Gå til innhold

Tror dere det er vanskeligere å få partner når man blir eldre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 30 og føler allerede at jeg er helt rævkjørt, så litt oppløftende er det jo å lese denne tråden. Kanskje jeg bare skal skaffe meg en haug med elskere og leve på den type kjærlighet resten av livet. 

Anonymkode: 830ad...5bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg traff samboeren min da jeg var 42. Hadde da vært singel i bare et års tid og absolutt ikke på utkikk etter noe nytt forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 40 og ingen problem med å finne en seriøs mann😉 Ikke singel nå. Men kunne nærmest velge og vrake da jeg var det. 

Anonymkode: 99b9b...459

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg ikke. I 40 årene bryter jo mange ut av de etablerte forholdene der hvor de muligens satset for hardt på de mindre kjærlighetene og holder sammen, biter i seg, for barna sin skyld. Det går til det ikke går lengre. Så kommer bruddet, og så kommer en mulig krise (40 års krisen muligens) der hvor de finner seg selv igjen og blir en ny og forbedret "seg selv" igjen, og "ser" så mye klarere enn før.

Det er da man virkelig er klar for den store kjærligheten, tenker jeg da, enten man er 20, 40, 60 eller ++++.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zienna skrev:

Har det aldri falt deg inn at mennene står i kø nettopp fordi du er gift?  Mange er på utsikt etter sex og eventyr, og hva er vel mer uproblematisk enn en elsker/elskerinne som allerede er godt gift?  Mye mindre krevende å forholde seg til enn et menneske som er på søken etter et seriøst og forpliktende forhold. 

Helt sykt, null tro på at kjærlighet eksisterer, slike ting som dette nevnt over her, gjør meg kvalm.

Anonymkode: 7d885...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Eller det vil si: jeg tror det er vanskelig i alle aldre for kvinner. Lett å finne en eller annen idiot som bare vil ha sex i alle aldre, vanskelig å finne noen som har litt større planer enn det. 

Anonymkode: 5dc8a...200

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Derimot hadde jeg store problemer mellom 20-40, da alle var etablerte med små barn. Traff min kjære da jeg var 40 og min far traff sin nåværende i en alder av 72. Gikk helt fint, det. 

Anonymkode: ebda7...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Zienna skrev:

Har det aldri falt deg inn at mennene står i kø nettopp fordi du er gift?  Mange er på utsikt etter sex og eventyr, og hva er vel mer uproblematisk enn en elsker/elskerinne som allerede er godt gift?  Mye mindre krevende å forholde seg til enn et menneske som er på søken etter et seriøst og forpliktende forhold. 

Jeg er gift nå ja, for tredje gang i mitt liv. Og jeg ser aldri på andre nå som jeg er lykkelig med mannen min. Men før jeg giftet meg... da kunne jeg velge og vrake. Og alle jeg har møtt, fra jeg var 16 år, til 45 år... har falt pladask for meg, samtlige ønsket et seriøst forhold. Har aldri hatt et ONS i mitt lange liv.. på en eller annen måte forelsker de fleste seg i meg. Og jeg mener ikke å skryte, men nå som jeg skjønner litt mer av livet, har jeg oppfattet at jeg på en eller annen måte har en tiltrekningskraft på mange. Var over 40 år da jeg for moro skyld gikk på Sukker, har aldri opplevd maken til oppmerksomhet. Jeg drar nok opp snittet utseendemessig, men er måten jeg er på som hjelper mest. Jeg er glad, positiv, hensynsfull og morsom. Er enkel å være sammen med og gjør alle glade rundt meg. Så jeg er nok heldigere enn mange som leter etter partner. Kunne aldri vært utro og ville aldri sjekket opp en opptatt mann. 

Anonymkode: ffcd2...705

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
8 timer siden, Zienna skrev:

Har det aldri falt deg inn at mennene står i kø nettopp fordi du er gift?  Mange er på utsikt etter sex og eventyr, og hva er vel mer uproblematisk enn en elsker/elskerinne som allerede er godt gift?  Mye mindre krevende å forholde seg til enn et menneske som er på søken etter et seriøst og forpliktende forhold. 

Ble visst anonym i svaret mitt. Sorry 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Ble visst anonym i svaret mitt. Sorry 😊 

Hvem bryr seg? For den store hopen er du anonym også som «Dævendøtte».

Anonymkode: 839d0...482

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvem bryr seg? For den store hopen er du anonym også som «Dævendøtte».

Anonymkode: 839d0...482

Jeg ble sitert som dævendøtte, tenkte det ble dumt å svare som anonym da. Ikke verre enn det 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Dævendøtte skrev:

Er snart 50 år og mannfolka står i kø ;) er riktignok godt gift nå, men har aldri hatt trøbbel med å finne ny partner. 

Ha,ha, jeg har også en følelse av at det ikke ville blitt vanskelig å finne en mann som vil ha meg, men desto vanskeligere å finne en mann jeg vil ha ;)  Er midt i femti-åra, har ikke bodd sammen med noen på 10 år og har blitt vant til å kunne ha alt på mitt vis. Tror jeg har blitt for sær til å kunne bo sammen med noen igjen. Og så trives jeg veldig godt alene da  :) 

Anonymkode: 0458b...6ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er singel kvinne på 40 år, og synes det er veldig vanskelig. Synes det var mye lettere for 10 år siden, da jeg var singel. 

Nå møter jeg stort sett menn, som er skilt og ikke ønsker noe seriøst. Eller menn som i flere år har hatt uflaks med kvinner, og nå er bitre og skal heller straffe oss.

Vil jeg ha sex, er det fortsatt ikke noe problem. Men jeg ønsker meg ett seriøst forhold, og det ser ut som er veldig vanskelig å finne.

Anonymkode: f738d...1c8

Dette kunne jeg skrevet selv, og jeg er kvinne på 42 og også ute etter noe seriøst. Dere som mener vi tar feil får ta en tur innom Sukker og andre nettsteder og se hva menn i vår aldersgruppe søker. Menn mellom 40 og 50 søker konsekvent damer som er 10-20 år yngre enn seg - til nød opp mot samme alder. Sjelden de søker opptil 1-2 år eldre. Vi kvinner søker motsatt; 1-2 år yngre enn oss og opptil 10-15 år eldre. Så ja, det er en kjennsgjerning at menn går for yngre kvinner. Dessverre er ikke det alltid like interessant med en mann på 60 år +/- for oss kvinnfolk i 40-åra.

Anonymkode: 7d0d4...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha,ha, jeg har også en følelse av at det ikke ville blitt vanskelig å finne en mann som vil ha meg, men desto vanskeligere å finne en mann jeg vil ha ;)  Er midt i femti-åra, har ikke bodd sammen med noen på 10 år og har blitt vant til å kunne ha alt på mitt vis. Tror jeg har blitt for sær til å kunne bo sammen med noen igjen. Og så trives jeg veldig godt alene da  :) 

Anonymkode: 0458b...6ae

Med meg er det motsatt, jeg hater å være alene 😊 Et alternativ er jo å bo hver for seg, men ha noen man kan dele resten med. Er jo koselig å ha en partner man kan kose med, reise med og lage mat med. Synes jeg 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette kunne jeg skrevet selv, og jeg er kvinne på 42 og også ute etter noe seriøst. Dere som mener vi tar feil får ta en tur innom Sukker og andre nettsteder og se hva menn i vår aldersgruppe søker. Menn mellom 40 og 50 søker konsekvent damer som er 10-20 år yngre enn seg - til nød opp mot samme alder. Sjelden de søker opptil 1-2 år eldre. Vi kvinner søker motsatt; 1-2 år yngre enn oss og opptil 10-15 år eldre. Så ja, det er en kjennsgjerning at menn går for yngre kvinner. Dessverre er ikke det alltid like interessant med en mann på 60 år +/- for oss kvinnfolk i 40-åra.

Anonymkode: 7d0d4...c3a

Nå et det noen år siden jeg var på Sukker, men var over 40 da jeg var innom der. Har ikke samme inntrykk som deg, majoriteten av de som svarte, var i min "målgruppe". Fikk sikkert 10 svar hver dag, av disse var nesten alle like gamle +- som meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Dævendøtte skrev:

Nå et det noen år siden jeg var på Sukker, men var over 40 da jeg var innom der. Har ikke samme inntrykk som deg, majoriteten av de som svarte, var i min "målgruppe". Fikk sikkert 10 svar hver dag, av disse var nesten alle like gamle +- som meg. 

Det sier likevel noe om utgangspunktet og innstillinger sånn generelt når man ser hva de har krysset av for innen alderskategori. Men så har vi de som søker i aldersspennet 16-100 også da :ler2:

Anonymkode: 7d0d4...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Dævendøtte skrev:

Er snart 50 år og mannfolka står i kø ;) er riktignok godt gift nå, men har aldri hatt trøbbel med å finne ny partner. 

De står nok ikke i kø, men for deg virker det sånn fordi du er gift og dermed ikke innbyr til noe forpliktende med disse mennene. Å få masse oppmerksomhet og komplimenter er ikke ensbetydende med at disse mennene kunne tenke seg seriøse forhold med deg dersom du ble singel. Min erfaring som nå 47 åring, er at det var mye vanskeligere de siste 10 årene å treffe noen ordentlige menn som ville være seriøse. Det lyktes meg og har nå verdens beste kjæreste 😊😊

Anonymkode: a4743...e16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hva standardene dine er for en partner og hva du forventer ut av et forhold.

Ting endrer seg jo for de rundt deg også, og ettersom årene går må du jo akseptere at folk har sine lyter eller sin bagasje. Jeg tror at hvis du f.eks. er 35 og singel så kan du falle litt mellom to stoler. De på 30-34 ser på yngre jenter, og de attraktive på 35-40 er etablert. Da er det bedre å gå for de 40+ som har begynt å skille seg. 

Det er jo en grunn til at kvinner "resirkulerer" menn og det er jo nettopp fordi de befinner seg der.

Hvis man ikke vil ha en eldre mann eller ikke vil ha en mann med barn og har bestemt seg for det, så er det klart at singeltilværelsen kan oppfattes vanskeligere. Er man åpen for alle, så er det jo mange menn der.

Anonymkode: c6342...29a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre trenger vel strengt tatt ikke partner.

Anonymkode: 459fe...1e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...