Gå til innhold

Nye detaljer i Skei Grande-saken offentliggjøres i dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, MonsIvar said:

Sikker?

https://lovdata.no/NL/lov/2017-06-16-51/§13

" Med seksuell trakassering menes enhver form for uønsket seksuell oppmerksomhet som har som formål eller virkning å være krenkende, skremmende, fiendtlig, nedverdigende, ydmykende eller plagsom."

 

I forhold til 17-åringen, som hun hadde gjensidig frivillig sex med, har hun ikke gjort noe ulovlig. Hva hun ellers måtte ha begått av ulovligheter, aner ikke jeg noe om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, T-Rex skrev:

I forhold til 17-åringen, som hun hadde gjensidig frivillig sex med, har hun ikke gjort noe ulovlig. Hva hun ellers måtte ha begått av ulovligheter, aner ikke jeg noe om.

Ser linken til resett-artikkelen tilsynelatende er sensurert så skal ikke linke til den. Men der ble det beskrevet at TSG hadde bedrevet seksuell trakassering på et 10-talls gjester på samme festen.

Ikke det at jeg har noen formening om at det som står på resett nødvendigvis er sant.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resett.no har nå en artikkel ute hvor de beskriver i detalj hva som skjedde på bryllupsfesten. Siden KG velger å sensurere linker til lovlige nettsider, velger jeg ikke å linke til denne her, men på resett.no sin hovedside ligger dette ute som en av hovedsakene og har overskriften "Dette skjedde på bryllupsfesten i 2008 hvor Trine Schei Grande var gjest".

Hvis noen, etter å ha lest dette, fortsatt mener dette er en "helt vanlig sex-historie", er de tilbakestående. Det som beskrives her er så alvorlig at det selvagt bør føre til avskjedigelse. Hadde det vært en mann som hadde befølt tilfeldige jenter i skrittet, hadde det blitt et helvete uten like.

Det er sjokkerende å se hva dette kvinnemennesket har drevet med. Det er direkte seksuell trakassering mot flere menn. Og atpåtil hevder hun at 17-åringen som hun hadde sex med var psykisk ustabil....i såfall har hun begått et straffbart seksuelt overgrep.

Anonymkode: ee615...136

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

Aha, så det er slik hun får seg pikk, ved å seksuelt trakassere mannfolk i bryllup. Æsj! Forstår godt at hun er desperat men graden av hennes desperasjon er mye høyere enn antatt. Gå av og oppsøk psykolog, Trine! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Ukulturministeren» Trine Skrev Grabbe :rolleyes: 

Anonymkode: 57b6f...985

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg syns er kvalmt med hele denne saken er at Grande fraskriver seg alt ansvar, og fremstiller sexpartneren nesten som en gjerningsmann - at han nesten overfalt Grande. Det har også innad i partiet vært en «forståelse» på at gutten var litt «enkel», slet med psykiske problemer, var arbeidsløs og ressurssvak, og at han diktet opp historien. Faktum er at gutten er ingeniør og prosjektleder med fast jobb, og at det er flere vitner til hendelsen. 

Det er helt korrekt at selve hendelsen ikke er ulovlig (såfremt ikke Grande sjenket gutten), men jeg vil si den er moralsk forkastelig. Det er også i gråsoneland mtp at gutten var mindreårig og beruset. - Og med de nye opplysningene i VG i dag ville jeg ha reagert kraftig hadde jeg vært gutten i denne saken. Hadde noen fremstilt meg som «tilbakestående» og kalt meg en løgner, ville jeg definitivt tatt dette til retten, da det er ulovlig å utnytte en psykisk utviklingshemmet person, som attpåtil er beruset. 

Grande er feig, enkelt og greit. Ta eierskap for handlingene dine, så går det seg som regel til.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble helt sjokkert når jeg leste det nye som hadde kommet frem, der han som var 17 hadde kommet med nye opplysninger. Det hørtes helt forferdelig ut, og var et overgrep etter min mening!

Hun går rundt og beføler fullt av menn i et bryllup, ingen av de vil også begynner hun å beføle en full 17-åring?! Hvem gjør sånt? Og når han avbrøt midt i og begynte å gråte etterpå er det klart at dette ikke var noe han ville! Har null tillit til Trine Skei Grande etter dette.

Anonymkode: 868a3...d49

Har du link til de opplysningene??

 

Anonymkode: 83f3e...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du link til de opplysningene??

 

Anonymkode: 83f3e...6bf

Glem det. MSM hadde selvsagt ingenting. Leste hos den utskjelte....godt vi har mer enn Amedia og NRK!!

Anonymkode: 83f3e...6bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, chisandra said:

"– Jeg ble fortalt av Venstres informasjonssjef, Jan-Christian Kolstø, at mannens versjon var oppspinn og løgn og at det ikke var noe å feste lit til, fordi han var psykisk ustabil.

I virkeligheten er mannen ingeniørutdannet og i fast jobb som prosjektleder."

Blir jo bare verre og verre, dette.

Hadde Grande vært mann hadde hun fått sparken for lengst. 

Anonymkode: 86010...1b9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glem det. MSM hadde selvsagt ingenting. Leste hos den utskjelte....godt vi har mer enn Amedia og NRK!!

Anonymkode: 83f3e...6bf

Og når du legger til denne, så blir det enda verre:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/oRexxg/venstre-kilder-grande-raadgivere-hevdet-17-aaringen-var-ustabil

Anonymkode: 4f5c1...35f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest X-faktor
På 10.4.2018 den 17.30, AnonymBruker skrev:

Merkelig hvor lett Grande slipper unna iforhold til mannlige politikere.

Anonymkode: a6bc1...1c9

Hva nøyaktig er det hun slipper unna? Det er valgfritt å krype til korset. Kanskje menn har lettere for å gjøre det, mens kvinner har mer pågangsmot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flaut at noen med så liten impulskontroll er vår kulturminister.

Uansett hvor full jeg har vært har jeg aldri gått rundt og tafset 10 talls mannfolk i skrittet. 

Og om hun reagerer så voldsomt på alkohol at hun blir en gammel gris, da burde hun ikke røre det i utgangspunktet. Bare det viser hvor elendig dømmekraft hun har.

 

Anonymkode: e5c4c...be0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, Vera said:

Det jeg syns er kvalmt med hele denne saken er at Grande fraskriver seg alt ansvar, og fremstiller sexpartneren nesten som en gjerningsmann - at han nesten overfalt Grande. Det har også innad i partiet vært en «forståelse» på at gutten var litt «enkel», slet med psykiske problemer, var arbeidsløs og ressurssvak, og at han diktet opp historien. Faktum er at gutten er ingeniør og prosjektleder med fast jobb, og at det er flere vitner til hendelsen. 

Det er helt korrekt at selve hendelsen ikke er ulovlig (såfremt ikke Grande sjenket gutten), men jeg vil si den er moralsk forkastelig. Det er også i gråsoneland mtp at gutten var mindreårig og beruset. - Og med de nye opplysningene i VG i dag ville jeg ha reagert kraftig hadde jeg vært gutten i denne saken. Hadde noen fremstilt meg som «tilbakestående» og kalt meg en løgner, ville jeg definitivt tatt dette til retten, da det er ulovlig å utnytte en psykisk utviklingshemmet person, som attpåtil er beruset. 

Grande er feig, enkelt og greit. Ta eierskap for handlingene dine, så går det seg som regel til.

Stemmer dette da? Det er noe av det jeg lurer på. Grande er ingen favoritt hos meg, og jeg synes ikke noe særlig om at en godt voksen kvinne har sex med en unggutt. Men jeg lurer virkelig på om alt dette som det nå kvernes om, virkelig er sant.

Min oppfatning av saken er at det dreier seg om to personer som dreit seg ut i fylla, rett og slett, og at begge to nok i ettertid helst hadde sett at hendelsen aldri fant sted. Men jeg er nokså sikker på at det er andre politikere på Stortinget, og kanskje i regjeringen, som har atskillig verre svin på skogen enn dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin Spitznogles gjestekommentar hos Resett er spot on 👏

Anonymkode: 57b6f...985

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kjerringa er fader ikke riktig klok. Grøsser hver gang hun dukker opp på skjermen. Usj..

Anonymkode: 7ee33...71b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Den kjerringa er fader ikke riktig klok. Grøsser hver gang hun dukker opp på skjermen. Usj..

Anonymkode: 7ee33...71b

Vel, hun er i alle fall hakket bedre enn Trump, og har hakket mindre makt, så det er begrenset hvor mye møkk hun kan få stelt i stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, T-Rex skrev:

Vel, hun er i alle fall hakket bedre enn Trump, og har hakket mindre makt, så det er begrenset hvor mye møkk hun kan få stelt i stand.

Mindre makt har hun, Venstre er et parti med liten oppslutning. Men oppførselen hennes kan minne om Trumps tilnærming mot kvinner han har hatt interesse av.

Anonymkode: 15a67...d49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2018 den 0.16, AnonymBruker skrev:

Jada. Og Søviksnes saken, Giske saken, Hoksrud saken, osv. eksisterer ikke...

Anonymkode: 70ba9...b6b

Klarer du virkelig ikke å se forskjell på disse sakene og Skei Grande-saken? 

Anonymkode: 5b597...bc1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde Grande vært mann hadde hun fått sparken for lengst. 

Anonymkode: 86010...1b9

Nei, da hadde hun vært olje- og energiminister. 

Anonymkode: 5b597...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...