Gå til innhold

Samboeren min sier at jeg jobber lite


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst?! Bor de ikke sammen da? Selvfølgelig skal hun ikke ha penger for det. Wtf!!! Hva feiler det dere?

Anonymkode: 4ca2b...ad3

Seriøst? Bor de ikke sammen da? Selvfølgelig skal han også gjøre sin del i huset. Wtf!!! Hva feiler det deg? 

Anonymkode: 44140...0e4

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo mer tid, selvfølgelig skal du gjøre husarbeidet. I tillegg er du kvinne, så oppfør deg som en kvinne!

Anonymkode: 4ca2b...ad3

Da bør han oppføre seg som en mann og forsørge hele familien, sånn at hun ikke trenger å jobbe. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde jeg aldri i verden funnet meg i!

Håper han klarer å se det klart når du tar det opp skikkelig med han.

Dessuten spiser han garantert mer enn 50% av maten, hvis man skal pirke. Så der snylter han faktisk på deg. Jeg synes jo ikke man skal bry seg om sånt i et forhold, da, men når noen er som din mann, såpass egoistisk, så blir jeg litt vrang kjenner jeg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, hvis dere ikke deler på pengene så er det urettferdig at du skal bruke fritida di, som ikke er mer enn normale arbeidstagere sin fritid, på å vaske og rydde for ham fordi han vil jobbe dobbelt hvis det ikke er økonomisk nødvendig for dere. Kan han ikke bare betale av sine egne penger for hushjelp eller noe?

Vi deler på økonomien, og siden jeg studerer og kjæresten min jobber nå tjener han mye mer enn meg, så da betaler han mesteparten av regninger og mat og sånt, mens jeg lager middag, handler inn, vasker og fikser ærend for hjemmet. Delt økonomi, delt husarbeid, men han kan ikke kreve å få i pose og sekk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konditorfrue
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Like strukturert som militæret, høres ut som "drømmeforholdet". Foretrekker heller forhold hvor man liker, og ønsker å gjøre noe for hverandre, uten å kreve noe tilbake. DET er hva et forhold handler om i min verden. Lager jeg mat, ja da lager jeg mat til begge, og jeg tar gjerne oppvasken med dersom samboeren er sliten eller har andre ting på agendaen, og akkurat det samme gjør hun for meg. Ingen krav, ingen spørsmål stilt. Dere høres mer ut som romkamerater på en militærbrakke. 

Anonymkode: 81152...e82

Sååååååå enig 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han sier ikke at du jobber lite, han sier at du jobber mindre enn han.

Det er naturlig at den som jobber minst tar større skjerv hjemme.

Anonymkode: 7c0d0...72f

Hehe nei, man er faktisk ikke hushjelpen til samboeren sin fordet.  Da må jo hun få betalt for hans "vaske og rydde kvote".  Han velger selv å jobbe mye. 

Anonymkode: ca4a5...8af

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forselår at du kun lager mat til deg selv, rydder opp kun ditt eget rot og bare vasker dine egne klær. Så kan du en bruke tiden han bruker på dette til egenpleie til deg selv. 

Endret av The Kitten
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja alt blir delt helt likt.

Anonymkode: 5317b...196

Da må du bare stå på og si at han må ta sin halvdel av husarbeid. Om han ikke mener det er rimelig må du slutte å handle mat og vaske tøy til ham. Ikke rydde etter ham. Det er mulig han synes at det er ok og gøy at det er møkkete og ikke mat i kjøkeskapet. Da må du vurdete om 'du har lust å ha det så.

Anonymkode: 10006...050

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

40/60 er vel mer riktig, men det er ikke poenget.

Anonymkode: 97ece...f22

.

Anonymkode: c18fe...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? 

Jeg har jo ikke lov til å jobbe mer enn 100% pga overtid heller. Så da skal jeg måtte gjøre alt av husarbeid, matlaging, vasking "resten av livet" uten å få noe igjen for det? Samboeren min får penger for det, hva får jeg? 

TS

Anonymkode: 5317b...196

Du får si at dersom han ikke vil gjøre husarbeid må han betale 3/4 av alle utgifter og du 1/4. Om han ikke går med på det så går du ut i streik. Da vasker du kun egne klær og du gjør ingenting annet husarbeid. Får se hvor lenge det varer. 

Anonymkode: b125c...1f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får si at dersom han ikke vil gjøre husarbeid må han betale 3/4 av alle utgifter og du 1/4. 

Anonymkode: b125c...1f7

Vet du hva, jeg hadde ikke gått med på det heller. 

Hvem ønsker å være "betalt hushjelp" for samboer/ektemann? Det er bare nedverdigende. 

Ujevn fordeling er kun fornuftig om man er enig om det seg i mellom. Bidrar man 100% med arbeidsinnsats utenfor husets fire vegger, skal man ikke lide fordi man har en partner som ønsker å jobbe enda mer. 

Anonymkode: b7ae5...af4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 hours ago, AnonymBruker said:

 

du bør jobbe mer enn 2 dager i uka for å klare deg!

 

 

 

 

 

 

Ikke utal deg om noe du ikke vet om.

Anonymkode: 0e1fa...281

 

Anonymkode: 0c210...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Dere har delt økonomi, du jobber bare litt og tjener lite, men likevel betaler du halvparten??? Da sitter han igjen med masse penger hver mnd, har ei dame som vasker, og lever det gode liv!

Du betaler altså halvparten av regningene, men det er du som gjør mest husarbeid? Jeg hadde skjønt det om du betalte bare litt, men bidro med mer husarbeid fordi ikke jobbet så mye. Men å betale 50% når du jobber lite, og gjør alt av husarbeid i tillegg, det er ikke så bra.

Og du har mye mindre penger igjen enn han, og kan ikke spare eller bruke det du kunne gjort om du var alene, på ting du hadde lyst på eller lyst til å gjøre. Se det sånn at han sparer på å ha deg i hus, mens du taper penger. Det handler ikke om mengde husarbeid.

Du kan alltids si at han sparer penger som han "sikkert" kommer til å bruke på å kjøpe større leilighet senere.

Greit nok det, men det er ikke sikkert at du kommer inn i bildet der.

Kanskje har han spart masse, og gjør det slutt med deg. Da står du der uten å ha gjort annet enn mer husarbeid.

Og om dere kjøper hus sammen, så er det han som går inn med egenkapital, og som får igjen den hvis dere gjør det slutt og vil selge. Og det gjelder om dere gifter dere også. Det han har tatt med seg inn i ekteskapet, kan han ta med seg ut også. Så om han har egenkapital når dere er gift og skal kjøpe bolig, og senere blir skilt, så har han en større eierandel og egenkapital enn deg. Så pass på allerede nå at det går rett for seg.

Du er rett og slett dum om du ikke gjør noe med dette NÅ!

Er det ikke bedre om han betaler prosentvis i forhold til det du kan, for at dere begge skal ha penger på konto? Sånn at du også har litt å spare eller bruke på egne ting økonomisk? DU bør spare opp til egenkapital på bolig alene, og du bør jobbe mer enn 2 dager i uka for å klare deg!

 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 0e1fa...281

Og du ikke kall meg dum. Du kjenner ikke meg, du kjenner ikke meg, og du kjenner ikke min/vår sitausjon.

Jeg rettet prosenten på innlegget etter, det overså du glatt.

Det gjør meg ingenting om han eier leiligheten vår, jeg hadde aldri hatt mulighet til eie selv.

Vi deler på felles utgifter i leilighen vår, men han betaler ned lånet selv, 

 

Dette blir så jævla svart og hvitt diskusjon, og kun og penger, hadde ikke min partner bidratt til  husarbeid hadde han garrantert fått høre det, men han bidrar, men siden jeg er mer hjemme, så er det ikke så mye jobb og sette på to vaskemaskinen,også henge klærene, det tar meg typ 5-10 min tilsammen.

 

Hvor mye er dere egentlig brukere på husarbeid i uken egentlig?

Jeg vil tro jeg bruker toppen 1 time i uka..

Og da gjelder det støvsuge, vaske bad, vaske/henge opp klær, ta ut oppvaksten.

Men stort sett bytter vi på det, det kommer an på hvordan partner jobber eller hvor sliten han er.

 

Er han syk, så er det null problem for meg å gå handle for han.

ER jeg syk handler han for meg.

 

Fortsett slik som dette dere gjør i tråden, jg vil tippe dere vil bli sungle rimelig fort og blir det.

 

KOm tilbake når dere kan diskutere hva som faktisk blir skrevet.

Flere av flere av dere som diskuterer  på innlkegg om at det ikke er greit  at en part skal ta all husabrbeidet alene uansett grunn. Og det er ikke det som står. Ingen har sagt i denne tråden at det er ok, ingen.

 

 

Akkurat som han ikke har noe problemmer med å handle for meg.

 

Anonymkode: 0c210...4cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Skiftenøkkel said:

Friske menn har kapasitet til å jobbe 150% og i tillegg ta husarbeid. 

Er det noen som har sagt det mottsatte?

Du må gjerne linke meg til de innleggene i denne tråden som påstår det.

Anonymkode: 0c210...4cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det noen som har sagt det mottsatte?

Du må gjerne linke meg til de innleggene i denne tråden som påstår det.

Anonymkode: 0c210...4cc

Det var heller ikke mitt poeng. Kan ikke den knølen ta husarbeid i tillegg til lange arbeidsdager, ja så får han velge vekk jobb da. Lange arbeidsdager er en dårlig unnskyldning, får heller komme seg opp tidligere om morgenen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Skiftenøkkel said:

Det var heller ikke mitt poeng. Kan ikke den knølen ta husarbeid i tillegg til lange arbeidsdager, ja så får han velge vekk jobb da. Lange arbeidsdager er en dårlig unnskyldning, får heller komme seg opp tidligere om morgenen.

Nå har det ikke ts sag at han ikke bidrar til husarbeiden..

 

Anonymkode: 0c210...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for tulleinnlegg og svar til dette.

Perelandra, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...