Gå til innhold

Game of Thrones. Serien og bøkene, ettertrykkelig spoila.


Mann 42

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest canacas
9 timer siden, Faith- skrev:

snakker om Rhaegar. For noen dager siden teaset sanger og musikeren Devin Oliver med muligheten om at han kanskje dukker opp på Game of Thrones neste sesong. Han la ut et bilde på instagram med teksten "I may or may not have made an appearance in Game Of Thrones season 7". Mange tror at han er Rhaegar spesielt med tanke på utseende og alderen hans stemmer perfekt, men også fordi han er en god sanger og musiker og Rhaegar sang og spilte mye harpe. Eneste som gjør at jeg er veldig i tvil er at jeg har litt problemer med å tro at HBO hadde latt han tease oss med dette om han virkelig skulle spille Rhaegar. Jeg har mer magefølelse på at han kanskje har en eller annen minimal rolle og HBO syns det var gøy om han teaset folk, nettopp fordi han har veldig utseendet til å spille Rhaegar.

devin-game-of-thrones-rhaegar-targaryen-

 

En perfekt Rhaegar i så fall! Vakker og blond. Jeg håper virkelig det blir flashbacks i sesong 7, som viser mer av denne relasjonen. 

Takk for et flott innlegg, gleder meg til ny sesong :) 

Endret av canacas
Fikset feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere har sikkert sett disse fra før, men tenkte jeg skulle dele likevel. Dette er klipp lagd av en utrolig talentfull youtuber! Den første videoen under her får jeg seriøst tårer i øynene av å se på, spesielt siste halvdel, enda jeg har sett den kanskje 30 ganger siden det ble lagt ut. De andre er også skikkelig bra! Han har også mange flere videoer, men disse er mine favoritter så langt! :) 

 

 

 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Fire and Ice
 Some say the world will end in fire, 
 Some say in ice. 
 From what I’ve tasted of desire 
 I hold with those who favor fire. 

 But if it had to perish twice, 
 I think I know enough of hate 
 To say that for destruction ice 
 Is also great 
 And would suffice.

Anonymkode: f6f07...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎04‎.‎2013 den 23.58, Mann 42 skrev:

Tenkte at det kunne være fint med en tråd der serien og bøkene kunne diskuteres litt friere enn det later til å være takhøyde for i den andre tråden.

Bruk gjerne spoilertags, men skriv for guds skyld hva faen dere vil, denne tråden er åpen.

 

Anonymkode: 2f62a...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt oppdateringer fra filmingen av sesong 7! Siden dette er virkelige spoilers og ikke bare spekulasjoner for sesong 7 setter jeg det i spoilertag:

Spoiler

- Jon og Davos har spilt scener på samme sted som Missandei på et sted som ikke ligner the North (jeg holder en finger på Dragonstone, men det er bare gjetting ut i fra hva som gir mening og at der ser ut som et bratt terreng).

CvSEwHXUkAAHgsY-e1477047370146.jpg

 

3-1-e1477047617299.png

1.png

- Jon og Davos har blitt fotografert i en scene hvor to Dothraki står vakt.
2-3-e1477063654937.jpg

- Det er lekket film av en scene mellom Davos og Tyrion. Scenen viser Davos og en yngre mann i rødt som trolig har kommet inn med en robåt. De blir oppsøkt av det som ser ut som to gold cloaks, Davos snakker til dem og de går vekk. Deretter kommer Tyrion opp til Davos og den unge mannen og vaktene snur og kommer tilbake. De blir så slått ned av den unge mannen med en krigshammer og det ser ut som de tre prøver å stikke av i båten. Det spekuleres i hvem den unge mannen kan være. Mange tror det må være Gendry pga. hammeren (siden dette var Robert's favoritt og ikke hvem som helst klarer å bruke dem da de er tunge og det er sagt at Ned så og si ikke klarte å løfte Robert sin hammer) og det håper jo jeg, men det kan være at det også bare er Pod da han ofte er å se i rødt. Det er også kommet et ganske sikre rykter om at Davos og Brienne møter Dany (og da gir der jo mening at Pod er rundt der et sted også). Jeg gleder meg i så fall til å se gjenforeninge av Pod og Tyrion. 

tyrion-davos.jpg

 

 

 

 

Endret av Faith-
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Faith- skrev:

Litt oppdateringer fra filmingen av sesong 7! Siden dette er virkelige spoilers og ikke bare spekulasjoner for sesong 7 setter jeg det i spoilertag:

 

Det er allerede bekreftet at det er Gendry. Joe Dempsie er sett på settet og sammen med D&D og de andre skuespillerne. Gir mening, som du sier, i og med at han svinger en krigshammer. Siden han var smed så er han vant til slike verktøy og er sterk nok til å bruke det. Noe Pod garantert ikke er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dresden skrev:

 

  Skjul innhold

Det er allerede bekreftet at det er Gendry. Joe Dempsie er sett på settet og sammen med D&D og de andre skuespillerne. Gir mening, som du sier, i og med at han svinger en krigshammer. Siden han var smed så er han vant til slike verktøy og er sterk nok til å bruke det. Noe Pod garantert ikke er.

 

Åh! Så gøy at det er berkreftet da! Gleder meg til å se ham igjen. Lurer på hvordan han havner sammen med Davos.  

Jeg prøver å danne meg et kronologisk bilde av hvor og når ting kommer til å skje ut ifra hva vi har fått høre av rykter så langt. Det som forvirrer meg mest nå er at det ser ut som Jon og gjengen møter Dany og gjengen på Dragonstone. Men har også hørt at Davos og Brienne møter Dany i Dragonpitten i Kings Landing. Jeg tenkte først at kanskje Davos møtte på Gendry i Kings Landing når han var der for å møte Danny, og det bør jo da være etter at Dany har tatt byen. Men jeg føler at det gir mer mening at Dany oppholder seg på Dragonstone før hun tar Kings Landing og at Jon og de kommer for å få hennes allianse og kanskje hjelper henne å ta tronen mot at hun deretter hjelper med the others. Dermed må Gendry møte Davos på en annen måte. Kanskje Gendry av en eller annen grunn er i the riverlands (hvorfor er jeg usikker på da han fikk beskjed om å oppholde seg i Kings Landing) og treffer på the brotherhood without banners med the hound og/eller Arya (håper på alle samlet, pluss Nymeria og hennes ulveflokk, hehe) og de drar sammen nordover hvor han treffer Davos og resten av gjengen og blir med dem tilbake til Dragonstone når de skal snakke med Dany. 

Jeg kan egentlig se for meg at kampen om Kings Landing blir litt dratt ut og kanskje ikke skjer før mot slutten av sesongen. På denne måten kan denne sesongen handle om at Dany tar tronen og Jon og de få tid til å forberede seg til krig mot the others (slik at f.eks. Sam får litt tid i Oldtown til å oppdage hva det er han skal oppdage og at Jon får lagt mer planer om å samle folk og finne mer dragonglass som btw. skal befinne seg massevis av på Dragonstone osv.). Man har jo hørt rykter om at det blir en kamp til havs i sesong 7. Dette kan være Euron mot Dany (eller i det minste deler av hennes flåte) i starte av sesongen når hun fortsatt er på vei mot Westeros. Jeg tenker kanskje at hun blir svekket kraftig i kampen og velger å ikke gå rett på Kings Landing, men heller trekker seg litt tilbake på Dragonstone for å se an ting og samle følgere (slik som Jon). Om de får høre om Cersei og hennes bruk av wildfire, så kan jeg tenke meg at Tyrion og Varys og flere med dem vil råde Dany til å trå forsiktig så ikke hun brenner ned hele byen og alle som oppholder seg der om de forsøker å ta byen med makt med en gang. Bruk av drager for å ta Kings Landing kan også tenkes ikke er så smart om det er fult av ustabile lagre med wildfire gjemt i rom rundt om kring under byen (dette blir vel ikke bekreftet i serien, men det blir fortalt om i bøkene).

Det er jo også en del rykter om at det blir en full Stark reunion i sesongen. Og alle Stark-barna er sett i samme området med kostyme (Meera er også blitt sett i kostyme der Winterfell blir filmet). Jeg håper jo veldig på at de blir samlet, men om Bran bryter magien i muren når han passerer, så kan jeg se for meg at dette kanskje ikke skjer før senere i sesongen etter at Kings Landing er tatt av Dany og Jon retunerer med sitt følge til Winterfell (Arya kan selvsagt komme tidligere sammen med Gendry, eller når som helst egentlig om Gendry kommer nordover kun med the brotherhood). Jeg kan se for meg at Bran kommer til Winterfell helt mot slutten av sesongen slik at the Night King kan ødelegge muren og det blir noe av de siste vi får se. Dette gir mening for min del, da det bygger naturlig opp til at sesong 8 blir fokusert på kampen mot the others. 

Dette er bare mine tanker og teorier om hva som kan skje så det gjenstår å se om jeg har rett i noe av det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Faith- skrev:

Åh! Så gøy at det er berkreftet da! Gleder meg til å se ham igjen. Lurer på hvordan han havner sammen med Davos.  

Jeg prøver å danne meg et kronologisk bilde av hvor og når ting kommer til å skje ut ifra hva vi har fått høre av rykter så langt. Det som forvirrer meg mest nå er at det ser ut som Jon og gjengen møter Dany og gjengen på Dragonstone. Men har også hørt at Davos og Brienne møter Dany i Dragonpitten i Kings Landing. Jeg tenkte først at kanskje Davos møtte på Gendry i Kings Landing når han var der for å møte Danny, og det bør jo da være etter at Dany har tatt byen. Men jeg føler at det gir mer mening at Dany oppholder seg på Dragonstone før hun tar Kings Landing og at Jon og de kommer for å få hennes allianse og kanskje hjelper henne å ta tronen mot at hun deretter hjelper med the others. Dermed må Gendry møte Davos på en annen måte. Kanskje Gendry av en eller annen grunn er i the riverlands (hvorfor er jeg usikker på da han fikk beskjed om å oppholde seg i Kings Landing) og treffer på the brotherhood without banners med the hound og/eller Arya (håper på alle samlet, pluss Nymeria og hennes ulveflokk, hehe) og de drar sammen nordover hvor han treffer Davos og resten av gjengen og blir med dem tilbake til Dragonstone når de skal snakke med Dany. 

Jeg kan egentlig se for meg at kampen om Kings Landing blir litt dratt ut og kanskje ikke skjer før mot slutten av sesongen. På denne måten kan denne sesongen handle om at Dany tar tronen og Jon og de få tid til å forberede seg til krig mot the others (slik at f.eks. Sam får litt tid i Oldtown til å oppdage hva det er han skal oppdage og at Jon får lagt mer planer om å samle folk og finne mer dragonglass som btw. skal befinne seg massevis av på Dragonstone osv.). Man har jo hørt rykter om at det blir en kamp til havs i sesong 7. Dette kan være Euron mot Dany (eller i det minste deler av hennes flåte) i starte av sesongen når hun fortsatt er på vei mot Westeros. Jeg tenker kanskje at hun blir svekket kraftig i kampen og velger å ikke gå rett på Kings Landing, men heller trekker seg litt tilbake på Dragonstone for å se an ting og samle følgere (slik som Jon). Om de får høre om Cersei og hennes bruk av wildfire, så kan jeg tenke meg at Tyrion og Varys og flere med dem vil råde Dany til å trå forsiktig så ikke hun brenner ned hele byen og alle som oppholder seg der om de forsøker å ta byen med makt med en gang. Bruk av drager for å ta Kings Landing kan også tenkes ikke er så smart om det er fult av ustabile lagre med wildfire gjemt i rom rundt om kring under byen (dette blir vel ikke bekreftet i serien, men det blir fortalt om i bøkene).

Det er jo også en del rykter om at det blir en full Stark reunion i sesongen. Og alle Stark-barna er sett i samme området med kostyme (Meera er også blitt sett i kostyme der Winterfell blir filmet). Jeg håper jo veldig på at de blir samlet, men om Bran bryter magien i muren når han passerer, så kan jeg se for meg at dette kanskje ikke skjer før senere i sesongen etter at Kings Landing er tatt av Dany og Jon retunerer med sitt følge til Winterfell (Arya kan selvsagt komme tidligere sammen med Gendry, eller når som helst egentlig om Gendry kommer nordover kun med the brotherhood). Jeg kan se for meg at Bran kommer til Winterfell helt mot slutten av sesongen slik at the Night King kan ødelegge muren og det blir noe av de siste vi får se. Dette gir mening for min del, da det bygger naturlig opp til at sesong 8 blir fokusert på kampen mot the others. 

Dette er bare mine tanker og teorier om hva som kan skje så det gjenstår å se om jeg har rett i noe av det :) 

Ja, det blir veldig spennende! Etter hva jeg har forstått virker det mest sannsynlig (med den informasjonen som er kommet så langt) at stranden de filmet scenen med Davos, Tyrion og Gendry skal forestille Kings Landing. På videoen du postet kan vi for eksempel se to Gold Cloaks. Det betyr jo trolig også at dette skjer etter Jon og Dany møtes siden det er Tyrion og Davos som er der sammen. Hva de skal er jo et stort spørsmål! Smugle noen ut kanskje?

Godt poeng angående wildfire. Det kan føre til at hele byen ødelegges. Om ikke Cersei setter fyr på den og stikker avgårde til Casterly Rock.

Gleder meg stort til Stark-reunion. Håper at Jon og Arya møtes før Jon drar sørover. Jeg har en følelse av at Bran kommer til Winterfell i begynnelsen eller i midten av sesongen. Kanskje etter Jon har reist slik at han ikke får fortalt Jon hvem som er hans virkelige foreldre før han møter Dany. Enig med deg angående murens fall. Ser for meg at kan bli sesongens siste scene. Er det ikke sommeren 2017 snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som henger hos Watchers on the Wall (http://watchersonthewall.com/) her?

Anonymkode: f6f07...226

Ja. Men jeg følger også en haug av GOT-youtubere slik at jeg får med meg ting om jeg ikke ikke skulle besøke siden på en stund. Youtube er jeg innom flere ganger daglig uansett. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på om noe drastisk kommer til å skje med Kings Landing. Spesielt i bøkene er alle drømmene og profetiene viktig, men de har i stor grad blitt utelukket i serien. Serie-versjonen av House of the Undying, viste Dany i et ødelagt Red Keep, med snø. Kan det være at noe skjer som ødelegger Kings Landing (wildfire, drager, etc), og at når WW rykker sørover kommer også vinteren lengre sør? Og at det vi så der var mer enn bare "fyllstoff" for serien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store deler av plotet for neste sesong ser ut til å være lekket: http://www.dagbladet.no/kultur/hele-plottet-for-neste-game-of-thrones-kan-vaere-avslort/64030517. Jeg googlet, og fant plotet her (store spoilere!): https://www.reddit.com/r/freefolk/comments/57w3yw/my_awayforthelads_season_7_spoiler_timeline/

Ut i fra de lekkede bildene fra innspillingen ser ikke dette helt feil ut. Hva tenker dere? Hvis dette stemmer tror jeg vi har en sinnsyk sesong i vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Mormont skrev:

Store deler av plotet for neste sesong ser ut til å være lekket: http://www.dagbladet.no/kultur/hele-plottet-for-neste-game-of-thrones-kan-vaere-avslort/64030517. Jeg googlet, og fant plotet her (store spoilere!): https://www.reddit.com/r/freefolk/comments/57w3yw/my_awayforthelads_season_7_spoiler_timeline/

Ut i fra de lekkede bildene fra innspillingen ser ikke dette helt feil ut. Hva tenker dere? Hvis dette stemmer tror jeg vi har en sinnsyk sesong i vente!

Jeg tror at jeg ikke gidder og lese spoilers. 
 

Anonymkode: b0396...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at jeg ikke gidder og lese spoilers. 
 

Anonymkode: b0396...df3

Neivel :) Deg om det. 

Endret av Mormont
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2016 den 22.02, Mormont skrev:

Store deler av plotet for neste sesong ser ut til å være lekket: http://www.dagbladet.no/kultur/hele-plottet-for-neste-game-of-thrones-kan-vaere-avslort/64030517. Jeg googlet, og fant plotet her (store spoilere!): https://www.reddit.com/r/freefolk/comments/57w3yw/my_awayforthelads_season_7_spoiler_timeline/

Ut i fra de lekkede bildene fra innspillingen ser ikke dette helt feil ut. Hva tenker dere? Hvis dette stemmer tror jeg vi har en sinnsyk sesong i vente!

Jeg tar det lekkede plottet med en klype salt inntil vi får se mer lekkede bilder fra filmsettet som kan bekrefte noe av det som ble beskrevet og som vi IKKE hadde fått bekreftet allerede når det lekkede plottet ble lagt ut. Jeg føler at det like gjerne kan være noen som bare finner ut at de skal trolle alle sammen ved finne på plott ut i fra det vi allerede har sett fra lekkede bilder og nyheter fra filmsettene og satt det sammen med populære fanteorier (slik som det som står angående Viserion). Jeg stusser litt over "Aegon" navnet til Jon da det gir ingen mening for Rhaegar og kalle sin andre sønn Aegon når han allerede hadde en sønn som helt Aegon fra før (Aegon ble også drept etter Rhaegar, så det gir ikke mening i at Jon skal ha blitt kalt opp etter sin døde halvbror heller). 

Men vi får se, det kan godt hende at dette virkelig skjer (syns jeg hørte fra et sted at plottet ble lekket fra samme kilde som lekket epiosode 9 og 10 plottet i forrige sesong, og de stemte jo, så i så fall gir det jo litt mer troverdighet), men jeg velger å ikke stole helt på det lekkede plottet før vi får helt nye indikasjoner på at det kan stemme (i form av ferske bilder eller nyheter fra filsettene som støtter opp under det lekkede plottet). 

Jeg føler også at det skal en god det til å få tak i informasjonen som er blitt lekket. Så vidt jeg vet så holdes mye hemlig før det blir spilt inn. Og skulespillerene får ikke vite mer enn hva de selv er innvollvert i. Føler ikke det er mange som vet en så detaljert oversikt over hva som skal finne sted i hver episode. Er anderledes når ting blir lekket på et tidspunkt som ved forrige sesong, når episodene er bare noen dager unna bli sluppet på HBO. Da regner jeg med at langt flere har kunnskap om hva episodene inneholder (langt etterproduksjon, teksting, osv.) i forhold til når flere ting ikke en gang har rukket å bli spilt inn enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Faith- skrev:

Jeg tar det lekkede plottet med en klype salt inntil vi får se mer lekkede bilder fra filmsettet som kan bekrefte noe av det som ble beskrevet og som vi IKKE hadde fått bekreftet allerede når det lekkede plottet ble lagt ut. Jeg føler at det like gjerne kan være noen som bare finner ut at de skal trolle alle sammen ved finne på plott ut i fra det vi allerede har sett fra lekkede bilder og nyheter fra filmsettene og satt det sammen med populære fanteorier (slik som det som står angående Viserion). Jeg stusser litt over "Aegon" navnet til Jon da det gir ingen mening for Rhaegar og kalle sin andre sønn Aegon når han allerede hadde en sønn som helt Aegon fra før (Aegon ble også drept etter Rhaegar, så det gir ikke mening i at Jon skal ha blitt kalt opp etter sin døde halvbror heller). 

Men vi får se, det kan godt hende at dette virkelig skjer (syns jeg hørte fra et sted at plottet ble lekket fra samme kilde som lekket epiosode 9 og 10 plottet i forrige sesong, og de stemte jo, så i så fall gir det jo litt mer troverdighet), men jeg velger å ikke stole helt på det lekkede plottet før vi får helt nye indikasjoner på at det kan stemme (i form av ferske bilder eller nyheter fra filsettene som støtter opp under det lekkede plottet). 

Jeg føler også at det skal en god det til å få tak i informasjonen som er blitt lekket. Så vidt jeg vet så holdes mye hemlig før det blir spilt inn. Og skulespillerene får ikke vite mer enn hva de selv er innvollvert i. Føler ikke det er mange som vet en så detaljert oversikt over hva som skal finne sted i hver episode. Er anderledes når ting blir lekket på et tidspunkt som ved forrige sesong, når episodene er bare noen dager unna bli sluppet på HBO. Da regner jeg med at langt flere har kunnskap om hva episodene inneholder (langt etterproduksjon, teksting, osv.) i forhold til når flere ting ikke en gang har rukket å bli spilt inn enda. 

Enig med deg. Skulle tro at å få tilgang til et så fullstendig manus er veldig vanskelig, derfor klarer jeg ikke helt å tro på det. Samtidig er jo kilden hakket mer troverdig enn en tilfeldig person, hvis kilden er den samme som han som lekket de to siste episodene i sesong seks. Jeg ville tro deler av det kan stemme, men har litt vansker for å tro hele plotet er sant. 

Endret av Mormont
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...