Gå til innhold

(Fotball) Wenger gir seg som Arsenal manager


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om dette temaet passer inn på "aktuelle saker og politikk" men iom at det ikke finnes et forum som inneholder sport på KG så poster jeg det her. Som sikkert mange har fått med seg i løpet av dagen så vil Arsene Wenger gi seg som Arsenal manager etter denne sesongen. Jeg har vært Arsenal supporter siden 1994 og har derfor fulgt Wenger`s eventyr med Arsenal fra starten av, Wenger er den manageren som forandret engelsk fotball, Hans filosofi og spillestil hadde ikke vært sett på de engelske øyer tidligere og hans filosofi har siden blitt videreutviklet av andre suksessrike managere i internasjonal fotball som Guardiola, Klopp, Allegri og Eusebio. Wenger rakk og vinne tre ligatitler i PL og syv FA-cup triumfer med Arsenal også ledet han klubben til finalen i Europa League i 2001 og til CL finalen i 2006, Begge finalene endte med tap mot henholdsvis Galatasaray og Barcelona. Arsenal hadde ikke de samme økonomiske forutsetningene som Man Utd, Liverpool, Chelsea og i nyere tid Man City og Tottenham har, Og Wenger hadde iforhold til de nevnte klubbene en begrenset sum til rådighet for kjøp av spillere og derfor så kjøpte han ofte billigere og ukjente spillere og utviklet dem til verdensklasse spillere (Bergkamp, Vieira, Henry, Kolo Toure, Girourd m.fl.) De siste 10-årene har vært en vanskelig tid for Arsenal og klubben har hengt etter andre PL klubber i toppen, Og jeg er en av dem som har ment at Wenger burde gå av som manager for Arsenal men jeg fikk blandede følelser da jeg mottok nyheten og når jeg leste avskjedstalen fra Wenger så fikk jeg tårer i øyene. "My love and support for ever" Merci Le Prof 

 

ZFhyVuYJgBBSJaZ6cnKuOd7PMp6J9p-YKhH_syzf9Fc.jpg

Anonymkode: 93029...fa3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne jo hatt et sportsforum, så kunne vi også diskutert at Northug er tilbake på landslaget. Tenkte å lage en tråd om det, men fant ikke ut hvor jeg skulle poste, så lot bare være.

Anonymkode: 27a72...cea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide, men fortsatt trist. Blir rart med Premier League uten Arsene Wenger.

Samtidig, han skulle gitt seg for flere år siden. Greit å ikke ta enda en sesong tror jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne jo hatt et sportsforum, 

Anonymkode: 27a72...cea

Det var det for noen år siden. Men det ble nesten aldri brukt. 

Anonymkode: 3b4e8...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er en legende! Han har gjort gull av gråstein og er mye av grunnen til at jeg ble Arsenal-supporter. Hans tid er nå over. Spent på hvem som kommer til å overta!

Anonymkode: 34273...a62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arsenal har mye å takke Wenger for, men nå tenker jeg at det er helt greit å prøve noe nytt. Det må sies at klubbeierne ikke akkurat har et hjerte for fotball, men bare ser på økonomien. Så investeringsviljen og de sportslige ambisjonene har ikke vært på topp de siste årene, men likevel føler jeg ikke at Wenger har klart å styre med den nødvendige autoriteten og resultatorienterte kynismen som kreves for å hevde seg i toppen av en tøff liga.

Ofte har jeg følt at ambisjonen om å spille vakker fotball har blitt for høyt prioritert - at de liksom prøver for hardt å være Barcelona, uten å ha helt det samme ferdighetsnivået. Flere gode spillere har forlatt, trolig mye på grunn av en følelse av manglende ambisjoner. De beste spillerne ønsker å være på et lag som virkelig satser, og har ambisjoner om å ta de største titlene. Det har ikke Arsenal vært de siste årene, selv om de noen sesonger har fremstått som en seriøs tittelutfordrer inntil det virkelig tettet seg til. I innspurten hadde det dessverre en tendens til å rakne...

I likhet med TV2s ekspertpanel håper jeg at hans avslutning krones med seier i Europa League, med garantert CL-plass neste år. Jeg vil alltid huske deres vanvittige rekke på 49 kamper uten tap i ligaen, og det vakre angrepsspillet de leverte i sin storhetstid. Wenger vil jeg minnes med respekt, men samtidig føler jeg at avgangen ikke akkurat kommer for tidlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Blir spennende å se hvem som tar over. Holder nok en knapp på Tüchel. Er nok det rette valget, som ikke bryter alt for mye med spillestilen. Kan vanskelig se for meg for eksempel Simeone eller Allegri i Arsenal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kom dagen mange har ventet på. For min del er det litt skrekkblandet fryd. Det var nok nødvendig og på tide, men mannen er en legende, og det gjør vondt i hjertet. Han har vunnet mye, og tapt en del. Skapt mye glede, men også frustrasjon. Han har virkelig tatt klubben til nye høyder, selv om den siste tiden har vært tøff. For min del har jeg aldri opplevd andre managere enn Wenger, så det blir veldig rart å fortsette uten han. Jeg skal i hvert fall nyte den siste tiden hans ved roret, og så håper jeg at vi kan gi han den avskjeden han fortjener med seier i Europa League, og CL plass.

Mest av alt synes jeg det er skummelt å si farvel til stabiliteten vi har hatt, men jeg er spent på fortsettelsen. Wenger gir fra seg et bra lag, og jeg håper vi kan oppnå nye triumfer - med Wenger på tribunen. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Example skrev:

På tide, men fortsatt trist. Blir rart med Premier League uten Arsene Wenger.

Samtidig, han skulle gitt seg for flere år siden. Greit å ikke ta enda en sesong tror jeg.

Er delvis i at det er på tide at han gir seg nå. Ja, Det kommer til og bli veldig merkelig uten Wenger i PL. De to gigantene av engelsk fotball i moderne historie Ferguson og Wenger er nå begge borte fra PL, De yngre managerne mangler den karisma og personlighet (foruten Mourinho og Klopp) som Wenger og Ferguson har.

Problemet med Wenger er hans stahet og at han tviholder på sin filosofi om hvordan fotball skal spilles og Wenger´s filosofi fungerer ikke lenger i moderne fotball. Men hovedproblemet til Arsenal er økonomien, Arsenal har gått i underskudd hvert år siden byggingen av Emirates og jeg tror ikke at ny manager plutselig kan ta klubben tilbake til gamle høyder. Derimot så frykter jeg at Wenger`s avgang kommer til og resultere i et stort hull i Arsenal, Man Utd har ennå ikke hentet seg etter at Ferguson ga seg.

Anonymkode: 93029...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var det for noen år siden. Men det ble nesten aldri brukt. 

Anonymkode: 3b4e8...86d

Feil, det har aldri vært noe sportsforum på KG. Moderatorene har hevdet flere ganger at det har vært det, men det kommer klart fram i denne tråden at så ikke er tilfelle (lenke under). "Diskuter sport, utstyr, og andre fritidsaktiviteter" har nokså lite med TV-sendt toppidrett å gjøre, og forumet ble heller ikke brukt til å diskutere sånt.

 

Endret av Leifern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Leifern skrev:

Feil, det har aldri vært noe sportsforum på KG. Moderatorene har hevdet flere ganger at det har vært det, men det kommer klart fram i denne tråden at så ikke er tilfelle:

 

Du sier det aldri har vært så viser du at det har vært. Ok det het sport og fritid og ikke sportsforum

Så du sier jeg har feil med å vise at jeg har rett ?

ok

Anonymkode: 3b4e8...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier det aldri har vært så viser du at det har vært. Ok det het sport og fritid og ikke sportsforum

Så du sier jeg har feil med å vise at jeg har rett ?

ok

Anonymkode: 3b4e8...86d

Du må nesten se litt bedre etter. Et forum for sport man bedriver selv har det vært. Men ikke et forum for sport slik det var snakk om her, som f.eks. fotball på høyeste nivå, OL, vintersport osv.  Som det kommer fram i tråden jeg lenket til var det følgende diskusjoner på forumet "Sport og fritid", hvor retningslinjene altså sa "Diskuter sport, utstyr og andre fritidsaktiviterer", (det går altså klart fram at det er egne aktiviteter det var snakk om):

-"Hybrid Damesykkel".

-"Utstyr til dans"

"-Er langrennsskiene mine for lange?"

"-Trynte i slalåmbakken, tør ikke prøve på nytt"

"-Billige joggesko"

"-Tykk og vil gå på ski"

"-Telt - forslag til gode kjøp?"

"-treningsvenn i tromsø"

"-Billig pulsklokke?"

At Sport og fritid var i kategorien "Kosthold, kropp og fysisk aktivitet" bekrefter at det var snakk om sport man selv bedrev.

Jeg står dermed fast ved at det aldri har vært et egnet sted for sportsinteresserte å diskutere sport på KG. På f.eks. VG sitt debattforum er det ikke bare det at man har et sportsforum. Man har 23. Da er det litt rart at KG har (og alltid har hatt) 0, selv om det selvsagt er slik at kvinner er mindre interessert i sport enn menn, og KG var i utgangspunktet nærmest utelukkende rettet mot kvinner.

Endret av Leifern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Example skrev:

 Blir spennende å se hvem som tar over. Holder nok en knapp på Tüchel. Er nok det rette valget, som ikke bryter alt for mye med spillestilen. Kan vanskelig se for meg for eksempel Simeone eller Allegri i Arsenal.

Ja, Det blir veldig interessant og se hvem som overtar roret etter Wenger. Personlig så håper jeg på en yngre trener (Under 50 år) som har erfaring fra Spania, Frankrike, Tyskland eller Italia og som allerede har vunnet trofeer. Tuchel er vel mer eller mindre allerede klar for PSG for neste sesong, Simeone har kontrakt med AM ut 2020 også har han tidligere uttalt at han har ingen ambisjoner om å være trener i engelsk fotball, Og Allegri signerte nylig en ny to års kontrakt med Juventus. Så ingen av de tre er neppe realistiske kandidater. Tror mer på kandidater som Low, Jardim, Enrique eller Ancelotti. Men det blir uansett spennendes og se.

Anonymkode: 93029...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Ceathy skrev:

Så kom dagen mange har ventet på. For min del er det litt skrekkblandet fryd. Det var nok nødvendig og på tide, men mannen er en legende, og det gjør vondt i hjertet. Han har vunnet mye, og tapt en del. Skapt mye glede, men også frustrasjon. Han har virkelig tatt klubben til nye høyder, selv om den siste tiden har vært tøff. For min del har jeg aldri opplevd andre managere enn Wenger, så det blir veldig rart å fortsette uten han. Jeg skal i hvert fall nyte den siste tiden hans ved roret, og så håper jeg at vi kan gi han den avskjeden han fortjener med seier i Europa League, og CL plass.

Mest av alt synes jeg det er skummelt å si farvel til stabiliteten vi har hatt, men jeg er spent på fortsettelsen. Wenger gir fra seg et bra lag, og jeg håper vi kan oppnå nye triumfer - med Wenger på tribunen. :)

 

Jeg tror at Arsenal trenger friskt blod inn i klubben. Men samtidig så føles det vemodig at Wenger nå gir seg, Wenger er definitivt en av de største trenerne i den moderne fotballhistorien og jeg vil rangere han sammen med andre trener legender som  Rinus Michels, Arrigo Sacchi, Sir Alex Ferguson, Johan Cruyff, Ottmar Hitzfeld, Marcello Lippi, Fabio Capellio og Vicente Del Bosque. Jeg håper bare at alle Arsenal supportere støtter han under hans seks siste kamper som Arsenal manager.

Jeg tror nok at det var tide og si farvel til Wenger i Arsenal, Men jeg er også usikker på om en ny manager klarer utfordringen om og ta Arsenal tilbake til gamle storhetstider. Jeg tror ikke at Wenger kommer til å pensjonere seg, Jeg tror at han kommer til og trene en ny klubb fra høsten av men i en annen liga enn PL.

Anonymkode: 93029...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var nok på tide, men glad for at han fikk gå selv. Er ikke Arsenal-supporter selv, men har alltid hatt stor respekt for Wenger. En ekte gentleman i fotballgamet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Ikke en dag for tidlig.  Blir spennende å se hvem som tar over.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Hah, Ironisk at det første jeg fant når søkte etter "Arsenal" var denne tråden. Så nå er jo Unai Emery inne i andre halvdel av hans første sesong som Gunners-sjef, og tallene viser at Emery har vunnet 1 kamp mer med Arsenal enn hva Wenger hadde gjort ved samme tidspunkt ifjor, men Wenger`s lag hadde skåret mer mål og sluppet inn færre mål. Så er egentlig Emery et bedre alternativ enn hva Wenger var? Emery er jo fortsatt inne i sine første sesong som manager for Arsenal, så er det for tidlig og dra noen sluttkonklusjoner. Men en ting folk glemmer med Arsenal er det at etter at klubben bygget den nye stadion i 2006 så hadde Arsenal en gjeld på over 5 milliarder NOK, og Arsenal så seg derfor nødt til og selge de fleste av nøkkelspillerne sine for og finansiere Emirates-stadion, og i årene fra 2006-15 så fikk Wenger et meget tynt budsjett til spillerkjøp av styrelsen i Arsenal hvis man skal sammenligne budsjettene til de andre toppklubbene i England, og det var først i 2015 som Arsenal`s nye arena var ferdig finansiert. Synes dere at det var dårlig utført av Wenger og ta Arsenal til topp 4 hvert år mellom 2006-16? under helt andre økonomiske forutsetninger enn hva Chelsea, United, Liverpool og City hadde? Ellers så ryktes det om at Wenger skal ta over tyske Borussia Dortmund fra sommeren av.

Her er en flott hyllest til Wenger av Arsenal, og den nederste videoen er Wenger`s avskjedstale under hans siste kamp på Emirates ifjor våres.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, ThatwasawesomeLOL skrev:

Synes dere at det var dårlig utført av Wenger og ta Arsenal til topp 4 hvert år mellom 2006-16? under helt andre økonomiske forutsetninger enn hva Chelsea, United, Liverpool og City hadde?

Kan du vise til noen kilder for påstanden at Arsenal hadde helt andre økonomiske forutsetninger enn Liverpool mellom 2006 - 16?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...