Gå til innhold

Sviket


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei først må jeg si at jeg syntes utrolig synd på deg, livet ditt er et helvette nå, det du skriver kunne nesten vært meg selv. Sopp,svik,og utroskap har jeg også desverre fått smake på.Bitterheten har nesten rivd meg i filler hvordan kunne hun gjøre dette mot meg å våre tre barn,hvordan er det mulig å være så ond mot sine nærmeste.Min historie er nesten to år gammel men smerten er der hver dag.Da trodde jeg mitt og familiens liv skulle bli fantastisk,gode jobber nesten gjeldsfrie, god helse iallefall hvis jeg ser bort fra min kjæres stadige soppangrep i underlivet.En bekjent sa til meg at jeg trolig hadde vel stor tilitt til min kone, Jeg blei nesten sint på han(hvordan kunne hun som hadde tre flotte barn å en mann som elsket henne over alt gjøre noe så jævelig mot sine) Men underbevistheten min gjorde meg mistenksom og kontrollerende,dette var noe hun selvfølgelig ikke taklet da blei jo det spennende livet med diverse knullevenner vanskelig å leve.Så hennes (følelser) for meg var vist borte å mamma"n og kona trengte tid for seg selv. Tiden brukte jeg med alle middler på å finne ut hva slags menneske jeg hadde brukt hele mitt voksene liv med å byggd opp trygghet for.Svarene jeg fant var at hun hadde bedratt i mange år med ufattlig mange menn,ukjente og mennene til hennes venninder appetiten på fremed pi.. var ufattelig. Når jeg var på byen for en liten stund siden kom en mamma bort til meg å sa jeg burde være glad at jeg var kvitt min kone siden hun hadde vært hennes eks elsker i mange år, sann er det med svik sårene vil nok aldri helt gro å den svikefulle om den har utseende med seg finner seg et nytt offer som elsker. For min del har jeg fått stabblet på beina et slags liv igjen men livredd for å elske noen andre enn mine barn. Veit at det kan hjelpe litt at du ikke er den eneste som har opplevd det ultimate svik.Det værste er at en side av meg fortsatt elsker henne for den hun var, eller den jeg trodde hun var.



Anonymous poster hash: 01739...0ad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har absolutt ingen gode råd til deg, du må uansett gjere det som føles rett for deg og ungane dine.

Men sender deg ein stor klem, og lykke til.

Berre hugs å ta vare på ungane. Det er det viktigaste. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en lang og vond historie.

Jeg ville forsøkt familieterapi, sånn at man kan se tilbake og vite at man forsøkte å få hjelp utenfra. Det vil føles bedre overfor barna også, uansett hvordan dette ender.

Jeg skønner sinnet ditt, men ville ikke anbefale å hevne seg ved å legge ut historien på sosiale medier eller til perifere kollegaer. Grunnen er at du trolig vil oppleve at folk vil på antipati for deg pga det. I tillegg vil dine barn en eller gang få vite det (via nettet eller via andre personer). Dessuten spiser bitterhet en bare opp innenifra, som en her skriver.

Utroskap over tid, som du beskriver her, må bli vanskelig å glemme og tilgi. Kan ikke si noe annet. Om det ender med skilsmisse, prøv å fokusere på at prisessen skjer så ryddig og skånsom som mulig, for det er tre barn inni bildet. Ikke glem å fokusere på deres smerte også, ellers vil det komme sterkere tilbake senere (når de blir eldre).

Anonymous poster hash: 166f7...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du skal gjøre, som er det eneste riktige her og nå, er å ta ut separasjon og kreve at hun tar med seg sine ting og flytter inn til den gode sjefen sin. Deretter sier du at alt heretter vedrørende salg av hus og flytting skal skje på dine og barnas premisser siden hun har brutt all tillit og respekt.

Ekteskapet mellom dere to vil aldri bli bra igjen, og for barnas del er det mye bedre med skilsmisser enn at dere fortsetter som før. I tillegg når det gjelder barna, de har jo gått for lut og kaldt vann fra hennes side. Derfor mener jeg at hun bør flytte ut og få seg en egen leilighet og ha barna faste dager/uker. Der hun ikke har lov til å skaffe barnevakt på grunn av jobben. Skjer det, skal du ha full omsorgsrett og hun må betale bidrag.

Anonymous poster hash: 85591...702

Vet ikke om kona til sjefen setter noe videre pris på det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hevn! gjengjeldelse!

Hun er ei hore, en som bedrar, en som manipulerer, en som bruker mennesker og en som forsøker å skjule sitt sanne vesen.

Hva skal man gjøre? Selve lykken hennes er jo å gjøre andre ulykkelige. Det er umulig å tenke seg lykke dersom man er utro, med mindre det er utroskapen som gjorde henne lykkelig.

Skill deg fra henne, fortell alle du kjenner hvorfor du må skille deg fra henne. Takk for at du deler tips slik at vi litt mer naive menn ikke blir like godtroende som vi er kjent for å være.

Jeg har lyst til å spørre damene her, hva er motivet utroskap egentlig? Blir man lykkelig på noen som helst måte? Er det å snike seg unna og det er å svindle sin egen mann lykke på noen som helst måte?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hevn! gjengjeldelse!

Hun er ei hore, en som bedrar, en som manipulerer, en som bruker mennesker og en som forsøker å skjule sitt sanne vesen.

Hva skal man gjøre? Selve lykken hennes er jo å gjøre andre ulykkelige. Det er umulig å tenke seg lykke dersom man er utro, med mindre det er utroskapen som gjorde henne lykkelig.

Skill deg fra henne, fortell alle du kjenner hvorfor du må skille deg fra henne. Takk for at du deler tips slik at vi litt mer naive menn ikke blir like godtroende som vi er kjent for å være.

Jeg har lyst til å spørre damene her, hva er motivet utroskap egentlig? Blir man lykkelig på noen som helst måte? Er det å snike seg unna og det er å svindle sin egen mann lykke på noen som helst måte?

Du trenger ikke å spørre damene om dette, du kan spørre damene og mennene - her er kjønnene like dumme!

Nei man blir ikke lykkelig av utroskap, men man får bekreftelse. De to følelsene som ligger dypest i oss alle er disse:

Bekreftelse og Avvisning

Derfor kan så mange søke bekreftelse selv om de har det bra og vet at det gir mange triste konsekvenser. Men individet selv velger det aller viktigste følelsen selv om barn og ektefelle får det jævlig.

Anonymous poster hash: 39065...a31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender også en god klem til deg - dette hørtes forferdelig vondt ut.

Det er bare du som vet hva du bør gjøre, og det er bare du som kan bestemme hva som skal skje.
Du skal kun tenke på deg selv og barna - ikke henne.

Hva er best for deg?

Hvordan vil du ha det videre?

Men for å være litt kynisk - kan grunnen til at hun vil prøve videre sammen med deg være at sjefen faktisk ikke vil ha henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er konen til denne sjefen klar over alt dette?

Nei, ikke meg bekjent. "Sjefen" sier han ønsker å fortsette forholdet og starte forholdet og bli en bedre ektemann.

Jeg ønsker ikke å påføre konen/barna hans den samme smerte som jeg har fått, så lenge jeg ikke blir bekjent med at han fortsetter i samme baner.

Slik jeg ser det, er det er bedre å la han "gå fri" enn å straffe hele familien hans.

Men for å være litt kynisk - kan grunnen til at hun vil prøve videre sammen med deg være at sjefen faktisk ikke vil ha henne?

Kan tenke meg flere grunner:

  • Sjefen vil ikke forlate sin familie
  • De er begge redd for en eventuell avsløring, da dette faktisk kan føre til at de får sparken (noe jeg ikke vil gjøre)
  • De er redd for å tape ansikt ovenfor all familie, venner og kolleger
  • Hun orker ikke selge hus og hjem og dele alt
  • Hun vil ikke få hverdagen til å gå opp
  • Hun angrer faktisk, og ønsker å beholde familien og bli gammel med meg

Jeg håper selvfølgelig at kun siste punkt er årsaken :rolleyes:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Du befinner deg nå i den første sjokkfasen etter avsløringen. Det er nok viktig å ta tiden til hjelp. Du har viktige beslutninger foran deg du bør bruke den tiden du trenger på disse.

Jeg vil råde deg til å kontakte familievernkontoret, de har kompetanse og erfaring med den krisen du står opp i. Her på nettet vil du få mange, sterke meninger. Men det er kun du og din kone som er eksperter på deres eget forhold. Alle forhold og utroskap er forskjellige så du bør være forsiktig å blindt stole på andres erfaring.

Det du opplever nå er noe av det vondeste som fins. Vondt vil det være uansett - om du går eller om du blir. Det er nå 1 1/2 år siden min kones utroskap. Jeg har grått, rast og vært så langt nede som det er mulig å komme...

Vi har det nå bedre som par en noen gang før og har kommet styrket ut av det. Ikke pga hennes utroskap, men på grunn av den prosessen vi gikk inn i etterpå, der vi prioriterte vårt forhold over alt. Så ja, det er mulig for noen.

I dag er utroskapet for meg en vond og traumatisik opplevelse jeg har forsonet meg med, og som vil være en del av meg for alltid....som andre vonde ting man opplever i livet, alvorlig sykdom, mishandling. etc

Vær forberedt på at dette kommer til å ta tid. Du virker som en reflektert og oppegående person, det er et godt utgangspunkt. Pass på å ta vare på deg selv nå. Du må få lov til å kjefte, gråte rase, stille spørsmål etc.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke meg bekjent. "Sjefen" sier han ønsker å fortsette forholdet og starte forholdet og bli en bedre ektemann.

Jeg ønsker ikke å påføre konen/barna hans den samme smerte som jeg har fått, så lenge jeg ikke blir bekjent med at han fortsetter i samme baner.

Slik jeg ser det, er det er bedre å la han "gå fri" enn å straffe hele familien hans.

Kan tenke meg flere grunner:

  • Sjefen vil ikke forlate sin familie
  • De er begge redd for en eventuell avsløring, da dette faktisk kan føre til at de får sparken (noe jeg ikke vil gjøre)
  • De er redd for å tape ansikt ovenfor all familie, venner og kolleger
  • Hun orker ikke selge hus og hjem og dele alt
  • Hun vil ikke få hverdagen til å gå opp
  • Hun angrer faktisk, og ønsker å beholde familien og bli gammel med meg
Jeg håper selvfølgelig at kun siste punkt er årsaken :rolleyes:

Hadde jeg vært hans kone ville jeg satt pris på at du tok kontakt og fortalte alt (med bevis) så jeg slapp leve en løgn.

Og de fortjener jo faktisk å miste både jobb og ansikt når man gjør sånt.

Hadde jeg vært deg hadde jeg kastet ut konen og overtatt omsorg for barna, virker jo ikke som hun er særlig interessert i de heller eller har stilt opp for de. Kun egotripp.. Not good..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært hans kone ville jeg satt pris på at du tok kontakt og fortalte alt (med bevis) så jeg slapp leve en løgn.

Og de fortjener jo faktisk å miste både jobb og ansikt når man gjør sånt.

Hadde jeg vært deg hadde jeg kastet ut konen og overtatt omsorg for barna, virker jo ikke som hun er særlig interessert i de heller eller har stilt opp for de. Kun egotripp.. Not good..

Jeg skjønner ikke hvordan folk får blitt så ekstreme! Det er ingenting i Kyrres fortelling som tilsier at barna må miste moren sin for alltid.

Egotripp, du liksom... En sånn hevn som du anbefaler er den verste egotrippen.

Til TS: Jeg har ingen gode råd, utover å ikke gjøre noe drastisk i noen retning før du får summet deg. Og veldig lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner ikke hvordan folk får blitt så ekstreme! Det er ingenting i Kyrres fortelling som tilsier at barna må miste moren sin for alltid.

Egotripp, du liksom... En sånn hevn som du anbefaler er den verste egotrippen.

Til TS: Jeg har ingen gode råd, utover å ikke gjøre noe drastisk i noen retning før du får summet deg. Og veldig lykke til! :)

Den hevnen er ingenting i forhold til utroskapen.

Jeg synes det er synd at du har barn med denne dama TS. Du ville forlatt henne umiddelbart dersom dere ikke hadde barn sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan folk får blitt så ekstreme! Det er ingenting i Kyrres fortelling som tilsier at barna må miste moren sin for alltid.

Egotripp, du liksom... En sånn hevn som du anbefaler er den verste egotrippen.

Til TS: Jeg har ingen gode råd, utover å ikke gjøre noe drastisk i noen retning før du får summet deg. Og veldig lykke til! :)

Den som er ekstrem her er jo kona som har hatt et liv bak ryggen på mannen sin!

Og det er da vitterlig hun som har kjørt et egotripp ved å kun tenke på seg selv og elskeren sin. Mannen her sier jo selv at hun ikke har satt mye fokus på barna. Jeg har ikke sagt barna skal miste moren for alltid, gjør fedre det som ikke har hovedomsorg? Hvis hun skal holde på som hun har gjort med bare å reise og ikke fire på noe men heller skaffe barnevakt, ja da har da barna det bedre hos far!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har hatt mange gode år sammen. Hun har vært svak som har levd dobbeltliv og på løgn. Jeg tror at sånne mennesker får kraftig svi, og at i lengden går det mye utover henne selv noe hun hardt får gjennomgå, og fortjener. Uansett hva du velger å gjøre. Tror (er nesten helt sikker på) at du kommer til å komme best ut av dette, selv om du, og kanskje nettopp om du velger å bli.

Jeg reagerte veldig på en ting du skrev under de punktene hva du skulle gjøre, og det var om du skulle fortelle det til barna og la dem vite hvilken mor de hadde. Dette skal man ikke gjøre. Det er faktisk å straffe barna, la det gå utover barna hva moren har gjort. Barn vil alltid elske sin mor, i hvert fall elske drømmen om å ha en god mor. Det skal i hvert fall ikke en far eller noen frarøve dem. De vil hate deg for det.

Jeg hadde heller ikke snakket høyt om dette på facebook og alle i familien. Synes ikke det signaliserer noe positivt for deg heller, tvert imot, synes det viser et dårlig tegn.

Jeg har tro på at menneskene kan finne tilbake til lykken som en gang har vært der, og sannsynligheten kan være stor for at dere klarer det.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også snakke barnas sak, de er glade i både sin mor og sin far og trenger begge to. Ikke la en eventuell hevn gå utover dem ved at de feks mister kontakt med henne. Hun er mamman deres uansett (og ja, jeg ville sagt det samme om det var omvendt)

Anonymous poster hash: 62fdb...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...