Gå til innhold

Dampmopp?


Gjest gjest12

Anbefalte innlegg

Pass på silikonfugene i dusjen - de tåler ikke mye varm damp. Gummilister i dusjkabinett kan krympe (ja, helt sant).

Og alt som er limt/laminert/malt må man være forsiktig med.

Hilsen erfaren dampvasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe, har gått og siklet på en sånn en jeg og.

Ser de har den tvins-greia på Ellos.no.

Problemet er at jeg har vinyl/linoleum gulv og noen heller shabby fliser på badet jeg ikke aner hvor gammle er, men hadde vært kjekt å få vekk de svarte rennene i fugene.

Blir nå hvertfall ikke før jul, pga. økonomien. Men fristende ja :fnise:

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på silikonfugene i dusjen - de tåler ikke mye varm damp. Gummilister i dusjkabinett kan krympe (ja, helt sant).

Og alt som er limt/laminert/malt må man være forsiktig med.

Hilsen erfaren dampvasker.

Silikonen skal jeg ligge unna *lover*.

Men hva med parkett? Det står jo at den tvins-greia skal kunne brukes på lakkerte tregulv, men jeg er skeptisk. Jeg sverger uansett til tørrmopping av parketten sånn til hverdags, men en sjelden gang må jeg til med vann på kjøkken og ganggulv og da hadde det jo vært kjekt å kunne bruke dampvaskeren på kjøkkenet i allfall. Der blir det jo alltids litt mer fett og vannsøl enn i de andre rommene. På den annen side er jo ikke parkett så glad i vann at det gjør noe, og damp antar jeg er enda verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så kjekk ut.

(Løp og kjøp så vi får 1. håndsreferat av den også ;) )

.....

Herregud jeg er lettlurt. Det ble meg som løp og kjøpte :fnise: . Det faktum at jeg sliter med å få kriker og kroker i dusjhjørnet rene fikk meg til å ta sjansen. Jeg må nemlig ha noe som kan plukkes fra hverandre for å komme til i krokene, samtidig som jeg føler sterk trang til å dampe gulvet i gangen en gang i blant. Muligens sparer den meg også for å kjøpe stekovnsrens, skjønt jeg tviler....

Skal komme tilbake med rapport hvis dings ankommer innen rimelig tid så jeg husker det.

*skeptisk til sånn TV-shop ting, men dum nok til å handle for det"

Hehehe...huff nå føler jeg meg som den reklame dama. :fnise:

Men jeg har aldri kjøpt fra TV shop. Hadde aldri trodd jeg kom til å gjøre det heller. Jeg må da ha blitt gammal. :tongue:

Men da er det håp for dampvask altså.

Vi har et badekar med glassvegg. Samt det er bubbler :) Trodde det måtte være veldig pratisk da jeg vil ha badekar, men liker å stå å dusje. Derfor den glassveggen, så slapp vi forheng.

Den glass veggen får jeg IKKE rein. Uansett for mye jeg skrubber.

Hmm...jeg har ikke råd til denne nå altså :sukk:

Gleder meg til å høre hvordan det går med deg og dampen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe...huff nå føler jeg meg som den reklame dama. :fnise:

Men jeg har aldri kjøpt fra TV shop. Hadde aldri trodd jeg kom til å gjøre det heller. Jeg må da ha blitt gammal. :tongue:

Jeg antar det ikke er din feil at jeg begynner å bli lettlurt. :vetikke:

Jeg skylder på alderen jeg også, for jeg har aldri nærmet meg TV-shop før jeg heller. :fnise: . Fikk forresten mail fra "sjappa" om at de er tomme på lager for øyeblikket og at jeg kan forvente "dingsen" i uke 40.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg antar det ikke er din feil at jeg begynner å bli lettlurt. :vetikke:

Jeg skylder på alderen jeg også, for jeg har aldri nærmet meg TV-shop før jeg heller. :fnise: . Fikk forresten mail fra "sjappa" om at de er tomme på lager for øyeblikket og at jeg kan forvente "dingsen" i uke 40.

Da gleder jeg meg til du får testet den.... :)

Jeg har billig laminat på kjøkken, stue og gang. Det passer kanskje ikke med damp der?

Har forresten bursdag om ikke mange dagene... :fnise:

Gjett om jeg har nevnt hva jeg ønsker meg et par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh akkurat det hadde jeg jammen trengt en sånne en til også - dusjkaminettet er helt jævlig og det er umulig å få rent alle steder uten å sitte med qtips osv...

Hmm...

Jeg bruker gamle tannbørster til sånne kriker og kroker jeg, rundt armatur og sluk og sånn.

Jeg kjøpte dampvasker på TV-SHOP (jadda, når jeg ligger syk hjemme, så ser alt på TV-SHOP så lurt ut :ler: og den er sikkert bra, men den er så tung å bakse med, så jeg har liksom ikke orket komme ordentlig i gang med den. Så min erfaring er at det er tungvindt og mye styr med dampvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er den jeg har! Syns den er tung og uregjerlig å bruke...

:kjefte: *men jeg fryktet det i grunnen på forhånd, så har ikke tenkt å bruke den til hverdags, bare til litt større aksjoner på bad og kjøkken*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: *men jeg fryktet det i grunnen på forhånd, så har ikke tenkt å bruke den til hverdags, bare til litt større aksjoner på bad og kjøkken*

Lurt. Jeg på min side så for meg at jeg skulle svinge meg rundt ca sånn som i reklamefilmen :fnise: og ble litt skuffa... Men etter å ha lest i denne tråden har jeg fått ny motivasjon, tror jeg skal gi den en sjangse til i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurt. Jeg på min side så for meg at jeg skulle svinge meg rundt ca sånn som i reklamefilmen :fnise: og ble litt skuffa... Men etter å ha lest i denne tråden har jeg fått ny motivasjon, tror jeg skal gi den en sjangse til i kveld :)

Mine foreldre kjøpte "forrige generasjons dampvasker". Den var så tung at det ble med en vask før de gav den bort. De orka aldri slepe den fram fra kottet :fnise: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre kjøpte "forrige generasjons dampvasker". Den var så tung at det ble med en vask før de gav den bort. De orka aldri slepe den fram fra kottet :fnise: .

Hehe, det samme gjorde mine! Det var en sånn stor, rund tønne-sak. Tror nesten ikke de brukte den den første gangen engang... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det samme gjorde mine! Det var en sånn stor, rund tønne-sak. Tror nesten ikke de brukte den den første gangen engang... :ler:

Øhm, betyr det at vi er like dumme som ikke lærer av våre foreldres feil? :klo:

:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...