Gå til innhold

Hva slags foundation brukte dere når dere sto brud?


Djungelvrål

Anbefalte innlegg

Jeg er i villrede.  Vil ha en foundation uten spf da det gir flashback og ofte blek hud på bilder.  Vil også gjerne ha en som er medium dekkende, i en glødende eller satinfinish.  I tillegg må den selvfølgelig holde seg fin hele kvelden.   Jeg skal gifte meg i søreuropa hvor gradestokken kan krype over 30 gr i slutten av juni når jeg skal gifte meg.  Har tilgang til en Sephorabutikk dit vi skal men ville helst funnet den nå i Norge i butikk eller en norsk nettshop?   Noen tips?  Kom gjerne med tips på andre gode produkter dere brukte på deres store dag også. :)  Prisen kan godt være litt snill, sånn max 400 kr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spurte min kjære hva hun planlegger å bruke. Men hun foretrekker ansiktet sitt uten gjørme, og detgjør forsåvidt jeg også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Spurte min kjære hva hun planlegger å bruke. Men hun foretrekker ansiktet sitt uten gjørme, og detgjør forsåvidt jeg også.

Gjørme?   Bruker dama di vanligvis gjørme i ansiktet?    Ok...whatever floats her boat. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Peonjenta skrev:

Jeg er i villrede.  Vil ha en foundation uten spf da det gir flashback og ofte blek hud på bilder.  Vil også gjerne ha en som er medium dekkende, i en glødende eller satinfinish.  I tillegg må den selvfølgelig holde seg fin hele kvelden.   Jeg skal gifte meg i søreuropa hvor gradestokken kan krype over 30 gr i slutten av juni når jeg skal gifte meg.  Har tilgang til en Sephorabutikk dit vi skal men ville helst funnet den nå i Norge i butikk eller en norsk nettshop?   Noen tips?  Kom gjerne med tips på andre gode produkter dere brukte på deres store dag også. :)  Prisen kan godt være litt snill, sånn max 400 kr..

Du verden, finnes det i det hele tatt foundation som egner seg når det er 30 grader..?.  På meg ville alt av kremer rent bort :laugh:

Anonymkode: 3a062...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Ser ikke poenget. De fleste er finest med den huden de har og det er da mye bedre at huden får luft.

Anonymkode: efbc5...663

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv de beste makeupfolka i LA sliter med å få foundation til å se bra ut i 30 varmegrader om man har lett for å svette. Derfor har de mest mulig fokus på å få ren og glødende hud ved hjelp av sunt kosthold, trening og gode renseprodukter. 

Anonymkode: 793e8...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig ville jeg non droppe det, og heller vært mye ute når det er sol her hjemme. Vi giftet oss midt i juni for snart 6 år siden og jeg gjorde det. Ble kun brukt litt solpudder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte MAC face and body. Synes den høres super ut for deg også. Medium dekkevne, men også mulighet for å legge flere lag dersom du har partier du vil har eks pigmentering/røde partier du vil dekke. Den «kaker» seg ikke og er super å legge i flere lag. Den er veldig flytende og lett å legge. Anbefaler fuktig svamp. Jeg synes det ble en naturlig glød på huden uten at jeg ble altfor blank. Og de har et veldig godt utvalg av farger på foundationen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke foundationtips, men du finner sikkert mye på google :) Youtube er også en veldig god ressurs, med uendelig mange videoer som tester foubdation, gjerne igjennom hele dagen. Anbefaler å ha med blottingpapir, evt. bare bruke en serviett til å fjerne olje/svette i løpet av dagen, samt pudder!

Anonymkode: 2e03e...2d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chanel lumière velvet. Beste foundation jeg noen gang har prøvd. Silkemyk og flott. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minlillelykke skrev:

Personlig ville jeg non droppe det, og heller vært mye ute når det er sol her hjemme. Vi giftet oss midt i juni for snart 6 år siden og jeg gjorde det. Ble kun brukt litt solpudder

Å gå uten er ikke et alternativ, jeg har en masse pigmentflekker som dukker opp når jeg er i sola selv om jeg bruker høy faktor og har generelt endel rødhet rundt nesa, i pannen og på haka.  Det vil ikke komme til å se bra ut på bilder om jeg dropper det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, solmåneogstjerner skrev:

Ingen! Greit å slippe å få det på kjolen og sløret! 

Har en kjole med sweatheart neckline og kommer ikke til å bruke bruke sminke på brystet.   Sløret skal være bak på hodet, ikke over ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makeup forever ultra HD foundation eller too faced born this way, armani louminous silk foundation, kjøpes på sephora og sistnevnte kicks, medium dekkevne, litt glød, holder seg bra, ser fine ut på bilder. Anbefaler deg at du også kjøper Laura mercier translucent powder og «baker» for at foundation og concealer skal sitte hele dagen. GIr ikke flashbacks. Også når sminken er påført spraye med urban decay de slick Setting spray, da skal du se sminken holder seg fin. Dette gjør jeg når varmegraden bikker 35 som det gjorde i fjor når jeg var i utlandet. 

Anonymkode: 79927...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Makeup forever ultra HD foundation eller too faced born this way, armani louminous silk foundation, kjøpes på sephora og sistnevnte kicks, medium dekkevne, litt glød, holder seg bra, ser fine ut på bilder. Anbefaler deg at du også kjøper Laura mercier translucent powder og «baker» for at foundation og concealer skal sitte hele dagen. GIr ikke flashbacks. Også når sminken er påført spraye med urban decay de slick Setting spray, da skal du se sminken holder seg fin. Dette gjør jeg når varmegraden bikker 35 som det gjorde i fjor når jeg var i utlandet. 

Anonymkode: 79927...e2f

Synes du deslick sprayen holder bedre enn allnighter fra samme merke?   Har all nighter og syns det funker bra.   Jeg "baker" ikke men jeg bruker vanlig pudder over sminke.  Har lyst på det fra LM men det er så dyrt.  :(       Skal sjekke ut foundationtipsene.  Takk :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brukte Dior sin bb-krem og et foundationpudder over. Holdt hele dagen, men det ble avsluttet med Urban Decay setting spray husker jeg vagt. Det skal sies at begge produktene fra Dior inneholdt solfaktor, men fikk ikke noe hvitere hud av det egentlig, men det hadde heller ikke gjort meg noe. Vil ha solfaktor uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Peonjenta skrev:

Synes du deslick sprayen holder bedre enn allnighter fra samme merke?   Har all nighter og syns det funker bra.   Jeg "baker" ikke men jeg bruker vanlig pudder over sminke.  Har lyst på det fra LM men det er så dyrt.  :(       Skal sjekke ut foundationtipsene.  Takk :hug:

Ja, det synes jeg. Liker ikke den all nighter, både sprayen og foundationen. Sminken holder seg mye bedre med den deslick. Kanskje du kan sjekke på Finn eller tise om noen selger den? Jeg kjøpte min der, den var såvidt brukt. Håper du finner ut av det🌸håper dagen blir perfekt

Anonymkode: 79927...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en foundation for fet hud. Den vil gi en mattende effekt på huden og det skal mer til at du blir «blank». Bruk gjerne foundation-primer ender og avslutt med en «finishing»- spray. Jeg sverger til produkter fra Mary Kay. 

Endret av Maiava88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk den du vanligvis bruker. Da slipper du å få overraskende oversminket ansikt i fht hva du vanligvis har. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...