Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

11 minutter siden, sofie777 skrev:

Elantris var den første boken av BS jeg leste da jeg hørte at han skulle ta over Wheel of Time fra avdøde Robert Jordan. Det er en av de beste fantasy-bøkene jeg noen gang har lest og må nok lese den igjen snart.

Nydelig! Da vet jeg hva siste fredagen i ferien skal brukes til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat begynt på The Night Manager av John le Carre. Så serien tidligere i år, så gleder meg til å gå litt mer i dypet i boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.7.2016 at 17.39, Nutz skrev:

Haha bare legg den fra deg, den tar seg ikke opp. Boken handler om absolutt ingenting og den er kjempelang.
Jeg ble skikkelig skuffet for "jo fortere jeg går...", altså boken hun skriver om at hun skriver i monstermenneske, er favorittboken min. Hadde skyhøye forventninger til monstermenneske etter å ha skrevet den, men da jeg var ferdig følte jeg hele boken var bortkastet tid. 

Haha, når jeg leste kommentaren din hadde jeg ca. 50 sider igjen, så da leste jeg den ferdig, bare for å ha gjort det. Men ja, du hadde helt rett, den handlet jo om rett og slett ingenting, null mening og sammenheng i det, som jeg kunne oppfatte i alle fall. Eneste som imponerte meg, er at det er mulig å produsere nesten 600 sider om - ja - ingenting! :fnise:

 

Nå har jeg nettopp åpnet "Kakerlakkene" av Jo Nesbø. Har kun lest "Flaggermusmannen" av han tidligere, og kan ikke akkurat si at jeg ble bitt av Harry Hole-basillen. Nå har tanta mi, som ikke liker krim, men elsker Harry Hole, overtalt meg til å gi ham et nytt forsøk, så nå er jeg spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Miss_Sunshine* skrev:

Haha, når jeg leste kommentaren din hadde jeg ca. 50 sider igjen, så da leste jeg den ferdig, bare for å ha gjort det. Men ja, du hadde helt rett, den handlet jo om rett og slett ingenting, null mening og sammenheng i det, som jeg kunne oppfatte i alle fall. Eneste som imponerte meg, er at det er mulig å produsere nesten 600 sider om - ja - ingenting! :fnise:

 

Nå har jeg nettopp åpnet "Kakerlakkene" av Jo Nesbø. Har kun lest "Flaggermusmannen" av han tidligere, og kan ikke akkurat si at jeg ble bitt av Harry Hole-basillen. Nå har tanta mi, som ikke liker krim, men elsker Harry Hole, overtalt meg til å gi ham et nytt forsøk, så nå er jeg spent!

Hehe jeg tror ikke jeg kommer til å lese noen flere av hennes bøker med det første hvertfall :P Det er jo nesten komisk at boken ble så lang og at boken boken handler om omtrent er kortere enn ETT kapittel av monstermenneske!

Får håpe kakerlakkene er bedre ;) Jeg leser "sjarmen med tarmen" nå, den er veldig interessant i alle fall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter på Terry Pratchetts Guards! Guards!
Likte bok 1, 2 og 4 i discworld. Leste 5 selv om den ikke engasjerte like mye. Har prøvd bok 3, men falt av litt uti. Har fått denne spesielt anbefalt, dog, så må nesten prøve den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ser ut som om "alle" på toget, stranda og generelt rundt meg leser The girl on the train av Paula Hawkins fortiden, så får jeg prøve meg på den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyggejegerne bok 2 (husker ikke helt hvilken tittel det er) 

Leste den første tidligere i uka, følte det var veldig på tide å få lest den superpopulære bokserien :laugh: elsker den så langt, er veldig spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylphrena
Den 7/28/2016 at 23.38, Bokdamen skrev:

 

Har lest de tre Wax&Wayne bøkene i sommer, og ble skikkelig skuffet da jeg oppdaget at den siste ikke var kommet... Det er litt av "problemet" med Sanderson som jeg ser det, han har så stor produksjon at jeg alltid forventer at det finnes en bok til. 

Har Elantris på kindlen, har dere lest den? Må holde meg opptatt mens jeg venter på at hans kal komme videre med Stormlight Archive :P

Noen ganger skulle jeg ønske Sanderson bare kunne fokusere på en serie om gangen, så jeg fikk bøkene mine fortere. Han er nå 65% ferdig med første utkast til Stormlight 3 så jeg. Gleder meg så utrolig! Men han er ganske kjapp i forhold til visse andre forfattere *kremt* Rothfuss & Martin*kremt* :P 

Jeg likte veldig godt Elantris. Kan absolutt anbefales :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Sylphrena skrev:

Noen ganger skulle jeg ønske Sanderson bare kunne fokusere på en serie om gangen, så jeg fikk bøkene mine fortere. Han er nå 65% ferdig med første utkast til Stormlight 3 så jeg. Gleder meg så utrolig! Men han er ganske kjapp i forhold til visse andre forfattere *kremt* Rothfuss & Martin*kremt* :P 

Jeg likte veldig godt Elantris. Kan absolutt anbefales :) 

Kunne ikke vært mer enig! Stormlight 3 har stått på 65% en stund nå, så kan jo håpe at han har kommet mye lengre ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp ferdig med Paradisplaneten av Jørgen Brekke, jeg synes den var vanvittig spennende :jepp: Minner litt om Tom Egeland siden det er historiske kontekster med, men krimdelen gjør at den blir ekstra spennende. Funnet en ny norsk forfatter jeg er fan av nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...