Gå til innhold

Jeg skal anmelde min ex.. Noen som har vært gjennom dette og vil dele historie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest heihade

Get over it

Anonymous poster hash: 39255...75a

Hjelpe meg.

Håper du er klar over at det ikke bare er mennesker som utøver vold og er jævlige som er skyld i hvordan ting er her i samfunnet, men at folk med holdninger som dette spiller en like stor rolle.

Folk som tenker som deg legger opp til mishandling, vold og at ofre blir uglesett, og er ikke bedre enn voldsutøverne selv.

Endret av heihade
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig. Da er det kanskje en mulighet å betale for en "privat tjeneste" for å sette utysket på plass? Er det ingen av dere stakkars kvinner som har tenkt tanken? Og få noen sterke venner av dere til å ordne opp? Jeg blir så forbanna av å lese slikt.

Jenter: Skaff dere balltre. Ikke vis at dere er redde. Politiet er for opptatte med å jage pokerspillere, og nå snart folk som selger vårruller.

Haha.. Jeg er ikke spesielt redd for min, som sagt. Men jeg vil at han skal få en form for straff, slik at forstår at jeg mener alvor. Med både besøksforbud og alt annet. I hans hode tror han nok at han klarer å manipulere seg tilbake hit innen kort tid. Og ikke minst, at det skal bli dokumentert, og at jeg har gjort mitt.

Hvis han en dag om 5 år bestemmer seg for å bli rusfri, avholds, skaffe seg en jobb og være pappa, og prøve å få omsorg og samvær, da er det litt seint å komme da med slike påstander. Det er greit å ha det dokumentert. SKal til politiet etterpå, så får vi se hva de sier =)

Anonymous poster hash: d0a2b...c01

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har rimelig sterke bevis på hva som har skjedd, og særlig hvis politiet måtte komme til unnsetning og var vitne til det som skjedde. Så positivt at det er opprettet en egen gruppe som tar seg av dette. Du blir jo tatt inn til avhør og må fortelle din historie og legge frem bevis. Det gjør han også. Så bestemmer politiet seg for om saken skal henlegges eller det skal opp i retten. Det er når det er vanskelig å finne klare bevis at saker ofte blir henlagt. Da blir det nesten umulig å dømme. Her fikk du jo beskjed om at du hadde masse bevis så det skulle holde.

Når alt dette er over er det bare å sitte å vente til saken eventuelt kommer opp for retten. Der kan jo selvfølgelig alt skje, så det er bare å krysse fingrene. Det er ikke sikkert han blir verre enn han er om han blir anmeldt. Det motsatte kan også være tilfelle. Hvis han har satt seg i hue å forfølge deg så gjør han nok det enten han blir anmeldt eller ikke. For barnets skyld er det også viktig at hans galskap blir fastslått, for det er ikke særlig heldig hverken for deg eller ungen om han skulle ha samvær - iallefall ikke mer enn svært begrenset under tilsyn. Er ikke godt å si hva han kan finne på.

At det skal bli dkumentert er en av hovedgrunnene til at jeg gjør det.

Han har ingen foreldrerett, men det skal han heller ALDRI få lov til å få. Og jeg gjør alt i min makt for å beskytte barnet mitt.

Anonymous poster hash: d0a2b...c01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Anmeld forholdet. Så har du gjort ditt. For deg og for andre kvinner som kanskje dumper borti denne mannen. Man blir ikke mindre voldsforbryter selv om det er gått to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det skal bli dkumentert er en av hovedgrunnene til at jeg gjør det.

Han har ingen foreldrerett, men det skal han heller ALDRI få lov til å få. Og jeg gjør alt i min makt for å beskytte barnet mitt.

Anonymous poster hash: d0a2b...c01

Jeg kan ikke ønske deg annet enn lykke til. Ut i fra hva de har fortalt deg høres det ut som om du har en sterk sak. Enda godt at dere ikke har delt foreldreansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Eksen min voldtatt meg og mishandlet meg på fylla. Jeg turde ikke å anmelde han. Nå er det gått to år og jeg er redd han kommer for å ta meg men jo lengre tid det går jo bedre er det. For å si det sånn. Hadde jeg anmeldt han så ville jeg mest sannsynlig ikke vært i livet. Er redd for han fremdeles lenge etterpå. Så tror ikke jeg hadde turd å provosere han mer.

I din situasjon blir saken anmeldit uansett. Med tanke på alle bevis og at saken anmeldes for deg, står du sterk. Men hva med tiden når han slipper ut? Jeg ville flyttet og byttet identitet og adresse. Da er du trygg.

Anonymous poster hash: 0598c...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke er redd for han, hvorfor har du da voldsalarm og besøksforbud, TS? Han har truet deg med kniv/ mishandlet deg i 6-7 timer, men du stoler 100% på at han ikke "kommer etter deg"? Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine... Hva tror du kommer til å skje oppi hodet til denne psykopaten hvis du anmelder?

Synes du virker litt overmodig... Synes du skal være forsiktig med å anmelde selv. La fvk gjøre det heller! Hvorfor MÅ absolutt DU gjøre det? Risikoen for deg er i alle fall mindre dersom du ikke anmelder ham personlig. Da har du ditt på "det rene" overfor ham.

... og tenk godt gjennom hva du vil gjøre den dqgen han slipper ut igjen.

Hadde jeg vært deg hadde jeg bytta navn flytta langt vekk, men hvis han ikke er farlig så er det vel ikke så nøye.

Anonymous poster hash: b87a9...e4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Jeg føler meg nødt til å oppdatere denne tråden for de fremtidige kvinnene som googler og har spørsmål. 
Jeg SKAMMER over de fleste svarene jeg fikk her inne for 4 år siden. Det første svaret jeg fikk var "get over it", det neste forsvarte det. Jeg sier ikke mer, les gjennom svarene.

Da jeg skrev dette innlegget var jeg en sårbar ung kvinne som nettopp hadde kommet meg ut av et stygt forhold. Her sitter voksne kvinner og fraråder anmeldelse, fordi "det er ikke vits". 

Vel, la meg fortelle historien videre. 
4 år har gått siden jeg satt i avhør hos politiet. Min eks ble innkalt til avhør bare dager senere, men møtte ikke opp. Han fikk ny avtale, men isteden for å møte opp reiste han utenlands. Og utenlands er han enda. Politiet har altså aldri fått avhørt han. 
Er saken henlagt? Nei!
Politiet har på eget initiativ ringt meg flere ganger i året for å høre om jeg vet noe om hans retur/posisjon, og ber meg jevnlig ta kontakt så fort jeg hører noe. Politiet har aktivt kontaktet meg, og vist at de faktisk bryr seg. To år etter anmeldelsen ble jeg innkalt til politiet igjen, der de fortalte meg at saken ville bli lagt i bero, i og med at min eks oppholdt seg utenlands og at de ikke fikk gjort så mye. Til tross for at saken ble lagt i bero, fikk jeg fortsatt telefoner fra politiet med spørsmål om jeg visste eller hadde hørt noe nytt (selv om avtalen var at jeg skulle ringe politiet så fort jeg fikk vite noe). 

Så til dere som ba meg "get over it", eller la være å anmelde, dytt dette langt ned i halsen: FIRE år er gått, min eks er etterlyst i hele Norge, og saken er IKKE henlagt. 
SKAM dere, virkelig SKAM dere, som sitter og råder unge jenter til å unnlate å anmelde vold! Er det rart jenter vegrer seg for å anmelde når voksne kvinner lirer av seg slike ting? 

Til jenter som googler og kommer over denne tråden: ANMELD, ikke vær i tvil. Politiet gjør faktisk jobben sin. Jeg spurte faktisk i mitt avhør om årsaken til hvorfor så mange kvinner mener politiet ikke gjør noe, og det hadde etterforskeren et ganske klart svar på: Kvinnen anmelder, trekker det tilbake og blir sammen med fyren igjen. Det samme skjer igjen, og igjen og igjen. 
Det er selvfølgelig forskjell på saker, og i saker med lite bevis kan det selvfølgelig bli henlagt (dessverre). Bare ALDRI hør på kvinner som de som svarte i denne tråden for 4 år siden. 

Anonymkode: ceed3...ffc

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du ble tatt på alvor, er alt for mange av oss som ikke blir det...

Bare en ting jeg ikke får til å stemme, tviler sterkt på at fvk har myndighet til å kunne anmelde din eks for forhold skjedd for to år siden?

Trodde det var offeret selv som måtte anmelde, spesielt i saker tilbake i tid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mimoe skrev:

Så bra at du ble tatt på alvor, er alt for mange av oss som ikke blir det...

Bare en ting jeg ikke får til å stemme, tviler sterkt på at fvk har myndighet til å kunne anmelde din eks for forhold skjedd for to år siden?

Trodde det var offeret selv som måtte anmelde, spesielt i saker tilbake i tid.

 

Nå anmeldte jo jeg selv :)  Men antar at det ville blitt slik at FVK hadde fortalt saken til politiet og politiet hadde opprettet anmeldelse/sak. Fvk kunne ikke anmeldt på mine vegne, men de kunne gått til politiet med saken. 
Han fra FVK ringte meg faktisk noen dager etter møtet for å følge opp at jeg hadde ordna det. Han hadde selv snakket med en dame hos politiet (han gav meg hennes kontaktinfo også). 

Anonymkode: ceed3...ffc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:



Så til dere som ba meg "get over it", eller la være å anmelde, dytt dette langt ned i halsen: FIRE år er gått, min eks er etterlyst i hele Norge, og saken er IKKE henlagt. 
SKAM dere, virkelig SKAM dere, som sitter og råder unge jenter til å unnlate å anmelde vold! Er det rart jenter vegrer seg for å anmelde når voksne kvinner lirer av seg slike ting? 

Til jenter som googler og kommer over denne tråden: ANMELD, ikke vær i tvil. Politiet gjør faktisk jobben sin. Jeg spurte faktisk i mitt avhør om årsaken til hvorfor så mange kvinner mener politiet ikke gjør noe, og det hadde etterforskeren et ganske klart svar på: Kvinnen anmelder, trekker det tilbake og blir sammen med fyren igjen. Det samme skjer igjen, og igjen og igjen.

Anonymkode: ceed3...ffc

 


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: e98fc...7f5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: e98fc...7f5

Takk ! 
Synd denne tråden ble flyttet hit. Den hadde fortjent oppmerksomheten der den først ble opprettet. 

Anonymkode: ceed3...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv(+ baby) blitt utsatt for psykisk vold. Begge sliter 3 år etter. takker gudene for at jeg søkte hjelp hos helsestasjon og BV forran familie og KG. Bare Idiotsvar og få. Søk folk som ser begge sider.

Anonymkode: 605da...a1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har selv(+ baby) blitt utsatt for psykisk vold. Begge sliter 3 år etter. takker gudene for at jeg søkte hjelp hos helsestasjon og BV forran familie og KG. Bare Idiotsvar og få. Søk folk som ser begge sider.

Anonymkode: 605da...a1a

Vel nå var dette innlegget opprettet etter at jeg hadde vært hos nettopp FVK som tydelig kommer frem. Hadde også hatt møter med Barnevernet og helsestasjon. Så du trenger ikke sette deg så godt til rette der på hesten

Anonymkode: ceed3...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel nå var dette innlegget opprettet etter at jeg hadde vært hos nettopp FVK som tydelig kommer frem. Hadde også hatt møter med Barnevernet og helsestasjon. Så du trenger ikke sette deg så godt til rette der på hesten

Anonymkode: ceed3...ffc

Herregud for noen svar du gir, TS...

Og du skrev flere ganger i tråden at du ikke hadde noe valg, for fvk ville anmelde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel nå var dette innlegget opprettet etter at jeg hadde vært hos nettopp FVK som tydelig kommer frem. Hadde også hatt møter med Barnevernet og helsestasjon. Så du trenger ikke sette deg så godt til rette der på hesten

Anonymkode: ceed3...ffc

Må beklage min egen sitering der. Da jeg leste det, leste jeg det som et "stikk" til meg som hadde søkt råd på KG. Men du mente det kanskje ikke slik jeg oppfattet det. Isåfall beklager jeg !

Anonymkode: ceed3...ffc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, mimoe skrev:

Herregud for noen svar du gir, TS...

Og du skrev flere ganger i tråden at du ikke hadde noe valg, for fvk ville anmelde...

Jeg siterte akkurat min egen sitering og beklaget. Jeg oppfattet antakelig svaret helt feil

Anonymkode: ceed3...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å la politiet anmelde i min sak. Følte politiet tok meg veldig på alvor, og følte på ingen måte at de tok lett på saken. 

Dom ble 1,5 år, og han sonet hele faktisk, fordi han vurderte å anke, og ble visst ikke sluppet ut før det var avgjort. (Litt usikker på dette, for satte meg ikke så inn i det. Jeg var bare glad for at han måtte sone.) Han valgte til slutt heldigvis å ikke anke. 

Jeg fikk 40000 i voldsoffererstatning. Det var ikke mye, men det ble visst vurdert slik fordi de mente at jeg ikke hadde fått varige skader. Usikker på om man kan oppleve slikt uten å få varige skader, men å bli såpass tatt alvorlig hele veien, og at han fikk dom, det reparerte iallefall en del av selvfølelsen min. 

Min anbefaling er som TS sin. Anmeld! Det vil si, jeg anbefaler å få politiet til å gjøre det. Det var tøft på mange måter, men behandling jeg fikk av politiet og domstol var det ingenting å utsette på. Mye støtte! Og han fikk sin fortjente straff. 

Anonymkode: ffc88...7d1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2014 den 19.58, AnonymBruker skrev:

Jeg skal anmelde min ex for vold. Dette skjedde for 2 år siden, men jeg fikk beskjed av fvk å anmelde, hvis ikke ville de gjøre det.

Det gjelder spesielt én hendelse, men det er manipulering og pyskisk vold i 2 år.

 

 


Anonymous poster hash: d0a2b...c01

 

Jeg tror den største "straffen" som vil svi verst for ham er å vise ham, eller at han selv innser at disse hendelsene ikke har tatt/ ikke får ta knekken på deg, og at du går videre med livet i positiv retning, mens han står igjen like stusselig som han var da.

Anonymkode: 0cb56...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...