Gå til innhold

Eiendomsmeglere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eiendomsmeglere?! Verste folka i hele verden. Herregud så klysete yrke. Nei, jeg blir ikke tent av folk hvis jobb går ut på å være slæsk. Da tenner jeg heller på yrker der folk har visse evner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg synes eiendomsmeglere som gruppe er sinnsykt harry. De minner meg nyrike russiske oligarker. Mye penger og lite mellom ørene. Manipulerende, kalkulerende og griske.

I dag er de som har et overordnet mål om å bli rike (koste hva det koste vil) uten å være særlig skoleflinke som velger å bli eiendomsmeglere. Pluss de som gjorde det dårlig på jusstudiet.

Nei takk!

Endret av lisemm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest drumpf
Den 23.6.2015 at 0.25, Gjest nilsson skrev:

Jeg tipper at eiendomsmeglere (som trolig er det mest overbetalte yrket i hele verden) kan fremstå som tiltrekkende blant kvinner med lav intelligens (typ de kvinnene man finner på framsiden av gatebilmagasinene og på Paradise Hotel), men den sosiale eliten skyr eiendomsmeglere som pesten.

Ofte er eiendomsmeglerne uintelligente, narsisstiske (egoistiske og selvsentrerte), selvopptatte (opptatt av å bygge nettverk og opprettholde fasade), lite reflekterte og late. Ellers er de fleste eiendomsmeglerne personlighets- og utseendemessig helt like (m.a.o. sjelløse). Det virker som at eiendomsmeglerne prøver fylle en rolle som de ikke helt mestrer - litt som en usikker tenåringsgutt fra Bærum med identitetsproblemer.

 

Eiendomsmeglerstudenten (bachelorstudent på BI):

 

Navn: Ole.

Alder: 22 år.

Antall venner på facebook: 1453 stk.

Politisk ståsted: Ikke interessert. Har tidligere stemt FRP/Høyre.

Religion: Hobby-kristen, men er lite interessert i filosofi og vitenskap.

Musikk: House.

TV: Two and a half men, Dexter, fotball og amerikansk fotball.

Bok: Har ingen yndlingsbok. Den eneste boka Ole har lest, eller lest deler av, er selvbiografien til Zlatan.

Film: Wolf of Wall Street. Ole digger rollen Leonardo DiCaprio spiller i Wolf of Wall Street og tror at det er en feel-good film.

Utested: Downtown og Søstrene Karlsen.

Reisemål: New York.

Hobbyer: Fotball, Cross-fit og sjekke damer.

Sosioøkonomisk status: Mor hjemmeværende. Far begynte som tømrer, men begynte etter hvert for seg selv. Far gjorde noen "svært gode investeringer" i boligmarkedet på slutten av 1980-tallet (boligprisstigningen) og har i dag flere hundre utleieforhold. Far betaler nærmest ikke skatt og skyr skatteetaten som pesten.

Ellers: Mener suksess kan måles i penger. Liker ikke fattige mennesker på generell basis.

WORD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Kom på den episoden med Kristian Valen, der han spilte eiendomsmegler😂😂 PS: ikke at han var så veldig hot akkurat, men fryktelig morsom!

Anonymkode: 58c98...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23. juni 2015 at 0.25, Gjest nilsson skrev:

Jeg tipper at eiendomsmeglere (som trolig er det mest overbetalte yrket i hele verden) kan fremstå som tiltrekkende blant kvinner med lav intelligens (typ de kvinnene man finner på framsiden av gatebilmagasinene og på Paradise Hotel), men den sosiale eliten skyr eiendomsmeglere som pesten.

Ofte er eiendomsmeglerne uintelligente, narsisstiske (egoistiske og selvsentrerte), selvopptatte (opptatt av å bygge nettverk og opprettholde fasade), lite reflekterte og late. Ellers er de fleste eiendomsmeglerne personlighets- og utseendemessig helt like (m.a.o. sjelløse). Det virker som at eiendomsmeglerne prøver fylle en rolle som de ikke helt mestrer - litt som en usikker tenåringsgutt fra Bærum med identitetsproblemer.

 

Eiendomsmeglerstudenten (bachelorstudent på BI):

 

Navn: Ole.

Alder: 22 år.

Antall venner på facebook: 1453 stk.

Politisk ståsted: Ikke interessert. Har tidligere stemt FRP/Høyre.

Religion: Hobby-kristen, men er lite interessert i filosofi og vitenskap.

Musikk: House.

TV: Two and a half men, Dexter, fotball og amerikansk fotball.

Bok: Har ingen yndlingsbok. Den eneste boka Ole har lest, eller lest deler av, er selvbiografien til Zlatan.

Film: Wolf of Wall Street. Ole digger rollen Leonardo DiCaprio spiller i Wolf of Wall Street og tror at det er en feel-good film.

Utested: Downtown og Søstrene Karlsen.

Reisemål: New York.

Hobbyer: Fotball, Cross-fit og sjekke damer.

Sosioøkonomisk status: Mor hjemmeværende. Far begynte som tømrer, men begynte etter hvert for seg selv. Far gjorde noen "svært gode investeringer" i boligmarkedet på slutten av 1980-tallet (boligprisstigningen) og har i dag flere hundre utleieforhold. Far betaler nærmest ikke skatt og skyr skatteetaten som pesten.

Ellers: Mener suksess kan måles i penger. Liker ikke fattige mennesker på generell basis.

Svært nære spot on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Friday, December 25, 2015 at 10.17, AnonymBruker skrev:

Jeg må rett og slett le litt når jeg tenker på eiendomsmeglere. Dette er altså pappagutter og -jenter fra rikmannsfamilier som tror de er verdens gave til menneskeheten. Det er ganske utrolig. Ikke har de peiling på bygninger heller.

Det er også en myte at eiendomsmeglere tjener så jævlig bra. Meglerne som tjener svært godt er toppene og de som eier firmaene og som har bygd seg opp over mange år. En helt ordinær eiendomsmegler tjener ikke all verdens. At mange kanskje tjener 700k-800k og kanskje opp mot millionen er pga ekstremt mange arbeidstimer i uka. Selv en sykepleier ville tjent svært godt om hun jobbet 70 timers arbeidsuke..... Her må vi se på grunnlønn for å sammenligne.

Verdt å vite er også at gjennomsnittslønna i Norge i dag nærmer seg 500k.

Så nei, tenner ikke spesielt på eiendomsmeglere nei.... Vil heller ha en jordnær mann som heller jobber 40 timer i uka, og bruker resten av sin tid på å være kjæreste og pappa i stedet for å gå rundt i dress og imponere andre mennesker.

Anonymkode: 5fb1e...6b7

Kjenner flere eiendomsmeglere. De er utro over en lav sko alle sammen. Virker som det yrket drar til seg mye rart..

Anonymkode: 8871d...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som et hatforum rettet mpt eiendomsmeglere og NHH finansgutta...

Utdanning er ikke lik personlighetstype. 

Jeg har møtt mange stygge sivilingengiører og 'akademikere'. Det finnes folk her i verden som ser ned på adnre mennesker og mener de er bedre enn andre.  Har feks møtt på Doktorgrad stipendiater som direkterer uttaler stygge ting om feks BI. ''åh...du kan jo bare betale deg til en internshipplass da...hvordna kan du ikke ha greid å få plass igjennom studiet'' ....eh nei det kan man ikke betale seg til. 

Har også møtt en student fra UIO som studerte kultur elelr kommunikasjon som sa at det er ekstra vanskelig for meg i arbeidsmarkedet fordi jeg kommer fra BI.  

Ville bare vise at stygg personlighet og utdanning er lite korrelert.... 

Jeg synes nå eiendomsmeglere/finansfolk er ganske ærlige.....de skjuler ikke at de vil ha penger og vil ha status. De leker ikke snille og uskyldige.  Det fundamentale bak finans er avkastning. Ja jeg har studert finans selv og jg er kvinne. Man kan bry seg om andre ting i verden enn det man jobber med også.... 

 

Det er kun en type folk jeg ikke takler..det er FALSKE folk....... folk som uansett har dårlig oppførsel trekker jeg meg langt unna bare...verre er det ikke. 

Anonymkode: 78134...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.9.2016 at 13.38, AnonymBruker skrev:

Jeg må fortelle deg en ting. SALG er et vanskelig YRKE og det kreves evner!!

Prøv å jobb som selger/megler 3mnd du....

Det er ikke alle som holder ut i en slik stilling og høy utdanning gjør deg ikke til bedre selger. Selvom jeg ikke er eiendomsmegler selv så har jeg venner som har jobbet som det. Det er ikke en så lett jobb for nye....mange nye tjener dårlig og jobber kjempe mye. 

Anonymkode: 78134...458

 

Hva er poenget ditt? Ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest besserwesser

Salgsyrket er et yrke vi skulle vært foruten. Dessverre er vårt kapitalistiske og kannibalske system fullstendig avhengig av selgere.

Endret av besserwesser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det yrket er kanskje et av de kjedeligste jeg vet om. Dog kan jeg selvsagt bli våt i trusa av en fyr til tross for at han er eiendomsmegler, akkurat som jeg kan møte en brannmann eller en hånverker som ikke "gjør det" for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veterinær for smådyr. Vet ikke om de blir våt nedentil, men de sperrer som regel øynene opp litt. Det er også morsomt at ihvertfall 50% av damene jeg snakker med har ønsket å bli det på et eller annet tidspunkt i livet. 
Jeg tror yrket mitt er generelt respektert i alle fall. Studier viser at folk generelt stoler mer på veterinæren enn det de gjør på leger.
Når det er sagt så tror jeg aldri jeg har dradd noen damer på det i seg selv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eiendomsmeglere, selgere og finansfolk er ikke en gang på en fiktiv liste over yrker som tenner meg. Tenner egentlig ikke på en fyr på bakgrunn av yrke. Men en smart fyr med litt sosiale antenner er veldig tiltrekkende :)  (Ok, greit, to retningen innenfor legeyrket... Er du nevrolog eller nevrokirurg så er jeg solgt. Hjernen og sentralnervesystemet er sykt sexy.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 11. august 2011 den 0.25, Gjest Lilygjest skrev:

Liker leger, arkitekter, o.l! Syns eiendomsmeklere og selgere generelt blir for overflatiske. Selvfølgelig skal man ikke slå alle under en kam.. I virkeligheten blir man jo gradvis kjent med hverandre, og personligheten i sin helhet kommer tydelig frem! Men om jeg skulle velge en date etter yrket hadde det ganske sikkert ikke blitt eiendomsmekleren!

 

Husk at like barn leker best:) Verdier spiller også inn.. De jentene som tenner på eksempelvis eiendomsmeklere som gruppe er nok jenter med et bilde av gruppen som pengesterke og dynamiske! Dette er jo da også jenter som bryr seg om slike verdier og ser på det som viktig.. Slik blir det også tiltrekningskraft av! Men generelt tror jg ikke den jevne jente i gata legger seg etter en eiendomsmegler!:)

Om du vil prate med leger eller arkitekter bør du lære deg å bruke ordtak riktig. 

Anonymkode: 49274...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd!  Tenne på eiendomsmegler som YRKESGRUPPE??  Jøje meg....

Hva i alle dager har de til felles annet enn at de raser rundt i leaset bil og bærer på skilt og glansa brosjyrer og liker diskusjoner om de skal ha 1 eller 2% provisjon og aldri har fri på lørdager?  Kåt på det ?

Like dumt som hun som sa hun tente på uniformer, så nå var hun så happy fordi gubben hadde begynt som trafikkbetjent i kommunene og fått seg uniform....

Ærlig talt, mener du næringseiendom eller boligeiendom liksom???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...