små som begge krever sitt og vil gjerne vente til A er litt mer selvstendig før vi tenker på nummer 2. For vår del tenker vi rundt 3-4 års mellomrom mellom dem :)

Ja jeg har vel forsåvidt gjort det selv :P Håper han finner på en litt mer romantisk måte å gjøre det på snart da :D Er du gira på å gifte deg? 3-4 år er nok ikke å forakte som mellomrom nei, tenker jeg kommer til å få det travelt dersom denne spiren holder :) 

 

På 5.9.2016 den 8.20, miore skrev:

Gratulerer så mye med giftemål!

Jeg ønsker "så kort som mulig" mellom nummer en og to. Siden vi trenger en del hjelp for å få det til, håper jeg det blir maks 2-2.5 år :)

Takk for det :D Håper det klaffer for dere snart, hvordan har det gått så langt? 

 

På 5.9.2016 den 8.28, juliane skrev:

Gratulerer med ny sivilstatus - og med et fantastisk bryllup! :rodmer: 

Jeg tror jeg ville hatt 2.5- 3 års mellomrom hvis jeg kunne fått velge fritt. Da forstår S mer når hun blir storesøster, men de er fremdeles såpass tette at de kan leke fint sammen i hele barndommen. Mai 2018 har jeg bestemt meg for å få nummer to. ;) (Har bare ikke sagt noe til A enda. :hoho: )

Takk for det :hjerte: Hahaha :P Liker at du har bestemt deg for hvilken mnd det blir ludospilling ^^ Passer det best ifht ferier eller noe? Er ikke alltid herremennene trenger å vite alt ;) 

 

På 5.9.2016 den 12.09, Beccy87 skrev:

Se der ja! Da var dere gift, gratulerer så mye! :hoppendeglad:

Det er jo vanskelig å vite hva man skal tenke om jobb før du får sett hvordan det funker. 
Det blir kanskje litt rart de første par dagene men tiden kommer sikkert til å gå kjempe fort. Her har i alle fall tiden rast avgårde etter at jeg begynte på jobb igjen. Også har det vært så fint å se det tette båndet mannen (ja jeg kaller ham det selv om vi ikke er gift :P) og Trollet har fått når han har vært alene i perm. ;)  

Vi er jo også i gang med nummer 2 igjen, litt før vi hadde tenkt oss. Er forberedt på at det blir fryktelig hektisk det første året mens Trollet fortsatt er for liten til å forstå så mye (det blir 17mnd mellom dem), planen var å vente til over nyttår med prøvingen og jeg så for meg 2,5 -3 års mellomrom. Men man tar det man får og jeg tror dette blir fint også :)  

Takk for det ;) Ja tiden har gått veldig raskt på jobb, jeg er faktisk overrasket over hvor fint jeg har taklet det :) Far-barn kontakt er så herlig :hjerte: Er spent på hvem hun kommer til når jeg kommer hjem, dersom hun griner :P 

17 mnd mellom ja. Her blir det vel 21, men håper 4 mnd hjelper litt da. Så lenge en er forberedt tror jeg det skal gå fint ;) Hvordan har svskapet vært denne gangen?

På 28.9.2016 den 19.01, j86 skrev:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, juliane skrev:

:strix: Så gøy! Gratulerer! Når blir termin da?

Termin blir rundt 20 juni, er jo akkurat blitt gravid :P hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Frøkenanonym skrev:

Takk for det :D Håper det klaffer for dere snart, hvordan har det gått så langt? 

Vi jobber med saken ;) Er i gang med prøverørsforsøk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 12.10.2016 den 9.55, miore skrev:

Vi jobber med saken ;) Er i gang med prøverørsforsøk igjen!

Spennende! :) Masse lykke til, skal lese i boka di dersom jeg blir mer her inne fremover ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+1 :) 

Jeg har lest tilbake i starten på denne dagboken for å se hvordan det var når jeg var like langt. Og jeg ser med en gang at det går mye raskere denne gangen, kanskje siden jeg er opptatt med lille F ;) Når jeg var 6 uker på vei forrige gang, hadde jeg allerede bestilt tidlig UL! Ivrig var jeg :D Jeg skal egentlig på jobb om 2,5 uke, men denne gangen har jeg bestemt meg for å ikke dra ut. Så jeg må nok ha møte om 1,5 uke eller noe. Venter litt til med å si fra, i tilfelle noe skulle skje. Så jeg tenker kanskje å ta tidlig UL i uke 8 eller noe, ettersom familien kommer til å lure på hvorfor jeg ikke drar ut :) 

Kom hjem i dag etter 5 dager i syden, det var deeeeilig :D Lille F elsket å få bade masse, og ble utrolig sosial i løpet av turen. Strekker seg etter alle barn hun ser, hilser alle ukjente med "hei", deler sanden sin med dem. Og sjarmerer stranda i senk ;) Godjenta mi det! 

I morgen starter en ny epoke, da skal hun på tilvenning i bhg. Vi har i utgangspunktet satt opp 2 dager i uken, så får vi se hvordan det går. Gleder meg til å se hvordan hun reagerer. Ut i fra ferien å bedømme, vil bhg være paradis! 

Ellers er jeg veldig trøtt, litt småuggen, springer konstant på do og er mye tørst. Ingen tvil om at jeg er gravid :) 

En episode greys, så blir det godt å finne senga. Natta :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Nå har jeg lest meg gjennom dagboka di! Så spennende med to tette! Og veldig sprekt gjort av deg at du jobbet offshore så lenge under den forrige graviditeten - imponerende! Jeg er selv 5+3 idag med mitt første barn, blir spennende å følge deg videre når vi er så likt i løypa :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.10.2016 den 18.20, Acerola skrev:

Hei! 

Nå har jeg lest meg gjennom dagboka di! Så spennende med to tette! Og veldig sprekt gjort av deg at du jobbet offshore så lenge under den forrige graviditeten - imponerende! Jeg er selv 5+3 idag med mitt første barn, blir spennende å følge deg videre når vi er så likt i løypa :) 

Hei og velkommen til dagboka mi :) Så gøy at du ville lese, det må da ha tatt litt tid :s Husker selv jeg leste opp og ned i dagbøker når jeg var gravid med F. Får et bedre inntrykk av hva som kan vente en. Takk for skryt :) 

Gratulerer så masse med graviditeten da :hoppendeglad: Hvordan har det vært til nå? Har du dagbok? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Veldig greit å ha muligheten til å lese seg opp på andres erfaringer ja! Fint å være litt forberedt på hva som venter ;)  Jeg har dagbok, men er veldig dårlig på å skrive i den. Vi opplevde en SA i uke 10 nå i august, men så langt i dette svangerskapet har det gått greit. Formen er bra bortett fra at jeg er mye sliten og trøtt. Men etter forrige opplevelse tar jeg i mot alle symtomer med glede ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh syden hadde vært noe! det var vel levelige temperaturer også nå på denne tiden av året? :skya:

Åssen er formen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 29.10.2016 den 15.33, Acerola skrev:

 Veldig greit å ha muligheten til å lese seg opp på andres erfaringer ja! Fint å være litt forberedt på hva som venter ;)  Jeg har dagbok, men er veldig dårlig på å skrive i den. Vi opplevde en SA i uke 10 nå i august, men så langt i dette svangerskapet har det gått greit. Formen er bra bortett fra at jeg er mye sliten og trøtt. Men etter forrige opplevelse tar jeg i mot alle symtomer med glede ;) 

Det jeg synes var så greit med dagboka, var muligheten til å "lufte ut" ting som jeg ikke kunne snakke med andre om. Det skal noe til for at mannen i hus skal forstå seg på hormonene og de tingene vi selv sliter med å forstå. Eks hvorfor en plutselig ikke vil ha den maten man har stått å laga i en time. 

Huff, lei meg på dine vegne for SA´en. Jeg kan ikke sette meg inn det, men det virker helt forferdelig. Har du hatt noen rundt deg til å snakke om det? Sliten og trøtt er greie symptomer det ja ;) Veldig greit om det holder seg til det da ^^ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2016 den 18.26, Sjela skrev:

Ååh syden hadde vært noe! det var vel levelige temperaturer også nå på denne tiden av året? :skya:

Åssen er formen? :)

Ja det var helt fantastisk! Det var visst unormalt varmt der når vi var der. Tempen var på 28-30 grader hver dag, 24 på kvelden. Frøkna storkoste seg da hun fikk gå bare i bleia/UVdrakt. Stemninga var derimot ikke så god når hun måtte ha på seg vinterdress i barnehagen, og hun ikke engang klarte å sette seg opp :sukk:

Formen er ikke til å skryte av. Jeg er kvalm fra jeg står opp til 13-14 på dagen. Føles som magen er en vaskemaskin, det surrer rundt og rundt. Veldig sliten og trøtt, orker ingenting. Ære være de som har kontorarbeid og er gravide i denne fasen! Hadde jeg ikke taklet.. 

 

 

I dag er frøkna sendt i barnehagen, skal gå 2 dager i uka. Hun ble selvfølgelig syk på torsdag forrige uke, og vi har hatt lite søvn disse nettene. Hun er forkjøla, og når hun ligger renner vel all gørra i halsen på henne så hun hoster og harker, snorker og finner ikke roen. Har ligget på siden av meg siste 2 nettene. Jeg gleder meg til å få sove litt nå :) 

Ellers har jeg ringt og sagt fra til jobben. Det virker veldig positivt. Dersom de klarer å finne jobb til meg på land(2,5t kjøring), skal jeg nok få jobbe 2/4 ordning som offshore. Særlig siden mannen også jobber offshore, så må vi nesten ha det slik for at noen skal være hjemme med F. Håper det går i boks :) 

Forrige gang tok jeg TUL i uke 9 og 11. Uke 9 fordi jeg skulle på hyttetur med familien og visste at symptomene ville avsløre meg. Denne gangen skal jeg ikke reise ut igjen - og det blir jo litt vanskelig å komme på en unnskyldning for å dekke over dette. Skulle jeg tatt en TUL uke 8 for å kunne fortelle familie? Eller bare fortelle og håpe ting er greit? 

Tenk da. Jeg er gravid igjen! Trodde mest jeg skulle være glad, men kjenner det på meg allerede. Dette vil bli travelt, og helt sikkert en stor prøvelse for forholdet. Spennende og skummelt på en gang. Kanskje mest skummelt. 

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting endrer seg. Viser seg at jeg faktisk kan få tilrettelagt arbeidet mitt på denne plattformen også. 

Og jeg er sååå usikker. 2/4-ordningen på land høres for godt ut til å være sant da, egentlig. Men jeg hadde hatt godt av å jobbe litt igjen også, det er jo 1,5 år siden sist jeg jobba ute. Godt å friske opp igjen før ny permisjon. Og ha litt pause fra å bare tenke baby i mange år :P Arbeidet som evt finnes på land, vil mest sannsynlig ikke være lærerikt for meg mtp min egen jobb. Det vil nok være å skrive noe prosedyrer, eller hjelpe til å endre organisatoriske prosdedyrer. Om jeg velger land, får jeg feire jul med F. Om jeg velger land, må jeg jobbe til mai. Om jeg velger offshore, må jeg jobbe til februar/mars - 3 turer bare. De sier de klarer å tilrettelegge. Jeg får kanskje sovet ut litt når jeg er offshore. 

Jeg måtte bare få dette ned. Mange tanker som svirrer, og beslutningen må taes innen neste onsdag. Håper svaret vil lyse til meg innen den tid. 

Mat er visst tema denne graviditeten. Konstant sulten! Våkner på natta og rumler i magen. Spiser meg stappmett og sulten noen timer etterpå. Har sendt kjære for å kjøpe mozzarellaost, tomater og pesto :) Og superchips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, vanskelig valg! Hvis du er ute etter innspill, tror jeg at jeg ville valgt offshore. Det høres ut som en mye artigere og mer interessant jobb. Jeg jobber mest på kontor men tidvis ute på anlegg (her gjelder det å være vag), og jeg merket hvor utrolig fort man blir rusten da jeg kom tilbake etter permisjon og ikke hadde vært ute siden en stund før jeg gikk ut i permisjon. 

Det er sikkert rimelig tøft å være borte fra F to uker i strekk, men du er i alle fall trygg på at hun er hjemme med pappaen sin og har det fint! Tre turer er jo faktisk ikke mye. Og hun er for liten til å skjønne jul med år - dere kan feire med henne før du drar eller etter hun kommer hjem, og hun merker ikke forskjellen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...