Gå til innhold

Hva kaster du i toalettet?


Miss Blue

Anbefalte innlegg

Så på Planet plast på NRK1 i går med Line Elvsåshagen, og jeg var sjokka over hva folk kaster i toalettet.

Er ikke folk klar over at det kun skal tre ting i toalettet, og det ene er toalettpapir, og da er det ikke tvil om hva de to andre tinga er 

Ikke bare toalettet jeg ble litt sjokka av, men bybildet, nå da man fikk søppel-brillene på som Line sa, det er jo boss overalt! Folk kaster boss rett på bakken, gidder ikke bære med seg røykpakka eller sjokoladepapiret, men kaster det rett på gata. Hva feiler det folk?! Bryr ikke folk seg?!

Kaster du ting på gata eller i toalettet? 

 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kaster søppel i søppla ute slik som hjemme. Kaster ikke ting på bakken og heller ikke stuegulvet mitt.  I do går bare dopapir, ble spesielt bevist på det når naboene måtte ut med 250.000 kr for å grave opp tette rør i hele tunet, kom ut alt fra kondomer til tamponger og våtservietter..

Anonymkode: 099cb...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har valp merker man hvor mye søppel folk hiver overalt. Må hele tiden passe på for at alt fra snus til brukte bind ikke blir plukka opp eller spist... :spy: 

Anonymkode: ac844...137

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun baisepapir. Og ofte virker det som om alle pengene mine kastes der....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig bare toalettpapir. Har hendt jeg har kastet papir med litt hår på nedi også, men da snakker vi korte hår etter barbering (jeg er mann, for ordens skyld) som har landet på gulvet fremfor i vasken. Det er vel maks jeg strekker meg til å kunne kaste i toalettet. 

Anonymkode: 4ad0b...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg er skyldig i å ha flusha snus innimellom, men er heldigvis ikke så blåst at jeg putter ting som kondomer og tamponger i do. Forøvrig putter jeg søppel i nærmeste søppelspann når jeg er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, melatonin skrev:

 Og ofte virker det som om alle pengene mine kastes der....

:alice:

Anonymkode: ea4c8...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Miss Blue skrev:

Så på Planet plast på NRK1 i går med Line Elvsåshagen, og jeg var sjokka over hva folk kaster i toalettet.

Er ikke folk klar over at det kun skal tre ting i toalettet, og det ene er toalettpapir, og da er det ikke tvil om hva de to andre tinga er 

Ikke bare toalettet jeg ble litt sjokka av, men bybildet, nå da man fikk søppel-brillene på som Line sa, det er jo boss overalt! Folk kaster boss rett på bakken, gidder ikke bære med seg røykpakka eller sjokoladepapiret, men kaster det rett på gata. Hva feiler det folk?! Bryr ikke folk seg?!

Kaster du ting på gata eller i toalettet? 

 

 

Finnes opp til flere tråder om hva folk kaster i toalettet her inne dog uten det fokuset du setter på saken. Der er renseanlegg som fanger opp det som ikke løser seg opp i vannet frem til renseanlegget. Rottene skal jo også leve. Men qtips og plast det skal verken i do eller andre steder. 

En annen sak, når du påstår at det kun er tiss, bæsj og papir som skal i toalettet, hva gjør du for eksempel selv med vaskebøtta etter å ha vasket gulv? Og det du spyler ned i vasken ender opp i samme avløpsrør og på samme sted som det du slipper ned i toalettet. Både avvasket håndkrem og lotion, parfyme og balsam, såpe og shampo, vaskevannet til vaskemaskinen, tannpasta, matrester fra kjøkkenet og alt mulig annet går ut i avløpsrørene. 

Anonymkode: 6934d...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Finnes opp til flere tråder om hva folk kaster i toalettet her inne dog uten det fokuset du setter på saken. Der er renseanlegg som fanger opp det som ikke løser seg opp i vannet frem til renseanlegget. Rottene skal jo også leve. Men qtips og plast det skal verken i do eller andre steder. 

En annen sak, når du påstår at det kun er tiss, bæsj og papir som skal i toalettet, hva gjør du for eksempel selv med vaskebøtta etter å ha vasket gulv? Og det du spyler ned i vasken ender opp i samme avløpsrør og på samme sted som det du slipper ned i toalettet. Både avvasket håndkrem og lotion, parfyme og balsam, såpe og shampo, vaskevannet til vaskemaskinen, tannpasta, matrester fra kjøkkenet og alt mulig annet går ut i avløpsrørene. 

Anonymkode: 6934d...015

Greia er når det blir overflodsvann, når det regner kraftig, da klarer ikke vann/kloakkanleggene å ta unna, og da blir det oversvømmelse i anleggene, og da skyller overflodsvannet med seg plast, qtips etc ut i havet. Det er slik bosset på gata også havner i havet. Renseanleggene klarer ikke å rense ut alt det vi ønsker. Qtips er varen folk som rydder strender etc finner mest i antall av. 

Hjemme klarer vi ikke å unngå alt, når vi tar med på detaljnivå som du gjør her, men jeg gjør mitt beste, og kjøper tannkrem på apoteket som ikke dreper fisken i havet. Vaskebøtta er jo kun skittent vann med litt såpe i, ingenting hår eller plast der.

 

Anonymkode: ff10d...d18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kaster jeg kun dopapir, men må innrømme jeg har syndet i min ungdom.  Heldigvis for oss alle sammen, så kan vi lære av feilene og begynne i dag med å kun kaste dopapir og kaste søppel i bosspannet og ikke på gata. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun toalettpapir. Vi har kloakkpumpe. Så veldig kjipt om den skulle gå tett.

Anonymkode: 8f5d8...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kaster kun dopapir i do, i tillegg til de to tingene som skal nedi der fra menneskekroppen.

Tidligere, for noen år siden, pleide jeg av en eller annen grunn å kaste hundehår i do etter at jeg hadde børstet bikkja. Kom til å nevne dette for en annen hundeeier, som fikk store øyne og "Oisann, det må du ikke finne på! Da går dassen tett før du vet ordet av det!" Da demret det for meg og jeg tenkte at det er jo opplagt egentlig, så hvorfor jeg i det hele tatt kom på ideen å kaste hundehåret der, vet jeg ikke. Jeg kaster jo aldri noe annet i do, bare dopapir og vaskevann etter rengjøring. Ingen gjenstander av noe slag.

Men dette er altså noen år siden og har siden aldri kastet hundehår heller i do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Q-tips er varen som det blir funnet mest i antall av på våre strender blant alt annet plast-boss som har blitt skylt inn på stranda.

Hvem er det som kaster Q-tips i toalettet?!

image.jpeg.3c7de792b2c0dee1a8a187f3a03859e4.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster toalettpapir, men også hår - og fikk sjokk da jeg så episoden i går. Trodde hår ikke var noe farlig å kaste hår i do:( Slutt på det nå!

Anonymkode: ab1db...8b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papir, hår, negleavklipp. Skal slutte med hår nå.

Anonymkode: fd07f...ad5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...