Gå til innhold

Ikke en eneste russ dukket opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det står da rimelig godt forklart i artikkelen hvorfor ingen møtte opp?
Leste du den?

Det hadde ingenting med "moralens dirrende pekefinger" å gjøre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russen min visste ikke om temakvelden. Tror ikke det har vært frontet på skolen hans i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvem orker å bruke tiden sin på noe sånt? I 2018 har alle lest hundrevis av artikler om nettopp voldtekt. Det finnes ikke noe nytt, for å si det sånn. I tillegg har russen allerede en kampanje de støtter mot voldtekt. Så hva slags nytte skulle dette hatt?

Anonymkode: 1ab66...ad5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, hvem orker å bruke tiden sin på noe sånt? I 2018 har alle lest hundrevis av artikler om nettopp voldtekt. Det finnes ikke noe nytt, for å si det sånn. I tillegg har russen allerede en kampanje de støtter mot voldtekt. Så hva slags nytte skulle dette hatt?

Anonymkode: 1ab66...ad5

Vi trenger snart en kampanje mot overtematiseringen av voldtekt. Jeg synes ikke jeg leser om noe annet noe sted.

Anonymkode: f6291...62e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russen vill heller gå til nei er nei i stedet for bare ja betyr ja, og ja betyr ja tar litt selvkritikk med å arrangere samme dag som en russekåring.

Bare fordi at en har fått hundretusener av kroner til å forebygge voldtekt så betyr det ikke at det ligger noen mening bak det.

Hvilket liker dere best, nei er nei eller bare ja betyr ja?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russepresidenten for Oslo og Akershus, Johannes Uthaug (19), bekrefter at han har vært i dialog med Oslo Sanitetsforening. Han forteller også at han aktivt ikke tok ordet videre til russen.

– Jeg mener at kampanjen deres skapte misforståelser og forvirring. Da både Russeservice og Russedress har en egen avtale med Amnesty, og samarbeider med dem om kampanjen «Nei er nei», valgte vi å fronte den, sier han til TV 2.

https://www.tv2.no/underholdning/9810760/

Spesielt dette å mene at russen blir forvirret om det er flere enn Amnesty som har kampanje mot voldtekt.  Er det virkelig noen som tenker "Jeg går så lett i surr med når det er to kampanjer mot voldtekt.. Var regelen bare nei er nei eller var det nei betyr  ja?"

 

Anonymkode: f5817...1e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet etter regelen om:

* Diskriminerende, nedsettende eller hatefullt innhold.

pinar, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette narrativet med voldtektskultur er en feit stråmann. Menn generelt hverken voldtar, dreper eller fysisk mishandler kvinner. Men det virker som at visse kvasifeminister nesten skulle ønske at menn gjorde disse tingene. Jeg hater denne "krigen" som disse "kvinneforkjemperne" prøver å lage. Vi er da alle enige, hiv lovbryterne i fengsel. Gi dem 15 år eller mer. Men vær så snill å slutte å demonisere oss vanlige menn..

Anonymkode: 9d6d1...30f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig dårlig gjort å ikke dra, men det viser bare holdningene i denne gruppen. Dette angår ikke dem. 

Anonymkode: 2237a...e9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har man bommet på både valg av kveld og mye annet dessverre. Skal man arrangere noe for russen, bør man i alle fall sette seg bedre inn i når det passer for den aktuelle gruppen, og sørge for at folk faktisk får med seg tidspunktet og få russ til å formidle dette til annen russ.

Jeg tror det er få ungdommer som på egenhånd bestemmer at de alene velger å dra på noe sånt, om de ikke vet at det mange andre som også skal.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Temakvelden er ikke blitt formidlet til russen... Min Osloruss hadde ikke hørt om kvelden før jeg spurte i går. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for diskriminerende, nedsettende og hatefullt innhold og spekulasjoner, samt svar til dette.

Yvonne (admin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som gidder å dra på dette her da? Vanlige normale menn vet at voldtekt selvsagt ikke er greit så derfor gidder de selvsagt ikke dra, mens de som voldtar driter jo i det så de gidder i hvert fall ikke å dra. Bortkastede penger.

Anonymkode: 008e3...8e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg var russ for 3 år siden så hadde vi heller en halvdag om psykisk helse, drikking, stressmestring, og politiet som holdt foredrag om "nei er nei" med mange gode eksempler, hvordan få hjelp, konsekvenser og straff, osv. Rimelig sikker på at lignende opplegg foregår på flere videregåendeskoler, så her er det i alle fall ikke russen som er "uinteresserte". Tror rett og slett bare at de har fått nok og adekvat kunnskap om voldtekt fra før av. 

Anonymkode: 8ff4c...bbe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kanutte skrev:

Temakvelden er ikke blitt formidlet til russen... Min Osloruss hadde ikke hørt om kvelden før jeg spurte i går. 

Samme her👍 Dessuten var det russebilkåring på Nordstrand den kvelden, altså starten av russetiden for russen på denne siden av byen. Russen på «vår» skole er i alle fall svært opptatt av dette er vi foreldre blitt formidlet, men altså dårlig planlegging! 

Anonymkode: 934d6...212

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var russ for 3 år siden så hadde vi heller en halvdag om psykisk helse, drikking, stressmestring, og politiet som holdt foredrag om "nei er nei" med mange gode eksempler, hvordan få hjelp, konsekvenser og straff, osv. Rimelig sikker på at lignende opplegg foregår på flere videregåendeskoler, så her er det i alle fall ikke russen som er "uinteresserte". Tror rett og slett bare at de har fått nok og adekvat kunnskap om voldtekt fra før av. 

Anonymkode: 8ff4c...bbe

Det er sånn fortsatt👍

Anonymkode: 934d6...212

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er sånn fortsatt👍

Anonymkode: 934d6...212

Så flott :laugh:

Anonymkode: 8ff4c...bbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...