Gå til innhold

Bikinifitness


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke si en er i mot noe så pent! Ja til Bikini Fitness :) 

2223.png

Anonymkode: 1dc1b...94a

Synes det er litt morsomt hvordan man liksom skal vise frem muskler, men alle har så langt hår som dekker hele ryggen og skulle alt av muskler i dette området :klo: For meg blir bikinifitness egentlig bare en parodi på bodybuilding, det er jo helt tydelig at det ikke er musklene det går på (jeg har vært en del i miljøet grunnet en eks som drev med bodybuilding, og det hjalp ikke akkurat på inntrykket mitt).

Anonymkode: 571ef...14b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt morsomt hvordan man liksom skal vise frem muskler, men alle har så langt hår som dekker hele ryggen og skulle alt av muskler i dette området :klo: For meg blir bikinifitness egentlig bare en parodi på bodybuilding, det er jo helt tydelig at det ikke er musklene det går på (jeg har vært en del i miljøet grunnet en eks som drev med bodybuilding, og det hjalp ikke akkurat på inntrykket mitt).

Anonymkode: 571ef...14b

Det er jo begrenset med muskler du skal vise frem i bikinifitness, det er jo nettopp det som gjør det til bikinifitness, til forskjell fra f eks bodyfitness. Bikinifitness prøver ikke å være bodybuilding, selv ikke bodybuilding light, det er noe helt annet ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Missfitness skrev:

Det er jo begrenset med muskler du skal vise frem i bikinifitness, det er jo nettopp det som gjør det til bikinifitness, til forskjell fra f eks bodyfitness. Bikinifitness prøver ikke å være bodybuilding, selv ikke bodybuilding light, det er noe helt annet ;) 

jepp det er kun berter med fake tan og masse dilldall som har vært på en syk slankekur og ikke klarer å løfte en dritt, men som prøver å skryte på seg at de driver med styrketrening.. latterlige greier egentlig. 

Anonymkode: 09771...9b5

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jepp det er kun berter med fake tan og masse dilldall som har vært på en syk slankekur og ikke klarer å løfte en dritt, men som prøver å skryte på seg at de driver med styrketrening.. latterlige greier egentlig. 

Anonymkode: 09771...9b5

Du må gjerne leve i den tro, men du tar nok feil. 

Og hvis du ikke har innsett at konkurransene også har et visst show-preg over seg (derfor "fake tan og dill dall" som du sier), så kan du ikke påberope deg så mye innsikt. 

Endret av Missfitness
lagt til siste kommentar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Missfitness skrev:

Du må gjerne leve i den tro, men du tar nok feil. 

nope jeg tror ikke, jeg vet! 

Anonymkode: 09771...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Missfitness skrev:

Det er jo begrenset med muskler du skal vise frem i bikinifitness, det er jo nettopp det som gjør det til bikinifitness, til forskjell fra f eks bodyfitness. Bikinifitness prøver ikke å være bodybuilding, selv ikke bodybuilding light, det er noe helt annet ;) 

Jeg er klar over det, men det handler fremdeles om fitness og kropp, definisjon og lav fettprosent, og da synes jeg det blir tåpelig når håret dekker halve kroppen ;) Når de gjør det på den måten så erkjenner de jo i grunn at kroppen (utover å være slank og vise seg frem) ikke har noe med selve konkurransen å gjøre, og det er det jeg synes blir veldig tåpelig. Noen av de som stilte da jeg var tilstede hadde trent i 3 måneder, det sier jo nok. I mine øyne er det bare en missekonkurransen som prøver å lage en sunnere vri (noe de mislykkes kraftig med).

Jeg sier ikke at de som deltar ikke er dedikerte eller jobber hardt altså, jeg hadde aldri klart å stille, jeg har verken kroppen (selv om jeg er slank og trent) eller psyken til å være med i en slik konkurranse. Jeg har absolutt ikke noe i mot deltakerne og vet at mange jobber ekstremt hardt, men jeg synes selve grenen/konkurransen er veldig tåpelig, og det er den i seg selv jeg er negativ til. Også da jeg vet hvordan mange av jentene som stiller sliter med psykiske sykdommer, mange går jo fra å ha anoreksia til å late som de er blitt friske, men egentlig bare har funnet en annen måte å stille sitt ekstreme kontrollbehov når det kommer til mat, trening og kropp, bare fordi de ser friskere ut trenger de ikke være friskere. 

 

2 timer siden, Missfitness skrev:

Du må gjerne leve i den tro, men du tar nok feil. 

Og hvis du ikke har innsett at konkurransene også har et visst show-preg over seg (derfor "fake tan og dill dall" som du sier), så kan du ikke påberope deg så mye innsikt. 

Dette er en annen AB enn meg :) 

Anonymkode: 571ef...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@AnonymBruker...14b

Jeg respekterer ditt syn, men deler det ikke, selv om du har noen poenger. Jeg har konkurrert mye, og ville nok fremstilt det på en annen måte sett fra min side. 

Når det gjelder spiseforstyrrelser ol.l. så er det selvsagt enkelte tilfeller, noe du finner i nærmest alle grener av idretten. Med tanke på konkurranseformen og krav til diett osv, er det egentlig ikke rart noen får problemer. Deter selvsagt ikke bra i det hele tatt, men løsningen må være å luke ut de som rammes og gi de nødvendig veiledning/behandlig. Ikke "forby" bikinifitness som det virker som enkelte mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Missfitness skrev:

@AnonymBruker...14b

Jeg respekterer ditt syn, men deler det ikke, selv om du har noen poenger. Jeg har konkurrert mye, og ville nok fremstilt det på en annen måte sett fra min side. 

Når det gjelder spiseforstyrrelser ol.l. så er det selvsagt enkelte tilfeller, noe du finner i nærmest alle grener av idretten. Med tanke på konkurranseformen og krav til diett osv, er det egentlig ikke rart noen får problemer. Deter selvsagt ikke bra i det hele tatt, men løsningen må være å luke ut de som rammes og gi de nødvendig veiledning/behandlig. Ikke "forby" bikinifitness som det virker som enkelte mener. 

Mener absolutt ikke at man skal forby det, synes andre ting også er tåpelig, som e-sport for eksempel (ikke en sammenligning, hehe), uten at jeg vil man skal forby det heller. Men jeg har nok en del fordommer også, og jeg er klar over at for mange, og spesielt de som stiller sunt, ser på det på en helt annen måte enn meg. Igjen, ikke noe negativt om deg eller deltakerne, selv om jeg personlig ikke er særlig fan av opplegget.

Når det kommer til ditt siste avsnitt, nå snakker jeg ikke om de som blir syke underveis, selv om det heller ikke er bra så klart. På det teamet jeg "var med i" var det mange jeg visste hvem var fra før av, og mange av disse har slitt store deler av oppveksten med spiseforstyrrelser. De snakket om hvor friske og flinke de var blitt, men det var jo helt tydelig at disse jentene bare hadde hoppet fra en del av spiseforstyrrelsen til en annen en, mentalt var de akkurat like syke. Men likevel ble de sett på som sunne og friske, og det syens jeg blir veldig veldig feil. Men igjen, at noe er feil med en sport, betyr ikke at man skal kvitte seg med hele sporten, men likevel synes jeg det er viktig at dette blir belyst, noe det gjør i alt for liten grad etter min mening. 

Anonymkode: 571ef...14b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2018 den 21.08, AnonymBruker skrev:

Kan ikke si en er i mot noe så pent! Ja til Bikini Fitness :) 

2223.png

Anonymkode: 1dc1b...94a

Må bikiniene være så mikroskopiske?? Er i utgangspunktet fristet til å stille, men ser ikke for meg i sånn bikini og høye hæler… 😳

Anonymkode: 7f42d...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må bikiniene være så mikroskopiske?? Er i utgangspunktet fristet til å stille, men ser ikke for meg i sånn bikini og høye hæler… 😳

Anonymkode: 7f42d...cc5

Hei! Jeg synes ikke du skal la det stoppe deg! Du vet, det føles ikke like rart som det du tror nå, fordi når du stiller i konkurranse vil du være sammen med mange likesinnede rundt deg.

Du vil bruke noen måneder før en konkurranse til å trene mer eller mindre daglig på posering etc, og det gjør du mest mulig i bikini og hæler, slik at du blir både vant til det og ikke minst lærer deg å gå i hælene på en elegant måte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg blir fascinert av fysikken, men deler ikke fascinasjonen fullt ut for konkurranseformen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...