Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 21.7.2017 den 17.30, AnonymBruker skrev:

Hva heter broren til Emilie? 

Anonymkode: 81e06...8c5

Emilian

Anonymkode: f3004...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare jeg som synes Sabrina-Sofie er skikkelig fælt? :spy: scrollet gjennom insta, var en av de "unge mødrene" som hadde kalt jenta si for det selvfølgelig.

Anonymkode: c0a44...877

 

Ja, virkelig. Sofie (visdom) synes jeg sjeldent passer sammen med noe. Burde bestandig stå alene.

Endret av Regn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2017 den 17.30, AnonymBruker skrev:

Hva heter broren til Emilie? 

Anonymkode: 81e06...8c5

 

Broren til Emilie heter Arve. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2017 den 15.18, AnonymBruker skrev:

Eva, Ylva eller Dina?

Anonymkode: fa0ea...89e

 

Ylva (Ulvinne.) helt klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er Anita et pent navn?

Anonymkode: c091d...bac

Ikke til en liten baby 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Millimani skrev:

Ikke til en liten baby 

Babyen skal jo bli voksen da. Det burde flere tenke på når de velger søte navn til barna sine. Teodor og Amadeus kan fort bli ertet - som voksne. 

Anita er fint, og ikke så vanlig lenger. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Meadow skrev:

Babyen skal jo bli voksen da. Det burde flere tenke på når de velger søte navn til barna sine. Teodor og Amadeus kan fort bli ertet - som voksne. 

Anita er fint, og ikke så vanlig lenger. 

Dagens barn får navn som ikke nødvendigvis er populære blant barn som blir født om 30 år. Navnetrender går hele tiden i bølger. Et lite barn som får navnet Anita i dag vil oppleve nettopp det at lærerne sine, venninnenes mødre eller tanter heter Anita og at "ingen" andre på sin alder har det navnet. Theodor og Amadeus som er små barn i dag begynner det å bli en del av, altså vil dette være helt normale navn blant voksne om 30 år. 

Snakker av erfaring. Jeg ble født tidlig på 1980-tallet og navnet mitt lå på topp rundt tiårs-skifte mellom 1950- og 1960-tallet. Hadde tre lærere med samme navn som meg, men ingen på min egen alder. X antall lærere i klassene jeg gikk i på barne-, ungdoms- og videregående skole har samme navn som meg. Jeg likte det ikke, følte meg liten og flau. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/13/2017 den 8.28, AnonymBruker skrev:

Er Norge klar for ei:

Thais (thaiiis)

Livia

Sienna

Amelia

Vienna

Bia

Felicia

Halvt utenlandsk!

Anonymkode: d2076...58c

Ikke Thais. De andre er fine på halvt utenlandsk barn, men Sienna blir fort litt harry/lavklassenavn/ungmor-stemplet. Ville heller hatt Bianca enn Bia, som virker mer som et kallenavn. 

Anonymkode: ff249...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Meadow skrev:

Babyen skal jo bli voksen da. Det burde flere tenke på når de velger søte navn til barna sine. Teodor og Amadeus kan fort bli ertet - som voksne. 

Anita er fint, og ikke så vanlig lenger. 

Ikke enig ang Teodor og Amadeus. Må være ganske snever og historieløs i så fall, om eneste referanser er bjørnen Teodor og Amandus dukkemann. 

Anonymkode: ff249...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Meadow skrev:

Babyen skal jo bli voksen da. Det burde flere tenke på når de velger søte navn til barna sine. Teodor og Amadeus kan fort bli ertet - som voksne. 

Anita er fint, og ikke så vanlig lenger. 

Anita er kvinnesvaret på Ronny. Utenlandsk navn pop blant alenemødre på 70-tallet.

Har siden 90-tallet figurert som vanligste kvinnenavn blant de dårligste betalerne på inkassoselskapenes lister. 

Anonymkode: ff249...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/16/2017 den 18.47, AnonymBruker skrev:

Min mann og jeg venter  tvillinger i september. Vi vil ha dobbeltnavn som gjør seg bra både på norsk og fransk, da mannen er fransk hjelp? 🙏🏻

Anonymkode: 4ea90...393

Vet dere kjønn? Kan ikke fransk da, men kanskje noe slikt:

Jente: Amelie, Audrey, Christine, Marie

Gutt: Olivier, Oscar, Martin, Emmanuel(!)

Anonymkode: ff249...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet dere kjønn? Kan ikke fransk da, men kanskje noe slikt:

Jente: Amelie, Audrey, Christine, Marie

Gutt: Olivier, Oscar, Martin, Emmanuel(!)

Anonymkode: ff249...a46

Obs, dobbeltnavn - Sofie og Marie er jo de vanligste nr 2-navnene, Louise ikke uvanlig heller. Alle går vel på fransk?

Gutter: Paul (Paul Oscar/Martin), Ralph, Thomas 

Anonymkode: ff249...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er Borghild no-go, eller så retro at det blir kult? Tradisjonsrikt navn i familien til far.

Anonymkode: e71f0...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er Borghild no-go, eller så retro at det blir kult? Tradisjonsrikt navn i familien til far.

Anonymkode: e71f0...484

Jeg synes det er no-go ja....

Anonymkode: c0a44...877

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og kjæresten venter barn først på 2018. Om det blir jente er vi veldig ivrige på Jenny, både fordi vi begge synes navnet er veldig fint og fordi bestemorens han het det. Om det blir gutt (noe jeg tror det blir, ettersom det er veldig mange gutter i hans familie) vet vi ikke. Ingen av oss har besteforeldre med navn vi liker. Eventuelt Peder, da min oldefar het det også er det heller mer sjeldent enn Petter. Synes begge er fine navn. Hva mener dere? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rokkis skrev:

Jeg og kjæresten venter barn først på 2018. Om det blir jente er vi veldig ivrige på Jenny, både fordi vi begge synes navnet er veldig fint og fordi bestemorens han het det. Om det blir gutt (noe jeg tror det blir, ettersom det er veldig mange gutter i hans familie) vet vi ikke. Ingen av oss har besteforeldre med navn vi liker. Eventuelt Peder, da min oldefar het det også er det heller mer sjeldent enn Petter. Synes begge er fine navn. Hva mener dere? ☺️

At det vil bli gutt bare fordi det er mange gutter i hans familie skal du ikke ta for gitt. Kjenner tre søstre som skjenket sine foreldre til sammen syv barnebarn hvorav seks gutter og ei jente. Jenta kan komme når som helst før eller siden. Bare se på svenskekongen som har fire eldre søstre, endelig på femte forsøk kom gutten som skulle bli konge. 

Når det kommer til navnene Peder og Petter synes jeg ingen av de er pene så da er det det samme 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2017 den 20.07, AnonymBruker skrev:

Assosiasjoner til navnet Malvin?

Anonymkode: 62e8a...f1a

Barnebokserie..

Anonymkode: 28f01...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...