Gå til innhold

Eiendomsmeglere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest besserwesser
På 2.10.2016 den 20.07, Nikko skrev:

Morsom tråd!  Tenne på eiendomsmegler som YRKESGRUPPE??  Jøje meg....

Hva i alle dager har de til felles annet enn at de raser rundt i leaset bil og bærer på skilt og glansa brosjyrer og liker diskusjoner om de skal ha 1 eller 2% provisjon og aldri har fri på lørdager?  Kåt på det ?

Like dumt som hun som sa hun tente på uniformer, så nå var hun så happy fordi gubben hadde begynt som trafikkbetjent i kommunene og fått seg uniform....

Ærlig talt, mener du næringseiendom eller boligeiendom liksom???

 

Likegyldig. Vi snakker i bunn og grunn om selgertypen her - hvor meglere er selve kroneksempelet. Eiendomsmeglere er så like av personlighet og væremåte at det er komisk. De er så like at det er helt greit å generalisere hele yrkesgruppen. Stereotypiene er dessverre sanne.

I denne tråden beskriver vi typene som er villige til å stjele, lyge og bedra for noen tusenlapper. Mennesker tar seg til rette av ren egosisme og protfittbegjær. De som sparker de som ligger nede på bakken.

Endret av besserwesser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest besserwesser
På 23. september 2016 den 0.39, saratool skrev:

jeg synes noen eiendomsmeglere er sexy

Da burde du gå i deg selv og finne ut hva som feiler deg. Kanskje lider du av et forvrengt verdensbilde, eller en kulturell ødeleggelse av ditt indre "jeg"?

Endret av besserwesser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest saratool
4 timer siden, besserwesser skrev:

Da burde du gå i deg selv og finne ut hva som feiler deg. Kanskje lider du av et forvrengt verdensbilde? Eller kulturell ødeleggelse av ditt indre "jeg"?

hvorfor feiler det meg noe fordi jeg synes at noen eiendomsmeglere er sexy? de er menn og mennesker de også. de er ikke dyr heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2016 den 0.39, saratool skrev:

jeg synes noen eiendomsmeglere er sexy

Enig! Ja takk til meglere :Nikke: Sexy yrke.

Anonymkode: 7af8f...c34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo veldig misforstått at eiendomsmeglere tjener så vanvittig mye penger da. Ja, mange har ganske gode inntekter, men de har jo arbeidsuker som ikke ligner grisen.

De må gjerne tjene 800.000 for min del, men med 60-70-timers arbeidsuke er jo ikke dette noe spesielt høy lønn...

 

Anonymkode: 5fb1e...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest besserwesser
På 12. oktober 2016 den 6.25, AnonymBruker skrev:

Er jo veldig misforstått at eiendomsmeglere tjener så vanvittig mye penger da. Ja, mange har ganske gode inntekter, men de har jo arbeidsuker som ikke ligner grisen.

De må gjerne tjene 800.000 for min del, men med 60-70-timers arbeidsuke er jo ikke dette noe spesielt høy lønn...

 

Anonymkode: 5fb1e...6b7

Eiendomsmeglere jobber relativt lite. 60-70 timers arbeidsuke er en myte. De fleste jobber 25-30 i uken. Jobben er såre enkel, og man trenger få, om ingen, spesielle egenskaper (bortsett fra kynisme og egoisme) for å gjøre det godt. De fleste meglerne kan karakteriseres som direkte uintelligente. Det virker faktisk som at man gjør det bedre dess mindre reflektert man er i denne bransjen.

Endret av besserwesser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.12.2015 den 22.37, AnonymBruker skrev:

Eiendomsmeglere kan sammenlignes med parkeringsvakter og securitasvakter. Mennesker som ikke er det som skal til for å bli politi, blir parkeringsvakter.

Eiendomsmeglere er i stor grad folk som ikke er smarte nok til å komme seg opp i finansverden og bli aksjemeglere etc. Da blir de i stedet eiendomsmeglere, og oppfører seg som om de er leder for digre konsern.

Anonymkode: 5fb1e...6b7

Parkeringsvakter har da ingenting med politi å gjøre. Hva er poenget med å rakke ned på alle mulige yrkesgrupper? Psykopatiske trekk, dette her.

Opp i finansverdenen? Hva i helvete har finansverdenen med eiendomsmeglere å gjøre? Det er jo ganske forskjellige arbeidsområder. I det ene går det veldig mye på tallknusing, og i det andre går det på kontakt med mulige kjøpere m.m. Eiendomsmegleryrket er mer rettet mot menneskelige relasjoner enn f.eks. aksjemegling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dama til megleren møter en brannmann, så kan tenninga slokkes på stedet, og slangen kan gjøre trusa våt.

Det kan være vanskelig å styre slangen dersom trykket blir veldig høyt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest besserwesser

Årsaken til at alle hater eiendomsmeglerne er fordi vi misliker grådige og gjerrige mennesker. En stor andel av eiendomsmeglerne og finansakrobatene faller under denne betegnelsen. Grådighet og gjerrighet er en primitiv egenskap som har blitt foraktet av menneskeheten i flere tusen år. Hvorfor forakter vi disse egenskapene? Jo, det kan enkelt forklares - noen karrer til seg mer enn andre, så betyr det at andre får mindre å rutte med (økonomien er ei stor kake...). Vi snakker altså her om bevisst frarøving av andres verdier.

Videre er årsaken til at eiendomsmeglerne tjener ekstremt godt såre enkel - galopperende boligpriser. Eirndomsmegleren tar seg (merkelig nok) betalt gjennom en  provisjonssats av verdien på boligen, og ikke for selve oppdraget. Noe som betyr at eiendomsmegleren lønninger har økt kraftig siden 1980-tallet. Så og si alle i bransjen tjener veldig godt. Da er det ikke snakk om faglig dyktighet eller innsats, men regelrett flaks (man er på riktig sted til riktig tid). Det samme ser man f.eks. i oppdrettsbransjen (her har alle aktørerne blitt søkkrike uavhengig av kompetansenivå).

Eiendomsmeglere vil fortsette å tjene grovt på å fungere som et fordyrende mellomledd ved boligsalg i all anskuelig tid fremover. Dessverre, vil mange si, men det er realiteten. Eiendomsmeglere kan betraktes som ei fordyrende rente eller et prispåslag. Alle hadde vært bedre tjent uten, men likevel eksisterer eiendomsmeglerne. Gode nyheter for eiendomsmeglerne - dårlige nyheter for oss.

 

 

Endret av besserwesser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest besserwesser
På 10.8.2011 den 21.59, Gjest Gjest skrev:

Jeg forbinder, kanskje noe fordomsfullt, pengegriskhet med eiendomsmeglere. Det er fullstendig avtennende for min del, så nei.

Et personlighetstrekk man finner igjen hos nærmest alle eiendomsmeglere, og som kanskje er menneskets minst flatterende egenskap: "Psykologien bak gjerrighet handler blant annet om at man hviler sin egen verdi i ytre og forgjengelige ting som sosial status, materielle goder og andre målbare fordeler. Man verner om det man har fordi tap av goder samtidig blir et tap av egenverdi. Griskhet er en annen egenskap som kan melde seg hos den gjerrige personen, noe som gjør det ennå mer usympatisk."

Dette er også et personligshetstrekk som går igjen hos såkalte finansakrobater som få eller ingen reelle interesserer hvis man ser bort fra karrierejag og fasadebygging.

Endret av besserwesser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...