Gå til innhold

Er det umulig for småbarnsforeldre å planlegge?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner godt at man kan bli forsinket. Det jeg ikke skjønner, og som jeg reagerer på, er at hun ikke sendte melding før 10.25. Hun må jo ha skjønt at hun kom til å bli forsinket lenge før det, og burde ha sendt en melding med en gang hun så det. Da ville iallfall min irritasjon blitt mindre og forståelsen større. 

Anonymkode: f6ff6...196

Hvis ungen har dritt opptil nakken - eller som min, som nektet å ha på klær i perioder, så er det ikke å sette seg ned og tekste som står først på prioriteringen.

Men jeg reagerer på ts som skulle på formiddagstreff med en venninne, og så blir venninnen ytterligere 15 minutter forsinket og da "har hun ikke tid" - det var tydeligvis bare et svært kort kaffestopp i alle fall...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mer forunderlig hvordan du trekker dine konklusjoner og mener egne erfaringer er universielle. 

Anonymkode: 0c7cf...6cb

Cyndaquil trekker frem egne erfaringer, så er det naturlig å svare at jeg ikke kjenner meg igjen til tross for like erfaringer. 

Likevel klarte jeg å møte opp til avtalt tid. 

 

Anonymkode: ec9c7...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skulle møte en venninne og hennes datter på 7 mnd i formiddag. Vi avtalte å møtes mellom 10 og 10.30. Jeg tenkte det var greit at hun fikk en halvtime på seg siden det kan være vanskelig med et nøyaktig tidspunkt, så kunne jeg sitte på en cafe og vente i mens. 

Kl 10.25 får jeg melding om at hun er forsinket og kommer ikke før 10.45. Da svarte jeg bare at dette hadde jeg ikke tid til, og dro hjem igjen. Nå mener hun at dette var litt smålig av meg. Mens jeg mener at hun hadde et slingringsmonn på 30 minutter og klarte ikke å komme i løpet av den halvtimen. 

Er det virkelig så vanskelig å komme seg ut av huset i tide med små barn? :klo: 

Anonymkode: a1c67...159

Er du virkelig så ego?

Anonymkode: c9c2a...ca5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Det var ganger jeg var godt på vei og så plutselig ville babyen ha pupp etter 10 minutter. Da måtte jeg bare stoppe og sette meg på en benk og mate ungen. Jeg kom ikke videre før han var tilfredsstilt. Selv om han fikk pupp før vi gikk.

Det er litt enklere med små barn enn babyer. Småbarn har mer rutiner og er han vrang tar jeg han under armen, setter han i vognen og går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si det er umulig, men uforutsette ting kan skje. Selv har jeg ikke kommet for sent til avtaler, men når mine er så små har jeg kun avtaler ute med lege/ helsestasjon. Ellers møtes vi hos hverandre, evt for en gåtur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Måbarefåsiat... skrev:

Hvis ungen har dritt opptil nakken - eller som min, som nektet å ha på klær i perioder, så er det ikke å sette seg ned og tekste som står først på prioriteringen.

Men jeg reagerer på ts som skulle på formiddagstreff med en venninne, og så blir venninnen ytterligere 15 minutter forsinket og da "har hun ikke tid" - det var tydeligvis bare et svært kort kaffestopp i alle fall...

Hvis du får 30 minutter slingringsmonn (vær der mellom 10 og 10.30), sikter du deg selvfølgelig inn på kl 10.00. Møter du da 10.45 er du 45 minutter forsinket, ikke 15. 

 

Anonymkode: 21fe2...0a6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvordan du likevel ikke rakk den avtalte timen. Jeg har vært i mange slike situasjoner og likevel kommet i tide. 

Det som forundrer meg veldig er at uansett hvilken for sent - unnskyldninger man har, så kommer man alltid i tide til legetimen eller jobb. Å treffe venner er det liksom greit å komme for sent til. Djiises.

 

Anonymkode: ec9c7...f82

Hadde det vært en legetime hadde jeg satt ungen i bilstolen mens han skrek av sult eller fult av gulp, fordi da hadde det vært en gyldig grunn til å «plage»barnet mitt litt. Andre ikke akutte avtaler vil babyen sitt velvære komme først. Min baby er mye sulten enkelte dager, lar ikke han sulte av den grunn. Han kan amme en time og likevel ville ha mer om 30min

Endret av Cyndaquil
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle møte en venninne og hennes datter på 7 mnd i formiddag. Vi avtalte å møtes mellom 10 og 10.30. Jeg tenkte det var greit at hun fikk en halvtime på seg siden det kan være vanskelig med et nøyaktig tidspunkt, så kunne jeg sitte på en cafe og vente i mens. 

Kl 10.25 får jeg melding om at hun er forsinket og kommer ikke før 10.45. Da svarte jeg bare at dette hadde jeg ikke tid til, og dro hjem igjen. Nå mener hun at dette var litt smålig av meg. Mens jeg mener at hun hadde et slingringsmonn på 30 minutter og klarte ikke å komme i løpet av den halvtimen. 

Er det virkelig så vanskelig å komme seg ut av huset i tide med små barn? :klo: 

Anonymkode: a1c67...159

Er ikke så lett med en liten baby alltid. Er ikke alltid de er samarbeidsvillige slik at man får de ut døra på rett tid

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var smålig av deg. Du har tydeligvis ikke barn selv. Overveldende å være førstegangsmor for de fleste, og jeg hadde ikke orker å lage avtaler med deg igjen om jeg var henne. 

Anonymkode: b0f93...402

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror denne venninnen til TS hadde planlagt å være der kl 10.30, og hadde null tanke for at hun opprinnelig burde vært der til kl 10.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Måbarefåsiat... said:

Hvis ungen har dritt opptil nakken - eller som min, som nektet å ha på klær i perioder, så er det ikke å sette seg ned og tekste som står først på prioriteringen.

Men jeg reagerer på ts som skulle på formiddagstreff med en venninne, og så blir venninnen ytterligere 15 minutter forsinket og da "har hun ikke tid" - det var tydeligvis bare et svært kort kaffestopp i alle fall...

Sette seg ned å tekste? Det er mulig jeg tilhører en ung og hipp generasjon selv om jeg har passert 30, men de fleste jeg kjenner klarer helt fint å sende en kjapp tekst med en hånd på omtrent tre sekunder. Og når man vet at noen venter, gjør man faktisk det så fort man ser at man kan komme til å bli for sen med mer enn 2-3 minutter. 

 

Anonymkode: f6ff6...196

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at ts gikk sin vei for å demonstrere, bare på trass! Hun hadde avtalt å møtes 10 - 10.30, og da hadde hun helt sikkert beregnet at treffet ville vare minst en time, til 11.30. Hun gikk lenge før hun måtte, bare for å UNNGÅ å treffe venninnen som var på vei dit med babyen sin!

Det er barnslig, furten oppførsel.

Anonymkode: 5f178...290

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du var kjiip.

Hun skulle selvsagt siktet seg inn på å ankomme 09:45 slik at hun hadde litt buffer selv, men er ikke sikkert hun tenker slik, eller det passer med babyens rutiner. Hvem valgte tidspunktet? Jeg pleide ofte å avtale treff slik at baby ble trillet dit i duppetid og sovnet på veien.

Når det er sagt, min baby måtte iblandt skiftes 7 ganger på før vi kom oss ut av badet etter bæsjing... det bare kom litt mer og litt mer... halvtime gikk fort.

Anonymkode: 9fd58...831

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du får 30 minutter slingringsmonn (vær der mellom 10 og 10.30), sikter du deg selvfølgelig inn på kl 10.00. Møter du da 10.45 er du 45 minutter forsinket, ikke 15. 

 

Anonymkode: 21fe2...0a6

Om noen avtalte å møte meg 10:00-10:30, ville jeg tenkt at 10:30 var like akseptabelt om 10:00.  Om det er helt uakseptabelt at det blir seinere enn 10:00, så bør man avtale 10:00, da.

Anonymkode: ffb5a...657

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare vent til du selv får barn :P:fnise: 

Med en baby er det vanskelig å planlegge ting på minuttet. Jeg vet ikke hvor mange ganger vi har hatt akutt bleielekkasje (med medfølgende klesskift og vask av babyen) på vei ut av døra :P Noen ganger vil babyen plutselig ha pupp litt utenom skjema, og kan fint finne på å die i 30 minutter. Gulp er også en fin greie, som ofte gjør både babyen og meg våt :P 

Er dette venninnen din sin første baby? Jeg tror vi omtrent ikke kom til riktig tid en eneste gang da jeg var i permisjon med første babyen. Nå er yngste 2 måneder og vi har hittil rukket det vi skal med et par minutters margin, men det er en blanding av flaks og det at jeg alltid tenker vi skal være ute av døra 30 minutter før vi egentlig må :fnise: (og ja, selv da ender vi alltid opp med å være et par minutter for sent ute) 

Og dette er nettopp grunnen til at jeg ikke gidder å planlegge stort med baby i hus. Det blir bare stress. 

Anonymkode: 124cc...9bc

Ikke alle er dumme nok til å få barn. Ikke andre sin feil at du har ødelagt livet ditt.

Anonymkode: df297...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle møte en venninne og hennes datter på 7 mnd i formiddag. Vi avtalte å møtes mellom 10 og 10.30. Jeg tenkte det var greit at hun fikk en halvtime på seg siden det kan være vanskelig med et nøyaktig tidspunkt, så kunne jeg sitte på en cafe og vente i mens. 

Kl 10.25 får jeg melding om at hun er forsinket og kommer ikke før 10.45. Da svarte jeg bare at dette hadde jeg ikke tid til, og dro hjem igjen. Nå mener hun at dette var litt smålig av meg. Mens jeg mener at hun hadde et slingringsmonn på 30 minutter og klarte ikke å komme i løpet av den halvtimen. 

Er det virkelig så vanskelig å komme seg ut av huset i tide med små barn? :klo: 

Anonymkode: a1c67...159

Om noen hadde sagt til meg mellom 10 og 10.30 så hadde jeg tenkt at det var 10.30 som var det gjeldende tidspunktet, med mindre annet var presisert. Du har tydelig forventet at hun skulle komme 10.00 med en halvtime ekstra til forsinkelser fra hennes side og da lurer jeg på om du faktisk har sagt det til henne at du har forventet at hun skulle være der klokken 10? Du skriver du tenker at det var greit, men det er ikke sikkert at hun har tenkt det samme som deg når dere har lagd avtalen mellom 10.00 og 10.30. Dere avtalte å møtes mellom 10.00 og 10.30 som du har nevnt ovenfor og da fremstår du som smålig når du ikke klarer å vente 15 minutter utover hva dere har avtalt. 

Endret av SesameStreet
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om noen avtalte å møte meg 10:00-10:30, ville jeg tenkt at 10:30 var like akseptabelt om 10:00.  Om det er helt uakseptabelt at det blir seinere enn 10:00, så bør man avtale 10:00, da.

Anonymkode: ffb5a...657

Enig med dette. Når man lager en avtale mellom 10-10.30 så er tidspunktene som avtalt akseptabelt å møte innenfor og en 15 minutter forsinkelse er noe som kan oppstå støtt og stadig, med eller uten baby. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skjønne at man blir lei om en person er forsinket hver eneste gang, Mrn samtidig har jeg som barnløs forståelse for at ting kan oppstå når man har et lite barn. Synes nå slingringsmonnet var veldig stort da..en halvtime.. Hvorfor? 

M3n å bruke unger som unnskyldning på å somle synes jeg ikke noe om. Tro det eller ei M3n barnløse har et liv de også. Men tidenes korteste kafebesøk må jrg få si 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fire barn og aldri hatt problem med å komme tidsnok. 

Anonymkode: 68c4d...175

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...