Gå til innhold

Jeg trenger hjelp med min venninne II


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Oj, det var ikke meningen og poste det samme innlegget flere ganger.

Men høvel ville ikke blitt like pent på henne fordi hun har mørke hår og dermed blir huden full av sorte prikker. Det beste er og få det ut med rota og da må det voks til.

Jeg ser at du kommer fra Østfold Astra icon_smile.gif

Oppgitt kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, fra Østfold -du også?

Bor nord i fylket, så jeg føler meg mer tilknytta Follo/ Oslo enn byene ved kysten av Østfold.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, jeg bor ikke i Østfold jeg bor i Akershus.

Uansett så blir min venninne nydelig i sitt eget bryllup, og det er vel det viktigste. Hun er ikke overkjørt på noen måre hun har bare fått hjelp til å komme igang, og hun er ikke så pysete at hun ikke tåler litt voksing.

Oppgitt kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Hva med hårfjerningskrem? Har en del hår på beina selv og skal bruke dette på selve dagen. Har ganske srat hud, men har funnet en type som virker kjempefint og alle hårene forsvinner med roten. Sikkert billigere enn voksing også, og definitivt mindre smertefullt!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til anonym:

Bare et lite tips til din venninne. Ikke ta dyprens av huden så nærme bryllupet. Sånne ting setter ofte igang huden, og da er ofte at alt av urenheter skal ut. Ta heller en dyprens noen uker før og kjøp noen gode renseprodukter hos hudpleieren.

Flott at du gjør alt dette for din venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg skal ta en prat med hudpleieren om dette problemet med kviser så vi skal nok finne en løsning på det.

Oppgitt kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det "anonyme" tipset om å ta dyprensen to uker før bifalles (se egen erfaring i innlegg ovenfor).

Til den første anonyme så er Akershus det fylket jeg føler mest tilhørighet til, og om noen måneder flytter jeg dit icon_smile.gif

Uansett hårfjerningsmetode (og forøvrig andre behandlinger også), så sjekk om bruden tåler dette noen måneder før bryllupet. Jeg kan ikke bruke hårfjerningskrem da jeg er allergisk -og skal overhode ikke utsette meg for røde og hovne legger på bryllupsdagen!

Det er vel ikke pysete å ikke vokse seg? Beklager, men så mye lider jeg ikke for skjønnheten (det er mitt valg selvom noen skulle mene at jeg burde gjøre det). Jeg håper din venninne (bruden) vet hva det går ut på, og at hun gjør dette frivillig!

Som sagt, la din venninne velge hva hun vil gjøre og hvilken metode!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Astra: har du forresten prøvd den hårfjerningskremen som er beregnet for sart hud? Jeg har alltid fått røde priker og svie på leggene, men denne fungerer perfekt.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hun vet utmerket godt hva voksing går ut på ja.

Hvis hun skulle få velge selv hva som skulle gjøres og hvordan hadde ikke noe av det blitt gjort, så enkelt er det.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hun vet utmerket godt hva voksing går ut på ja.

Hvis hun skulle få velge selv hva som skulle gjøres og hvordan hadde ikke noe av det blitt gjort, så enkelt er det.

Oppgitt kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Oj Milla, jeg holder på og skrive ett svar til deg også klarte jeg og undertegne med ditt navn, beklager!!!

Opgitt kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig i veien med dere? Hva er egentlig forskjellen på elektrolyse og napping, og barbering og voksing? Resultatet blir det samme, bortsett fra at elektrolyse og voksing varer lenger. Så hvorfor skriker dere da opp som om dama kommer til å savne å ha hår i ansiktet?

Oppgitt Kvinne har gang på gang gitt beskjed om at det ikke er noen radikale forandringer det er snakk om her; hun har gitt venninnen sin en sjanse til å se det som andre ser ved å ta bilde av henne i brudekjolen som var for trang, og hun har har fått hjelp av en stylist i stedet for presse på egen stil og smak.

Enig i at det å si at hun ville tapt oppmerksomhet til åtte fotomoddeller er tull, men på en annen side har jo FLERE bruder her inne vært hysteriske for at forloveren skulle troppe opp i rød kjole og at gravide venninner skulle ta all oppmerksomhet.

Nå har Oppgitt Kvinne presisert så mange ganger at hun ikke overkjører venninnen sin på noen måte, og fortalt gang på gang om hvordan de har snakket sammen først og så tatt steg for steg i venninnens tempo. Hvis dere nå har noe mer negativt å si om det hun gjør, så argumenter i alle fall med noe bedre enn at voksing er vondt (det er noe alle vet) og at elektrolyse er radikalt (det må være pga uvitenhet)!

Når alt det er sagt, så burde man starte med dyprens av huden så tidlig som mulig nettopp fordi man ender opp som en pizza i trynet noen uker etterpå når all gørra kommer ut(det er nettopp det som er dyprens), og klipp og farging bør gjøres noen dager før bryllupet slik at man har en mulighet til å rette på eventuelle uhell før Dagen.

Riktig lykke til!

Hilsen Tiger -som ville sett det som en ressurs å hatt en venninne som O.K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgitt kvinne -kan du ikke være så snill å registrere deg? Da kan du redigere innlegg og slette hvis du sender flere like og vi andre kjenner deg igjen hjerte.gif *Astra* hjerte.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Astra den 2002-02-25 13:23 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KristinK

Enig! La jente få bestemme selv. Men er hun fornøyd og enig i det hun nå har satt i gang med er det flott!

Tydelig at det er delte meninger om dette emnet, og heldigvis for at vi alle er forskjellige!

Tror ikke min forloveden hadde satt pris på om jeg hadde gjort en slik endring i forkant av bryllupet vårt. Men hadde han ment at jeg trengte en "overhaling" hadde han nok sagt i fra til meg også.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt å hive meg inn i dikusjonen om dette er "overkjøring" eller ikke...

Men bare komme med noen tips:

-enig med andre her om at dyprens to dager før kan være risikabelt. Mange reagerer med at huden skiller ut mye urenheter og man blir kvisete. Ikke så bra på bryllupsdagen kanskje?

-Voksing av bryn rett før den store dagen er heller ikke så lurt. Har vokset bryn selv en gang, og da fikk jeg små infeksjoner i hårsekkene som så ut som fullt av små kviser langs hele brynet.

Gjør dette ca5 dager før istedet, så rekker det evt å roe seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg i en ting, Tiger. Det er tull at 8 fotomodeller, forlover i rød kjole osv tar oppmerksomheten vekk fra bruden. Det er brudeparet som stråler mest denne dagen, uavhengig av ytre staffasje. Det betyr også at de fleste vil se på venninnen til O.K. som en vakker brud uavhenig av at hun har 40 mørke hår i ansiktet.

Når det er sagt, bare gjentar jeg at de aller fleste gjør litt med utseende denne dagen, men å velge å ikke gjøre det er faktisk brudens valg og bør respekteres. Folk som ler av en bruds utseende på bryllupsdagen eier ikke skam.

Jeg har ennå tilgode å se en stygg brud, selvom ikke ville valgt kjolen hennes, frisyren hennes osv. alle bruder er vakre denne dagen.

_________________

hjerte.gif *Astra* hjerte.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Astra den 2002-02-25 13:32 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Ha Ha Ha, ja hun vil nok savne "barten sin". Astra, hun ville ikke gjort noe selv ganske enkelt fordi hun ikke vet hva som kunne gjøres. Hun vet ingenting om skjønnhetspleie og bruk av de rette produkter så derfor har hun nå fått hjelp. Er det veldig vanskelig og forstå??

Og ja, gjett om jeg har fått med meg div. hysteriske bruder her inne som er redde for at noen vil ta fra dem oppmerksomheten. Husker spesielt en debatt som handlet om en rød kjole med slep

Oppgitt kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.K.

Regner med at hun skal gifte seg pga den hun er, og at brudgommen hadde giftet seg med henne selvom hun hadde "bart". Hun hadde sikkert blitt en vakker brud -også med bart.

Det er flott at du hjelper henne, men jeg personlig synes du overstyrer og overdriver litt for mye.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kan fortsatt ikke tro at noen kaller det å fjerne en bart og vokse vekk hår for en "radikal forandring".

Oppgitt kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det, men det er overstyring hvis venninnen din ikke ønsker dette. Selvom hun sier det er greit, kan det jo være slik at hun ikke tør si annet i takknemlighet.

Den lista du presenterte (støpe negler, farge håret, elektrolyse i ansiktet...) er flott den, om bruden selv vil dette, men jeg tør si det er en stor forandring (om ikke radikal).

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...