Gå til innhold

Hjemmekos i mørketid


May Brit

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uvær ute, fyr i peisen, stearinlys, ullgenser og ullstilongs, kos i sofaen, god film på tv, ikke jobb dagen etter, snille unger og glad mann. Inne i huset med god samvittighet, ikke stress, må ingen plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stearinlys, te, rødvin, serier på dvd, venninnekveld, vinkveld med brettspill og gode venner, Opp-pussing. Lage album med bilder fra sommeren. Loppemarked. Lange turer i skog og mark. Rydder i klesskapet og har "byttekveld" med venninnene, hyttetur. God mat.

Høsten er nydelig :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lurt; lage album. Lurt å rydde i skap og boder også.

Enig; høsten er herlig :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker høst. Finnes ikke noe deiligere. Gåturer i plaskende regnvær, så inn og spise varme rundstykker med kakao til, og tenne masse stearinlys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Lese en god bok, med følge av pledd, tekopp og hjemmelagde rundstykker ;)

*Langt bad i løvefotbadekaret og tente stearinlys.

*Deilig fårikålmiddag med hele familien samlet, fyr i peisen og tente stearinlys.

*Planlegge neste års ferietur.

*Kose meg med KG ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også er det jo halloween!!

Det er koselig å invitere venner over og skjære ut gresskar og sette utafor med lys i (veldig koselig) Så kan man lage gresskar pai, og arrangere halloween fest :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, syns Halloween er noe herk jeg, bare noe amerikansk pjatt som handelsbransjen har prakket på oss så de skal tjene penger på enda en ting...

Men det er min mening da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, det er din mening. Litt unødvendig å komme med den her syns jeg, hvor vi skal foreslå hyggelige ting å gjøre inne på høsten. Jeg gidder ikke å kommentere "jeg syns stearinlys er noe dritt jeg.."

MEN kan fortelle at jeg også irriterte meg over halloween, og alle unger som kom å skulle ha godteri. Men så ble jeg og noen venner enige om å ikke la oss irretere over dette lengre, og heller ha det litt gøy med det. Så nå gleder vi oss alltid til Halloween og har det gøy, tar det ikke så høytidelig, men morro er det. :idesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høstkos for meg er å sitte i godstolen foran peisen med en god varm :kaffekopp: og et yankeelys med noe krydderduft tent mens jeg koser meg med å se på Friends på dvd... :jepp: Skader ikke om det er litt tordenvær også! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyre i peisen, lage en god kopp kakao med chili og vaniljestang, brenne deilig duftlys (hva er yankeelys forresten?) og tulle meg inn i et varmt pledd i sofan og se på tv :) Helst sammen med kjæresten min... :rødme:

Endret av animelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fyre i peisen, lage en god kopp kakao med chili og vaniljestang, brenne deilig duftlys (hva er yankeelys forresten?) og tulle meg inn i et varmt pledd i sofan og se på tv :) Helst sammen med kjæresten min... :rødme:

Åh, det er kanskje ikke en selvfølge nei... :ler:

Yankeelys er Yankee Candle, et duftlysmerke, som jeg liker veldig godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Føler meg litt som en gammal kjerring når jeg sier dette, men here goes:

Jeg tenner duftlys og brenner røkelse, mens jeg ligger på sofaen med en varm kopp te med honning. Jeg har på meg diiiigre alpakkatøfler, og en fin ullgenser, og i tilegg et teppe. Og så finner jeg fram en roman, eller en novellesamling.

Eller kanskje en tv-serie på dvd.

Skulle ønske jeg hadde badekar, da hadde alt vært komplett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vi blir så vakre i stearinlys jeg (og støvet synes mindre hehe)... :yvonne:

Brettspill med ungene: sosialt og koselig med inneaktiviteter i mørket. Vafler til kvelds istedenfor skiver. En god hjemmelaget suppe som varmer godt. Sprakingen fra ovnen. Nyte naturen etterhvert som den blir gul-orange. Forventningene til jul begynner allerede i oktober, forberedelsene i november, slik at desember kan nytes i fred for å løpe i butikker, vaske huset etc.

Høsten er fin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen da kona og jeg var ute for å handle gikk vi litt berserk i regnet på vei hjem. Jeg begynte å plaske i vannpyttene, og så fant kona ut at hun skulle vaske tærne i en "lilleputtfoss" vi går forbi på vei hjem. Vi tok av oss sko og sokker, og plaskevaska føtter. Så gikk vi barbeint resten av veien hjem. Jeg går ikke barbeint om sommeren :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...