Gå til innhold

Aprilis hverdag


Aprilis

Anbefalte innlegg

Så tidlig ute hun er!  :overrasket:  En liten tøffing - det kommer nok godt med videre i livet! L er jo nesten like gammel, men vi er laaangt fra der dere er ... Men så må vi jo gi L litt ekstra tid også, siden hun er født for tidlig. 

Så bra at lillesnupp har fått plass i den nærmeste barnehagen, selv om jeg godt skjønner at du har blanda følelser. Men i lengden, når tilvenning er overstått og hun er trygg og fin i den nye barnehagen, kommer det nok godt med å ha barnehageplass såpass nært, og i skolekretsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Diddles skrev:

Hihi, så kult!! Ei jente som vet hva hun vil dette her hører jeg :ler: Husker Liten også var forholdsvis tidlig med den biten (ikke på langt nær så tidlig som lille T altså!!)  - mens fra rygg til mage gjorde hun ikke før hun var 6 mnd..

Måtte jo prøve I dag også,og hun ruller både til høyre og venstre. Men det "skumleste" er at hun aker seg forover også når hun ligger på magen. Hun er bare 2 måneder! Skal forresten til fysioterapeuten I morgen. Da må jeg få henne til å se på dette og høre om hun mener at Lille T bare tipper over uten å mene det eller om hun Gjør det  bevisst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Det oppsummerer vel det meste :ler: 
Blitt litt lite søvn de siste dagene, og det kjennes godt. Men utrolig hva man klarer når man ikke har noe valg.

 

I dag startet vi dagen klokka 6. Da ville ikke den minste sove noe mer. Fikk vekket Lillesnupp og vi hadde det veldig koselig med frokost og barne-tv. Men så ender det som så mange ganger før når det er på tide å dra i barnehagen. Lillesnupp lukker ørene og gjør det helt motsatte av hva ble enige om bare noen minutter før. Tror jeg snart blir gal. Føler vi nå har brukt opp alle triks og tips som finnes, så det er nok bare en trass/selvstendighetsperiode vi må gjennom. Men det er så vondt og sårt at det så ofte ender opp med sure miner og tårer. Men vi (i alle fall jeg) har vel også oss selv å takke noen ganger. Det blir til at man velger den letteste og mest behagelige løsningen innimellom, i alle fall når man har dårlig tid. Og å gjøre seg selv en bjørnetjeneste gang på gang straffer seg jo....det vet vi jo :sjenert:  Men nå må vi bare stramme inn og sette hardt mot hardt en periode i stedet for dilling og dalling. Men føler meg som verdens værste mor og får så vondt på Lillesnupp sine vegne når hun gråter....mammahjertet altså :fnise: Får bare tenke at grensesetting og at man er konsekvense er det tryggeste og beste for barna :jepp:

Etter jeg hadde levert en gråtende Lillesnupp i barnehagen, dro jeg på helsestasjonen og fysio med Lille T. Vi skulle sjekke om hun har noen låsninger/ stiv i rygg og nakke. Hun har ikke noe voldsomme stivheter, men ettersom hun er født som stjernekikker, så har hun en tendens til å strekke hodet bakover. Så vi må jobbe litt med å få henne til å se mer ned/ haken mot brystet. Det første fysioterapeuten sa da Lille T lå på benken var: "Oi, du er en aktiv unge!. Spreller med armer og bein og jobber fælt for å krype fremover" :fnise: 
Fikk beskjed om at hun IKKE skal ligge på magen og øve på å bli sterk i nakken....hun er langt fremme i utviklingen, så her må vi bremse henne bittelitt :ler: Hun kan ligge på magen, men da må vi legge ting foran henne slik at hun ser nedover og ikke opp. I tillegg er det fint om Lille T får sitte og ikke ligge i fanget når hun får flaske + at vi mer enn gjerne kan bygge opp rundt henne slik at hun sitter i sofaen :overrasket:  :ler: Frykter at det kommer til å bli hektisk fremover hvis utviklingen skal gå like fort som det har gjort hittil :daane: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, det med lukkede ører og evnen til å gjøre motsatt av beskjeder.... Sånn er det når de blir 9 og. :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tjohei som tiden går.  

Den siste uka har vært så travel og fullpakket at det har vært lite tid til å slå på pc i det hele tatt. 

Forrige torsdag var vi på helsestasjon og fikk sjekket navlen til Lille T. Den er fortsatt ikke helt bra, så vi må fortsette å smøre den inn med et middel slik at kjøttet inni/under tørker ut. Og ettersom det bare er de på helsestasjonen som har lov til å gjøre det, så må vi innom der en gang i uka. Men da får vi veid lille T i samme slengen. Hun er virkelig ikke noen storspiser og legger ikke så mye på seg. Hun følger sin egen kurve, men helsesøster mente at det gjorde ingen ting om hun la på seg litt mer :ler: Så den siste uka nå har vi hatt en ekstra skje med mme-pulver i noen av flaskene hennes i løpet av dagen for å få i henne litt flere kalorier. Og nå som magen hennes er bra og stabil, så har vi begynt å venne henne på Hipp i stedet for Nan som vi får kjøpt på apoteket, for den er så himla dyr. Men det fantastiske er at etter vi begynte å gi henne en ekstra skje med mme og begynte å venne henne på Hipp, så har hun jaggu meg sovet hele natta :nigo: De to siste nettene har hun sovet fra 20:30 - 03:30, fått mat i halvsøvne og sovet igjen frem til kl 07! Det er luksus det :jepp: Men så sover hun ikke så veldig mye på dagtid da. Hun har funnet ut at det beste er å sove bare 15-20min av gangen for så å være våken en stund :ler: Men så lenge hun sover på natta, så skal ikke jeg klage ;) 

På lørdag var jeg og kjære ute og spiste lunsj og feiret 1 års bryllupsdag :hjerte: Koselig å endelig kunne gjøre noe sammen, bare jeg og han, selv om det bare var for noen timer. 

Ellers har vi hatt besøk av svoger med familie i helga. Da tok vi turen til Tusenfryd alle sammen, og alle var ganske så fornøyde og kaputte på kvelden :ler: Til og med Lille L som (faktisk!) sov det meste av dagen. Men hun ble vel sliten av all lyden og støyen selv om hun sov + at det var mye å se på den lille tiden hun var våken. 

17.mai gikk vi ned til barnehagen til Lillesnupp og var med og gikk i barnetoget. Det var et langt tok og en lang rute, så det tok over en time. Og med noen harde og trange bunadssko, så var beina mine VONDE etterpå :grine: Fikk en del blemmer og sår som verker, så til neste gang jeg skal ha bunad må jeg kjøpe meg nye sko :ler: 
Etter barnetoget gikk vi tilbake til barnehagen hvor de hadde leker for barna + is, brus, pølse og kaker. Avsluttet dagen med grilling i hagen :) 

 Vi har jo fått oss både ny grill og nye hagemøbler og vi koser oss max. Er så deilig å endelig bo en plass med egen hage :hjerte: Jeg elsker stedet vi har flyttet til. Alt er så mye enklere når man bor et sted hvor man bare kan gå ut uten å måtte planlegge for mye. Og til høsten blir det enda enklere, for da skal Lillesnupp begynne i en barnehage som ligger like ved her vi bor, så da slipper vi å kjøre. 

I dag har vi ikke store planer bortsett fra at vi igjen må ned til helsestasjonen. Tenker at jeg skal gå ned, så da blir det trimturen for i dag. Prøver å gå en tur hver dag, for ellers er det vanskelig å gå til noe trening. Men i det siste har jeg tatt Lille T i bæreselen og gått i skogen. Jeg prøver å finne ut hvor "folk i form" - løypa i området går, men det er ikke bare-bare :ler:  Jeg vet hvor den starter, men når man kommer til et kryss, så er det ikke skiltet i hvilken retning den fortsetter. Og enda har jeg ikke funnet riktig vei :ler:  Men det som er så fint med at det er så mange stier, er at man i alle fall har mange alternative ruter, så slipper man å gå samme veien hver gang og bli lei. Jeg elsker å ha Lille T i bæreselen og gå tur i skogen, for hun sover så godt oppi der, jeg får trim og kan samtidig høre på lydbok. Bedre kan det ikke bli :sol: 
Nå skal jeg få ryddet litt på kjøkkenet før Lille T våkner og skal ha mat igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bæretøy altså!! Hvordan folk klarer seg uten er et mysterium for meg ... :fnise: Høres ut som dere har det bra! Elsker oppdateringene dine, og følger alltid med, men er ikke så flink til å svare for tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. mai 2016 at 20.40, lille_frosk skrev:

Bæretøy altså!! Hvordan folk klarer seg uten er et mysterium for meg ... :fnise: Høres ut som dere har det bra! Elsker oppdateringene dine, og følger alltid med, men er ikke så flink til å svare for tiden. 

Jeg er fryktelig dårlig på å oppdatere, men jeg har nesten ikke tid heller. 

Her går ikke ting som vi hadde håpet på. Lille T hadde en veldig god periode etter at mormor var her, men så begynte ting å bli verre igjen. Hun spiste lite og vekta gikk ikke noe særlig opp. Fikk anbefalt mme fra Semper, Allomin, så da begynte vi med den. Ettersom Lille T ikke likte smaken, så valgte vi å tilsette litt sukker. Og gjett om hun begynte å spise! Gikk fra å spise mellom 60-70 ml til 100-120ml pr måltid! Så forrige uke hadde hun gått opp 217 gram på en uke, og så mye har hun ikke gått opp på en uke siden fødsel. Men så begynte ting å eskalere :sukk: Nå spiser hun mindre igjen, hun er urolig i kroppen, sutrer, hysteriske gråtetokter, liker ikke vippestol, gråter seg blå i bilstolen, liker ikke å ligge i vogna og sover nesten ingen ting på dagtid. (Heldigvis sover hun hele natta med en mating). Da vi var og veide henne på helsestasjonen forrige uke snakket vi med en helsesøster vi ikke hadde møtt før, og det første hun sier er: "går dere hos fysioterapeut? Jeg ser at Lille T er stiv i nakken og ryggen."  Fortalte at vi har vært hos fysio på helsestasjonen en gang, og at vi skal tilbake i morgen. Men da jeg sa at jeg ikke syntes at vi hadde fått mye hjelp, så fikk vi telefonnummer til to manuellterapeuter. Men ingen av de tok telefonen da jeg ringte på torsdag, så i ren desperasjon ringte jeg til en annen manuellterapeut som ligger litt nærmere og der hadde de time førstkommende onsdag. Så blir spennende å se hva de finner. Men noe finner de nok garantert ettersom Lille T er som hun nå er. Hun sliter med et eller annet, for i tillegg til det jeg har beskrevet lengre opp, så kaldsvetter hun og har svetteperler i hodet og ansiktet, noe som tyder på at kroppen jobber med noe. 

Vi skal egentlig på hyttetur med to vennepar til neste helg, men nå har vi virkelig revurdert hele turen. Det er virkelig ikke noe gøy å være sosial når man har en baby som sliter og har så mye vondt. Er nesten ingen ting annet enn å bære og være nær henne som hjelper, og det tærer på både psykisk og fysisk, selv om man elsker det lille nurket :hjerte: 

I dag har jeg flyttet basen til bilsetet fram i bilen, så kan Lille T sitte bakovervendt i passasjersetet. Hun kaver så fryktelig i bilstolen når hun ikke har sovnet og da mister hun smokken som igjen fører til at hun gråter. Og får jeg ikke gitt henne smokken fort nok så eskalerer gråten fort og hun gir seg ikke før jeg tar bilstolen ut av bilen. Så da har vi tatt det valget at jeg får ha henne framme i bilen når jeg absolutt må ut og kjøre. 

Så....de siste dagene har vært litt tøffe. Gjør vondt i mammahjertet når man gjør det man kan for det kjæreste man har, men det hjelper ikke nesten uansett hva man gjør :grine: Så vi får bare krysse fingrene for at manuellterapeuten kan hjelpe :jepp: 

Endret av Aprilis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos fysioterapeuten med Lille T, og det var som jeg trodde: hun har ikke blitt noe bedre, men verre :( Hun er veldig stiv i nakke og rygg og fysioterapeuten syntes ikke det var noe rart at hun sliter og er urolig. Hadde en god samtale med henne og hun var glad for at vi skulle til manuellterapeuten på onsdag, for det var ikke all verden hun kunne hjelpe Lille T med slik som hun er nå. Men hun fikk løsnet noe langs ryggen, for mens hun drev og trykte litt forsiktig så kom det både promp og bæsj :ler: Og Lille T har vært litt forstoppet. 

Tenkte egentlig st jeg skulle trille til helsestasjonen i dag, men kom ikke lengre enn 150 meter før vi bare måtte snu, for da hadde Lille T skreket så mye at det ikke hjalp å ta henne opp en gang. Så,da måtte jeg bare snu å så kjørte vi istedet. Det hjalp tydeligvis å sette bilstolen i passasjersetet, for i dag har hun vært våken i stolen uten å gråte, så jeg håper hun klarer å fortsette med det. 

I morgen skal jeg til banken å få ordnet med alle bankkortene. Har nettopp uttet etternavn, og det er litt å ordne. Men nå tror jeg faktisk at det bare er banken og passet igjen :nigo: Er så fint og godt å tenke på at vi nå heter det samme til etternavn alle fire :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser her inne også, men ikke god på å svare. Leit at det har vært så trøblete i det siste med lille T, men forhåpentligvis fikk dere noen svar hos manuellterapeuten?

Angående trass og selvstendighet så kan jeg trøste med at det blir bedre. Det har vært noen strie tørn her, men jo eldre K blir desto bedre responderer han på fornuft (nei, vi kan ikke gå ut uten jakke, det er vinter og du vil fryse). Gir han ofte to valgmuligheter så han føler han bestemmer selv, det hjelper myyye. Hjelper veldig å forberede han også på hva som skal skje, men virker som dere gjør dette allerede. Uansett, det blir bedre. Et råd jeg har fulgt etter å ha fått med meg Verdens beste pappa på TV er å trøste når K får raseri/trassanfall. Anerkjenne følelsene hans, for de er så altoppslukende for han (han er jo virkelig lei seg og sint), uten å gi etter. Konsekvent, men kjærlig. Det letter på dårlig samvittighet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper veldig at det hjelper med manuellterapeutisk behandling for lille T! *Stor klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.6.2016 at 11.54, lille_frosk skrev:

Jeg håper veldig at det hjelper med manuellterapeutisk behandling for lille T! *Stor klem*

:riste: Hverken fysio eller manuellterapeuten har funnet noe særlig. Hun er bare litt stiv i nakken , men det er så lite at det ikke er noe å snakke om. 

Men det de har funnet ut er at Lille T er en utrygg og stresset liten frøken etter fødselen. Hun har nok hatt dødsangst akkurat i det hun ble født, og det henger fortsatt i. Så nå har vi veldig rolige dager her hjemme med fokus på å skape trygghet og stresse ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå endelig ser det ut til at den lille frøkena vår begynner å bli fornøyd med livet. Hun er roligere, spiser plutselig mye mer mat, prater som en foss, ler og er for det meste blir og fornøyd :nigo:  
I går satte jeg virkelig inn støtet for å få henne til å sovne i egen seng. Hittil har vi "måttet" bysse henne i søvn, men det gidder jeg rett og slett ikke noe mer, for nå begynner jeg å kjenne det både i armer og rygg. Så da bestemte jeg meg for at denne uka skal kjære få ta Lillesnupp om kvelden og jeg skal ta Lille T. Har valgt å bruke opp-nedmetoden og ikke noe skrikekur. I går brukte jeg 1 time og 15 minutter. Tok henne opp 10 ganger tilsammen og det var lite gråt. Men hun sovnet til slutt. I dag brukte jeg 3min! :overrasket: La henne i senga og Lille T klagde ikke i det hele tatt. La seg til rette i senga og sovna nesten med en gang. Helt fantastisk :) Så det blir veldig spennende å se om det bare var ren flaks eller om det samme skjer igjen i morgen :ler: Men nå har hun sovet i senga si hver gang hun har sovet her hjemme den siste uka, så nå er hun nok ganske så trygg der. I tillegg laget jeg et ordentlig rede til henne oppi der, så hun har ikke store plassen å bevege seg på. Men da slipper hun å fekte og kave samtidig som det er lunt og trygt :) 

Ellers har vi drevet med bleieavvenning på Lillesnupp, men hun har nektet å gå uten bleie her hjemme. Men nå i helgen måtte vi sette hardt mot hardt og rett og slett nekte henne å ha på bleie. Ble en del gråt og sutring de første to timene hvor hun bare ville sitte på fanget vårt. Men plutselig så sier hun: Hey! Nå har jeg slutta med bleie :)  Og etter det har hun ikke hatt på bleie (bortsett fra på natta) og ikke hatt et eneste uhell :nigo: Men vi tror at hun rett og slett ikke har likt å gå uten bleie for at det er så hardt å sitte på rompa uten bleie :skratte: Så nå har vi oppnådd mye på bare noen få dager og livet begynner å bli litt lysere og lettere igjen :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh....første joggeturen etter fødselen unnagjort :hjerte:  Jogget 4.5 km tilsammen, og det må jeg si meg veldig fornøyd med :jepp: Så langt har jeg vel aldri klart å jogge noen gang, og nå gjorde jeg det som først ordentlige cardioøkt etter fødselen. VI har så fantastisk skog å jogge i her vi har flyttet. Og jeg elsker å jogge der hvor det er ulengt terreng med steiner og røtter, for da må man konsentrere seg mer om hvor man setter beina og ikke bare jogge rett frem på en kjedelig strekning. Man kjenner ikke at man blir like sliten av å jogge i ulent terreng.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uff, stakkars lille som har strevd med stress og utrygghet siden hun ble født! Hvordan har de funnet ut det? Jeg synes ikke det høres rart ut egentlig, det er jo endel av disse små som kommer til verden på ganske brutale måter. Lykke til med bleieslutt på storesnupp, og hurra for sove i egen seng! Det gjør iiikkke vi, hahaha, langt unna! Men jeg trenger aldri bysse i søvn lenger heller, og det er helt nydelig. 

Hurra for første joggetur også! Det er helt rett at det er noe helt annet å jogge i ulendt terreng. Jeg løp første gang forrige helg, og det var herlig! Ikke at jeg har gjort det etterpå ... :hoho: Men likevel. Håper du har en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, lille_frosk skrev:

Uff, stakkars lille som har strevd med stress og utrygghet siden hun ble født! Hvordan har de funnet ut det? Jeg synes ikke det høres rart ut egentlig, det er jo endel av disse små som kommer til verden på ganske brutale måter. Lykke til med bleieslutt på storesnupp, og hurra for sove i egen seng! Det gjør iiikkke vi, hahaha, langt unna! Men jeg trenger aldri bysse i søvn lenger heller, og det er helt nydelig. 

Hurra for første joggetur også! Det er helt rett at det er noe helt annet å jogge i ulendt terreng. Jeg løp første gang forrige helg, og det var herlig! Ikke at jeg har gjort det etterpå ... :hoho: Men likevel. Håper du har en fin helg!

Jeg var til en osteopat med henne og hun fant heller ikke de store låsningene, men hun kunne se både på blikket og kroppen til Lille T at hun var stresset. Og etter at vi var der og fulgt rådene hennes har det blitt mye bedre :) 

Sove i egen seng har gått over all forventning i det siste :jepp: 

Og bleieslutt har også gått over all forventning. Ingen uhell siden hun bestemte seg for å slutte, så nå er det bare bleie på natta, og den forsvinner nok også snart ettersom hun som regel er tørr på morgenen. 

Har ikke kommet meg på flere joggeturer jeg heller, for her har det regnet nesten hver dag og da blir det store dammer i skogen. Men har gått turer og syklet på spinningsykkelen her hjemme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG er det stas og moro å være mamma for to jenter. Det har tatt hele fire måneder :sukk: Det har vært en tøff og til tider vond periode, for den store mammakjærligheten til Lille T har desverre latt vente på seg :grine: Det har vært mye sutring og gråt, og uansett hva vi har gjort har der ikke hjulpet. Men for å gjøre en lang historie kort: nå er hun blid, glad, ler, sovner i egen seng, sover om natta igjen, sover lange dupper på dagen og spiser grøt som en helt :nigo: 

Ettersom hun spiste så lite og sov urolig på nettene begynte jeg så smått med grøt, og etter det har nettene blitt mye bedre og Lille T er i mye bedre humør på dagen. Hun drikker fortsatt lite melk og da kan hun bli litt grinete, så jeg skal begynne å gi henne grøt på formiddagen også. Merkelig å se hvordan hun forandret seg da vi begynte med grøt. Nesten alle brikkene falt på plass da hun fikk mer mat og ble god og mett. 

Men det er kanskje ikke så rart at hun har vært ekstra sutrete de siste ukene, for hun har vokst 2 cm på 3 1/2 uke! Og det må jo kjennes i en liten kropp. I tillegg klør hun i munnen og sikler som en liten foss. Så det kommer nok tenner om ikke mange ukene ;) 

De to siste dagene har hun vært i perlehumør; skravler, ler så krampa nesten tar henne når vi tuller og hun kan endelig ligge på gulvet og leke litt alene i mer enn tre minutter :) 

Til uka skal jeg få ryddet barnerommet slik at Lille T kan få sitt eget soverom fra neste helg. Vi forstyrrer hverandre om natta og da er det bedre at vi sover på hvert vårt rom. Vi har både babycall med og uten kamera, så føler at det er trygt å legge henne på eget rom nå :jepp: 

 

krysser bare fingrene for at disse fine dagene nå fortsetter. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så glad for å høre at dere har det bedre! Det er leit at dere har hatt en så tøff start! *klem* Men så fint at grøt har gjort en så stor forskjell!! Håper dere får en fin sommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hu hei som tiden flyr :overrasket: 

Lillesnupp har hatt ferie i snart 4 uker og kjære i snart 3 uker. Kjære skal tilbake på jobb neste uke, mens Lillesnupp skal begynne i ny barnehage om to uker. Vi har kost oss masse nå som de to har hatt ferie, og det kommer til å bli stille når det bare blir meg og Lille T her igjen på dagtid. Men samtidig skal det bli godt å få tilbake hverdagen og et rent og ryddig hjem :ler: Er jo klin umulig å ha det ryddig når man går her hjemme alle sammen. Etter å ha vasket gulvet, så tar det 2 timer så er det like ille igjen. Men det er vel sjarmen med en varm sommer som bringer med seg barn som er fulle av en god blanding av is, solkrem, ketchup, melon, blåbær, bringebær, rips og sand inn i huset :fnise: 

Det skjer mye med både Lillesnupp og Lille T om dagen. Lillesnupp tester grenser noe inni hampen og vil veldig gjerne bestemme over alt og alle. Hun trenger mye nærhet og oppmerksomhet, og viser det til tider på en ikke akseptabel måte. Vi prøver så godt vi kan både jeg og mannen å være der FØR det "eksploderer", men det er ikke like lett hele tiden. Men samtidig som hun er som en tordensky innimellom, så er hun også den mest fantastiske storesøsteren noen kunne ha tenkt seg :hjerte: Hun er så omsorgsfull, god og full av kjærlighet overfor lillesøsteren sin at jeg nesten sprekker av stolthet :hjerte: 

Lille T vokser og blir en stor jente. Hun er allerede 5 måneder og det ser man både på størrelse og utviklingen. Hun har allerede snudd seg fra rygg til mage i en måned, og nå jobber hun fælt med å komme seg fremover. Hun kommer seg rundt sin egen akse, men det er verre med å komme seg fremover. I dag fikk hun det til så smått, men hjelpes meg som hun jobbet :ler: Å så så sint som hun blir når hun ikke får til ting :frustrert: Men jeg tror at når hun nå først kommer seg fremover, så er hun nok overalt, så jeg bør vel egentlig bare nyte at jeg kan gå på do mens jeg vet hvor hun er :ler: 
Ellers har hun begynt å spise mye fast føde. Grøt morgen og kveld å så enten middag eller brød midt på dagen. Har lest mange steder at babyer ikke skal ha brød før de er rundt 7 mnd ettersom de ikke får til å "tygge" brødet uten tenner. Lille T har virkelig ikke noe problemer med det. Hun elsker brød med leverpostei og tygger så godt hun kan med gommene :fnise: 
Eneste problemet nå er at hun ikke vil ha noe særlig med melk. Tilbyr henne melk til alle måltider, før grøt og brød, men hun er ikke særlig interessert. Men hun får heldigvis i seg litt flytende gjennom maten også, så er ikke redd for dehydrering. Men vi skal på 5mnd-kontroll på mandag, så da  må jeg høre med helsesøster. 
Jeg lurer fælt på hvor mye Lille T har lagt på seg på en mnd. Etter at hn begynte med fast føde har hun lagt godt på seg (tror jeg i alle fall). Det kjennes og ser i alle fall slik ut :)

I dag bestilte jeg time hos fotografen. Vi skal ta familiebilder, søskenbilder og babybilder av lille T. Skal til samme fotografen som tok bilder av Lillesnupp da hun var 5 mnd. Så i morgen skal jeg ut og se om jeg finner en denimkjole til Lillesnupp, slik at jentene har på seg det og vi voksne svart jeans og hvit topp. 

I dag har ikke formen min vært helt på topp. For det første er jeg så innmari stiv og støl etter trening, men samtidig så har jeg en liten forkjølelse i kroppen; snørrer, småhoste og generelt sliten og forferdelig trøtt. En trøtthet jeg ikke kjenner igjen. Så nå skal jeg bruke resten av kvelden i sofaen med en kopp te. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...