Gå til innhold

Ting som irriterer deg / går deg på nervene.


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som legger ut bilder fra treningsturer de har vært på, hvor de skjuler selvskryt ved å tagge inn personen de trente med slik: "Takk for en deilig og tung tur, Anita! Det var så godt å se deg igjen. Håper vi sees snart". 

Hadde de virkelig ønsket å takke for turen, kunne de gjort det på privat melding. 

Hva er egentlig poenget med å skrive på veggen til folk når det ikke angår andre? Hvorfor bruker ikke folk privat melding? Er det virkelig sååå viktig at alle får med seg det de har å si?

Anonymkode: e09da...92f

For det er poenget med facebook?

Anonymkode: 6bb36...f82

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han må tvinges med "vil du holde babyen eller legge sammen klær?". Ta kjøkkenet eller vaske badet". Spør jeg bare "kan du skifte på senga?"så garanterer jeg at det ikke vil skje. Ja, han er lat....

Anonymkode: e09da...92f

Hvordan orker du å være sammen med en slik mann? Hadde ikke orket. Han høres utrolig slitsom ut :( 

Anonymkode: ed31a...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man i fleire år har strevd for å gjøre en gammel rønne av en hytte mer levelig. Deretter lar man  ett par familie-medlemmer (eller noen andre man kjenner) få lov til å bo der i ett par uker eller måneder. Men nesten med en gang etter at de kommer dit, så begynner de å rive vekk dobbeltseng og store kommoder - bare for å få plass til sin egen dobbeltseng og bokhylle.

Anonymkode: 625e4...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

En av naboene har et spedbarn. Og har valgt å kjøre "Vi lar babyen skrike seg trøtt slik at hen lærer selvstendighet"-oppdragelsesmetoden. Og jeg holder på å bli gal av denne skrikingen. Det er babyskrik om natta, det er babyskrik om morgenen, om formiddagen, om ettermiddagen, om kvelden. 

Og hva gjør foreldrene? INGENTING utenom å være noen egoistiske idioter, fullstendig blottet for hensyn til at de bor i en leiegård og at babygråten høres meget godt. Babyen kan jo selvsagt ikke noe for at den gråter - kanskje gjør det vondt et sted, kanskje er hen sulten/tørst, kanskje er bleia full. Uansett, babyen tar ikke et bevisst valg i å plage andre. 

Men de der foreldrene altså ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A-mennesker som ikke kan la oss B-mennesker sove i fred! Vi viser hensyn til de.

Anonymkode: 9ef59...f7c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Chauve-Souris skrev:

Det irriterer meg med folk som ser ut til å ikke være klar over "å" og "og" regelen i dette århundret.

Folk som ikke ser ut til å være klar over at dysleksi faktisk er noe som eksisterer. 
 

Anonymkode: 2836f...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chauve-Souris
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som ikke ser ut til å være klar over at dysleksi faktisk er noe som eksisterer. 
 

Anonymkode: 2836f...fd9

Folk som ikke ser ut til å kunne ta en spøk. ;) 

(Uansett, alle som skriver feil har ikke dysleksi, som oftest er det latskap og/eller slurv, jeg kan fint skrive feil selv innimellom, uten å bli sint om noen påpeker det.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chauve-Souris skrev:

Folk som ikke ser ut til å kunne ta en spøk. ;) 

(Uansett, alle som skriver feil har ikke dysleksi, som oftest er det latskap og/eller slurv, jeg kan fint skrive feil selv innimellom, uten å bli sint om noen påpeker det.) 

Det vet du ingenting om.

Anonymkode: cb4c9...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chauve-Souris
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet du ingenting om.

Anonymkode: cb4c9...eaa

Kverulanter er også ganske irriterende. :)

Majoriteten av de som har dårlig skriftspråk har ikke dysleksi, om du skriver dårlig fordi du ikke kan bedre, er det latskap å ikke gidde å lære seg enkle regler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Det er babyskrik om natta, det er babyskrik om morgenen, om formiddagen, om ettermiddagen, om kvelden. 

Og hva gjør foreldrene? INGENTING utenom å være noen egoistiske idioter, fullstendig blottet for hensyn til at de bor i en leiegård og at babygråten høres meget godt.

Jeg går egentlig ut fra at du faktisk ikke har peiling overhodet på hva foreldrene gjør når ungen skriker, av den enkle grunn at du ikke har røntgen-syn og ikke kan se gjennom vegger og inn i hjemmet deres. Du VET INGENTING om hva de gjør med ungen når den hylskriker. For alt du vet kan de gå med den i armene og bysse den døgnet rundt, desperate etter å få den til å slutte og gråte. Sånn er det f.eks. når man har et kolikk-barn. Den ene broren min fikk en sønn som de første tre månedene av sitt liv skrek mer eller mindre sammenhengende pga kolikk. De gjorde ALT for å få den stakkars ungen til å slutte og gråte, men ingenting hjalp mot kolikksmertene... før de tok med barnet til en kiropraktor. Etter tre behandlinger hos kiropraktor, stoppet kolikken. Ungen sluttet å skrike.

Det du beskriver, lyden av en unge som skriker til alle døgnets tider, høres ikke for meg ut som foreldre som ikke bryr seg. Det kan meget vel være et kolikkbarn eller et barn som skriker grunnet andre smerter eller plager, og foreldre som desperat prøver å roe ned barnet. Det KAN DU IKKE SE ELLER VITE der du sitter som nabo i en annen leilighet....!

Anonymkode: b538f...e15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når snørrunger på 20-og-noe kaller folk på 40-og-noe for "eldre".......En "eldre mann" er en mann i 70 og 80 årene. Da er man "eldre". Når man er 40 er man fremdeles ung, men voksen.

Anonymkode: b538f...e15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går egentlig ut fra at du faktisk ikke har peiling overhodet på hva foreldrene gjør når ungen skriker, av den enkle grunn at du ikke har røntgen-syn og ikke kan se gjennom vegger og inn i hjemmet deres. Du VET INGENTING om hva de gjør med ungen når den hylskriker. For alt du vet kan de gå med den i armene og bysse den døgnet rundt, desperate etter å få den til å slutte og gråte. Sånn er det f.eks. når man har et kolikk-barn. Den ene broren min fikk en sønn som de første tre månedene av sitt liv skrek mer eller mindre sammenhengende pga kolikk. De gjorde ALT for å få den stakkars ungen til å slutte og gråte, men ingenting hjalp mot kolikksmertene... før de tok med barnet til en kiropraktor. Etter tre behandlinger hos kiropraktor, stoppet kolikken. Ungen sluttet å skrike.

Det du beskriver, lyden av en unge som skriker til alle døgnets tider, høres ikke for meg ut som foreldre som ikke bryr seg. Det kan meget vel være et kolikkbarn eller et barn som skriker grunnet andre smerter eller plager, og foreldre som desperat prøver å roe ned barnet. Det KAN DU IKKE SE ELLER VITE der du sitter som nabo i en annen leilighet....!

Anonymkode: b538f...e15

Jo, jeg vet faktisk hva de gjør. For jeg har spurt. Som jeg skrev i det opprinnelige innlegget, så er dette foreldre som velger metoden om å la barnet sitt skrike seg trøtt. Og grunnen til at jeg vet dette, er at jeg - etter at babyen hadde grått og skreket i en times tid - banket på døra og spurte om alt var i orden. En tilnærmet refleksaktig handling fra min side etter å ha vært i befatning med en rekke stygge saker vedr. vanskjøtsel av spedbarn/barn. 

Forøvrig, vinduet til rommet babyen sover på er vis-a-vis mitt, så jeg har mer eller mindre fullt innsyn i om det er voksne der eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Chauve-Souris skrev:

Kverulanter er også ganske irriterende. :)

Majoriteten av de som har dårlig skriftspråk har ikke dysleksi, om du skriver dårlig fordi du ikke kan bedre, er det latskap å ikke gidde å lære seg enkle regler. 

Har du dysleksi?  Nei da kan du heller uttale deg om det og si det bare er latskap. For du vet ikke hvordan det er å ha dysleksi.  Er du som kverulerer her. 

Anonymkode: 829fb...317

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du dysleksi?  Nei da kan du heller uttale deg om det og si det bare er latskap. For du vet ikke hvordan det er å ha dysleksi.  Er du som kverulerer her. 

Anonymkode: 829fb...317

Hun sier ikke at de som har dysleksi er late, hun sier at mange/de fleste av de som har skrivefeil er late. Alle med skrivefeil har ikke dysleksi.

 

Jeg irriterer meg over hodepine og migrene for tiden. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiloggen etter helgene. Pokker så mange idioter i samfunnet ... 

20 slosskamper, 5 forvist fra utested, offentlig urinering, 8 satt på glattcelle, flere tatt for fyllekjøring og politiet har måttet avslutte mange fester. GI FAEN FOLK! De tar bare opp unødvendig plass på jorda.. 

Anonymkode: e09da...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.8.2016 at 6.13, AnonymBruker skrev:

Folk som legger ut bilder fra treningsturer de har vært på, hvor de skjuler selvskryt ved å tagge inn personen de trente med slik: "Takk for en deilig og tung tur, Anita! Det var så godt å se deg igjen. Håper vi sees snart". 

Hadde de virkelig ønsket å takke for turen, kunne de gjort det på privat melding. 

Hva er egentlig poenget med å skrive på veggen til folk når det ikke angår andre? Hvorfor bruker ikke folk privat melding? Er det virkelig sååå viktig at alle får med seg det de har å si?

Anonymkode: e09da...92f

Ja,det tror jeg faktisk slike synes at det er. De vil at folk skal se hvor flinke de er og de ønsker skryt. Jeg har noen sånne på vennelista selv,og de legger jevnlig ut bilder og takk til folk de har gått på tur med. Facebook er jo den ultimate skrytearenaen.

Anonymkode: 64ffb...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...