Gå til innhold

Hvordan liker du kaffen din? Om ditt forhold til kaffe. (Åpent for teprat)


Zenobia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe. Fin begynnelse det, kanskje du brygger på en konklusjon da, som vil sile ut essensen av tankene.

(Huff, uten noe søvn i natt er jeg tydeligvis ikke mer kreativ nå enn som så.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Svart og ubesudlet. xD Går ikke av veien for litt "tullekaffe" innimellom, men det er favoritten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker sjelden kaffe når jeg er hjemme, da går det helst i Pukka te. Ellers har jeg en Bialetti espresso maker, men den bruker jeg helst bare til når jeg har gjester over. Drikker kaffe når jeg er ute på cafe med venner, da går det mest i caffe latte, men også chai latte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kapselkaffe (vanlig svart eller espresso) eller diverse løste (Kusmi er favoritten) hjemme, pulverkaffe og teposer (Yogi og Black Cat) på lesesalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper en kilospose med Lavazzabønner som jeg oppbevarer i fryseren. Har en mindre porsjon i en beholder som også er i fryseren. Jeg maler bare det jeg trenger til en brygging. Som regel blir det mokakannekaffe (omtrent espresso), men det hender at jeg lager presskannekaffe også. Til en stor espresso trenger jeg varm melk, gjerne melkeskum og en liten teskje hjemmelaget vaniljesukker. Er jeg i spesielt godt humør har jeg i andre krydder og sitronskall.



Anonymous poster hash: 235e8...893
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Foretrekker sterk, svart kaffe.

For tida er favorittene Ali, Friele frokost-kaffe eller Kjeldsberg. Helst lagd i Moccamasteren, med Melitta-filter. Har ei håndkvern også, som ble mye brukt i begynnelsen. Nykvernet kaffe fra kvalitetsbønner er nydelig, men dessverre litt for tidkrevende til hverdags.

Har også Nespresso-maskin, presskanne, Dolce Gusto (blir aldri brukt) og Bialetti-kanne. 

Endret av K@tt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å drikke kaffe idag! Har aldri likt det men syntes det var godt med 2-3 suketter og 2gram kokesjokolade (en halv bit for de som lurer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker kaffen min som regel svart, litt sterk, trukket 1,5 minutt i presskanne, familieimportert kaffe fra Guatemala, ikke for varm for da brenner jeg meg på tunga. Innimellom kan kaffen være med hasselnøttsmak, med litt melk og 3/4 ts sukker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobbet i helsevesenet. Svart, svart som sjela mi

 

Neida :P Jeg liker den sterk med litt lettmelk i... helst evergood

Endret av altflyter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har smakt det en gang, smakte helt for jævlig :P

Tillvenningssak... som med øl, vin, sushi og oliven... de to siste har jeg enda til gode å lære meg å like :P 

Ble nødt til å drikke kaffe da jeg begynte å jobbe... overlever ikke uten kaffe når man står opp klokken seks om morgenen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Jacklost

Tillvenningssak... som med øl, vin, sushi og oliven... de to siste har jeg enda til gode å lære meg å like :P 

Ble nødt til å drikke kaffe da jeg begynte å jobbe... overlever ikke uten kaffe når man står opp klokken seks om morgenen ...

Aldri smakt noen av dem faktisk :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...