Gå til innhold

Dampmopp?


Gjest gjest12

Anbefalte innlegg

Gjest *Røyskatt*

Har akkurat kommet over reklame på Balck&Decker dampmopp som selges på Elkjøp. Og den slår meg ikke som ekstremt dyr..

Så begynner jeg jo da å gruble over om dette er en duppeditt det er noen grunn til å ha? Jeg har ett hus med nesten bare laminat eller flis. Snart to småbarn, og vi vil gjerne ha dyr når nåværende mageboende bowlingkule er ute av magen.

Pr. i dag vasker jeg med jif-mopper og støvsuger, men kjenner at jeg fristet. Har noen erfaringer med dampmopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, har ikke erfaring, men lånt en steamer engang. Gulvet blir rent for å si det sånn. Det tok litt tid, men fy så møkkete vannet ble.

Jeg skulle gjerne likt å vite hvordan dampmoppen funket selv. Om det er verdt pengene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en dampvasker fra Kârcher. Fantastiske greier! Vi overtok et hus som har stått tomt i 30 år. Gulvbelegget var mørkt av dritt. Jeg har skrubbet og skrubbet, men ikke sett noe resultat. Så for et par dager siden, dro jeg fram dampvaskeren for å prøve. Hjelp for et resultat! Jeg ble nesten flau da jeg så hvor skittent gulvet faktisk var. Dampen tok ALL dritten, og nå står jeg igjen med en hvit stripe midt over gulvet :P Så ja, jeg anbefaler dampvasker, uansett format og størrelse. Dette er helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ødelegger ikke gulvene da? Gulvbelegg etc? Litt redd for at det skal begynne å løsne eller noe og så blir jeg erstatningsansvarlig...? Eller spør jeg veldig veldig dumt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik: http://www.karcher.no/no/Produkter/Hjem_og_Hage/Dampvaskere.htm Genial sak. Koster rundt 1200kr. Jeg bruker den kun når det er ekstra skittent, eller til utvasking\julevask osv.. Kanskje litt tungvint å starte den opp hver gang man skal vaske. Men det er imponerende hvor mye dritt den tar.

Dampvaskere anbefales IKKE på malte gulv. Jeg tok litt av malingen da jeg prøvde meg på soverommet.

Når det gjelder parkett\laminat, kan den brukes, siden det følger moppkluter med. Men man bør gå over med en tørr fille etterpå, dersom den etterlater seg mye væske. Det finnes også slike som suger til seg fuktighet, men det gjør ikke min.

Gulvbelegg skal gå fint.

Dersom man har røyket inne, tar den det gule på tak og vegger.

Europris har en liten sak på kampanje nå til 199. Det er bare en liten håndholdt sak, men passer perfekt å rengjøre fliser, ovner, kroker og kriker med. Jeg kjøpte den for å dampe madrassene i senga med. Leste at dampen kan drepe store deler "bedbugs".

det spørs hva dere skal bruke maskinen til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med den som Elkjøp selger, er at den kun er beregnet for gulvvask. Dersom dere ser på denne linken: http://www.karcher.no/no/Produkter/Hjem_og_Hage/Dampvaskere/17021000.htm

ser dere alt tilbehøret dere kan få til en skikkelig dampvasker. Tilogmed vindusnal! Så jeg ville gått for en skikkelig damper, hvor man får med noe tilbehør, og kan kjøpe mer utenom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle Gunnes

Her datt flisene av veggen pga dampvask :gjeiper: Men flisene her ble satt opp på tidlig 80-tallet og limt rett på murveggen. Så ant vil det fungere bedre på nyere hus og hjem.

Jeg lånte min og vasket også et annet bad med denne og fy shait å mye drit man fikk av vegger, tak og gulv.

Selv om jeg fikk en negativ opplevelse av dette, så gir jeg ikke opp og kunne tenke meg en liten håndholdt en for lettere rengjøring av bad og komfyr ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Flisene mine er fire år gamle, så jeg får håpe de sitter fast :) Alt av gulv med unntak av stuegulvet er ganske nytt, så jeg satser på at det skal gå. Gleder meg veldig til å ta badet, altså. Og gangen. Jeg kan skure gangen alt jeg vil, men jeg føler ikke at det er særlig rent ved inngangsdøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hører gjerne om dine erfaringer når du har fått den i hus Røyskatt - jeg syns de dampvaskerne ser fantastiske ut for bad og kjøkken. Det er rom som jeg liker å føle jeg klarer å få helt, helt rene, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Dere skal få full rapport. Regner med at den dukker opp i overimorgen omtrent.

Må bare klage litt over Elkjøp. Kjøpte jo denne på nett, og de drev hele tiden å kastet meg ut av innlogginga etc. Brukte over en halvtime på å klare å kjøpe den siden de hadde tekniske problemer i ett banka sett. Så reklamerer de med at man kan kjøpe varen på internett, og hente i butikk. Det viste seg å være umulig. Eneste jeg hadde muligheten til var å enten få levert på døra, eller hente på posten. Og jeg bor nærmt en elkjøp. Irriterende. Så da må jeg betale for porto på noe jeg kunne hentet gratis i butikken. Tilbudet var jo selvsagt bare på nett :filer:

Men jeg skal vaske gangen som bare det når den kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille dampvaskeren fra Europris, funker den til å vaske kriker og kroker på dusjkabinett o.l? Og sånt herdet glass som det er i dører til dusjhjørner, tåler det varmen fra slike apparater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er jeg også nysgjerrig på! Gleder meg til å høre hva du synes, Røyskatt :) Jeg har nemlig lyst på en sånn, men har en følelse av at mannen synes det er tullete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...