Gå til innhold

Gave til 80 år gammel dame


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Skal i 80- års lag snart, og lurer vel egentlig på HVA vi skal kjøpe til henne. Dette er farmora til min samboer, og hun er egentlig ganske ungdommelig av seg.

Men har ærlig talt ingen aning om hva vi skal kjøpe..

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

* En god flaske vin

* En lekker oppsats

* En god fuktighetskrem

* Likør

Et annet alternativ er jo gavekort, men eldre mennesker har vel en tendens til å bare la dem ligge "de trenger jo ingenting."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har kjøpt gaver til eldre damer, så har jeg hatt stort hell med:

*Fuktighetskrem

*Støttestrømper (for hovne bein)

*Vesker og lommebøker

*Forbruksvare (god kaffe, likør, sild (!) eller konfekt)

Styr unna nips og pynteting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmoren min satte stor pris på disse gavene:

- konjakk

- silkeskjerf

- abbonement på Hjemmet

- bøker (gjerne biografier)

... men det hun ble aller mest glad for var blomster, både potteplanter og buketter. Kanskje farmoren til samboeren din liker noen av de samme tingene? Selv synes jeg hudkrem som noen har foreslått her er en god ide, en eksklusiv krem er noe mange i den generasjonen sjelden spanderer på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gjenganger hjemme hos oss er bøker og en "matkurv" som inneholder litt "bedre" produkter enn man vanligvis kjøper seg...eller med kroppspleieprodukter el...

Forresten - sist kjøpte vi gavekort hos frisøren til min farmor og på fotpleie til min mormor de ble utrolig godt mottatt fordi dette er noe de bruker og de følte at de "trengte" mer enn mat/drikke/pyntegjenstander...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Virvel

Mormoren blir i hvert fall veldig glad for litt "luksus" som en god fuktighetskrem eller andre hudpleieprodukter. Virker som om det er et hett tips, ettersom de fleste har nevnt det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pen pyntet kurv med godsaker som konfekt, ost, en nydelig marmelade, litt kakekjeks av den mer ekslusive typen (ikke pepita), en spesiell honning, likør, en rar sennep eller et lekkert sildeglass, en potteplante etc.

Dette har forøvrig vært oppe før - søk på gaver, så finner du kanskje andre tips også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ville nok spandert velvære i en eller annen form, enten noe godt å spise/drikke, en deilig hudkrem eller lignende, eller kanskje aller helst et gavekort på fotpleie eller aromaterapi.

Alternativt eller i tillegg ville jeg spandert meg sjøl, gitt et gavekort på tjenester utenom de jeg evt gjør til vanlig.

Hva med å gi bort ei bok du liker sammen med et gavekort på høytlesning til en dame som ikke ser godt nok til å lese sjøl...

Eller å beskjære rosene...

Plukke plommene...

Røre jordbæra osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Samboeren nevnte at han ville kjøpe en bok til henne, så da får vi se hva vi gjør.

Hun er veldig sprek og ungdommelig av seg, så hun trenger nok ikke høytopplesning nei. Hun er mye friskere og sprekere enn mine besteforeldre tiltross for at hun er over 10 år eldre enn mine.

Hadde jeg ikke visst alderen hennes, kunne jeg fort ha tippa hun var 60 år, ikke 80.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hadde jeg ikke visst alderen hennes, kunne jeg fort ha tippa hun var 60 år, ikke 80.

Heldige gamle dame, og heldige familie!

Måtte det bare vare lenge :D

Men du skjønte tankegangen min?

Ofte er det den ekstra tanken som teller, samværet teller gjerne mye mer enn tjenesta i seg sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Her er et MEGA-tips!

Kjøp en bok som beskriver det stedet hvor hun vokste opp.

(enklere om man kommer fra en by da men..)

Boken må ha bilder og forklaringer fra "gamle dager"

Male-genius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heldige gamle dame, og heldige familie!

Måtte det bare vare lenge :D

Men du skjønte tankegangen min?

Ofte er det den ekstra tanken som teller, samværet teller gjerne mye mer enn tjenesta i seg sjøl.

Jada jeg skjønte hva du mente :blunke: Det er ikke så ofte vi får sett henne, så vi gjør det beste ut av det når vi først treffes.

Ja det er helt utrolig hvor forskjell det kan være på de eldre. Håper jeg og kan bli så sprek som 80 åring, selv om jeg tviler på det..

Gjest: En bok om der hun kommer fra, var jo en lur idè. Skal foreslå det for min kjære jeg.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søskenbarnet mitt og hans kone har pleid å ta med vår spreke bestemor på diverse utflukter i forbindelse med hennes bursdager. De har vært på tur på fjellheisen her i Tromsø, dagstur med ferge ut til "yttersida" (de ytterste øyene på Tromskysten), kombinert tur med hurtigrute og buss...

Hun har satt veldig stor pris på dette, de har fått vært masse sammen, og hun slipper å fylle hyllene med flere ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

De bor på vestlandet, så det er ikke så lett å ta de med på utflukter, men nå skal vi jo tilbringe hele helga med de på hytta i Geiranger, så det blir sikkert noen koselige utflukter for det.

Men uansett så er det en fin gave å kunne ta de med på utflukter egentlig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en passe stor picnickaktig kurv, putt en koselig bestemorsduk oppi den, så danderer du med de gavene du måtte finne på.

For eksempel en god bok eller to. Eldre damer liker å lese bøker, det vet jeg, har bestemødre selv :) (bøker om hjemstedet hennes er et veldig godt tips, ja)

Noe god drikke, lurt å finne ut hva hun liker!

Kanskje det er en bakst hun ikke har smakt på lenge som hun savner og tenker på innimellom, noe som ikke er overalt nå for tiden. Er lurt å forhøre seg om slikt hos familie.

Kanskje noe kjeks og god ost? (ikke alle eldre som liker kjeks pga gebiss og slikt)

Ja, og siste utgave av hjemmet/se og hør, det er en slager!

Fuktighetskrem er også en god ide, ja, den kan du jo pakke inn i ekstra gavepapir, slik at det er en ekstra gave i gaven!

Så til slutt pynte med noen fine blomster, en sløyfe og et koselig kort :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette med kurv er noe som slår an hos mine bestemødre iallefall, med alskens godbiter og diverse velværeprodukter oppi. En god shampoo/balsam bl.a., de eldre damene er jo veldig opptatt av håret sitt :)

Jeg gikk på en blemmer for et par år tilbake da jeg kjøpte PLEDD til mormor. Hun hadde jo et ukjent antall av de fra før av, selvfølgelig--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 15 år senere...

Jeg vekker liv i en gammel tråd 😊

Fuktighetskrem er jo et kjempetips! Men har noen tips til en konkret krem? Tipper at mange eldre er litt sensitiv når det kommer til sterk lukt, så en jordbærkrem fra The Body Shop er kanskje ikke å anbefale? 😜

Hvilke parfymefrie fuktighetskremer er digge? : )

Fyll gjerne tråden med flere tips! Damen det gjelder er enke og noe ensom. Litt lite selvstendig, så tør ikke dra til massasjetimer ol., så det ville vært en dårlig gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...