Gå til innhold

Hva er greia med å skulle kle seg etter alderen?


Djungelvrål

Anbefalte innlegg

Aner jeg et snev av misunnelse?? Hvordan kan du vite om jeg ser løsaktig eller horete ut? :skratte: Har du sett meg eller kroppen min?

Å se løsaktig eller horete ut har vel mer med hvordan man kler og ter seg enn hvordan kroppen ser ut? Jeg har bare sett kjolen du linket til, som jeg forøvrig mener ville sett like løsaktig ut på en 18-åring som en 50-åring. Til og med modellen så trashy ut i den kjolen. Det var kjolen du linket til som fikk meg til å tenke at dette har mer med stil å gjøre enn alder (for de som er negative til deg altså).

Og det er ikke hovedsakelig lengden på den kjolen som får den til å se vulgær ut. Du kunne sydd burka av det stoffet og fortsatt sett ut som en tøs.

Endret av Gjøa
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg handler dette med å kle seg etter alderen om å kle seg etter det man passer, etter figuren og ikke bare etter siste mote. Det handler litt om å få sin egen stil.

En annen ting er at man kan ha så slank kropp som bare det, men er man 50, så kan man godt droppe den magetoppen. Jo eldre man blir , jo mer bevissst bør man bli på hvordan man kler seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Ja ja, en ting skal du i alle fall ha. Du våger å provosere under brukernavn istedenfor å velge anonymitet. Det står det respekt av ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker nesten aldri ab. Kanskje skrevet 10 innlegg som ab så lenge det har eksistert. Har ikke noe behov for å bli likt av totalt fremmede mennesker.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hvorfor folk ikke tror Liquorice nærmer seg 40...

Endret av Perelandra
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

Hvis du synes at alle kjoler på en jente ikke bør være lengre enn rett over knærne er du mere prippen en jeg trodde var mulig nå til dags. Hvis man har fine lår er det vel ikke noe poeng i å sjule dem bare fordi man har nådd en viss alder? Skjønner ikke logikken. Jeg ser aldri løs ut selv om jeg går i korte kjoler, man kan faktisk klare å være sexy uten å se ut som om man har tenkt å legge seg ned mad alt og alle. Det er slike kvinner som deg jeg skrev om i startposten.

En kan da fremheve sine beste sider uten at de trenger å være nakne? Alle ser jo at du har pene, slanke bein i et par trange jeans også. En må ikke gå i lårkorte kjoler for å vise det.

Og hva som er sexy er tydeligvis et definisjons-og smaksspørsmål, for jeg syntes ikke den kjolen var sexy, uansett alder på den som har den på.

Jeg synes også at det er umodent å bli sur og spille misunnelseskortet bare fordi mange her mener noe annet enn deg. Starter man en sånn tråd må man tåle forskjellige meninger. Jeg kan i hvert fall love at jeg ikke er misunnelig. Personlig ville jeg ikke brukt den kjolen da jeg var 18 år heller.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her kommer de ramlende...

Ramlende med hva? Folk skriver bare meningene sine her. Så vidt jeg kan se, er de fleste siste svarene her ganske saklige, så ser ikke helt hva du reagerer på?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel ikke påstå at "jeg ser aldri løsaktig/desperat ut", for det er jo en subjektiv mening. Du kan mene at du ikke ser sånn ut, men du kan ikke avgjøre hva andre mener du ser ut som.

Korte kjoler kan være kjempestilig, dype utringninger det samme, og tettsittende klær også. Men har man en kjole som er både kort, trang og har dyp utringning så vil det i mine øyne bli for mye. Helheten har mye å si, og anledningen kjolen skal brukes til også. En kjole som er helt rett på den røde løperen i Hollywood blir kanskje "horete" på en personalfest i Trondheim.

Å kle seg sexy og stilig handler ikke bare om hvor fin kropp man har, men også om smak og stilsans. Og akkurat det vil jo selvsagt være subjektivt, selv om TS her ser ut til å tro at alle som er uenige med henne er overvektige burugler som er grønne av misunnelse. :fnise:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

den var alt for kort og du vil bare se løs ut i den, det finnnes mange andre pene kjoler du kan bruke, men selvsagt syns jo jeg at ingen kjoler burde være kortere enn rett over knærne.

Den kjolen var stilig og ikke løsaktig i det hele tatt. jeg lurte på å kjøpe den selv jeg.. men jeg er ikke 40 da.. Men syns ikke den ser ille ut på 40 åringer heller

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det før, og jeg gjentar det gjerne: På meg virker det som om skjørtelengden er omvendt proporsjonal med alder. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg kommer definitivt ikke til å gå i drakt, den sukkersøte stilen som er så populær nå, eller å klippe håret mitt kort når jeg bikker 40. Så lenge man kler seg smakfullt, ser jeg ingen grunn til at man ikke kan ha en "ung klesstil". Men 40-åringer i kjoler fra Illusion er ikke veldig stilig. Det er det ikke på en 20-åring heller, men de kommer litt lettere unna likevel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg kommer definitivt ikke til å gå i drakt, den sukkersøte stilen som er så populær nå, eller å klippe håret mitt kort når jeg bikker 40. Så lenge man kler seg smakfullt, ser jeg ingen grunn til at man ikke kan ha en "ung klesstil". Men 40-åringer i kjoler fra Illusion er ikke veldig stilig. Det er det ikke på en 20-åring heller, men de kommer litt lettere unna likevel.

Hva slags sukkersøte stil?

Heey det er ikke alle klærne fra illusion som er stygge. Joda mange av de er det men ikke alle.

Endret av BettyBoop28
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stemmmer heller for å kle seg etter kroppsform og fasong jeg, selvom damer på 40+ i tettsittende, rumpekort gina tricot kjole kan oppfattes som desperat og trashy så vil jeg heller se ei veltrent 40+ dame i det enn ei 19-20 år gammel bleik feit jente i samme. ja.. drep meg!

:dry:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Hva slags sukkersøte stil?

Heey det er ikke alle klærne fra illusion som er stygge. Joda mange av de er det men ikke alle.

Slike klær som selges i interiørbutikker som fører shabby chic-ting.

Har ikke sett en fin kjole fra illusion enda, men jeg kan sikkert ta feil. Bare ser ut som alt er laget i polyester/elastan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening bør en kle seg etter alderen sin, MEN det betyr ikke at en må kle seg kjedelig. Jeg har sikkert sagt det før og jeg sier det igjen ikke bruke Madonna som eksempel, det blir patetisk. Det er kjempe mange kvinner 40+ som ser drit bra ut og de vet hvordan de skal kle seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS: ser du egentlig hva du gjør? Du klager over å bli stemplet og ber om frihet til å gjøre hva du selv lyster. Men selv stempler du alle meningsmotstandere som pripne eller sjalu kjerringer. Har ikke de lov å mene hva de vil akkurat like mye som deg?

Jeg mener man skal ta mest hensyn til kroppsform når man kler seg, men alder har unektelig noe å si. Uansett hvor slank og nett en 70 år gammel bestemor er; hun kler høyst sannsynlig ikke partykjolen til sitt 20 år gamle barnebarn selv om størrelsen er riktig ;)

Men folks stil og personlighet er så ulik at man ikke kan sette absolutte grenser for noen som helst plagg. Den leopardkjolen fra HM er f.eks vulgær uansett hvilken alder hun inni kjolen har.

Jeg har ikke i noen av postene mine bedt noen kommentere kjolen. Den var ment som et eksempel på noe jeg godt kunne brukt på et julebord. Jeg har blitt prakket på meninger jeg ikke har bedt om..det er nokså provoserende det også.. Tråden handler ikke om den kjolen, den handler om fordommer mot å få lov til å kle seg sexy i moden alder. Når noen mener at kvinner over 30 bare må gå i kjoler som dekker låra...ja da er de faenmeg pripne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen fordommer mot kvinner som kler seg sexy i moden alder, men jeg har nok noen fordommer mot dem som kler seg vulgært/billig uansett hvor gamle de er. Selvfølgelig kan man kle seg sexy selv om man nærmer seg 40 (eller 65). Det er klart du kan gå i lårkorte skjørt selv om du er over 30. Men det er fakstisk mulig å kle seg sexy, eller gå i lårkort, og likevel se sofistikert ut. Man trenger jo ikke se ut som man er billigere enn en kjole fra H&M.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har absolutt fordommer og prater imot deg selv!

Du skriver at kjolen får en til å se billig/vulgær ut! Hvis ikke det er fordommsfullt så vet ikke jeg. Man kan ikke se på en jente om hun er billig. Blant de jentene jeg kjenner er det faktisk de mest tekkelige som er billigst.

JEG synes ikke den kjolen ser billig ut på meg. Det er hele poenget, smak er subjektivt. Jeg har ikke bedt om deres synspunkter på kjolen. Tråden handler ikke om hvorvidt den ene kjolen jeg linket til ser billig ut eller ei, men om det er lov å kle seg sexy i voksen alder.

Jeg har ikke bleket langt hår, jeg bruker heller ikke mye sminke. Puppene mine er heller ikke spesielt store og har ikke tenkt å bruke push up til den eller 15 cm høye hæler. Jeg skal ha lite smykker og mest sannsynlig ha en sort bolero til.(vet ikke hvorfor jeg forteller dette, er utenfor poenget det også) Kjolen modereres i forhold til hvem som bærer den.

Stil og dannelse har mest å si etter mitt hode..

Endret av Liquorice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg nærmer meg 40 men har fortsatt kropp til f.eks å gå i ettersittende kjoler. Er lang og ganske slank. Men det virker som om kvinner i den aldreren helst skal kle seg så tilkneppet og kjedelig som mulig (foruten hollywoodstjerner da. Det gjør 90 % av de kvinnene jeg kjenner på samme alder. Blir litt provosert av kjerringene som ikke har kropp til å gå slik selv men som er tydelig nedlatende mot oss som har det, og de er eksluderende mot oss som ikke er med i kjerringklubben. (sjalusi?) De mener visst man bør være mer anstendig når man når en viss alder. Hvorfor det? :frustrert: Hva tenker dere jenter? Skal man kle seg flagrete, ta på seg comfortskoene, klippe kjerringfrisyre og slutte å være sexy selv om man er moden? Jeg er ikke den eneste som har det slik...det vet jeg. Jeg ser 10 år yngre ut enn jeg er også...det gjør dem vel enda surere ! :fnise:

Er det rart i at jeg ikke oppfatter ordet "kjerring" som noe annet enn et skjellsord, stygt, nedlatende? Du er ikke voksen i ordbruken selv om du er det i alder.

Jeg føler meg ikke truffet av det du skriver om du skulle tro det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...