Gå til innhold

Bikinifitness


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om bikinifitness? Noen her som stiller?

Anonymkode: 0f270...18b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stilte i fjor høst og sikter på Gardemoen open i september. Synes det er morsomt! Og så er det fint å ha et mål for treningen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Blodharry og vulgært. 

Anonymkode: 998c9...e4f

Hvorfor synes du det? 

Har ikke stilt selv, men må si det frister litt hvis jeg kommer i tilstrekkelig form.

Anonymkode: 2808b...d98

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det ikke. Synes ikke det er bra å ha et utseendefokus på trening. Trening bør ha fokus på helsegevinst, treningsglede og forbedring på treningen.

Med et så resultat- og utseendeorientert syn er det lett å få dysmorfiske tanker og anstrengt forhold til kropp og mat, nettopp fordi man sammenligner egenskaper mellom seg selv og andre på ting man ikke alltid kan endre. 

Nevner også at 21 stk ble tatt for doping under Sandefjord Open...

Anonymkode: c52d5...e31

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stilt, og synes det var veldig gøy mens det sto på. Hadde trent i en del år før jeg fikk for meg at jeg skulle prøve.

Men jeg ble skrudd i forhold til mat og kropp etterpå. Hadde et veldig avslappet forhold til mat før jeg begynte å konkurrere. Spiste sunt, men telte ikke kalorier eller proteiner, og unnet meg noe godt nå og da. Var ikke dødelig opptatt av en "bra" kropp heller. Likte å bygge styrke og elsket å trene, kroppen var liksom en bonus.

Etter konkurransene derimot ble jeg helt opphengt i mat og kropp. Klarte ikke å unne meg noe på lang tid, alt skulle telles, og kunne jeg ikke telle det - spiste jeg det ikke. Ble sykelig opphengt og fettprosent osv. Det er ekstremt slitsomt å være så "fanget" av mat. Etter nesten ett år sånn, ble jeg dritt lei og bestemte meg for å begynne å unne meg ting igjen.Da sprakk jeg skikkelig, endelig kunne jeg spise igjen. Gikk opp en del og ble skikkelig misfornøyd med kroppen.

Nå er jeg nede igjen i normalvekt, og trener og spiser slik jeg føler for det. Har et avslappet forhold til det nå. Men når jeg ser tilbake, var det ikke verdt det. 

Så, det var gøy. Men man burde være obs på at det kan fucke med hodet ditt (sikkert flere som takler det bedre enn meg og). Og ja, det er en hel del doping i miljøet. Og til og med jeg som aldri kunne tenke meg å gjøre noe sånt, ble litt fristet (selv om jeg holdt meg helt unna). Vinnere går også en del på trynefaktor  (hvem som er kjent, kjenner dommerne osv, selv om man selvsagt kan gjøre det bra som "ukjent" og uten noen kontakter).

Anonymkode: bbc5b...526

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har stilt, og synes det var veldig gøy mens det sto på. Hadde trent i en del år før jeg fikk for meg at jeg skulle prøve.

Men jeg ble skrudd i forhold til mat og kropp etterpå. Hadde et veldig avslappet forhold til mat før jeg begynte å konkurrere. Spiste sunt, men telte ikke kalorier eller proteiner, og unnet meg noe godt nå og da. Var ikke dødelig opptatt av en "bra" kropp heller. Likte å bygge styrke og elsket å trene, kroppen var liksom en bonus.

Etter konkurransene derimot ble jeg helt opphengt i mat og kropp. Klarte ikke å unne meg noe på lang tid, alt skulle telles, og kunne jeg ikke telle det - spiste jeg det ikke. Ble sykelig opphengt og fettprosent osv. Det er ekstremt slitsomt å være så "fanget" av mat. Etter nesten ett år sånn, ble jeg dritt lei og bestemte meg for å begynne å unne meg ting igjen.Da sprakk jeg skikkelig, endelig kunne jeg spise igjen. Gikk opp en del og ble skikkelig misfornøyd med kroppen.

Nå er jeg nede igjen i normalvekt, og trener og spiser slik jeg føler for det. Har et avslappet forhold til det nå. Men når jeg ser tilbake, var det ikke verdt det. 

Så, det var gøy. Men man burde være obs på at det kan fucke med hodet ditt (sikkert flere som takler det bedre enn meg og). Og ja, det er en hel del doping i miljøet. Og til og med jeg som aldri kunne tenke meg å gjøre noe sånt, ble litt fristet (selv om jeg holdt meg helt unna). Vinnere går også en del på trynefaktor  (hvem som er kjent, kjenner dommerne osv, selv om man selvsagt kan gjøre det bra som "ukjent" og uten noen kontakter).

Anonymkode: bbc5b...526

Kjenner meg igjen i mye av dette, spesielt dette med dømmingen, men har heldigvis selv et høyst edruelig forhold til mat&kroppsvekt etc. Dømmingen har vel alltid hatt rykte på seg for å være trynefaktor osv, mange slutter nok pga det. Ikke så farlig hvis man ikke har ambisjoner om å drive det langt dog. Doping er tydeligvis fortsatt et problem, men sannsynligvis mindre enn tidligere i og med at det i dag faktisk er kontroller, noe  nærmest var fraværende tidligere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser en line up av bikinifitness jenter iført "horesko" og bikinier så små at rumpesprekken er bar samt de fleste i struttende silikonpupper, får jeg meg bare til å tenke på at det sitter en del kåte middelaldrene menn i dommerpanelet (det er jo mest menn som dømmer!(?)) 

Anonymkode: 2808b...d98

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jeg aldri ha gjort. Ikke fordi jeg ikke vil egentlig, men jeg hadde ikke taklet å være så streng med meg selv. Tror ikke psyken min hadde tatt det så bra heller egentlig. 

Jeg elsker å trene og har skapelige resultater, men jeg elsker å spise mat også. 

Og trynefaktoren da og det at man må omtrent ha silikonpupper. Er det ikke musklene og symetrien som teller? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm,

tenker det passer bra for små-tjukke («not fat - just big boned») jenter, som har begynt trene litt? 

Ikke meningen å generalisere, men de få jentene jeg kjenner som driver med dette - faller i denne kategorien. :vetikke:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det ikke. Er ikke feminint i det hele tatt med så mye muskler.

Anonymkode: cd0ed...158

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Liker det ikke. Er ikke feminint i det hele tatt med så mye muskler.

Anonymkode: cd0ed...158

Akkurat i bikinifitness har de jo ikke så mye muskler da.. Synes det er ganske fint!

Anonymkode: 03f6e...8c3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke noe om det. Nivået har blitt rimelig flatt de siste årene. Og til syvende og sist handler det om å sulte seg til lav fettprosent. Folk begynner plutselig å trene for å stille 9 mnd senere. Sier seg selv at det blir for tynt grunnlag. Å sprade frem og tilbake på en scene i brunkrem og bling blir for dumt. Det er en missekonkurranse.

Anonymkode: 56b29...c3c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat i bikinifitness har de jo ikke så mye muskler da.. Synes det er ganske fint!

Anonymkode: 03f6e...8c3

 Ja det er vel heller fettprosenten som ikke er feminin. Synes ikke de er så pene på scenen, men formen de har off-season skulle jeg gjerne hatt 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Inwe skrev:

Kunne jeg aldri ha gjort. Ikke fordi jeg ikke vil egentlig, men jeg hadde ikke taklet å være så streng med meg selv. Tror ikke psyken min hadde tatt det så bra heller egentlig. 

Jeg elsker å trene og har skapelige resultater, men jeg elsker å spise mat også. 

Og trynefaktoren da og det at man må omtrent ha silikonpupper. Er det ikke musklene og symetrien som teller? 

Man må faktisk spise ganske mye gjennom året for i det hele tatt være i stand til å bygge muskler, bortsett fra perioden(e) før konkurranser hvor man må kvitte seg med fett. 

Jeg er enig som nevnt i at dømmingen kan tidvis være veldig partisk og det med silikon er litt både og. Mange velger nok å ta for å kompensere for at en gjerne mister mye av størrelsen ved reduksjon av sin opprinnelige fett%. Men ja, skal ikke legge skjul på at silikon kan være positivt i konkurransesammenheng. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Inwe skrev:

 Ja det er vel heller fettprosenten som ikke er feminin. Synes ikke de er så pene på scenen, men formen de har off-season skulle jeg gjerne hatt 😍

Nettopp, mange vil nok bli overrasket over hvor ”normale” vi ser ut off season! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@VinterRose Har ikke du akkurat operert puppene og lagt inn over en halvkilo silikon i hver? Synes jeg leste det i en annen tråd her..

Jeg tror årsaken til at så mange utøvere i bl. a. bikinifitness har silikon er et ønske om å fremstå mest mulig feminine, noe som trolig blir belønnet mer eller mindre bevisst av dommerne. Og når en så flere.. 

Anonymkode: 2808b...d98

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

@VinterRose Har ikke du akkurat operert puppene og lagt inn over en halvkilo silikon i hver? Synes jeg leste det i en annen tråd her..

Jeg tror årsaken til at så mange utøvere i bl. a. bikinifitness har silikon er et ønske om å fremstå mest mulig feminine, noe som trolig blir belønnet mer eller mindre bevisst av dommerne. Og når en så flere.. 

Anonymkode: 2808b...d98

Jo korrekt, opererte på mandag. Hadde uansett gjort det uavhengig av om jeg stiller i bikinifitness. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bikinifitness det samme som ”bikini” USA?

Hva med bodyfitness?

Skulle ønske jeg hadde guts til å stille, trener mye og tror jeg kunne stilt med litt forberedelser. Klarer bare ikke se for meg at jeg poserer på en scene i sånn superliten bikini, høyhælte sko og være så brun da..!? Hvis jeg skal være helt ærlig er jeg vel mest redd for hva mine venner/familie osv vil mene og synes om det. 

 

Anonymkode: 5df58...f98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, VinterRose skrev:

Man må faktisk spise ganske mye gjennom året for i det hele tatt være i stand til å bygge muskler, bortsett fra perioden(e) før konkurranser hvor man må kvitte seg med fett. 

Jeg er enig som nevnt i at dømmingen kan tidvis være veldig partisk og det med silikon er litt både og. Mange velger nok å ta for å kompensere for at en gjerne mister mye av størrelsen ved reduksjon av sin opprinnelige fett%. Men ja, skal ikke legge skjul på at silikon kan være positivt i konkurransesammenheng. 

Det er jeg klar over, det var nettopp oppkjøringen til konkurransene jeg ikke ville gjort. Å spise mye, bygge muskler og trene mye gjør jeg fra før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...