Gå til innhold

Skal du ta svineinfluensavaksinen?


Rime

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lise_*
Det finnes også "titusenvis" av allerede eksisterende tråder om vaksiner her nå også.

Vet du i det hele tatt noenting om hvordan bivirkninger blir registrert? Jeg har migrene, og får anfall ca en gang i måneden. Om mitt anfall hadde kommet helt tilfeldigvis rett etter en vaksine, hadde jeg kunnet melde fra om dette og det hadde blitt registrert, helt uavhengig om det hadde noe med vaksinen å gjøre i det hele tatt. Så alle de bivirkningene som er nevnt, det har mest sannsynligvis ikke noe med vaksiner å gjøre i det hele tatt, men det er noe som har skjedd med folk etter at de har tatt den og derfor blitt meldt inn. Vaksinen hjelper bare mot den aktuelle sykdommen den vaksinerer mot, man blir ikke magisk frisk fra alt annet når man tar den slik at folk aldri føler seg dårlig i etterkant.

Vaksiner har helt klart bivirkninger, men langt i fra titusenvis. Og om det hadde vært slik at bivirkningene var større enn de skadene man antar at man får av sykdommen vil den selvfølgelig aldri komme ut på markedet. Regner ikke med at jeg overbeviser noen her, folk som tror at George Bush er en firfisle fra outer space som bruker vaksiner med mikrochip for å ta kontroll over jordens befolkning er det nok ikke nor særlig håp for... :filer:

Hei på deg,

Ser ikke ut til at du har vært inne på denne siden: http://vaers.hhs.gov/data/index

Der står alt du trenger å vite om bivirkninger og flere titusener bivirkninger. Gå helt ned på siden og trykk på "I have read and understand the preceding statement" deretter får du opp en liste helt tilbake fra 1990. Vaers er det programmet de bruker får å ta imot bivirkninger, der kan du selv se at det er flere titusentalls bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg,

Ser ikke ut til at du har vært inne på denne siden: http://vaers.hhs.gov/data/index

Der står alt du trenger å vite om bivirkninger og flere titusener bivirkninger. Gå helt ned på siden og trykk på "I have read and understand the preceding statement" deretter får du opp en liste helt tilbake fra 1990. Vaers er det programmet de bruker får å ta imot bivirkninger, der kan du selv se at det er flere titusentalls bivirkninger.

Hei, på siden du linker til står det:

"When evaluating data from VAERS, it is important to note that for any reported event, no cause-and-effect relationship has been established."

og

"The report of an adverse event to VAERS is not documentation that a vaccine caused the event."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kvikksølv (Hg) i svineinfluensavaksinen.

Hensikten med og tilsette et stoff som inneholder Hg i vaksinen er at dette stoffet skal drepe evetuelle baterier som mot all formodning skulle komme seg opp i vaksinen etter at den er åpnet og blannet.

Dette Hg-stoffet er en meget god gift siden det drepe alle baterier som måtte forville seg oppi vaksinen.

Noen mener nå tydeligvis at denne giften ikke er bra og få spøytet inn i seg.

Spesielt skal det være farlig for små barn og foster å få denne giften i seg.

Nå er det jo slik at mange folk godt tåler å få i seg gift uten at de dør. Noen (man vet ikke hvem) vil få noen nerver ødelagt av denne giften.

Kviksølv regnes som en meget farlig forbindelse dersom Hg er pakket inn på en måte som reagerer med organismen.

I denne giften som er tilsatt vaksinen i den hensikt og drepe bakterier er Hg pakket inn på en slik måte at det virker svært skadelig på kroppen.

I Tyskland advarer de Gravide mot den vaksine som brukes i Norge

I Tyskland vil ikke forsvaret bruke den vaksinen som brukes i Norge

I Tyskland vil ikke medlemmer av regjeringen bruke den vaksinen som brukes i Norge.

I Tyskland anbefales gravde å ta vaksinen som ikke inneholder kviksølv-giften

Regjeringen i Tyskland velger sammen med det tyske forsvaret å bruke en vaksine uten kviksølv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, på siden du linker til står det:

"When evaluating data from VAERS, it is important to note that for any reported event, no cause-and-effect relationship has been established."

og

"The report of an adverse event to VAERS is not documentation that a vaccine caused the event."

Ja det står det, det er fordi farmasøytiske bedrifter prøver å vri seg unna i det lengste og nekter for at bivirkninger av vaksiner er årsaken. Har du sett alle dokumentene om bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lise_*

Siden du vet at du har migrene så hadde du vel heller ikke meldt fra? de som melder fra er jo ikke folk som har andre sykdommer fra før men folk som plutselig får en reaksjon eller blir ødelagt for livet.

Hei på deg,

Ser ikke ut til at du har vært inne på denne siden: http://vaers.hhs.gov/data/index

Der står alt du trenger å vite om bivirkninger og flere titusener bivirkninger. Gå helt ned på siden og trykk på "I have read and understand the preceding statement" deretter får du opp en liste helt tilbake fra 1990. Vaers er det programmet de bruker får å ta imot bivirkninger, der kan du selv se at det er flere titusentalls bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg skal ikke ta den. Det er ikke sikkert man blir smittet av svineinfluensaen og blir syk. Det er bivirkninger av vaksinen som man kan bli syk av.

Jeg er sykepleier. På jobben min vil ikke noen av legene heller vaksinere seg. De synes det bare er tull for friske personer. Men så klart skjønner jeg de i risikogruppene. Jeg vil heller ikke vaksinere barna mine.

Jeg tviler sterkt på at du er sykepleier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gubben er lege og har da tatt vaksinen. Jeg spurte han om dette med kvikksølv og at Tyskland anbefaler gravide til en annen vaksine uten.

(jeg er meget skeptisk, barnet mitt med astma er heller ikke vaksinert)

Iallefall så forklarte han at man får MER kvikksølv i seg av en boks med tunfisk, å spise innlandsfisk, av forurensing, etc. Altså det er forsvinnende lite kvikksølv i vaksinen.

Jeg tenker jo at man kan unngå det man kan (gravide anbefales jo å være forsiktig med tunfisk/innsjø fisk), men det han påpeker et at man må vurdere eventuelle bivirkninger fra vaksinen opp mot de eventuelle farene med selve influensaen.

Ikke for at JEG er helt overbevist....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det står det, det er fordi farmasøytiske bedrifter prøver å vri seg unna i det lengste og nekter for at bivirkninger av vaksiner er årsaken. Har du sett alle dokumentene om bivirkninger?

Hei igjen. Det er ingen tvil om at det kan være mange alvorlige bivirkninger av vaksiner. Problemet er at linken du viser til, ikke beviser dette. Den kan gi en indikasjon og den kan være grunnlagsdata i grundigere studier, men kan ikke på egen hånd brukes som dokumentasjon for årsak-virkning. Når du bruker denne siden på denne måten, så gjør du det altfor lett å bare avfeie argumentene dine.

Hvis du vil ha et mer nyansert bilde enn Norge, så kan du se på Cuba. Her vaksineres det mot 13 alminnelige sykdommer. Min mening er at hvis dette ikke hadde en effekt, så ville Cuba latt være å vaksinere og de ville satt stor pris på å henge ut USA for å utsette befolkningen for unødvendig risiko.

Hvis vi holder oss til Cuba: de har faktisk bestemt seg for å ikke vaksinere mot svineinfluensaen, de er i tvil om hvor god vaksinen er og hvilke bivirkninger den kan ha. De har kommet fram til at de kan hindre spredning på andre måter, for eksempel ved hjelp av tvungen isolasjon (av personer, av landsbyer, av hva som helst). Fungerer det? Ja, det ser slik ut.

For min del er konklusjonen at noen vaksiner har langt flere fordeler (overlevende fordi de ikke utsettes for sykdom) enn ulemper (døde/skadede på grunn av bivirkninger). Andre vaksiner (HPV, H1N1) er jeg i tvil om er godt nok testet ut. Og jeg er glad det ikke er jeg som må bestemme hvem som skal være prøvekaniner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Det er ingen tvil om at det kan være mange alvorlige bivirkninger av vaksiner. Problemet er at linken du viser til, ikke beviser dette. Den kan gi en indikasjon og den kan være grunnlagsdata i grundigere studier, men kan ikke på egen hånd brukes som dokumentasjon for årsak-virkning. Når du bruker denne siden på denne måten, så gjør du det altfor lett å bare avfeie argumentene dine.

Hvis du vil ha et mer nyansert bilde enn Norge, så kan du se på Cuba. Her vaksineres det mot 13 alminnelige sykdommer. Min mening er at hvis dette ikke hadde en effekt, så ville Cuba latt være å vaksinere og de ville satt stor pris på å henge ut USA for å utsette befolkningen for unødvendig risiko.

Hvis vi holder oss til Cuba: de har faktisk bestemt seg for å ikke vaksinere mot svineinfluensaen, de er i tvil om hvor god vaksinen er og hvilke bivirkninger den kan ha. De har kommet fram til at de kan hindre spredning på andre måter, for eksempel ved hjelp av tvungen isolasjon (av personer, av landsbyer, av hva som helst). Fungerer det? Ja, det ser slik ut.

For min del er konklusjonen at noen vaksiner har langt flere fordeler (overlevende fordi de ikke utsettes for sykdom) enn ulemper (døde/skadede på grunn av bivirkninger). Andre vaksiner (HPV, H1N1) er jeg i tvil om er godt nok testet ut. Og jeg er glad det ikke er jeg som må bestemme hvem som skal være prøvekaniner.

Ja, der sa du det "Prøvekaniner"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der sa du det "Prøvekaniner"

Der sa jeg det, ja. Men det er ikke bare vaksiner vi trenger prøvekaniner til:

- Skolereformer

- Skattereformer

- Endringer i fartsgrenser og veistandard

- Fargevalg på skilt

- Forbedringer i medisinske operasjoner

- Batteriteknologi

- Behandling av traumer

På alle disse områdene vil prøvekaniner utsettes for fare. Skal vi da la være å gjøre noe som helst? Hvordan kan vi lage et helt risikofritt samfunn, hvordan skal det fungere?

Røntgen har bivirkningen kreft. Skal vi la være å ta røntgen? Eller er det mulig å tenke seg et mer nyansert bilde, hvor vi må forsøke å veie risiko mot nytte selv når vi ikke har alle fakta på bordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lise_*
Der sa jeg det, ja. Men det er ikke bare vaksiner vi trenger prøvekaniner til:

- Skolereformer

- Skattereformer

- Endringer i fartsgrenser og veistandard

- Fargevalg på skilt

- Forbedringer i medisinske operasjoner

- Batteriteknologi

- Behandling av traumer

På alle disse områdene vil prøvekaniner utsettes for fare. Skal vi da la være å gjøre noe som helst? Hvordan kan vi lage et helt risikofritt samfunn, hvordan skal det fungere?

Røntgen har bivirkningen kreft. Skal vi la være å ta røntgen? Eller er det mulig å tenke seg et mer nyansert bilde, hvor vi må forsøke å veie risiko mot nytte selv når vi ikke har alle fakta på bordet?

Når du sikter til Traumer kommer vel det av overmedisinering. Så på teksttv av 50% av oss kommer til å få depresjoner og angst. Lurer på hvorfor, jo det er fordi leger og psykriatere skriver ut sterke medisiner til mange som ikke trenger det og nå sier de altså at 50% vil få depresjoner. Herregud våkn opp folkens....

Har ikke teknologien kommet langt nok nå synes du? eller hvor mange flere liv må bli ødelagt på grunn av forskningen. En gang må det ta slutt og synes nå virkelig vi har gått langt nok.

Sjekk denne linken: http://www.youtube.com/watch?v=ISesyAakCmU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det står det, det er fordi farmasøytiske bedrifter prøver å vri seg unna i det lengste og nekter for at bivirkninger av vaksiner er årsaken. Har du sett alle dokumentene om bivirkninger?

Nei, det står slik fordi at ikke personer som deg skal trekke forhastede konklusjoner ut av enkeltrapporter. Hvis man har flere rapporter om samme bivirkning blir disse sammenholdt, og da kan man kanskje konkludere at det skyldes legemidlet. Det vil man ikke kunne være 100% sikker på utfra enkeltrapporter.

De som er så utrolig opptatt av å lete opp "dokumentasjon" om vaksinebivirkninger kan heller lese seg opp på regelverket om bivirkningsrapportering for farmasøytiske bedrifter. Da vil de se at mulighetene for å "vri seg unna" er rimelig begrensede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å ta svineinfluensavaksinen. Grunnen er at fastlegen min fortalte meg (på betingelsen av at jeg ikke nevnte hans navn) at han ikke ville ta svineinfluensavaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer ikke til å ta svineinfluensavaksinen. Grunnen er at fastlegen min fortalte meg (på betingelsen av at jeg ikke nevnte hans navn) at han ikke ville ta svineinfluensavaksinen.

Morsom du. Helsepersonell må vaksineres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å ta den. Jeg har reagert på vaksiner tidligere, og akter ikke sette folkehelsen fremfor min egen helse.

Jeg jobber innenfor helsesektoren (HVPU og noe kontakt med mer fysisk svekkede brukere), så jeg er forberedt på at i verste fall kan bli permisjoner for uvaksinert personale. Det blir et mareritt økonomisk, men det går på et eller annet vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet ikke. Jeg har sykdom som gjør at immunforsvaret mitt er rimelig tynt ("går det noe" av sykdommer, f.eks omgangssyke, er jeg så og si garantert et offer) så mamma har nevnt noe om at jeg kanskje burde ta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å ta både den og vanlig influensavaksine fordi jeg jobber på sykehjem. Ikke først og fremst for min egen del, men for de som er mer utsatt og svakere enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_spl_*
Morsom du. Helsepersonell må vaksineres.

Stemmer ikke. Jobber på sykehus, og det er ikke pålagt å vaksinere seg. Jeg skal ikke vaksinere meg, og det skal heller ikke majoriteten av de jeg jobber med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...