Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2015


ablaze

Anbefalte innlegg

Strammer det i livmorregionen hos dere? Det er nesten så jeg tenker at noe kommer til å revne, hvis jeg strekker meg "så lang jeg er".

Jupp! Gjør ikke vondt da, men litt ubehagelig. Alt i alt mye ukjente følelser i magen, men ingen er særlig sterke. Og hver gang jeg tenker på det syns jeg jeg er litt kvalm - helt sikkert bare innbilning siden jeg bare er 4+0. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan høres ut som ligamentsmerter, den revnefølelsen. Absolutt på plass her. Ellers er formen overraskende bra for min del. Jeg har hatt et svangerskap med kraftig kvalme (kastet opp flere ganger daglig til jeg var halvveis) og et nesten uten kvalme. Så langt kan det virke som om jeg slipper unna den verste kvalmen igjen, håper det! Er så himla upraktisk å spy. :ler: Jeg er litt uggen til tider, men ikke noe voldsomt. Med første kom kvalmen på 5+6, om jeg ikke husker feil.

Jeg merker bekkenet litt, men håper å holde det nogenlunde i sjakk med yoga. Dessuten blir jo den tyngste perioden i så måte sommerstid denne gangen, det tror jeg er greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det, enig i at det er godt å kunne skrive ned tankene inne her :) har du dagbok, eller planer om å lage?

Har planer om å lage ei lita dagbok ganske snart :-)

Jeg har også sånn strekkningsfølelse, huff hvor ondt det er :-(

Samboer kaller det for voksesmerter, hehe :-D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er kommet enda flere her! Så gøy, og velkommen :nigo:

Ligamentsmerter her og, tenkte kanskje det ikke var like mye med nr 2, men det er det jammen. Ellers er formen ok, småkvalm og litt svimmel. De siste dagene har jeg vært ganske trøtt (hjelper ikke med trassig 3åring akkurat). Jeg har time hos gyn i morgen + ny hcg prøve, blir spennende men har en god magefølelse, håper den stemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegøy med så mange i tråden! Gratulerer til alle!

Jeg har vært hos legen i dag til første kontroll. Vet det er tidlig, men ville vite om jeg skulle ha noe ekstra oppfølgning og medisiner siden jeg fikk HELLP sist gang.

Fikk Albyl-E for blodtrykksregulering og beskjed om at jeg skulle få henvisning til tidlig UL på sykehuset på neste kontroll. Så det var deilig - godt å se at det tas på alvor.

Som noen sa tidligere så er det bare å spørre hvis dere 1 gangs lurer på noe. En generell regel er at alt er normalt :ler:

Jeg har så lite symptomer at jeg var nervøs pfør legetimen i dag! Har litt murringer og er litt øm i puppene, men ellers veldig lite. Får bare håpe det fortsetter slik. Er også ekstremt trett etter jobb noen dager. Men alt i alt er jeg superlykkelig for å være gravid :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har gitt hoftene mine juling ved å gå på ski de siste dagene, men jeg har absolutt "strekninger" i den regionen, heldigvis føles det ikke enda som at det skal revne. Det kommer vel ;) Har du mange andre symptomer? Jeg har en slik forbigående svak kvalme som kommer et par ganger i løpet av dagen. Akkurat som om den advarer meg på hva jeg har i vente :fnise:

Det er bare hvis jeg strekker meg, av en eller annen grunn. Har ømme brystvorter og murring, og så har jeg våknet et par netter av en slags indre uro. Føler meg da som en fabrikk, med konstant dirring og varme innvendig. Helt "ute" på morgenmøtene på jobb etter de nettene.

Jeg har hatt "menssmerter" i to uker, føler det strammes på en måte :) Det er vel sånn det skal være? :)

Tja, ja, vi får da håpe det :) Regner igrunn med det, siden vi er flere :)

Jepp kjenner det jeg og, pluss mensmurringer som jeg har hatt siden IKM. Kommer og går veldig, av og til gjør det skikkelig vondt, men gir seg fort da.

Ingen direkte smerter ifbm. murringene her (enda).

Det kan høres ut som ligamentsmerter, den revnefølelsen. Absolutt på plass her. Ellers er formen overraskende bra for min del. Jeg har hatt et svangerskap med kraftig kvalme (kastet opp flere ganger daglig til jeg var halvveis) og et nesten uten kvalme. Så langt kan det virke som om jeg slipper unna den verste kvalmen igjen, håper det! Er så himla upraktisk å spy. :ler: Jeg er litt uggen til tider, men ikke noe voldsomt. Med første kom kvalmen på 5+6, om jeg ikke husker feil.

Jeg merker bekkenet litt, men håper å holde det nogenlunde i sjakk med yoga. Dessuten blir jo den tyngste perioden i så måte sommerstid denne gangen, det tror jeg er greit.

Jeg er over middels bekymret for å få et svangerskap fylt med kvalme og oppkast. Har alltid blitt innmari lett bilsyk, fyllesyk, og ja - generelt fort kvalm. Hvis jeg står over det nå, er det virkelig et mirakel :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tror dere om det de sier at hvis en ikke er kvalm så er det gutt og hvis en er mye kvalm så blir det jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere om det de sier at hvis en ikke er kvalm så er det gutt og hvis en er mye kvalm så blir det jente?

Jeg har som nevnt hatt ett svangerskap med mye kvalme og ett nesten uten, og ettersom begge er jenter, så tror jeg veldig lite på det der. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere om det de sier at hvis en ikke er kvalm så er det gutt og hvis en er mye kvalm så blir det jente?

Jeg har lest begge deler, noen sier at om en er mye kvalm så blir det gutt, og andre sier at da er det tegn på at det blir jente.

Men magefølelsen bruke som oftest å ha rett, hvertfall som jeg har opplevd med familie og venner som har fått barn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende.. Har litt lyst å prøve å ikke vite kjønnet før babyen kommer, men er redd jeg ikke klarer å holde meg!

Lurer jo allerede og er bare 6 uker på vei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere det ligger noe i den kinesiske gutt/jente tablenne da? ;)

Tittet litt på den og la inn et par venninner som har fått barn, og det så ikke ut som om det funka sånn kjempegodt i alle fall. ;) Jeg skal visst få gutt ifølge den kalenderen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi visste ikke kjønn første gang, og kommer nok til å gjøre det samme denne gangen. Så får vi se om jeg har rett når jeg føler det blir en jente 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alt for nyskjerrig til ikke å vite kjønn ;) Har fått svar på hcg prøvene jeg tok; 184 onsdag og 455 idag! :hoppe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å spise skikkelig. Jeg er ikke kvalm, men jeg blir mett så utrolig fort! Selv om jeg var kjempesulten når jeg begynte. Og så sitter det i veldig lenge.. Må nesten spise på klokka for å spise nok og ofte nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er alt for nyskjerrig til ikke å vite kjønn ;) Har fått svar på hcg prøvene jeg tok; 184 onsdag og 455 idag! :hoppe:

Hva er HCG prøver? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å spise skikkelig. Jeg er ikke kvalm, men jeg blir mett så utrolig fort! Selv om jeg var kjempesulten når jeg begynte. Og så sitter det i veldig lenge.. Må nesten spise på klokka for å spise nok og ofte nok..

Jeg blir også kjempekjempesulten og så blir jeg veldig fort mett, spesielt hvis jeg drikker mye vann i tillegg.. Var ikke sånn før, kanskje det er et graviditetsfenomen?

edit: jeg spiser nok altså, men jeg blir sånn plutselig stappmett! Følte det så ut som om jeg ikke spiser så mye men det er ikke et problem :P Blir bare fort litt ubehagelig mett :/

Endret av geene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er HCG prøver? :)

Hcg er graviditetshormonet som gjør at man får positiv test. I starten av svangerskapet skal hcg fordoble seg ca annenhver dag. Om man målet hcg vha blodprøve ser man om hcg øker så raskt som det skal ;) Tidlig i graviditeten er dette den beste måten å sjekke at alt er som det skal, altså får man kan ta ultralyd for å se om hjertet slår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begynt å legge på dere?

Jeg går alltid mye opp og ned i vekt så jeg vet ikke om det er graviditeten eller bar meg selv som gjør at jeg har lagt på meg en halv kilo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...