Gå til innhold

Hjemmekos i mørketid


May Brit

Anbefalte innlegg

Jeg tar et deilig bad med aromatiske oljer. Så kler jeg på meg hvit ullstilongs og ullgenser og hjemmestrikka ullsokker. Så kryper jeg opp i sofaen, inn i armene til mannen min og koser meg skikkelig. Mannen min syns jeg ser fryktelig uskyldig ut i antrekket og kaller det for harepusdrakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pippelipp

JA, det er din mening. Litt unødvendig å komme med den her syns jeg, hvor vi skal foreslå hyggelige ting å gjøre inne på høsten. Jeg gidder ikke å kommentere "jeg syns stearinlys er noe dritt jeg.."

MEN kan fortelle at jeg også irriterte meg over halloween, og alle unger som kom å skulle ha godteri. Men så ble jeg og noen venner enige om å ikke la oss irretere over dette lengre, og heller ha det litt gøy med det. Så nå gleder vi oss alltid til Halloween og har det gøy, tar det ikke så høytidelig, men morro er det. :idesmil:

Jeg gjør det samme som deg, inviterer venner over, tenner lys, spiser snop etc. og skjærer ut gresskar. Jeg gleder meg hver høst til Halloween! Jeg fikk med meg halloween som barn i USA, men det der med å kle seg ut og greier funker ikke helt her på denne siden av dammen, men den koselige biten importerer jeg mer enn gjerne!

Ellers synes jeg det er deilig å være inne når det er ekkelt ute! Innekos kan være så mye, men det går mye i badekar, lese, stearinlys og fyr på peisen, lage mat, se film. Ja, i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk tråd! Jeg gruer meg alltid til mørkere tider, men her var det visst mange gode råd som skal tas i bruk, så blir det kanskje litt lettere i år :lete::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenner lys, fyrer i peisen og lager kosemat som for eksempel hjemmelaget pizza. Kan også krølle meg opp i sofaen og kikke i interiørblader eller ha den bærbare på fanget og kikke etter julegaver. Med peis og stearinlyslys i bakgrunn blir det meste kos om høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varmt fotbad og tekopp, oljebrenner med velduftende eterisk olje, godt temperert rødvin..grønnsaksbuljong med småbiter av min hjemmedyrkede chili oppi, frisk roser -de selger rimelige roser på rema nå) :yvonne:

fotografere høstens fine farger..det spesielle høstlyset og løvet :) ...ha på snasene fargerike og gøyale støvler,fin regnfrakk eller paraply med kuult mønster og "danse i regnet" :regn: .Kanskje Stoppe å ta litt solarium.. :jepp:

Rake krabber på svaberget om kvelden, sette vin eller likør til jul.. Gå i gang med ett nytt håndarbeid (julegave?)

Kjøpe inn en "bukett" nye stearinlys i ulike farger og dufter..

Invitere venninner eller familie på fårikål,bacalao eller krabbekveld. Eller lage stoor panne med kjøttsuppe og hjemmebakte rundstykker til, å invitere alle på en gang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Her var det mange stemningsfulle innlegg om høstens gleder! Ja, jeg koser meg også med å kle godt på meg og gå turer i den friske, fuktige luften nå om høsten! Og ellers er det stor pledd-, te- og levende lys-faktor her!

Men jeg har et stort problem med høsten, jeg lenger sånn etter sommerhaven min! :sukk: Så idag gjorde jeg alvor av mine høstplaner og la turen innom Plantasjen. Jeg kjøpte en haug med store og små grønne planter, satt disse pent sammen på en stor, lav bokhylle jeg har og monterte en liten lyskjede i og mellom plantene.

Det ble så koselig! Det ble frodig, grønt og haveaktig med en liten aning av Syden-følelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest koreanfashion

Masse stearinlys hjemme! Joggebukse, hjemmestrikkede ullsokker og stooor kopp med te -> suksessen er sikker!

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi skal lage en artikkel som handler om hjemlig hygge, nå som vi går mot mørkere tider.

I den forbindelse ønsker vi bidrag/tips fra dere forumbrukere.

Hva gjør DU for å kose deg ekstra hjemme i mørketida?

Jeg liker å holde på med forkjellige ting, lage alt mulig rart. Som f.eks lage meiseboller til fuglene http://www.ensmakavhonning.com/2010/10/tror-du-denne-kan-fa-en-liten-plass-ett.html

post-40194-1290027045,9986_thumb.jpg

post-40194-1290027065,322_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...