Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest supernova_87

Jeg leser "Min kamp 1" av Knausgård. 

Jeg liker det, og det får meg til å tenke over hva en slik utlevering av seg selv og sine omgivelser gjør med samfunnet. Det har jo vært mye debatt rundt det. Men det han skriver får mer innvirkning på meg, eller, i alle fall annerledes innvirkning siden jeg stadig kommer på at "hei, dette er jo ikke bare fiksjon, men det er helt EKTE mennesker". Det virker på en annen måte på grunn av det, til tross for at jeg jo vet at det er mye sannhet i det meste av fiksjon, men bare den forskjellen at han rett og slett sier at "dette er meg", det virker inn på meg. 

Hvis noen her kunne tenke seg å være med i en lesesirkel så kan dere jo kikke innom her og se om det er noe for dere: http://forum.kvinneguiden.no/topic/1034243-book-lovers-never-go-to-bed-alone-lesesirkel/?page=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ferdig med To søstre av Åsne Seierstad for noen timer siden. Det har vært veldig lenge siden jeg har vært så oppslukt i en bok som jeg var med denne. Boken setter aktuelle saker i annet perspektiv, og er absolutt til å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser stor sett bare fakta bøker/doku-bøker/selfhelp etc. Akkurat nå leser jeg 2 bøker som burde være en del av pensum i skoleverket. 

"Bad science" av Ben Goldacre og "what on earth happened" av Christoffer lloyd.

 

badscience.jpg

cover_What-on-Earth-Happened-Hardback-x400-c-default.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ca. halvveis i "Alfabethuset" av Jussi Adler-Olsen. Boken er spennende og godt skrevet, men en nokså kompleks historie, og en del uvante ord gjør at det går sakte fremover. Ikke en bok jeg kan lese sånn i halvsøvne på sengekanten for å si det sånn, her gjelder det å ha tunga rett i munnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...