Gå til innhold

Bikinifitness


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Inwe skrev:

Det er jeg klar over, det var nettopp oppkjøringen til konkurransene jeg ikke ville gjort. Å spise mye, bygge muskler og trene mye gjør jeg fra før.

Full forståelse for det! Jeg digger de å se kroppen forandre seg og få et annet uttrykk når man er ”deffet”. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er bikinifitness det samme som ”bikini” USA?

Hva med bodyfitness?

Skulle ønske jeg hadde guts til å stille, trener mye og tror jeg kunne stilt med litt forberedelser. Klarer bare ikke se for meg at jeg poserer på en scene i sånn superliten bikini, høyhælte sko og være så brun da..!? Hvis jeg skal være helt ærlig er jeg vel mest redd for hva mine venner/familie osv vil mene og synes om det. 

 

Anonymkode: 5df58...f98

Ja, bikinifitness tilsvarer bikini, med noen tilpasninger, men i prinsippet ganske likt. 

Bodyfitness har mer fokus på fysikk og man har mer definerte muskler. Også annen posering og annen type bikini. Ikke direkte sammenlignbart, men ligner figure i USA.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må def. være den hobbyen/sporten med mest psykiatri involvert.

Anonymkode: e4fa0...929

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må def. være den hobbyen/sporten med mest psykiatri involvert.

Anonymkode: e4fa0...929

Hvorfor psykiatri?

Anonymkode: 6b60d...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må def. være den hobbyen/sporten med mest psykiatri involvert.

Anonymkode: e4fa0...929

Fra Wikipedia:

"Psykiatri er en spesialitet innen medisin som omhandler hvordan man skal forstå, utrede, behandle og forebygge psykiske lidelser."

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser på å delta i Biknifitness, kanskje til neste år. Tviler på om jeg rekker i år?!

Til dere som har deltatt, er det spesielle konkurranser for nybegynnere, evt må man kvalifisere seg på noen måte?

Hva er ca budsjett for konkurranse? Må man sole seg mye i solarium før man bruker konkurransebrunfargen?

Anonymkode: 5df58...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg satser på å delta i Biknifitness, kanskje til neste år. Tviler på om jeg rekker i år?!

Til dere som har deltatt, er det spesielle konkurranser for nybegynnere, evt må man kvalifisere seg på noen måte?

Hva er ca budsjett for konkurranse? Må man sole seg mye i solarium før man bruker konkurransebrunfargen?

Anonymkode: 5df58...f98

Det er uttak på våren til konkurransene til høsten, og uttak på høsten til konkurransene på våren. Da må du til nærmeste klubb og kvalifisere deg, da får du høre om du er klar for å stille eller om du må komme tilbake ved en senere anledning. Det er ikke egne konkurranser for nybegynnere. 

Du trenger ikke å sole deg mye før konkurranse, de bruker spraytan når de skal på scenen. 

Jeg vet ikke hva budsjettet ligger på, men det koster en del. Du må ha bikini, sko, bling, spraytan, riktig mat, hotell til konkurransene, eventuelt fly, betale for å være med i en klubb, hår, negler osv.

Anonymkode: 452a8...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får meg til å tenke på type Jane Fonda på 80-tallet med fageglad badedrakt over tights og lag på lag med leggvarmere eller tykke amerikasokker. Var jo ganske sexy faktisk....

Anonymkode: 1d580...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe for meg iallefall. Har ikke eksponeringsbehovet og tror jeg fort hadde fått enda flere hangups i forhold til mat. 

Jeg gikk i klasse med ei på videregående som driver med dette nå. Hun var anorektisk når vi gikk på skolen, så dette er jo sikkert sunnere for henne. Men jeg utifra det jeg leser på facebook og blogg har hun nok skiftet fra anoreksi til ortoreksi. 

Bortsett fra det driter jeg i hva folk gjør med sine egne kropper. Men jeg tror ikke nødvendigvis at det er så sunt å få veldig lav fettprosent eller bli frivillig dehydrert før konkurranser. 

Anonymkode: 196c0...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er uttak på våren til konkurransene til høsten, og uttak på høsten til konkurransene på våren. Da må du til nærmeste klubb og kvalifisere deg, da får du høre om du er klar for å stille eller om du må komme tilbake ved en senere anledning. Det er ikke egne konkurranser for nybegynnere. 

Du trenger ikke å sole deg mye før konkurranse, de bruker spraytan når de skal på scenen. 

Jeg vet ikke hva budsjettet ligger på, men det koster en del. Du må ha bikini, sko, bling, spraytan, riktig mat, hotell til konkurransene, eventuelt fly, betale for å være med i en klubb, hår, negler osv.

Anonymkode: 452a8...4ad

Takk for info! Jeg bør vel melde meg inn i klubb!?

Anonymkode: 5df58...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som begynte med dette etter å ha slanket seg mye og hun har tippet helt over. Hun ser regelrett syk ut og er blitt en selvopptatt og lite koselig person å være rundt rett og slett. Hun har tydeligvis også blitt veldig påvirket av hele greia. Kan komme på jobb midt på vinteren i 20 blå i støvletter som går opp på låret med syltynne kjempehøye hæler, miniskjørt som knapt dekker rumpeballene og tubetopp med bare skuldre. Og da snakker vi en dame midt i 30-åra med tenåringsbarn.

Jobbet også sammen med ei en periode som drev med det. Hard trening 5 ganger om dagen og nesten ikke mat. Det sier seg selv at hun ikke orket å jobbe. Kunne ringe 10 min før hun skulle være på jobb og sa at hun dessverre hadde kommet for seint til toget. Hun måtte ta tog i en halvtime og buss fra stasjonen for å komme på jobb, så toget hennes hadde jo da gått nesten en time før hun ringte. Mistet jobben ganske fort kan du si.

Hele greia er jo bare tullball.

Anonymkode: f9a78...1ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er uttak på våren til konkurransene til høsten, og uttak på høsten til konkurransene på våren. Da må du til nærmeste klubb og kvalifisere deg, da får du høre om du er klar for å stille eller om du må komme tilbake ved en senere anledning. Det er ikke egne konkurranser for nybegynnere. 

Du trenger ikke å sole deg mye før konkurranse, de bruker spraytan når de skal på scenen. 

Jeg vet ikke hva budsjettet ligger på, men det koster en del. Du må ha bikini, sko, bling, spraytan, riktig mat, hotell til konkurransene, eventuelt fly, betale for å være med i en klubb, hår, negler osv.

Anonymkode: 452a8...4ad

Et spm til, konkurrerer du? 

Anonymkode: 5df58...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et spm til, konkurrerer du? 

Anonymkode: 5df58...f98

Nei, jeg hadde lyst for noen år siden, men la fra meg tanken. Jeg har venner som konkurrerer.  

Anonymkode: 452a8...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg satser på å delta i Biknifitness, kanskje til neste år. Tviler på om jeg rekker i år?!

Til dere som har deltatt, er det spesielle konkurranser for nybegynnere, evt må man kvalifisere seg på noen måte?

Hva er ca budsjett for konkurranse? Må man sole seg mye i solarium før man bruker konkurransebrunfargen?

Anonymkode: 5df58...f98

Hei!

Som nevnt i et annet innlegg, blir du kvalifisert gjennom medlemskap i en klubb. Hvis det er flere enn 15 påmeldte i en klasse, så kjører konkurransene her hjemme en "uttaksrunde" før selve konkurransen hvor de 15 beste blir silt ut og får stille. 

I tillegg til å melde deg inn i en klubb, bør du vurdere seriøst å skaffe deg en coach. En coach vil gjøre det mye enklere for deg, det er veldig mye som skal på plass og koordineres. Vel verdt pengene da det kan bety nesten alt! 

Regn med et sted mellom 20- og 30tusen for første konkurranse. Det er jo selvsagt avhengig av hvordan du gjør saker og ting, men det koster en del penger; coaching, bikini, sko, make-up, hårfjerning (voks), hår (evt extensions), spray tan, div bling, evt hotell og reiseutgifter, medlemskap i nkf, klubb samt konkurranseavgift etc etc. Noen av kostnadene ser du kan sløyfes ved senere konkurranse, som f eks bikini og sko som kan brukes igjen. 

Du trenger ikke ta sol, men en del velger likevel å gjøre det da de mener fargen blir finere da. Men, ingen nødvendighet altså. Du får 2-3 lag spray tan, konkurranse-farge som er mye mørkere og dekker bedre enn vanlig spray tan. 

Hvis du satser seriøst og har satt deg godt inn i hva det dreier seg om, tror jeg sjansen er god for at du vil få en god opplevelse. Bare ikke tro at det er noe som kommer enkelt, det er mange om beinet der ute, nivået blir hele tiden høyere og de fleste kommer aldri så langt at får stilt i konkurranse. Hvis du er klar over dette, vil jeg absolutt anbefale deg å satse! 

Endret av VinterRose
skrivefeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@VinterRose Tusen takk, skjønner det slik st du har konkurranse-erfaring?! 

Ser at det koster en del ja!

Noen ting du nevner var jeg ikke klar over, men det må vel til. Blir fort mye penger med kanskje 2-3 konkurranser i året.. 

Stemmer det at bikiniene er kjempedyre, sånn flere tusen? Kan man bruke mer rimelige vanlige bikinier eller må de være spesial lagd? 

Anonymkode: 5df58...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

@VinterRose Tusen takk, skjønner det slik st du har konkurranse-erfaring?! 

Ser at det koster en del ja!

Noen ting du nevner var jeg ikke klar over, men det må vel til. Blir fort mye penger med kanskje 2-3 konkurranser i året.. 

Stemmer det at bikiniene er kjempedyre, sånn flere tusen? Kan man bruke mer rimelige vanlige bikinier eller må de være spesial lagd? 

Anonymkode: 5df58...f98

Ja, det kan nok fremstå som dyrt, og kanskje spesielt i startfasen og de første konkurransene. Da er man uerfaren og er absolutt avhengig av å kjøpe seg hjelp. Man er rett og slett i en dårlig posisjon til å kunne spare ved å gjøre ting på en billigere måte. Det er nok enklere etter hvert med litt erfaring, da ser man kanskje hva man evt kan ordne selv i stedet for å kjøpe tjenester. Mitt første budsjett var rett under 30kkr. 

Du kjøpe en bikini som er laget til formålet! Ingen mulighet å bruke en "vanlig" bikini. Det er utrolig viktig at bikinien er fin, helst mye glitter og bling! Helst bør den være spesialdesignet etter dine mål. Koster fort fra 4000 og oppover avh av hvor pyntet den er. 

Jeg valgte å bestille fra USA, ikke billigere men litt mer utvalg i snitt etc (generelt noe dristigere snitt der borte). Litt skummelt med tanke på dårlig returmulighet men heldigvis passet den helt supert (du kan evt google "angel competition bikinis"). Ellers finnes det noen som lager bikinier her hjemme også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@VinterRose Setter virkelig pris på at du gidder å svare meg ordentlig, med noen unntak er det jo stort sett bare folk som forsøker å spore av her. 

Jeg har begynt å innse at det nok ikke er noen vei utenom en coach. 

Er det spray tan på alle konkurransene nå, hvordan fungerer det?

Det med bikini fra USA høres jo ut som kan være en ide, så på den siden du linket til og det var mye flott! (Men er de ikke litt for små for hva som er tillatt her??)

 

Anonymkode: 5df58...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2018 den 14.08, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om bikinifitness? Noen her som stiller?

Anonymkode: 0f270...18b

Så kult at det andre her som både vurderer å stille og som har stilt i bikinifitness! Jeg har stilt i nå drøye 3 år og har hovedsakelig bare gode opplevelser og erfaringer. Noen erfaringer mer dyrkjøpte enn andre, men stort sett kun meg selv å klandre.. 

Det er selvsagt viktig å være informert om hva bikinifitness er og dreier seg om før en gir seg i kast med planer om konkurranse.

Og vær deg bevisst det faktum at dette er en helt egen verden, veldig få har peiling på hva driver med, hvorfor vi må gjøre det vi gjør osv. Det fører til at en lett kan føle at folk ikke støtter en i sine valg. Her må man virkelig lukke ørene og følge sin drøm. 

Det nevnes budsjett her i tråden, siste konkurranser har jeg ligget på 20000-25000. Jeg har konkurrert aktivt og stiller for 9. gang i september. Coaching og bikini er vel det som drar opp prisen mest, har ikke brukt coach siste halvannet år. Bruker samme bikini 3 ganger så det fordeler jo kostnaden noe. (Noen kostnader ser jeg på som en engangsinvestering og er ikke medregnet den nevnte summen).

Ikke la dere skremme av de som forsøker å svartmale miljøet her, dere skal vite at det i all hovedsak er sunne, veltrente, oppegående jenter du vil møte i konkurranse! Enkelte unntak finnes jo overalt. 

 

Endret av Missfitness
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Missfitness Jøss, med 9 stevner er du jo rene veteranen å regne! Må si at du har kjørt et rimelig tight opplegg, kan ikke stevnene bli litt tett på hverandre?

Vedr dyrkjøpte erfaringer, noe spes du kan nevne? Noen spesiell grunn til at du bytter ut bikinien etter 3 stevner? 

Hvordan er konkurranseplanene fremover? 

Endret av VinterRose
Lagt til siste linje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...