Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om navnet Linnea? Vet det har vært veldig på moten for noen år siden, men er det "innafor" å bruke det igjen? 

Anonymkode: 0b33a...60d

Kjempefint navn! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Har dere noen mening om navnet Lorents? Vi liker det veldig godt, men lurer på om det kan bli litt for sært.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg kalte nettopp ungen sin Hallvard! :rodmer:
Deilig med ett stødig, norsk navn, og ikke enda ett "unge-mødre-navn"

Anonymkode: f1fe6...e25

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt ut navnet til barnet vårt, men nå har min kusine "kuppet" navnet. Jeg liker bibelnavn, eventuelt litt gamle navn. Vi vet ikke hvilket kjønn babyen er. Har dere forslag? 

Anonymkode: 13c7f...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde valgt ut navnet til barnet vårt, men nå har min kusine "kuppet" navnet. Jeg liker bibelnavn, eventuelt litt gamle navn. Vi vet ikke hvilket kjønn babyen er. Har dere forslag? 

Anonymkode: 13c7f...8cd

Hva var navnet dere hadde valgt da? Så man kan se hva dere liker. 

 

19 timer siden, fargo skrev:

Hei! Har dere noen mening om navnet Lorents? Vi liker det veldig godt, men lurer på om det kan bli litt for sært.

Jeg liker det ikke. Ser for meg uttalen blir Lårnts. Men det viktigste er at dere liker det.

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Evy?

Anonymkode: fa0ea...89e

Liker ikke. men har nok med assosiasjoner til en fæl lærer å gjøre. Har lest her på KG for noen år siden at det er 2 uttaler av navnet og. Evvi med hard v er det jeg er vant med, og den varianten jeg ikke liker. Husker ikke den andre uttalen.

Anonymkode: 9331e...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎01‎.‎08‎.‎2017 den 22.14, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om navnet Linnea? Vet det har vært veldig på moten for noen år siden, men er det "innafor" å bruke det igjen? 

Anonymkode: 0b33a...60d

Veldig fint navn. Mykt. Jeg liker myke navn. Kanskje derfor jeg ikke liker Lorents og Evy over her, for de er for harde.

Anonymkode: 9331e...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva var navnet dere hadde valgt da? Så man kan se hva dere liker. 

Jakob. Vi liker også Noah, men det har blitt litt unge mødre-schvung på navnet med årene. Jentenavn har vi forsåvidt klart, om det skulle bli jente.

Anonymkode: 13c7f...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss for jentenavnet Iben.
Men blir det gutt derimot, så står vi litt fast. Vi finner stadig nye navn, og litt senere liker vi de ikke lenger. Men der er to navn som har vært på listen hele tiden. Det ene er Emil, men syns ikke noe om at det er så mange Emil-er der ute. Det andre er Theis/Teis, et navn som er en del brukt i Danmark (vi har danske aner, begge to). Hva tenker dere om de to navnene? Noen som kanskje vet om noen andre navn i samme stil?

Anonymkode: 8f7a3...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har bestemt oss for jentenavnet Iben.
Men blir det gutt derimot, så står vi litt fast. Vi finner stadig nye navn, og litt senere liker vi de ikke lenger. Men der er to navn som har vært på listen hele tiden. Det ene er Emil, men syns ikke noe om at det er så mange Emil-er der ute. Det andre er Theis/Teis, et navn som er en del brukt i Danmark (vi har danske aner, begge to). Hva tenker dere om de to navnene? Noen som kanskje vet om noen andre navn i samme stil?

Anonymkode: 8f7a3...c95

Emil, Even, Edvin, Einar, Emrik, Erik, Emre, Erlend, Elling, Endre, Eirik, Emmet?

Skjønner at dere ikke nødvendigvis er ute etter navn på E, men det var det som satt inn i hodet nå ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haftor Bernhard, det het oldefaren min, hihi! 

Anonymkode: e86e3...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker også de amerikanske navnene Hector og Mackenzie (kan skrives på flere måter).

Anonymkode: e86e3...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haftor Bernhard, det het oldefaren min, hihi! 

Anonymkode: e86e3...303

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Liker også de amerikanske navnene Hector og Mackenzie (kan skrives på flere måter).

Anonymkode: e86e3...303

 

Tommel opp for Bernhard og Hector :) :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.8.2017 den 15.23, AnonymBruker skrev:

Vi har bestemt oss for jentenavnet Iben.
Men blir det gutt derimot, så står vi litt fast. Vi finner stadig nye navn, og litt senere liker vi de ikke lenger. Men der er to navn som har vært på listen hele tiden. Det ene er Emil, men syns ikke noe om at det er så mange Emil-er der ute. Det andre er Theis/Teis, et navn som er en del brukt i Danmark (vi har danske aner, begge to). Hva tenker dere om de to navnene? Noen som kanskje vet om noen andre navn i samme stil?

Anonymkode: 8f7a3...c95

Guttenavnet Iben! 😊 Kjenner en Iben Kristoffer, og forbinder det derfor med et guttenavn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2017 den 2.53, Joppeline skrev:

Guttenavnet Iben! 😊 Kjenner en Iben Kristoffer, og forbinder det derfor med et guttenavn!

Det var faktisk fint som guttenavn! Vet bare om ei jente med det navnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ClickB4it
På 8/10/2017 den 22.23, AnonymBruker skrev:

Kristoffer Andreas?

Anonymkode: f1fe6...e25

Jeg synes det blir veldig mye. Andreas er helt nydelig, Kristoffer er jeg ingen storfan av.

Hva med guttenavnet Elijah?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 03/08/2017 den 21.27, fuerza skrev:

Emil, Even, Edvin, Einar, Emrik, Erik, Emre, Erlend, Elling, Endre, Eirik, Emmet?

Skjønner at dere ikke nødvendigvis er ute etter navn på E, men det var det som satt inn i hodet nå ☺

Even, ja! Den var ikke dum..! Iben hvis jente, og Emil eller Even hvis gutt. Jeg lurer faktisk på om jeg liker Even bedre enn Emil. Og det er jo ikke like mye brukt. Takk!

Anonymkode: 8f7a3...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2017 den 19.48, AnonymBruker skrev:

En bekjent av meg kalte nettopp ungen sin Hallvard! :rodmer:
Deilig med ett stødig, norsk navn, og ikke enda ett "unge-mødre-navn"

Anonymkode: f1fe6...e25

Jeg er helt enig! Å gi barnet et stødig navn er det aller beste fordi man må huske at en gang kommer det barnet til å være voksent og vil kanskje ikke lenger passe til å hete f.eks. Olliver.

Norske navn med norrønt opphav er helt nydelige og jeg håper denne trenden med utenlandske navn stopper og at folk ser hvor stort potensiale navn som Hallvard har.

Man skal gi barnet et voksent navn. Blir det for voksent for et barn kan det ha et søtere kallenavn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...